Previziuni optimiste: Nissan anticipează că 20% dintre maşinile pe care le va vinde în Europa în 2020 vor fi electrice

de Daniel Popescu
Joi, 02.06.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nissan consideră că o cincime dintre maşinile pe care le va vinde în 2020 vor avea propulsie electrică, pe fondul creşterii graduale a cererii în statele europene.

Nissan Leaf este modelul electric cu cele mai bune vânzări din istorie, iar succesul acestuia are potenţialul de a impulsiona cererea pentru vehicule ecologice.

De altfel, oficialii mărcii japoneze sunt încrezători că, în 2020, 20% dintre maşinile vândute de Nissan pe continentul european vor fi electrice.

"Ne dedicăm conceptului de zero emisii şi cred cu pasiune că acesta este drumul gamei noastre de modele. Credem că până în 2020, când condiţiile pieţei vor fi corecte, 20% din volumul vândut va fi reprezentat de vehicule fără emisii", spune Gareth Dunsmore, şeful departamentului de vehicule electrice al Nissan Europa.

Urmareste Automarket
Acesta a dezvăluit că, în prezent, 6% dintre maşinile vândute de Nissan în Europa sunt electrice şi anticipează un progres gradual pe măsură ce vânzările vor creşte în fiecare ţară.
"Dacă ne uităm la Norvegia, acesta este stadiul în care ne aflăm astăzi. În martie, 6% din vânzările din Europa au fost reprezentate de vehicule electrice, prin Leaf şi e-NV200. Punctul de cotitură începe să se petreacă, iar acest lucru se va petrece oraş cu oraş, ţară cu ţară", a adăugat el.

Constructorii sunt nevoiţi să lanseze din ce în ce mai multe modele electrice pentru a respecta noile norme de emisii care vor intra în vigoare în 2020, însă Dunsmore afirmă că vânzările vor creşte şi datorită faptului că durata de viaţă a bateriilor va ajunge în cele din urmă să fie mai mare decât cea a maşinii.

"Continuăm să evoluăm în privinţa metalelor pe care le punem în baterii, dar trebuie să ne amintim că totul depinde şi de modul în care gestionăm acea baterie după ce şi-a încheiat ciclul de viaţă în interiorul maşinii. Credem că bateria va depăşi durata de viaţă a maşinii, astfel că vom reutiliza bateria în loc să o reciclăm", a adăugat el.

Via HybridCars

Comentarii (10)

  • GreenReport
    E realizabil. Media in Europa e undeva la 1% in prezent, dar sunt state unde electricele se vand mai bine decat masinile conventionale cum e Norvegia. Se extind din ce in ce mai mult facilitati precum subventiile sau scutirea de taxa la cumparare, care poate depasi 25% din valoarea vehiculului, si o multime de gratuitati zi de zi: parcare in centrul orasului, scutiri de taxe la intrarea in tuneluri si pe ferryboat si dreptul de a merge pe banda de autouz.
    Daca ne gandim ca pretul carburantilor a inceput iarasi sa creasca...
    Va fi o crestere de masini electrice accelerata.
    37 12
  • Sam93@GreenReport
    Facilitatile pe care le mentionezi tu apar acum cand numarul electricelor este foarte mic. Dar daca vor incepe sa se vanda in volum ceva mai mare, vor disparea cu siguranta, la fel cum unele deja un inceput sa dispara in SUA si UE pentru hibrizi sau electricele scumpe. Sa nu crezi ca daca se vor vinde electricele in randul milioanelor aceste facilitati vor mai exista. Guvernele nu si-ar mai permite.
    10 25
  • GreenReport
    Vad ca l-au sters! Tot respectul.
    Inainte a fost unul din pubertarii cu Tesla-n sus si Tesla-n jos. Acum imita toate lucrurile care s-au spus despre Tesla, doar ca-n sens invers. Eu nu pot sa inteleg cum poti sa fii de acord cu atitudinea unei asemenea companii americane, instabila, plina de contradictii, promisiuni desarte si alte elemente negative si sa nu fii de acord cu o atitudine pozitiva, optimista, proactiva, care NU se bazeaza in esenta pe declaratii si jigniri directe ale competitorilor sau alte lucruri neprovocate. Asta inseamna sa impingi cu adevarat industria masinilor electrice in fata! Munca Nissan isi va vedea si mai mult roadele de acum incolo, pentru ca atunci cand scot a 2-a generatie complet noua de Leaf si e-NV200, multi se vor chinui de abia cu lasarea primei generatii sau a vreunui amarat de facelift. Avantajul competitiv este acolo si-i va ajuta.
    Nu vrem "Ferrari-uri" , vrem "Golf-uri"! Pentru ca Leaf e Golf-ul masinilor electrice.

    @Sam93
    De acord pana la un punct. Nu vor disparea facilitatile pana nu vor fi suficient de competitive ca sa se bata de la egal la egal cu masinile convetionale. Pana nu vor scadea suficient de mult pretul bateriilor, implicit al masinilor electrice, vom avea in continuare facilitati de toate naturile. E doar inceputul, se vor extine si-n tarile mai putin dezvoltate cum e Romania. Faptul ca nu-ti convine tie, asta-i cu totul alta problema.
    Desi pare paradoxal pentru amatori, guvernele au tot interesul sa cheltuie banii pe facilitati, care oricum ar fi mult mai putini decat pe importarea petrolului pt satisfacerea nevoilor interne. Guvernele fac economii importante in acest fel.
    27 2
  • 400 km -Leaf 2
    http://www.hybridcars.com/nissan-testing-250-mile-range-leaf-with-new-battery-chemistry/

    “new materials and chemistry solutions in order to make thinner, lighter weight and less costly batteries.”

    "The goal is electric cars that do not rank behind internal combustion engine (ICE) vehicles, and recharge time too will be quicker"

    "New Leaf has a superior battery chemistry to what Tesla or anyone else is now using."
    13 2
  • Asa. Si care e marea noutate? Ca 20% din masinile Nissan in Europa vor fi electrice? E de asteptat. Masinile astea sunt pe val. Spun acum ca se astepta ca va fi asa, pentru ca asa va fi, iar in 2020 vor spune ca au preconizat asta inca din 2016. Nu au preconizat nimic. Este pur si simplu orientarea pietei spre asa ceva si "inevitabil" sunt sanse mari sa fie asa.
    1 15
  • @GreenReport
    e-Golful e Golful masinilor electrice. Nissan Leaf e doar ratusca cea urata a masinilor electrice. Avantajele Leafului ori sunt minore ori inexistente. Kia Soul-Ev de ex. Cu ce e mai presus decat Soul-ul ? cu nimic. GM Bolt in schimb face Leaful sa arate ca o masinuta de jucarie cu baterii AA
    6 24
  • Actualul Leaf e inca destul de competitiv. In primul rand trebuie sa ne gandim ca-i o masina conceputa de la zero pentru a fi electrica, nu-i o adaptare ieftina facuta in graba cu un pachet de baterii sudat pe o caroserie conventionala. Cam asta-i situatia pe piata (exceptand cazul de genul volvo).
    Leaf 2016 vine cu baterie de 30kwh cu densitate energetica superioara, mai mare si mai buna decat ce exista in prezent in curtea fod, vw, kia etc. Comparatiile cu masini din viitor nu-si au sensul, pentru ca la fel putem introduce in ecuatie Leaf 2, ce va beneficia de un redesign si tehnologie complet noua.
    22 1
  • mos teaca
    Oribila masina.Mai urata nu puteau sa o faca?
    1 8
  • Welcome to auto world!
    @mos teaca, buna dimineata ! Trimite-ne o poza, frumosule !
    7 1
  • UPDATE
    @@GreenReport @mos teaca

    Design superb si tehnologie de top ! Asta va avea viitorul Leaf; ia citeste matalica cum incepe articolul Automarket:

    "Nissan Leaf, cea mai vândută mașină electrică din lume, se pregătește pentru a doua generație, iar schimbările tehnologice pe care le va oferi vor fi majore. "

    http://www.automarket.ro/stiri/550-de-kilometri-autonomie-cu-o-electrica-de-segment-compact-nissan-71665.html
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru