PREVIEW F1: Viteza la antipozi
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cursa din Australia este, de obicei, cea care deschide sezonul competitional in Formula 1. In acest an, circuitul Albert Park din Melbourne se va anima insa de abia la inceputul lunii aprilie, pentru ca s-a dorit evitarea unei suprapuneri cu Jocurile Commonwealth-ului, care au avut loc la inceputul lui martie.
Circuitul Albert Park este unul stradal, ceea ce inseamna ca presiunile la care vor fi supuse pneurile vor fi extrem de mari. Asta din cauza faptului ca suprafata de rulare isi va schimba comportamentul de multe ori pe parcursul weekend-ului. Oricum, la inceputul testelor, circuitul se prezinta in conditii improprii unei curse de Formula 1. Imaginati-va ca o strada (cea mai buna, evident) din orasul dumneavoastra se transforma brusc in circuit. Este acelasi lucru.
In acelasi timp, insa, trebuie spus faptul ca 69% din lungimea totala a circuitului din Australia se parcurge cu acceleratia apasata la maximum. In aceste conditii, nu numai motorul este supus la chinuri, ci si franele, pe Albert Park regasindu-se trei zone in care pilotii sunt nevoiti sa franeze de la 300 de km/h.
In aceste conditii, provocarea maxima este aceea de a gasi setarea perfecta a sistemului de racire a franelor.Fernando Alonso vine in Australia extrem de optimist, fiind liderul la zi al clasamentului dupa doua prestatii foarte bune in primele curse ale sezonului: “Acum stim ca masina e foarte competitiva, monoposturile Renault au castigat in primele doua runde ale sezonului, astfel ca nu putem decat sa speram ca vom putea fi rapizi si in restul de 16 etape. Nu am nici un dubiu, putem castiga din nou campionatul”.
Pilotii McLaren incearca sa isi ridice moralul dupa un start de sezon mai putin stralucit: “Dupa primele doua curse, sper sa fiu ocolit de probleme in acest weekend, pentru ca masina se misca bine si cred ca e capabila de rezultate mai bune decat pana acum”, afirma finlandezul Kimi Raikkonen, completat de Juan Pablo Montoya: “Albert Park e un circuit dificil, pentru ca suprafata de rulare este intotdeauna plina de praf si aderenta e scazuta. E acelasi efect pe care toti conducatorii auto il simt cand circula pe un drum neutilizat de multa vreme.
Cu toate acestea, cursa din Australia este una dintre favoritele pilotilor”.Avand in vedere faptul ca temperatura la nivelul pistei din Australia este mai scazuta decat in cazul primelor doua curse ale sezonului (Bahrain si Malaysia), cei de la Ferrari spera ca pneurile Bridgestone sa nu le joace feste. Pe de alta parte, cele mai fericite echipe sunt Red Bull Racing si BMW, carora temperaturile mari le-au creat multe probleme in cursele de debut.
Daca veti dori sa asistati din fata televizoarelor la Marele Premiu al Australiei va trebui sa va treziti duminica la ora 7 (pentru cursa) si chiar la ora 6 (pentru calificarile de sambata). Noi spunem ca merita efortul!
MP AL AUSTRALIEI
Cursa: duminica, 02.04, ora 07:00
Calificari: sambata, 01.04, ora 06:00
Numar de tururi: 58
Lungimea Circuitului: 5.303 km
Distanta totala: 307.574 km.
Recordul circuitului: M. Schumacher (2004): 1.24:125
Adauga un comentariu
Cele mai recente stiri
-
Dacia a avut parte de o creștere a vânzărilor cu peste 3% pe piața europeană în primul trimestru. Totodată, înmatriculările de mașini noi în Europa au crescut cu aproape 5% în primele 3 luni. (19.04)
-
Au apărut informații tehnice noi despre Tesla Model 3 Performance, cea mai puternică versiune a modelului electric. Informațiile au fost scurse din greșeală de către filiala din Marea Britanie a mărcii americane. (18.04)
-
Chinezii de la Nio au realizat trei teste de autonomie cu sedanul ET7, pe parcursul cărora autonomia maximă a ajuns chiar și la 1.070 de kilometri. (18.04)
- Prima imagine cu noua Mazda CX-80, un SUV cu 7 locuri pentru Europa. Data lansării, confirmată
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noul Nissan Qashqai. 5 lucruri esențiale
- Primele imagini oficiale cu noul BMW X3
- Noul Volkswagen Golf 8 facelift a intrat în producție, la uzina din Wolfsburg
- VIDEO: Imagini noi cu viitorul Citroen C3 Aircross, înrudit cu Opel Frontera
Comentarii (0)