Primăria Capitalei vrea să ridice mașinile parcate neregulamentar: proprietarii vor plăti cel puțin 500 de lei pentru recuperarea lor

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Miercuri, 19.12.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Primăria Capitalei intenționează să ridice toate mașinile parcate neregulamentar pe drumurile publice. Tariful de ridicare va fi de 200 de lei, la care se adaugă tariful de transport de 150 de lei și tariful de depozitare de 150 de lei pe zi.

Primăria Capitalei a publicat un document oficial potrivit căruia intenționează să înceapă ridicarea mașinilor parcate neregulamentar pe carosabilul drumurilor publice care se află pe rețeaua principală de străzi a Bucureștiului.

Activitatea de ridicare a mașinilor va avea loc permanent, 24 de ore din 24, iar decizia de ridicare a mașinilor și de aplicare a amenzilor va fi fi luată de către polițiști.

Potrivit documentului oficial, ridicarea mașinilor va fi costisitoare pentru bucureșteni: tariful de ridicare este de 200 de lei, iar la acesta se adaugă tariful de transport de 150 de lei și tariful de depozitare de 150 de lei pentru 24 de ore, care se va aplica nefracționat. Cu alte cuvinte, tariful minim pe care îl va plăti proprietarul unei mașini care a fost ridicată si depozitată este de 500 de lei, la care se adaugă 150 de lei pentru fiecare zi suplimentară de depozitare.

Tarifele sunt similare cu cele practicate deja de Primăria Sectorului 3, care a început să ridice mașinile parcate neregulamentar în vara acestui an.

Primăria susține că va impune această regulă cu scopul de a descongestiona traficul pe principalele șosele ale Bucureștiului.

"Legislația națională privind regimul contravențiilor prevede faptul că aplicarea sancțiunii contravenționale se poate aplica numai făptașului, în cazul staționărilor neregulamentare această procedură fiind foarte greoaie, impunând condiția ca agentul constatator să aștepte lângă vehiculul staționat neregulamentar până la sosirea conducătorului auto", se precizează în document.

Serviciul de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar va fi gestionat de Compania Municipală Managementul Traficului București SA. Totuși, actul prin care această companie a fost înființată de Primăria Capitalei a fost anulat recent în justiție. Nu este exclus ca acest lucru să permită proprietarilor să-și recupereze ulterior banii în justiție, în contextul în care compania ar trebui desființată în urma deciziei recente a instanței de judecată.

Pentru moment, nu este clar când va intra în vigoare noul regulament pentru ridicarea mașinilor parcate neregulamentar.

Via Profit 

Comentarii (5)

  • Wow,si posesorii de gipane de oras unde o sa isi mai parcheze magaoaiele de 5m? Cand s-au mai ridicat masini anii trecuti,nu se atingeau de alea parcate neregulamentar pe trotuare. Doar ce era pe banda de circulatie saltau! Sper sa nu se intample iar asa,vreau 0 masini pe trotuare. Oricum,trebuie sa faca toate parcarile cu plata,cu sume sanatoase pe ora de parcare.Masina nu e un drept ci e un lux,nu-ti permiti nu ai.
    16 16
  • @Tatarus - comentariul tau poate parea dur, dar cei ce locuiesc in Bucuresti trebuie sa iti dea dreptate. Orasul e pur si simplu sufocat de masini. Degeaba largesti strazi, faci pasaje, masinile se vor inmulti. Singura solutie e taxa sanatoasa pe parcare si ridicarea celor parcate ilegal, inclusiv pe trotuare. Doar asta va descuraja bucuresteanul fudul sa nu mai care 2 tone de fier dupa el ca sa mearga singur.
    Daaar, aici intervine problema. Ce pui in loc? Ar trebui investit masiv in transportul in comun. Dar ce te faci ca prealuminata Firea impreuna cu al ei partid sunt mai interesati de catedrale, statui si concerte de doi loi decat de investii adevarate.
    22 5
  • @ Ionut. Asa este. Cunosc personal pe cineva care sta fix langa gura de metrou,din comoditate foloseste masina in fiecare zi aproximativ 3 km sa se duca cu ea la serviciu si parcheaza doar pe trotuare. Comoditatea lui imi afecteaza mie direct viata personala,libertatea de a merge pe trotuar. Stiu pe altcineva card si.a cumparat un cazan sa mearga prin bucuresti cu el. Are gauri in praguri,la itp-uri isi lipeste banda adeziva pe ele si le vopseste cu spray-ul. Bineinteles,plateste otaxa de parcare pe an,mai putin de doua sticle cu vin. Altul care nu avea bani sa intretina masina,isi lua planetare reconditionate care aveau caltzi in ele sa nu se auda cum troncane. Toti ruptii in fund umplu strazile Bucurestiului. Taxe mari,parcarile cu un cost corect pentru o capitala asa zisa europeana,impozite corecte( daca un poseaor de 3.0 plateste 2000 de lei impozit,un posesor de 1.5 sa plateasca 1000 lei,ca doar suntem egali in fata legii,aparent).Pana nu pui biciul pe ei si ii fortezi sa mearga cu mijloacele de transport in comun,nimeni din primaria capitalei n-o sa se gandeasca cel putin fortat de imprejurari sa investeasca in ele.
    13 9
  • Toti cazangii l-au minusat pe @Tatraurs, dar omul are PERFECTA dreptate aici.

    Daca nu ma credeti, mergeti in orice oras civilizat din Europa, mic sau mare, nu neaparat capitala de tara, sa vedeti ca acolo pur si simplu nu exista balamucul din trafic de la noi. Acelasi balamuc il gasim de la turci incolo, pana pe la Pakistan-India, dar totusi, cu aia vrem sa ne comparam?
    11 3
  • Marius
    Solutia nu este doar asta, ci cresterea impozitelor in functie de capacitatea cilindrica si norma de poluare a masini, astfel incat sa nu se umple marile orase de cazane invechite si poluante cum e acum, asa toti se vor gandi inainte sa dea 2000 de euro pe o masina veche de 15 ani si sa plateasca doar 150 ei pe an impozit decat sa foloseasca transportul in comun. In paralel cu o sistematizare a strazilor eficienta si crearea de locuri de parcare ar descongestiona Bucurestiul asta haotic.
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru