Probleme în industria auto europeană: Volvo, Daimler, Fiat şi Renault anunţă măsuri

de Mircea Meșter
Vineri, 26.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Închiderea celor trei fabrici Ford din Europa nu este decât fitilul care a aprins un lanţ de măsuri anunţate de constructorii europeni. Patru mari nume îşi ajustează poziţia şi producţia din cauza cererii europene scăzute.

Esential 7.6% este scăderea vânzărilor auto în Europa în perioada ianuarie-septembrie 2012 faţă de 2011.
După ce Ford a anunţat ieri restructurări majore la nivelul producţiei europene, alţi patru constructori cu nume vin astăzi cu veşti mai puţin pozitive care oglindesc situaţia negativă a pieţei auto de pe Bătrânul Continent. Astfel, Fiat, Daimler, Renault şi Volvo au profitat de valurile stârnite de anunţul Ford pentru a anunţa măsuri care afectează fie producţia, fie lansările de modele noi, fie ţintele de profit anunţate la începutul acestui an.

VOLVO REDUCE RITMUL DE PRODUCŢIE LA GENT

Volvo a anunţat că producţia de la uzina pe care suedezii o deţin în oraşul belgian Gent va scădea de la 59 la 54 de maşini pe oră, în timp ce contractele celor 300 de muncitori angajaţi pe perioadă determinată nu vor fi înnoite. Este a doua lovitură pe care industria belgiană o primeşte în această săptămână, după ce Ford anunţase că fabrica din Genk va fi închisă în 2014. "Am avut o serie de ani pozitivi, iar 2011 a fost recordul nostru absolut la nivel de vânzări. Acum, observăm că cererea europeană e în scădere, astfel că trebuie să rebalansăm nivelul producţiei", a anunţat Volvo într-un comunicat oficial.

Pe lângă recalcularea producţiei, Volvo a schimbat recent şi directorul general al mărcii, Stefan Jacoby fiind înlocuit de Hakan Samuelsson.

DAIMLER DEZAMĂGEŞTE ANALIŞTII ŞI SCADE ŢINTELE DE VENITURI

Puţin mai jos, în Germania, Daimler a anunţat că targetul veniturilor pe 2012 a fost coborât, iar ţintele de profit pentru anul viitor au scăzut şi ele din cauza pieţei europene slabe şi a "creşterii competitivităţii adversarilor în China", cum anunţă germanii în comunicatul oficial. Astfel, veniturile efective Daimler pe 2012 au fost retuşate în minus cu 11 procente, ajungând la 8 miliarde de euro (de la 9 miliarde previzionate anterior, sumă atinsă şi anul trecut de Daimler).

Anunţul Daimler i-a făcut pe analişti să strâmbe din nas, mulţi analizând negativ comportamentul performanţelor Daimler în comparaţie cu principalii rivali. "Având în vedere forma pe care o arată Volkswagen şi BMW, sunt pur şi simplu şocat de slăbiciunile arătate de Daimler. Managementul Daimler dezamăgeşte încă o dată", a declarat Arndt Ellinghorst, analist al Credit Suisse.

RENAULT AMÂNĂ LANSAREA NOII GENERAŢII LAGUNA

Francezii de la Renault au anunţat astăzi că starea precară a pieţei europene şi reorganizarea liniilor de producţie ale uzinei normande Sandouville îi determină să anunţe amânarea lansării noilor generaţii ale modelelor Laguna şi Espace. Datele lansărilor celor două modele au fost duse după debutul anului 2015, astfel că vârstele pe care acestea le vor avea în momentul schimbării generaţiilor vor fi unele foarte înaintate: 12-13 ani pentru Espace şi Grand Espace şi 8 ani pentru Laguna.

Ambele modele îşi vor schimba în acel moment locul de producţie, acestea urmând să fie asamblate la Douai.

FIAT OPREŞTE TEMPORAR ACTIVITATEA FABRICII CARE PRODUCE NOUL PANDA

Puţin mai la sud, în Italia, Fiat le va da liber forţat pentru două săptămâni muncitorilor de la uzina din Pomigliano, lângă Napoli. Fabrica în care Fiat produce noua generaţie Panda va opri astfel 2000 de posturi de muncă între 26 noiembrie şi 9 decembrie pentru ca raportul dintre suplusul producţiei şi cererea din Europa să nu se dezechilibreze iremediabil. Deşi Fiat nu a anunţat măsurile printr-un comunicat oficial, Automotive News scrie că informaţia a fost confirmată de surse interne din cadrul companiei. Problemele celor de la Fiat continuă astfel în 2012, uzinele pe care mărcile Grupului Fiat le are în Italia funcţionând acum la 50% din capacitate. 

via Automotive News, Just Auto (înreg.)

Comentarii (22)

  • Cu alte cuvinte.... incepe sa se simta recesiunea iar daca industria automotive scade atunci nu va fi bine pe termen mediu...
    18 2
  • Atunci cand economia bubuia, lacomia dupa bani i-a impins pe toti constructorii de automobile sa isi extinda gamele si sa intre pe segmente de piata unde nu mai fusesera prezenti inainte.... lasand la o parte discutia despre calcarea in picioare a traditiei si a valorilor proprii fiecarei marci, deoarece vad ca-mi iau minusuri daca amintesc de asa ceva.

    Deci banu' sa iasa, indiferent cum: facem suv-uri ...cate?...pai fiecare sa avem in gama 4-5 modele minim, facem mini, facem coupeuri cu 4 usi, facem monovolume mici, medii, compacte, in declinari normale si grand, facem crossovere, facem limuzine de lux, ba ne facem chiar si marci premium chiar daca suntem proletari sadea...facem ...facem....toti facem de toate.
    Prin urmare au investit in cercetare, dezvoltare, linii de fabricatie, contracte de furnizori, contracte cu forta de munca, dealeri noi, etc, deci in active legate direct proportional de scara productiei.

    Acum, cand piata a cazut in fund, constructorii dau din colt in colt ca nu stiu ce sa faca cu ditamai halele de productie, cu gloate razvratite de muncitori care pe buna dreptate isi cer salariile, cu dealeri in care bate vantul si altele asemeni. Sincer, nu-mi pare rau, poate criza asta va reusi sa reaseze fiecare producator pe fagasul lui si sa-i faca sa-si vada lungul nasului. Criza se intoarce ca o palma pe obrazul celor lacomi si care si-au ignorat radacinile pentru bani.
    57 13
  • Decebal
    Ai dreptate @mntsn, trebuie sa mai si inapoiem banii pe care i-am luat de la camatarii legali si este normal ce se intampla acum in industria auto.
    15 5
  • @mntsn
    Criza va reusi sa-i reaseze pe unii in fagasul lor, pe altii ii va aseza in cartile de istorie. Adevarul este undeva pe la mijloc, de acord ca multi s-au intins prea tare, dar si sa ramai ancorat in trecut cu 2-3 modele nu supravietuiesti nici cand este boom economic, dar cand e criza nu mai vorbim. Acum parca e mai bine sa fii mai mic, te poti misca mai repede, cand esti un colos cu zeci de fabrici si cad vanzarile brusc ai o mare problema, dar ma uit la Volvo, nu este mare, are cateva modele dar asta nu l-a ferit de probleme. Criza este evidenta pt cei care s-au axat mai mult pe Europa, piata auto aici cade in fund, in restul lumii mai putin sau chiar deloc, dimpotriva, si ca sa spun ceva si de Renault, revin la acele mariri de preturi, mai crede vreun vanzator de Renault ca vor fi facute pt viitoarele modele? Daca da, le doresc spor la vanzari, fara sa fiu ironic, pt ca si Mercedes a inceput sa scada preturile, deocamdata la modelele mai ieftine, clasa A si B, mai tarziu nu se stie. Si ca sa inchei, spuneam acum cateva luni ceva legat de acele subventii care s-au dat peste tot in Europa, benefice pt majoritatea constructorilor, echivalentul programului "Rabla" de la noi, si-am spus ca e bun pe termen scurt, dar este o pacaleala, nu reflecta adevaratele vanzari , iar cand nu vor mai fi se va vedea cine vinde pe bune si cine nu, au inghitit zeci de miliarde ca sa ce? Ca sa creasca vanzarile in plina criza la marcile de volum, s-au dus banii, vanzarile pica brusc si acum se trezesc cu fabrici care produc la 50%, si mai repet ce-am spus acum cateva zile, aceasta criza inseamna moartea guvernelor socialiste, nu a capitalismului, nu mai merge cu bani aruncati, cine e bun rezista, cine nu " a fost odata ca niciodata dar s-a dus".
    19 12
  • antonny
    Supravietuieste Colapsului Economic Global! acum vedem cine are un marketing bun...acum vedem fiecare ce strategii de a iesi din impas au.
    4 2
  • @dan_grc: Asa este, criza o sa readuca eficienta si buna gestionare a resurselor, inclusiv a banilor, la locul meritat.

    Acum cand sacul s-a golit pana aproape de fund, se termina si cu risipa si cu subventiile care pana acum doar au mascat ineficienta si proasta strategie de piata a constructorilor.
    11 2
  • @dan_grc
    Amice, hai sa lamurim niste lucruri, pentru ca vad ca o tii langa cu acele mariri de preturi Renault. Din cate am inteles eu , tot ce vrea Renault e sa alinieze preturile la nivelul celor de la Volkswagen, deoarece considera ca pot oferi un nivel de calitate comparabil. Nu vad nimic rau in asta. Atata timp cat Vw vinde bine, de ce n-ar face-o si Renault? Sa nu mi-o iei in nume de rau, dar e o diferenta de perceptie.
    17 11
  • @io
    Nici eu nu vad nimic rau in asta, dar daca ei considera acelasi nivel cu VW puteau face asta pana acum, dc n-au facut-o? Sau cand spun ca viitoarele modele vor fi avea calitate mai buna si se vor putea bate cu VW si la calitatea perceputa, inseamna ca actualele nu prea indeplinesc aceste cerinte, cel putin asta inteleg eu. Si-ar trebui sa faca mai mult decat sa ramana consternati ca PSA are reduceri de preturi considerabile, pt ca vor ramane cu...consternarea, si se pare ca pe viitor vor contracara cu ...cresteri de preturi, evident si de calitate, dar asta din prezent ce are?! Eu mi-am spus doar parerea, stiu ei mai bine ce fac, dar vanzatorii de Renault chiar vor avea nevoie de f mult succes, daca vor face asta.
    10 5
  • Sunt curios ce salar are un muncitor belgian dintr-o fabrica de automobile... Nu pot decat sa presupun ca undeva de 4-5 ori mai mare fata de unul din fabrica Ford de la Craiova. Ne miram ca se inchid fabricile din Belgia? In situatia actuala, tarile cu cea mai buna protectie sociala sunt cele mai fragile...
    16 1
  • @dan_grc

    Critic sa tot fii. E munca usoara. Mai greu e sa fii un CEO precum Carlos Ghosn. Intotdeauna vor aparea diversi "analisti" auto care sa zica "aah pai n-ai lichiditati, compania ta e in colaps financiar" ... dupa ce o stabilizezi si o aduci pe profitabilitate, o sa zica "ah pai n-ai produse, n-ai design" .. bun, scoti si produsele, oferi design-ul... dar unde ti-e tehnologia... s.a.m.d. Intelegi? :))
    La vremea lor Renault a avut masini bune, insa acum majoritatea gamei este invechita - si nu mi se pare normal sa judecam cu asa decalaj. Noul Clio reprezinta noua identitate de marca Renault si e doar inceputul. Putina rabdare nu strica.
    Legat de razboiul preturilor s-a mai discutat si e chestiune mai complexa decat o expui tu. Au fost 2 comentatori care au explicat bine situatia la articolul Renault-PSA
    15 2
  • antonny
    @io ......"" tot ce vrea Renault e sa alinieze preturile la nivelul celor de la Volkswagen, deoarece considera ca pot oferi un nivel de calitate comparabil." eu nu sunt de acord cu aliniera preturilor ......cine e Volkswagen ?????un principal jucator pe piata auto mondiala .....ATAT .
    Renault vrea sa mareasca preturile ,mareste dar nu poti sa impui asta altora .... fiecare cu strategile lui .....la ora asta cred ca Grupul HYUNDAI /KIA pare cel mai inchegat .....
    4 14
  • @io
    Eu n-am spus" unde e tehnologia, unde e designul", e problema de perceptie, asa cum ai spus si tu, aceeasi problema de perceptie care a facut din Phaeton de exemplu un esec, stii tu..." cat e acest VW"? Justificat sau nu, asta e realitatea, deci nu cred ca exagerez cand spun ca vor fi multi care vor spune la fel si-n cazul Renault, iar acei 2 comentatori care au expus f bine chestiunea sunt exact vanzatorii carora eu le urez din nou, succes sa vanda Laguna 4 cu vreo 5 mii mai scumpa decat in prezent, atata tot. Si ca o completare, ii dau dreptate lui Laucalin, sa nu cumva sa comentezi ceva de Renault ca e jale, se formeaza asa niste aliante chiar cand nu e cazul, pt ca n-am criticat vreun model, n-am spus ca este prost, dar ideea maririi preturilor o consider proasta da, asta e.
    10 6
  • @dan_grc
    Am dat un exemplu. Esti la fel ca cei care vor sa vada rezultate acum pe baza unor declaratii prezente, dar cu referire la viitor. Eu zic sa nu te hazardezi cu Laguna 4 pentru ca ai specula prea mult. Si nici urmas de-a lui Nostradamus nu te vad.
    10 7
  • AndreiRN
    Europenii or sa ajunga sa importe masini din China si US si Rusia datorita salariilor exagerate dar ei nu ai intelepciunea de a reduce salariile dupa vanzarile avute.
    Intr-o lume normala salariile sunt direct conditionate de vanzari si scad cand nu se vinde si cresc cand vanzarea este buna.
    Dar unde nu e cap ........ va fi somaj.
    7 10
  • cand inchideau atia de la psa 2 fabrici mai micute asa toti $m3cherii cu angel eyes, renouri in rate si masini bulgaresti carcoteau si se bucurau, ca uiteee ce varza sunt cei de la psa....na ca acuma asa cum era de asteptat chestia asta se extinde la toti constructorii... multi or sa renunte total la modelele care nu fac profit suficient si parca vad in 10 ani ca o sa ramane cu 5 mari grupuri auto care au cateva marci cu 3-4 modele cum are lancia.

    ps: dan_grc ne insulta inteligenta si azi, dute frate la seminte la scara blocului, sau a venit frigul si stai pe net acuma...
    6 10
  • criza care se anunta va fi ceva ce nu sa mai vazut........
    vom ajunge ca americanii.....care isi fac stocuri de conserve prin casa...
    vom ajunge la un scenariu de tip 'SHTF'.......si asta doar din lacomie......
    6 5
  • AndreiRN
    Nici in vise nu o sa ajungeti ca americani asa ca ......
    Alergati dupa vize.
    8 15
  • @mntsn, in principiu iti dau dreptate. dar este cineva care se opune de la regula si anume VW. Au o gama de modele foarte bine pusa la punct iar vanzarile merg bine. Fie ca e vorba de Up! sau Tuareg, de motorizari de 1.0 sau TDI-uri de peste 250 CP (lucru pe care doar Toyota il ofera peLandCruiser V8), dintr-un showroom VW nu prea poti sa iesi fara sa iti atraga ceva atentia. Si sa nu uitam ca cel mai bine la motoarele mici supraalimentate, care se cer tot mai mult, sta VW. Defapt ei au si dat "tonul" acum vreo 5 ani.

    In schimb cel mai prost sta PSA: au preturi mari (chit ca dpdv calitativ stau bine), gama de modele nu prea e vazuta bine (caz concret, 508 sau 3008 - totusi 208 deja se vinde bine) si stau slab la motorizari. Motoarele cu care se remarcau in trecut acum sunt cam depasite, mai ales moral. Unde mai pui ca nu prea mai au colaborari cum aveau in trecut (ex Ford si posibil nici cu BMW sa mai fie).
    9 2
  • @810
    Sa inteleg ca nu sunt cumparate si Peugeot in rate, doar Renault? Si vezi ca marca aia cu angel eye e cam departe de dorintele tale, o sa astepti tu mult si bine s-o vezi in genunchi, iar ca sa vorbim si lucruri realiste, din pacate PSA sta mult mai prost decat Renault, ai totusi dreptate cu 3-4 modele maxim la anumite marci, doar ca n-ai nimerit marcile.
    7 5
  • @LauCalin: Tu imi dai ca exemplu cazul fericit, dar in situatia marcii VW si a grupului VAG cine mai e? Grupul BMW si....poate Hyundai/Kia, dar in rest e cam trista situatia. Iar la PSA si Fiat (aripa europeana) e cea mai mare jale.
    6 3
  • @mntsn, da, coresct, insa eu ma refeream la acele exceptii. Eu sunt curios daca totusi cineva care injura de dimineata pana seara grupul asta VAG, cu masini de 2 lei pe care le cumpara doar fraierii "ca sunt nemtesti" se gandeste cum de VAG si BMW sunt in acest moment cele mai sanatoase companii auto europene. Oare chiar asa de multi prosti sunt pe pamantul asta care cumpara BMW si VW? :))
    @Mafia, iti inteleg frustrarile. Dar parerea mea, daca imi dai voie, este sa incerci sa raspunzi civilizat. Nu de alta, dar suntem cativa oameni care procedam asa, fara sa jignim si ar fi pacat sa fii unul dintre ei. Parerea mea.
    11 1
  • MariusC
    @LauCalin: Un contraexemplu la argumetarea ta: Toyota si Honda au o gama mult mai variata de modele decat VW si o duc mai prost ca anul trecut. E drept ca multe din modelele lor nu se vand in Europa, insa si VW si BMW o duc mai bine datorita pietei din Asia, China in special, unde VW e lider de piata, exceptand modelele chinezesti.
    @Mafia: te rog, daca nu te superi, evita sa mai scrii. Am o Toyota Corolla si imi e putin jena ca esti posesor de japoneza.
    15 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru