Feedback

Preşedintele Consiliului Municipal din Trollhattan îi cere demisia şefului Saab

De Cornel Șocariciu
Publicat Sambata, 30.07.2011
Paul Akerlund, Preşedintele Consiliului Municipal din Trollhattan, este de păerere că Victor Muller este vinovat de evoluţia Saab din ultimii doi ani, motiv pentru care îi cere să demisioneze.

Constructorul suedez Saab trece printr-o perioadă foarte dificilă. Dacă la începutul lunii vă informam că soarele a răsărit şi pe strada suedezilor întrucât au reuşit să contracteze un credit în valoare de 25 de milioane de euro din partea Gemini Investment Fund Limited, săptămâna trecută oficialii constructorului nordic anunţau că reînceperea producţiei va fi amânată cu o lună.

Şi cum oalele trebuie să se spargă în capul cuiva, Victor Muller este ţapul ispăşitor al suedezilor. Paul Akerlund, fostul reprezentant Saab in cadrul sindicatului IF Metall din Suedia, actual Presedinte al Consiliului Municipal din Trollhattan îi cere demisia din funcţie a lui Victor Muller.

"Nu cred ca Victor Muller este un preşedinte bun. Este un patron şi un antreprenor, dar nu are suficiente cunoştinţe despre cum se administrează producţia şi dezvoltarea", a declarat Paul Akerlund. Preşedintele Consiliului Municipal din Trollhattan a influenţat în multe rânduri soarta Saab după ce americanii de la General Motors s-au descotorosit de constructorul suedez.

Via | TTAC

Comentarii (11)

  • Saab
    Eu am sustinut mereu ca VM este un pic cam optimist si ca ar trebui sa se inconjoare de o echipa de profesionisti care sa conduca ceea ce va fi, in viitorul apropiat, un consortiu de marci (Saab, Zagato, Spyker, Bowler).
    5 2
  • :)
    Cornele,nu stiu daca esti angajat si primesti bani pentru stilul tau de a scrie,daca esti apreciat pentru asta,dar parerea mea este ca exprimarea ta ar trebui sa fie elevata,fara inflorituri inutile,doar expresii formale,nu ceea ce zice si bunicamea :ca oalele s-au spart in capul cuiva ,soarele a rasarit pe strada suedezilor,tap ispasitor.Limbak demn de un site de stiri care cred ca se vrea unul ok.
    0 1
  • Paul Akerlund
    OFICIAL
    Dupa multe cercetari, m-am decis sa il concediez pe Victor Muller, si in locul lui sa il pun pe ztele.
    2 0
  • Akerlund a fost la SAAB, dar pare sa nu fi invatat nimic din spiritul SAAB...
    Despre problema in cauza, m-am pronuntat cu o zi inainte in spatiul alocat articolului precedent despre SAAB. O sa inserez mai jos textul meu original, ca sa intelegeti de ce sustin in continuare ca oricine poate in mod constitutional sa-si "dea cu parerea" despre orice si oricum, dar solutiile adecvate le gasesc numai cei cu constiinta curata, care se agita cu folos si, nu in ultimul rand, care sunt animati de pasiune durabila pentru ceea ce vor sa faca...Muller are darul convingerii unor forte financiare de rang global, s-a dus singur sa negocieze acordarea sumelor vitale, desi era constient dinainte ca putea la fel de bine sa dea chix, dar, totusi, a dovedit curajul de a incerca; prin comparatie, ce mare branza a reusit acest Akerlund in contul SAAB? Si ce daca a facut parte din unul dintre cele doua sindicate atasate companiei? Eu ma aventurez sa emit ipoteza ca, de fapt, pe acest ex-sindicalist naparlit in politruc local il roade invidia ca un om de alta nationalitate s-a inhamat la o treaba autohtona foarte delicata si se tine inca tare pe pozitii, ba, in plus, datorita lui, productia are toate sansele sa reinceapa curand si sa duduie la capacitate maxima. Asa ca, mucles, prietene, vezi-ti mai degraba de sarcinile tale comunitare si lasa-i pe cei pusi sa lupte sa-si indeplineasca obiectivele. Nu sta SAAB in Victor Muller, dar nici nu graviteaza in jurul "parerilor" lui Akerlund, pe care-l mananca in...ceafa.
    Textul meu anterior:
    1 2
  • politicienii...
    Citeam deunazi ultimele stiri despre SAAB in presa globala si ce credeti?...S-a trezit un trepadus din structurile politice locale din Trollhattan sa emita opinia "pertinenta" ca cica "avem nevoie de un nou CEO"...in locul lui Muller. Se impun doua remarci:
    1) Politicienii suedezi nu prea s-au aratat interesati si nici nu s-au inghesuit sa ajute SAAB in toata perioada in care firma s-a zbatut sa supravietuiasca, ceea ce le bareaza din start pana si elementarul drept la cuvant! Principiul calauzitor al democratiei ar trebui sa fie numai unul, acelasi si peste tot: nu faci nimic in sprijinul unei comunitati sau macar al unei idei nationale, n-ai voie de Sus sa deschizi pliscul pe marginea acestui subiect, caci n-ai face decat sa-ti reliefezi in mod hidos gaunoasa-ti demagogie;
    2) Cum se face ca, ori de cate ori cineva din lumea asta, oricine ar fi, se straduieste sincer sa construiasca sau sa reconstruiasca sau sa consolideze un mecanism sau o ideologie de calitate, imediat trebuie sa-l conteste, sa-l ponegreasca sau sa-i minimalizeze virtutile altcineva, de obicei un netrebnic sau un rauvoitor? La sugestii de demitere sau de inlocuire a unui "incapabil" ne pricepem toti, ohooo, dar, daca am fi brusc unsi in locul aceluia, oare ne-am comporta noi mai breaz sau, vorba aceea neaosa, am face rahatul praf? M-a sucarit rau "interventia" acelei "notabilitati" din Trollhattan, semn ca nu numai in Romanica se practica linsajul mediatic, ridicarea imposturii la rangul de competenta, inradacinarea iluziei cumplite de omniscienta, omnipotenta si omniprezenta a oricarui "tupeist" mult si aiurea sporovaitor (analistii lu' peste alterat si amputat).
    In alta ordine de idei, Banca Europeana de Investitii conditioneaza finantarea SAAB de interzicerea participarii lui Antonov la conducerea companiei...OK, stim ca acesta chiar are conexiuni tenebroase cu mafia rusa, dar se pare ca nu vrea sa-si bata joc de SAAB, altfel de ce insista sa investeasca in dezvoltarea sustenabila a firmei de vreo 2 ani incoace, oare ce profit personal si colosal sa anticipeze a obtine dintr-o "amarata" de intreprindere de care toata lumea rade a paguba si care ii canta prohodul zi de vara pana-n seara?...Rusul se scalda in miliarde de euro, deci chiar isi inchipuie cineva ca Antonov ar urmari intr-ascuns sa jefuiasca SAAB pentru sine sau pentru terti? Chiar si eu m-am lasat initial inselat de aparente, dar vehementa cu care acest om declara ca vrea sa se implice masiv in impulsionarea productiei la SAAB m-a determinat sa-l privesc din alt unghi, acela al unei promisiuni care poate fi onorata daca i s-ar permite legal! Sau nu cumva preconizata renastere din cenusa a lui SAAB ar deranja prea multe "notabilitati" de pe Mapamond, inclusiv si mai ales contructori de talie (de regula sustinuti puternic din umbra de "factorul politic"), vesnic urzicati de prezenta activa pe piata a suedezilor (SAAB, Volvo, Koenigsegg) si de sursa lor mentala inepuizabila de inovatii tehnice si aplicatii tehnologice?...Aaa, desigur, toti cei care antipatizeaza SAAB pe plan auto sunt niste "oameni de onoare", nu mafioti ca Antonov, desi, daca tin eu minte o faza antologica din trilogia "Nasul", protagonistul filmului, Michael Corleone (interpretat magistral de Al Pacino), isi permite o afirmatie care nu poate fi combatuta in esenta: "De ce tot zice lumea ca noi, oamenii de afaceri, formam Mafia? Politicienii au fost dintotdeauna adevarata Mafia! "...
    2 2
  • Problema nu este la conducere, ci la gama de modele care nu e bine pusa la punct. Doua modele mari si tari incearca sa se bata" cu greii industriei auto. Cand nu ai mai bagat nici un leu de multi ani in imaginea ta, cand nu ai mai venit cu ceva inovativ si diferit, e greu sa vinzi. Problema la SAAB nu e ca nu stie sa construiasca masini bune, ci ca nu are bani sa le proiecteze. Iar banii nu poti sa ii faci daca nu prea ai ce sa vinzi.
    Dar asa a stiut GM sa gestioneze compania asta, pana cand a vandut-o pe motiv ca nu e profitabila. Ma gandeam zilele astea ca o solutie ar putea fi Ford, pentru ca ei nu prea mai au marci in portofoliu si daca ar invata si ei din greselile trecutului ar putea face din SAAB o marca mare.
    1 1
  • good point!
    Lau, ai mare dreptate in privinta depistarii cauzelor reale ale stagnarii in incertitudine a SAAB-ului, noi toti am dezbatut pe toate fatetele, luni de zile, aceste aspecte dureroase care, iata, continua sa se faca simtite din plin in curtea companiei. Solutii de redresare insa exista in mod sigur, fiecare dintre noi este liber si chiar rugat sa propuna orice crede de cuviinta ca ar putea ajuta la bunul mers al lucrurilor pentru aceasta marca iubita in toata lumea (din nefericire, nu si DE toata lumea!). Ideea ta referitoare la oportunitatea de a fi detinuta de catre Ford trebuie sa recunosc ca mi se pare...interesanta. Insa nu se poate sa nu-mi amintesc reflex de experienta Volvo sub aripa Ford, care s-a terminat nu foarte agreabil, desi, paradoxal, cele mai semnificative salturi de calitate si tehnologie din istoria Volvo Cars s-au petrecut sub administratia americanilor, nu-i nevoie de exemplificari. Dar nu noi hotaram ce si cum - daca ar vrea cele doua parti sa ajunga la o intelegere, normal ca ar face-o, deocamdata insa nu s-a manifestat nici o tendinta, in niciuna dintre tabere, in sensul cooperarii. Imi place Ford: este cel mai europenizat dintre cele trei mari concerne de peste Ocean (degeaba pluseaza Fiat cu Chrysler, caci presimt ca o va transforma intr-un teribil fiasco...), detine un compartiment de lux aparte, de stofa aleasa - Lincoln, a facut masini prezentabile si din Mazda, a revigorat Volvo. Da, teoretic ar putea rezulta o simbioza fecunda intre Ford si SAAB, mai ales ca firma din "Glass House" nu pare atat de "ingamfata" precum cea din "Renaissance Center", adica GM...Totusi, ma gandesc ca GM are mai multe tangente decat Ford cu domeniul turbo, deci nu stiu in ce masura aceasta din urma ar intelege esential si s-ar implica concret in nevoia vitala de turbo a suedezilor...Cat priveste observatia ta corecta in legatura cu cele doua modele actuale "mari si late" [sau tari, daca zici tu ;) ] oferite de SAAB, din punct de vedere comercial atitudinea suedezilor inseamna, intr-adevar, o catastrofa, trebuind musai sa vina cu alte si alte modele de impact unanim favorabil, dar poate ca asta-i filosofia de baza, nestramutata, batuta in cuie, la Trollhattan, adica sa se incumete pe piata intotdeauna cu numai doua variante de masini...Oare in epoca de glorie, din anii '80, nu s-a intamplat la fel? Atunci nu gaseai decat 900 si 9000 la SAAB - desigur, cu diferite game de putere, normal aspirate sau supraalimentate, dar, in fapt, doar doua modele! Eu ma multumesc cu 9-3 si 9-5 de astazi si uite ca, pentru optica exigenta a unui fan autentic, exista 9-3 cu versiunile sedan, cabrio, combi, X, TurboX si 9-5 limuzina si vagon, plus 9-4X (cine stie daca, sub influenta GM, n-ar aparea la acest SUV versiunile pick-up, furgon si minibus, ceea ce n-ar fi tocmai "a bad idea"), unde mai pui si o eventuala materializare productiva a lui AeroX sau PhoeniX, deja a intrat in faza de proiect modelul subcompact de oras 9-1, se preconizeaza si rivalul adecvat pentru A8 si Seria 7, adica 9-6, respectiv pentru Q7 si X6, adica 9-7 (actiuni de anvergura care depind insa fundamental de...capitalul chinezesc), stop, materie prima (adica masini de la SAAB) pentru diverse activitati cotidiene si recreative va fi suficienta, deci eu zic ca nu peste mult timp vom avea destule modele de cumparat de la SAAB, important va fi sa ne dorim cu adevarat asta! Restul este...cancan.
    1 1
  • Degeaba ai modele in proiectare daca nu ai capital sa le dezvolti. Pana la urma le vei scoate pe piata. E dureros si cand esti nevoit sa te si grabesti sa o faci. Pentru ca risti sa o dai si intr-un mini recall care oricum nu face bine mai ales cand imaginea ta e cam sifonata La nici un an de cand a iesit pe piata 9-5 a avut deja unul.
    Referitor la Ford si experienta lor cu motoare turbo, din contra. Daca Ford nu se prea pricepe la asa ceva ar avea de unde sa invete. Pe de alta parte "pomparea" de bani in SAAB si implicarea lor in modul de conducere a companiei nu ar fi o problema, pe principiul "noi sarim cu banul, voi faceti-va lectiile cum trebuie"... asa cum face Gelly cu Volvo (uita-te de exemplu ce autonomie au conceptele electrice propuse de Volvo sau dorinta lor ca pana in 2020 sa nu mai existe accidente- desi intre noi fie vorba mie asta mi se pare cam exagerat - Volvo are ambitii mari in viitor, ambitii pe care nici nu avea curaj sa si le imagineze cand apartinea de Ford... din cauza asta am zis daca Ford ar invata din greselile trecutului).
    Si da, nici in anii '80 SAAB nu avea prea multe modele. dar vorbim de o perioada de acum 25-30 cand altfel stateau lucrurile si altfel erau cerintele pietei. Dar cel mai important, concurenta nu era atat de puternica.
    3 1
  • @Lau
    OK, admit ca din fire sunt mai boem in privinta SAAB si de aceea nu "simt" amenintarea reala si continua a concurentei...Stii ce ma intereseaza in fond la SAAB? N-o sa-ti vina sa crezi cat de simplist judec, enervant de simplist: ma intereseaza doar sa...existe! Pur si simplu. In orice conditii, cu oricine la conducere, insa un singur lucru nu accept sub nici o forma, niciodata: sa nu atenteze nimeni la identitatea de sine a brandului - vezi cazurile 9-2X si 9-7X; nici pe Muller nu l-am crutat cand l-a pocnit in moalele capului sa "reinvieze" legendarul 92 uzand de...o platforma Mini Countryman si un motor BMW 1.6t (vad ca s-a potolit acum cu aberatia asta). Deci asa voi intelege mereu ca trebuie sa fie orice fan SAAB - acum, evident, sa curga garla "manutele manjite cu boia" :D
    2 1
  • romanul sadea
    este absolut ridicol ce se intampla la SAAB

    pentru 25.000.000 Eu se scarpina si in fund(ul gradinii) sa faca rost de ei.

    Nu stiu de ce dar situatia asta imi sugereaza esenta capitalismului. Esti slab, mori!

    Si cand ma gandesc la ceea ce se intampla pe meleagurile mioritic-cocalar-dambovitene si la verzisorii ce se invart prin buzunarasele prim-piticilor politruci taraie-boase si posetutele blondelor patinate de prin turismul nostru cu frunza-n dunga ma apuca rasu'.

    Pai frate, 25.000.000 de bulioane la noi e o nenorocita de mita si, voi suedezilor, nu gasiti sa salvati un nume de istorie?
    0 0
  • @gelu
    Stii care ar fi asemanarea si deosebirea dintre Vladimir Antonov si Elena Udrea? Asemanarea: ambii sunt putrezi de bogati. Deosebirea: rusul ar fi dispus oricand sa bage un miliard de euro in SAAB (il cred in stare, caci nu pare prea sanatos la mansarda) fara sa-i para rau de bani, pe cand tiganca noastra borata, sarlatanca si cretina ar rapi oricand un miliard de euro de la gura stramba de foame a romanilor amarati, care ar vota in continuare ca teleghidatii banda portocalie de satane...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru