Prima Mașină 2018: programul pentru cumpărarea de mașini noi continuă, deși a fost folosit de numai 269 de români în 3 ani

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.om
Marti, 09.01.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Programul Prima Mașină va continua și în acest an, în ciuda faptului că în primii 3 ani de funcționare numai 269 de români au contractat credite garantate parțial de stat.

Programul Prima Mașină a fost lansat în 2015 cu scopul de a promova achiziționarea de mașini noi prin intermediul unui credit bancar garantat în proporție de 50% de stat.

Teoretic, programul ar fi trebuit să reprezinte o copie fidelă a programului Prima Casă, însă în realitate foarte puțini români au cumpărat o mașină nouă printr-o astfel de facilitate. De exemplu, doar 139 de români au accesat programul Prima Mașină în 2015, iar numărul a scăzut la numai 75 în 2016 și la numai 55 în anul recent încheiat.

În ciuda faptului că este practic un eșec, Prima Mașină va exista și în acest an cu un plafon de 10 milioane de lei. Potrivit regulamentului de până acum, prin programul Prima Maşină, statul garantează împrumuturile realizate pentru achiziţionarea unei maşini noi cu un preţ de cel mult 50.000 de lei, echivalentul a aproape 11.000 de euro, în timp ce avansul minim este de numai 5%.

Cererea scăzută a avut însă drept cauză faptul că dobânzile praticate în cadrul programului sunt foarte asemănătoare cu cele ale unui credit standard, motiv pentru care potențialii clienți au ales să evite birocrația suplimentară necesară în cazul programului Prima Mașină.

De altfel, constructorii de automobile au solicitat în mai multe rânduri extinderea perioadei de rambursare a creditului de la 5 ani la 7 ani și o dobândă mai mică pentru acest program.

Via Profit

Comentarii (13)

  • 50000 lei? In afara de Logan si de masini din clasa A si B (fara optiuni) nu prea poti sa iti iei nimic de banii astia. Degeaba au mai facut progamul. Trebuia macar 80000 lei ca sa se bage lumea.
    5 13
  • @Liviu
    nu 80.000...100.000 si chiar 120.000 si combustibil pentru urmatorii 3 ani fara limita de kilometri.

    mentalitate de calici si babe pupatoare de oase si halitoare de fasole cu carnati.
    15 5
  • @Liviu Era mai bine daca dadeau 250.000. Ce naiba, daca nu iei premium, nu se baga lumea :-)
    12 4
  • @Andy
    Nu toată lumea vrea prima mașină un auto low cost sau slab dotat. Mai mult raportat la cursul leu - euro nu prea ai multe opțiuni de achiziție dacă te raportezi la suma din program. Realitatea dovedește acest lucru ( un program ce a atras...269 de opțiuni ??? ) deci ori trebuie îmbunătățit ori se renunță la el și să se gândească alte instrumente ( viabile și mult mai atractive ) pentru stimularea achiziției de auto noi.
    7 1
  • Nu pot sa nu remarc ca desi statul garnteaza banii,deci risc 0 pt "samasari comerciali acoperiti de lege",bancile pastreaza dobanda ca in cazul unui credit normal.

    La Romanica toata lumea e hapsana,de la stat la privati.
    8 1
  • @liviu
    100% dreptate, dupa ce ca suntem rupti in cur mai avem si pretentii premium
    3 2
  • Trebuie ridicat baremul pana pe la 18000€. Daca reduceau si TVA la 5% in loc 19% pentru achiziționarea unei mașini noi + Rabla la o mașină de 11000€ beneficiam de o reducere de 3000€, chiar este ceva. La o mașină de 15000 reducerea este de 3600€ si te poți gândi la o mașină mai sus de Logan.
    3 0
  • Dragilor, creditul e garantat 50% de stat. Statul roman are interesul sa-ti iei in cele mai multe cazuri Dacia. E atat de greu de inteles?

    Dacia nu inseamna doar compania argeseana parte a grupului Renault, inseamna si firme conexe pe orizontala care produc piese, consumabile etc., firme care angajeaza zeci de mii de romani si platesc impozite statului. E normal ca statul sa le sprijine in detrimentul unor branduri care produc in Ungaria, Polonia, Cehia sau Slovacia.

    Lumea se plange degeaba pentru ca:

    1. Nu toti trebuie sa aiba o masina
    2. Nu toti trebuie sa aiba o masina noua
    3. Nu toti trebuie sa aiba o masina straina
    4. Nu te obliga nimeni sa-ti iei Dacia - poti pune o diferenta de 2-3 mii de euro din banii economisiti peste suma primita de la banca.

    Grow up!
    8 1
  • De ce vorbeste lumea despre premium? Eu am zis sa fi fost macar in jur de 18 mii euro, care e departe de premium, ca sa poti lua si o masina din segmentul C, adica de familie. Chiar aveti impresia ca nu ar fi fost mai multi dornici, daca posibilitatile de alegere nu ar fi fost atat de limitate?
    3 0
  • @Liviu Problema e mai complexa si nu tine neaparat de segmentul B vs C.

    1. Foarte multi lucreaza la negru. Imposibil de luat credite.
    2. Foarte multi angajati au pe cartea de munca doar salariul minim. Pot lua doar cateva mii de euro credit.
    3. Foarte multi romani sunt pensionari si masina e ultimul lucru la care se gandesc sau de care au nevoie - criteriul de varsta la creditul respeciv a fost eliminat incepand cu 2015.
    4. Destui sunt asistati social/someri/fara niciun venit - mai ales la tara. 0 sanse pentru un credit, oricat de mic.
    5. Cei care lucreaza la multinationale si au salarii mai mari au in general masini de serviciu. Cei cu salarii mici - in general tinerii cu 1-3 ani experienta - prefera de multe ori metroul, transportul in comun, bicicleta etc. E mai eco, mai cool, mai hipsteresc si mai fara batai de cap.
    6. Cateva milioane de romani (majoritatea cu varste intre 18-49 de ani) sunt plecati afara la munca.
    7 1
  • @Liviu
    cu negocieri, iti iei masina in 13-14k de familie (sedan ori break) cu dotarile normale si inca ceva pe deasupra ce au pretul de catalog in jur de 18-19k
    2 1
  • @Liviu A, si aproposito ca ziceai ca nu gasesti in segmentul C:

    http://www.hyundai-motor.ro/noul-elantra

    Hyundai are ofertele permanente (tertipul lor de marketing - de fapt ala e pretul real)

    La 14.798 € ai modelul pe benzina, in echiparea medie Highway si nu atingi pretul psihologic de 15.000 €. Mai pui aproape 1.000 € si ai echiparea de top pe care nu mai ai ce pune in plus.
    3 1
  • @Liviu Inca un exemplu in segmentul C (echiparea Easy e aproape full, desupra existand doar Lounge, iar sub Pop si Standard):

    http://www.automarket.ro/masini-noi/fiat/tipo-14-benzina-95cp-man6-easy-115089/specificatii.html

    Si tine cont ca pretul e de catalog. Mai scazi o rabla, mai negociezi...
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru