Probleme în paradis: Norvegia vrea să reducă facilitățile fiscale pentru mașinile electrice și pregătește “taxa Tesla”

de Petre Barac, Foto: Tesla
Luni, 16.10.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Norvegia vrea să reducă facilitățile fiscale pentru mașinile electrice și pregătește ceea ce a presa a numit “taxa Tesla”.

Norvegia este cunoscută ca un paradis al mașinilor electrice datorită facilităților pe care le primesc posesorii unei astfel de mașini. Spre exemplu, Tesla Model S s-a bucurat de o cerere imensă pentru că în Norvegia nu trebuie să plătești taxele mari de pe această piață dacă îți cumperi o mașină electrică.

În plus, parcările din centrul oraşelor sunt gratuite, la fel ca utilizarea stațiilor de încărcare, iar liniile expres de pe autostrăzi pot fi şi ele folosite de maşinile electrice

Cu toate acestea, guvernul norvegian pregătește o reducere a facilităților fiscale pentru mașinile electrice și ceea ce presa a numit “taxa Tesla”. Taxa ar urma să afecteze mașinile cu o greutate de peste două tone, cum este și cazul Model S și Model X.

Potrivit Reuters, aceste schimbări se regăsesc în draftul proiectului de buget pentru anul 2018.

Dacă taxa ar fi introdusă, o mașină Tesla Model X ar urma să coste cu aproape 9.000 de dolari în plus. Autoritățile norvegiene au dat asigurări că mașinile electrice vor continua să aibă avantaje semnificative în fața mașinilor cu motoare tradiționale.

Norvegia a înregistrat anul trecut cele mai multe înmatriculări de mașini electrice din lume, cu 29% din totalul mașinilor vândute.

Pe 2 și 3 s-au clasat Olanda (6.4%), respectiv Suedia (3.4%).

Via Carscoops

Comentarii (12)

  • Deja încep cu taxe ? Mult prea devreme, eu mă gândeam că așteaptă să aibă toți electrice.

    Ipocrizia autorităților nu are naționalitate, cum au ajuns la concluzia că doar electricele peste două tone trebuiesc taxate?
    18 5
  • hehe
    reality sinks in
    7 6
  • @dan_grc

    https://www.reuters.com/article/us-china-energy-renewables-fuel/china-needs-tougher-clean-fuel-targets-to-meet-paris-climate-pact-report-idUSKBN1CL187

    citeste cu MARE atentie articolul original. Lucurile sunt putin mai altfel.

    mie mi-au ramas intimparite cateva cuvinte cheie: masini cu masa mai mare de 2 tone, facilitati fiscale, companii private, mentinerea avanatajelor masinilor electrice de mici dimensiuni, propunere ce urmeaza a fi aprobata in Parlamentul Norvegiei.

    si ca un corolar...propunerea vine din partea dreapta a esichierului politic.
    4 2
  • Mentinerea avantajelor pentru electricele de mici dimensiuni va dura cativa ani, din momentul in care depasesc un numar critic ( mai degraba mai mic, decat mai mare), atunci vor aparea si taxele, mai mici la inceput.
    7 1
  • si tu ce credeai? ca vei putea sa-ti muti fizicul (si inca intr-o masina de peste 100.000) fara sa platesti? Ar fi fost un non sens si dpdv economic un dezastru.

    hai sa numai privim lucrurile doar din perspectiva ultilizatorului de automobil (de orice fel) ci si sa ne identificam responsabilitatile si ca indivizii ce fac parte dintr-o societate.

    uite io nu sunt fumator dar as putea sa ma duc la guvern si sa spun ca eu nu platesc taxe pentru ca din banii mei beneficiaza fumatorii?
    12 2
  • Problema poluarii planetei este mult mai complexa, pe mine ma enerveaza ca se pare ca doar pe domeniul auto se concentreaza aceasta rezolvare, pentru ca pe acest domeniu poti sa taxezi sutele de milioane de utilizatori, miliardul chiar.

    Pentru mine incep sa devina enervante stirile cu masinile electrice, este ca o continua campanie electorala.
    12 3
  • Arogantul
    Dan le spune pe bune
    8 3
  • ca fapt divers

    in SUA, din emisiile de CO2 peste 50% este "alocat" transporturilor si, din acesta aprox 20% transporturilor aeriene.

    in China unde reglementarile (chiar daca in ultimii ani dure si in viior draconice) emisiile de C02 dar si alti poluanti sunt in floare.

    Dar cat suntem pe un site de masini aflam stiri "enervante" despre masini ...ghinion
    10 2
  • CO2 este un gaz cu efect de sera, dar agentii poluatori sunt mult mai multi, exploatari, jde mii de industrii, toate aceste lucruri nocive nu dispar doar cu impunerea electricelor, eu intreb ce se face in afara reglemantarilor din domeniul auto?

    Daca suntem pe un site de masini nu inseamna ca trebuie sa ne placa toate stirile. De fapt ce ma enerveaza cel mai mult este urmatorul lucru: doar dupa Dieselgate s-au gasit toti ecologistii de la conducere sa impuna, de multe ori, niste norme imposibil de respectat, norme de care erau constienti si inainte ca nu se pot respecta, guverne care pana acum 5-6 ani ofereau bonusuri la achizitia de diesel, pun acum taxe.

    Electricele vor exista in paralel cu cele clasice, iar daca va fi cu adevarat o revolutie in privinta electricelor, atunci motoarele clasice vor disparea in mod natural, ori stirile zilnice cu " din 2020, 2025, 2030 tara X, Y, va interzice motoarele cu ardere interna " arata asa o fortare a lucrurilor.

    Cand s-a trecut de la motoarele cu aburi la cele cu ardere interna, n-a fost nimeni disperat sa le interzica pe primele, s-a observat de la bun inceput superioritatea si avantajele motoarelor termice, drept urmare totul a venit de la sine.

    Astazi singurul avantaj al electricelor este ca se va reduce poluare in orase, o problema majora, de acord, dar mai mult de atat nu cred ca va fi, cei care viseaza c-au scapat de intretinerea scumpa a motoarelor, le transmit ca se va inventa ceva si la electrice pentru a compensa acest lucru, este o lumea prea materialista, nu se va lasa o piata de multe miliarde, cea a pieselor de schimb si a consumabilelor, sa se piarda.
    12 3
  • inexorabil
    Ce se ȋntâmplă? Deja furtuna anunțată face ravagii, adică risipește mulțimea celor strânși să se ȋnchine lui Zeus Electricus Salubrus Mesianicus?
    5 5
  • @dan_grc - total de acord cu tine. Asta spun si eu de cand a inceput paranoia cu electricele. Referitor la ultima parte a comentariului tau, trebuie luata in considerare viata bateriilor, care la un moment dat vor trebui inlocuite. Si aici apar problemele majore: care va fi costul unei astfel de operatiuni (pretul acumulatorilor + manopera)? ce faci cu bateriile vechi? Ce furnizori de baterii vor fi pe piata? Trebuie sa folosesti doar baterii OEM sau poti folosi si aftermarket, de ex. Rombat? Plus ca aici vad posibilitatea implementarii unei noi taxe, ca vorba aia "iar n-ai basca" si poluezi cu bateriile alea uzate.
    Ar fi bine ca sa se inceapa astfel de discutii, pentru ca realitatea cu masinile electrice nu e chiar asa de roza si plina de happy-end-uri.
    8 1
  • Graba cu care autoritățile vor sa treacă la mașini electrice ne spune ca situația cu efectul de sera devine catastrofala.
    Problema este: cine garantează ca mașina electrica nu vine cu alte probleme si mai mari?
    Va dau un exemplu (lucrez in domeniul automaticii) Inducția electromagnetica (consecința si a motoarelor electrice) are influenta asupra câmpului magnetic a pământului. S-a observat ca începând cu revoluția tehnica sec XVII avem o scădere a forței câmpului magnetic de 0,2 Gauss măsurata la poli (intre timp din 2miliarde am ajuns 7 dar si numărul animalelor mari a scăzut, regnul animal are o influenta majora) chestia se poate rezolva prin baterii de magneți (NASA a făcut aste pentru misiunile spațiale)
    A doua problema asta am simțit-o pe pielea mea omul este adaptat la un câmp electromagnetic de inducție magnetic de 2x10-4 CH Tesla, variația acestei valori garantează: insomnie, dureri de cap.
    Eu sunt un pic sceptic CO2-ul daca te forțezi pot rezolva problema, restul sunt variabile nepalpabile
    9 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru