Feedback

Primele teste Euro NCAP pentru sisteme autonome: niciunul dintre cele 10 modele testate nu evită accidentele în situații neprevăzute

Publicat Joi, 18.10.2018
de Daniel Popescu
Comenteaza 14
Primele teste Euro NCAP pentru sisteme autonome: niciunul dintre cele 10 modele testate nu evită accidentele în situații neprevăzute - Poza 1
Euro NCAP a testat în premieră sisteme autonome disponibile pe 10 modele, însă niciunul dintre acestea nu a fost capabil să evite accidente în cazul unor situații neprevăzute care se întâmplă frecvent în trafic.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Euro NCAP, organizația care se ocupă cu testele de siguranță pentru modelele comercializate pe piața europeană, a efectuat pentru prima oară un test în care a evaluat sistemele autonome disponibile pe unele modele.

Modelele testate au fost Audi A6, BMW Seria 5, DS 7 Crossback, Ford Focus, Hyundai Nexo, Mercedes-Benz Clasa C, Nissan Leaf, Tesla Model S, Toyota Corolla și Volvo V60, iar Euro NCAP a evaluat performanțele sistemului Highway Assist.

Acesta combină sistemele Adaptive Cruise Control (ACC), Lane Centering și Speed Assist pentru a sprijini șoferul în cadrul traseelor parcurse pe autostrăzi, însă rezultatele finale arată unele lacune majore.

Apropierea de un vehicul lent sau staționat

Testele derulate de Euro NCAP au evidențiat faptul că sistemul ACC funcționează în general bine atunci când mașina se apropie de un vehicul mai lent sau de un vehicul staționat pe aceeași bandă de circulație.

În astfel de situații, BMW Seria 5 și DS 7 Crossback oferă cel mai scăzut nivel de asistență, oferind mai mult control șoferului, în timp ce la polul opus se află Tesla Model S, care oferă prea mult control sistemelor automatizate.

În schimb, Audi A6, Ford Focus, Hyundai Nexo, Mercedes-Benz Clasa C, Nissan Leaf, Toyota Corolla și Volvo V60 oferă un echilibru între controlul acordat sistemelor automatizate și controlul cedat șoferului.

Evitarea unei gropi în carosabil

Al doilea test realizat de Euro NCAP a vizat evaluarea sistemului Lane Centering, care permite menținerea pe centrul benzii de circulație, în contextul apariției unei gropi în carosabil. Nouă dintre cele 10 modele incluse în test au permis șoferului să evite groapa chiar dacă sistemele de condus autonom erau activate.

Singura excepție de la regulă a fost Tesla Model S, care nu a permis șoferului să devieze de la traiectoria pe centrul benzii de mers impusă de sistemul Lane Centering.

Evenimente neprevăzute în trafic

Dacă primele două teste au decurs bine pentru cele mai multe modele, lucrurile s-au schimbat radical la testul cu situații neprevăzute. Primul test la acest capitol a vizat un scenariu în care o mașină intră brusc pe banda de circulație chiar în fața mașinii testate, în timp ce în al doilea scenariu o mașină aflată în față schimbă brusc banda de circulație pentru a evita un vehicul oprit pe aceeași bandă.

Ambele situații sunt frecvent întâlnite în trafic, dar s-au dovedit a fi provocatoare pentru sistemul Highway Assist, ca urmare a schimbării bruște a condițiilor din trafic din imediata apropiere a mașinii de test.

Testele au evidențiat că niciunul dintre cele 10 modele nu a fost capabil să intervină prin frână sau schimbarea direcției de mers. Practic, în toate situațiile, accidentele au fost evitate doar prin acțiunea directă a șoferului, care a frânat sau a schimbat direcția de mers pentru a evita un impact.

Cum au decurs testele cu fiecare model testat

Euro NCAP a publicat câte un clip video cu fiecare dintre cele 10 modele care au trecut prin testarea sistemului Highway Assist.

Audi A6

BMW Seria 5

DS 7 Crossback

Ford Focus

Hyundai Nexo

Mercedes-Benz Clasa C

Nissan Leaf

Tesla Model S

Toyota Corolla

Volvo V60

Concluzii

În concluzie, Euro NCAP atrage atenția că în prezent nu există niciun model care să ofere sisteme complet autonome, astfel că șoferul trebuie să rămână atent în permanență și să nu se bazeze exclusiv pe sistemele de asistență implementate de producător.

Totuși, utilizate corect, aceste sisteme pot ajuta șoferul să păstreze o distanță sigură față de vehiculul din față, să mențină o viteză constantă și să păstreze banda de circulație.

Concluziile testului vin însă în contradicție cu percepția șoferilor, în condițiile în care un studiu realizat în paralel arată că 71% dintre șoferi cred că pot cumpăra în prezent o mașină capabilă să se conducă singură.

Via Euro NCAP


Comentarii (14)

  • "Concluziile testului vin însă în contradicție cu percepția șoferilor, în condițiile în care un studiu realizat în paralel arată că 71% dintre șoferi cred că pot cumpăra în prezent o mașină capabilă să se conducă singură."

    În condițiile în care aproape NICIUNUL n-a pus piciorul într-o mașină autonomă.
    Ăsta este efectul de "contaminare" mentală de când s-a democratizat prostia cu ajutorul internetului.

    Când repeți de foarte multe ori o aberație ajungi să o și crezi. Atât au defilat producătorii cu acest concept, atât de mult s-a pedalat în presă, că lumea a început să creadă că este așa cum zice cuvântul.

    "mașină autonomă"
    "statul paralel"
    "ciuma roșie"
    etc.
    32 1
  • Imi pare rau sa o spun, dar aceste masini asa zise premium, sunt jalnice. Cat ii ia frate sa calculeze ca intra intr-un obstacol? Credeam ca computerele au viteza de calcul si de reactie mult peste cea omeneasca (de fapt exista multe exemple de computere care pot face asta). Deci mai e mult pana departe. Nu mai zic de un animal, pieton care intra pe carosabil.
    10 15
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • @Merlo
    Vezi, faci și tu această confuzie, după principiul "dacă ne-am sforțat să ajungem pe Lună, în 20 de ani vom și trăi pe ea".

    Problema nu e să calculeze cât îi ia să intre într-un obstacol, ci să "înțeleagă" în timp real CE ESTE ăla un obstacol.
    Computerele care au viteză de calcul și reacție peste cea omenească nu costă 200 USD și nici nu sunt așa de mici să le bagi în spatele bordului unei mașini.
    17 4
  • @Merlo

    nu calculatoarele sunt problema ci softul. Exista si o limitare dar, iarasi, nu tine neaparat de puterea de procesare ci de senzori (de toate felurile) si de constrangerile de ordin legal.

    in ciuda celor ce ajung sa personifice autonomele considerandu-le ori dusmanii ori prietenii omului, in spatele lor sunt o caruta de ingineri/softisti/psihologi/legisti care incearca sa obtina rezultatul optim.

    e un domeniu extrem de interesant, cel putin dpdv profesional

    PS@ignis...calculatoarele pe care le poti instala acum pe masini , la un pret rezonabil, exista deja. Si se folosesc. Cel putin in teste.
    11 5
  • Cineva
    Pai problema e de la titlu.

    ASTEA NU SUNT SISTEME AUTONOME!!!! Automated inseamna automate, nu autonome.
    Sunt sisteme de asistenta la conducere...

    Nu le poti lasa sa conduca singure, de unde si ditamai problema in USA, cu Tesla si sistemul lor. Fac anumite chestii, dar omul trebuie sa fie in continuare acolo atent si gata sa intervina. Nu ca si balena aia din Volvo-ul care testa autonomia si statea pe "cartea fetzei" si a calcat biciclista care traversa aiurea.

    Oricum, dupa testul acesta, probabil scenariul cu masina oprita va fi integrat in soft, si se va mai face un pas catre autonomie, dar mai este cale lunga pana acolo.
    14 2
  • Cineva
    Erata:

    Volvo-ul era unul modificat, cu sistemele proprii oprite si inlocuite cu altele, care se credeau mai destepte
    12 0
  • Concluzia: așa cum oltenii se scarpină după ureche cu mâna opusă părții cu pricina, tot așa ȋncearcă și mentorii, promotorii și adoratorii “tehnologiilor viitorului” (alias plaga transumanistă), dar cu piciorul opus.
    5 16
  • Cati dintre voi ati urmarit clipurile de mai sus? Tesla Model S s-a descurcat cel mai bine,este singura masina dintre cele 10 care a reusit sa franeze la timp la viteza de 130 km/h pentru a nu lovi masina din fata.
    Tehnologia Tesla isi spune cuvantul.
    7 8
  • Danyel
    Eu consider ca cel mai mare impediment in calea masinilor autonome o consituie hackeri! E suficient ca baietii inteligenti sa preia controlul catorva masini dintrastea autonome si sa le foloseasca in scopuri necurate si adio masini autonome!
    7 1
  • @nelu

    si singura care a omorat cel putin 2 oameni...tehnologia isi spune cuvantul iar oamenii cu decizie de acolo nu dau 2 parale pe viata ta.

    Pentruc a bani.
    11 9
  • @inexorabil
    sa ramai la caruta, sa nu te atinga plaga transumanista
    10 5
  • @vianu

    Nu pot sa cred ca inca mai sunt oameni ca tine care nu au inteles nici acum cum sta treaba. Cei de la Tesla au spus clar ca soferul trebuie sa tina mainile pe volan si sa fie pregatit sa intervina in orice moment. Soferii care au murit in masinile Tesla aveu alte preocupari ,unul dintre ei se uita la filme in timp ce masina rula cu o viteza destul de mare. Prostia se plateste,uneori destul de scump.
    5 2
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • @nelu...."oameni ca tine care nu au inteles nici acum cum sta treaba"

    no comment, lasam cum zici tu ;)
    5 6
  • Arogantul
    Inexo, toti NPC-istii ti-au dat manute rosii
    4 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru