Previziunile Ford pentru viitor: maşinile vor deveni asistenţi personali care ne vor face să ne simţim mai bine la volan

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Marti, 21.02.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford anticipează că actualii asistenţi vocali vor fi capabili în viitor să ne binedispună la volan, să-ţi aducă aminte de o zi de naştere sau să te sfătuiască să mergi la cumpărături.

Constructorii auto dezvoltă în mod susţinut asistenţi vocali, iar aceştia vor deveni din ce în ce mai inteligenţi în viitor şi vor căpăta o importantă mult mai mare decât în prezent.

Un exemplu în acest sens este Ford, care dezvoltă un proiect ce include utilizarea mai multor microfoane pentru îmbunătăţirea procesării discursului şi pentru reducerea efectului zgomotului de fond şi eliminarea potenţialelor întreruperi.

Proiectul este derulat cu ajutorul Nuance Communications, companie care a contribuit la dezvoltarea sistemului Sync 3 pentru Ford, iar rezultatul va fi o comunicare semnificativ mai liberă cu asistentul vocal.

Urmareste Automarket
"Ne aflăm într-un punct avansat pe drumul care duce la dezvoltarea maşinii empatice care ar putea să-ţi spună o glumă pentru a te face să te simţi mai bine, să-ţi ofere sfaturi atunci când ai nevoie de ele, să-ţi aducă aminte de zilele de naştere şi să te tină în priză în cazul unui drum lung", spune Fatima Vidal, senior director în cadrul Nuance Communications.

În plus, aceşti asistenţi vor face parte din conceptul Internet of Things şi se vor conecta astfel la alte dispozitive cu internet, aşa cum vor fi în viitor inclusiv frigiderele.

Astfel, asistentul te va putea informa că ar fi bine să mergi la cumpărături înainte de a ajunge acasă, cu texte precum "Proviziile din ciocolata ta favorită sunt pe terminate, iar magazinul tău preferat o are în stoc. Vrei să trecem pe acolo ca să cumperi câteva bucăţi?".

Potrivit celor de la Ford, viitoarele sisteme de control al gesturilor şi al ochilor le vor permite şoferilor să răspundă la apelurile telefonice prin mişcări subtile ale capului, să ajusteze volumul sistemului audio prin mişcări circulare ale încheieturii sau să stabilească destinaţia printr-o simplă privire pe harta oferită de sistemul de navigaţie. De asemenea, aceste sisteme ar putea să înveţe ce melodii ne place să ascultăm atunci când suntem stresaţi şi ocaziile în care preferăm să ne bucurăm de linişte.

Un sistem de acest tip a fost prezentat în faza de concept şi de Toyota, cu ocazia lansării Concept-i la târgul de tehnologie Consumer Electronics Show din luna ianuarie.

Via Ford

Comentarii (1)

  • Cred ca toata starea asta de "bine" cu folosirea tehnologiei e un mare fis. Cred ca exista doar anumite tehnologii care te pot ajuta "sa castigi timp". Dar ca masina sa spuna glume...e o gluma buna. Atat timp cat NU masina te-a suparat, NU ea iti va rezolva problemele si NU ea te va face sa te simti bine.

    Si de aici vor aparea alte chestii de rezolvat. Mi se pare mie sau devenim incet-incet sclavii tehnologiei? Cu atata tehnologie in jurul nostru ajungem sa muncim pana la epuizare. Nu putem sa mergem dintr-o camera in alta fara sa gadilam de 2-3 ori ecranul. Sa fim seriosi: tot lucrurile simple ne aduc bucurii! Acele lucruri marunte, de baza, banale! Acele lucruri pe care nicio tehnologie nu le va putea imita.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru