Proiect: circulația mașinilor cu motoare Euro 1 și Euro 2 ar putea fi interzisă în București din 2019

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Miercuri, 18.04.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un proiect depus la Primăria Capitalei prevede interzicerea circulației mașinilor cu motoare Euro 1 și Euro 2 în timpul zilei în București începând din 1 ianuarie 2019. Până în 2021, o decizie similară ar putea fi luată și pentru mașinile Euro 3 și Euro 4.

Marile orașe europene au început să impună restricții de circulație pentru mașinile poluante pentru a proteja mediul înconjurător, iar Bucureștiul s-ar putea alătura acestei inițiative chiar de la începutul anului viitor.

Unul dintre membrii Consiliului General al Municipiului Bucureşti a anunțat că va depune miercuri un proiect care vizează interzicerea graduală a circulației mașinilor poluante.

Proiectul prevede că circulația mașinilor cu motoare non-euro, Euro 1 și Euro 2 va fi interzisă în București începând din 1 ianuarie 2019, iar o interdicție similară va fi aplicată și pentru mașinile cu motoare Euro 3 începând din 2020 și Euro 4 începând din 2021.

Circulația ar urma să fie interzisă în intervalul orar 06:00 - 22:00, pentru a permite șoferilor aflați în tranzit prin București să circule pe timp de noapte. Proiectul prevede și aplicarea unei amenzi de 2.000 de lei în cazul nerespectării acestei interdicții.

Pe de altă parte, proiectul nu menționează modul în care va fi verificat gradul de poluare al mașinilor, însă la începutul anului trecut Ministerul Mediului a elaborat un proiect care prevede înlocuirea timbrului de mediu cu stickere colorate, iar acestea ar urma să fie obținute după efectuarea Inspecţiei Tehnice Periodice (ITP).

Acest proiect a fost însă trecut pe linie moartă după apariția unei propuneri privind introducerea unei noi forme de taxe auto.

Cel mai devreme, proiectul va intra pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General al Municipiului București în aprilie sau mai.

Via Mediafax

Comentarii (25)

  • bine asa
    am un euro 4, dar m-as bucura enorm sa devina realitate propunerea asta
    34 13
  • Alex D.
    O idee foarte buna cu euro 1 si 2 sa fie interzise si mai apoi euro 3, dar euro 4 e destul de bun din punct de vedere a emisiilor si cred ca ar trebui amanata o vreme scoaterea lui.
    24 23
  • someone
    va dati seama cat se elibereaza traficul daca nu mai circula masinile cu pana la cele euro 4? nu vorbesc de calitatea traficului cipur si simplu de aglomeratie, de lipsa parcarilor etc
    dar oare regula aceasta va fi valabila si masinilor companiilor de stat? tractoarelor, basculelor etc? ca unele din ele, de pe vremea lui gheorghiu dej inca refuze sa fie duse la remat si circula nestingherite cu gazeleluate la itp "pe bune"
    ce se intampla cu masinile clasice, care mai toate sant non-euro?
    26 8
  • Octavian
    Vor avea voie (oare) doar cele "pe Bulgaria" ?
    18 4
  • macar sa se aprobe, apoi ne bucuram
    15 9
  • Ma bucur ca nu locuiesc in tomberonul numit Bucuresti. O groapa de gunoi abjecta care se pare ca interzice dreptul oamenilor de a se folosi de proprietatea lor personala. De ce doar guvernele antidemocratice socialiste ale Europei vin cu asemenea tembelisme cand in America poti circula cu ce masini vrei cand vrei si tot au o calitate mai buna a aerului?
    32 44
  • Alex D.
    Sam93, intradevar nu e in regula sa interzici folosirea proprietatii personale si ar trebui sa vina cu o masura sa ii ajute pe acestia sa le inlocuiasca in sensul sa le ofere statul o suma pentru acele masini, dar daca nu au bani oamenii sa isi cumpere o masina macar euro3 sau 4 atunci cat de bine le-ar putea intretine pe cele euro 1 sau 2 sau non euro pe care le detin si la ce pericol i-ar expune pe restul participantilor la trafic, avand in vedere cum se obtine ITP-ul de multa vreme.
    16 3
  • @Sam93
    Vorbesti baloane, ca de obicei. Daca prin dreptul tau de a-ti folosi proprietatea personala ii afectezi pe cei din jur, asta nu mai e un drept democratic, e un abuz, ca sa nu zic terorism.
    In America (unde mai exact?) e posibil sa fie o calitate mai buna a aerului, dar omiti sa iei in calcul densitatea din Bucuresti de cca. 9000 loc./kmp* vs. America (din nou, unde in America mai exact?). Fanteziile tale cu America, pe care vad ca le expui obsesiv aici pe AM, nu se pot aplica in Europa, nicaieri, cu atat mai putin in tomberonul numit Bucuresti, unde abia daca avem spatiu sa nu ne calcam unul pe altul pe picioare. Tu daca stai in Harghita prin zona forestiera sau unde ziceai tu ca stai, nu deranjezi pe nimeni ca te plimbi cu V12, dar daca stai intr-o aglomerare urbana, afectezi direct pe foarte multi, iar atunci cei multi se vor simti nevoiti sa se apare cumva, chiar interzicandu-ti tie dreptul tau democaratic sa iti folosesti proprietatea personala. E de bun simt, daca observi.

    *densitatea din Bucuresti de cca. 9000 loc./kmp este de circa 3 ori mai mare decat cifra de 3000 loc./kmp, care teroretic este limita maxima peste care confortul social se degradeaza. De aici decurg incredibil de multe probleme, m-as lungi enorm daca le-as insira aici si oricum sunt deja cunoscute tuturor. In Europa de vest cifra aia de 3000 chiar se ia in calcul la planificarea urbana si atunci cand se emit autorizatii de orice fel, dar pentru urbanistii de la noi notiunea asta de confort social nu conteaza, pentru ei conteaza doar spaga.
    26 10
  • Si eu am un euro 4 si sunt total de acord cu eliminarea lor din trafic, doar ca nu asa... mi s-ar parea mult mai corect ca legi care afecteaza un numar atat de mare de oameni sa nu fie date de pe o zi pe alta, ci sa existe o perioada de tranzitie in care oamenii se pot adaptata schimbarii.
    Mai intai ar putea face ceva sa stopeze cumva importul asta de cazane care nu numai ca polueaza, dar sunt un total pericol, iar masinile aflate deja in circulatie sa aibe o perioada de gratie de 3-4 ani.
    15 8
  • O idee buna doar ca...
    Euro 4 benzina polueaza cam cat Euro 6 diesel.
    23 7
  • Din moment ce peste 90% din masinile din Bucuresti sunt de la Euro4 in sus, hibride si electrice, era de asteptat o asemenea masura.
    Bucurestenii au inclusiv "catalizator la spate", impotriva noxelor. Panselutele nu trebuie poluate.
    11 5
  • @

    nu ati inteles ca Sam93 e una dintre victimele globalizarii, a socialistilor a comunistilor, a ecologistilor, a neoconilor, a martienilor, a plutonienilor si a venusienilor? E unul astia care isi tot cere drepturile batand din picior si dandu-se cu popneata de pamant, drepturi de care oricum beneficiaza si se bucura din plin. Inteleg ca traieste undeva intr-un catun din N tarii, un loc unde cu siguranta legea o face boborul dupa traditiile stramosesti cand se invoca " e dreptul meu, ce p...mea!"

    In fine, nebunia din Bucuresti (si nunumai) trebuie rezolvata cumva: nu poti sa latesti drumurile nu poti sa scoti din palarie parcari. Pe de alta parte ar fi mai de bun simt taxarea peste masura a masinior extrem de poluante (si nu interzicerea lor) si asta din doua motive...pe langa diminuarea de pe strazile orasului a afumatorilor prin refuzul sau incapacitatea unora de a plati (deci trafic fluent, eliberarea spatiilor de parcare, aer mai respirabil), taxarea ar insemna si fonduri banesti care ar putea fi utilizate tot in favoarea soferilor.

    Deci nu, personal nu sunt de acord cu interzicerea ci cu suprataxarea. Vrei sa-mi intri in oras cu mizeria din dotare? platesti. Nu vrei nu poti, c'est la vie, data viitoare.

    Cu siguranta automobilele istorice/clasice vor avea (sau trebuie) cu totul alt regim.
    17 8
  • de acord
    Sie eu cred ca e mai potrivita o suprataxare, altfel acele masini nonEuro-Euro2 vor ocupa inutil parcarile intre orele 6:00-22:00 cand nu au voie sa circule.

    Masinile istorice/clasice au oricum alt statut si ele oricum nu apar in trafic la orele de varf din timpul saptamanii.
    7 3
  • @Sam93 Tot in capul amaratului se rasfrange actiunea.Bugetarii de "succes" trai pe vatrai! Pai nu ar fi mai eficient ca pe vremea lui raposatu,,o zi cu sotz una fara sotz?...Ca doar suntem democrati!
    8 5
  • maintitulezDumitru
    Pai e bine ca doar Euro 1,2,3 si 4 vor fi interzise, pentru ca asta inseamna ca eu voi putea circula in voie cu Dacia mea 1310 non-euro. )))))

    Acum serios vorbind, eu stau linistit ca domnul Klaun Johanis sau Coana Mitza Primaritza imi vor da bani sa imi cumpar euro 6 sau full electric ca sa imi pot schimba Dacia.
    Ca doar ei nu iau niciodata decizii impotriva cetatenilor.
    6 3
  • Nu trebuie să existente îngăduință sau amânare a unei decizii de o importanță și un impact major. Non-euro, E1, E2,E3 și E4 trebuie să fie scoase din uz cât mai repede cu putință. Este adevărat că vor exista victime colaterale ( din punct de vedere al proprietății auto ) dar mobilitatea trebuie acceptată doar în condiții de normalitate și siguranță.
    În loc de păsuiri, de derogări și mai ales de propuneri ce pot atrage doar zâmbete ( grație 3-4 ani, circulație alternativă că pe vremea lui raposatu) toate demonstrând ce nivel de concepție depășit avem ar trebui să solicităm sprijinul legal de înlocuire a mașinilor poluante prin intermediul obligării producătorilor de a susține această modalitate de îmbunătățire a mediului( vezi politicile din statele respectabile care impun asemenea măsuri în baza rezoluției) , fie acordarea de facilități ( reduceri financiare, dobânda preferentiala și instrumente de achiziție încurajatoare ) astfel încât obținea înlocuirii unui auto vechi sau al achiziției unuia nou să fie mai rentabilă.
    3 11
  • EURO minus 4 Celsius
    la idei autoritatile "e primele" ! la implementat e ca ministru' transhumantei auto:
    I: - cand vom circula pe autostrada A ( f x ... ) ?
    R: - cand va fi gata !
    ...eu asa i-as fi dat leafa... cand erea shtatele de plata gata ... BTzPiMT !

    acu: daca stai pe Dacia, pe Magheru...pe Mosilor ...etc si ai un Euro 2 ( sau 20 - 20 ! ) ce faci ?
    - iei tacsiu sau iubaru dupe ce ai lasat " epocara" la ipotetica parcare publica la CORA sau alte promisiuni nesimtite ? nu cred !
    - NU ! ...te duci linistit acas', dar seara de seara te opreste Rutiera sau Locala si tre' sa demonstrezi ca esti riveran ? iar nu cred !
    Treburile astea se fac informatizat... un "sistem" IT bine facut si implementat "vede" ca tu esti cu E2 si te duci acasa... si vede ca dorelu cu E2 numa' trece pe acolo si polueaza !
    pe pariu ca n-o sa functioneze !?
    DE CE ? pt suntem in tzara unde scrie asa: DECLARATIILE ON-LINE ( !!!!! ) se depun la etajul II ...
    de aia ! nah !
    8 3
  • Am trait sa o vad si pe asta. Sa spuna unii ca Firea are o idee foarte buna...
    PS: da, si mie mi se pare o idee buna... la prima vedere cel putin.

    Dar nu stiu cum in tarile "cu apa calda" din vest, aia au si masini de 20-25 de ani pe strazi si nu ii acuza nimeni ca polueaza. Eu cred ca singura solutie in Bucuresti este cea mai greu de implementat: decongestionarea traficului. E imposibil insa, pentru ca dezvoltarea imobiliara nu a tinut pasul cu capacitatea infrastructurii de transport. Chiar cand scriu acest mesaj, DN1, drumul ala cu 3 benzi, e blocat din Otopeni, pana la Arcul de Triumf. Adica 3 benzi blocate pe vreo 10 km. Si in fiecare dimineata e asa. Nu s-au construit linii noi de metrou, nu au aparut linii noi de transport in comun spre zonele dezvoltate, nu s-au largit arterele deja sufocate (vezi Prelungirea Ghencea), nu s-au facut piste pentru biciclisti.

    Deci, la prima vedere, e o decizie buna. Dar judecand "la rece" probleme vor fi in continuare. Vor fi mai putine masini E2 sau E3, dar mult mai multe masini E4 sau E5. Adica cei care polueaza mai mult cu masina vor fi mult mai putini, iar cei care polueaza mai putin, vor fi mult mai multi. Deci se va ajunge cumva la acelasi nivel de poluare.
    8 0
  • Ideea este oarecum buna, implementarea proiectului este una destul de simpla, asta daca ne dorim cu adevarat sa punem in aplicare ceea ce dam de gura.
    Rezolvare: 200-500 camere video inteligente, conectate in permanenta la un sistem informatic. Scanare, depistare, fotografiere, accesare baza de date si trimisa amenda automat in plic sau orice alta metoda se aproba. Nu e nevoie de stiker lipit nu stiu unde, e suficient numarul de inmatriculare. Iar pe langa aceste camere sa mai existe in jur de 10-20 operatori pentru identificare manuala, cel putin o perioada.
    10 5
  • tara lui papura voda
    Desi in aparenta sunt bune, aceste proiecte sunt un mod de a ascunde gunoiul sub pres!
    Administratia Bucurestiului din ultimii 20 de ani nu a fost in stare sa rezolve problemele de traficul si parcare, ba dimpotriva!
    Spuneam mai demult ca eu as pune la zid (sau mai degraba dupa zid) toate persoanele cu functie de raspundere din administratie locala care au dat aprobari pentru constructii in oras fara a se tine cont de cerintele minime de urbanism! La fel si pe cei care au produs studii pline de minciuni pe baza carora s-au dat aceste aprobari!
    Se fac claidiri pe fiecare petec de pamant liber, fara parcari suficiente, cladiri de birouri in centru orasului fara locuri de parcare, pe stradute inguste care se blocheaza odata cu darea in folosinta a cladirii (falusul de pe Ion Mihalache este cel mai bun exemplu, dar sunt multe altele), supermarketuri in centru samd.
    dupa care vin "specialistii", de multe ori aceeasi cu cei care au bagat spaga in buzunar cand au dat autorizari care au dus la aceste aglomerari,si incearca sa rezolve problema punand restrictii oamenilor si dand amenzi!
    Si nu as condamna asta daca ai avea optiuni, gen metrou peste tot, autobuze electrice & transport in comun efficient sau nepoluant!
    Asa noi cumparam autobuze turcesti si reparam tramvaie de acum 30 de ani, iar prostii care si-au lua masina noua dupa 2004-2005 vor trebui sa le traga pe dreapta si sa se duca cu Otocaru' la job!
    10 0
  • Florin Georgescu
    Oamenii nu cumpara masini cu norma Euro mica asa de-ai dracu' ci pentru ca nu au bani suficienti. Nu cred ca nivelul de trai a crescut asa de tare in epoca Dragnea ca sa ne lafaim in bani si masini noi. In plus, norma de poluare nu a inventat-o (tot de-al dracu') proprietarul masinii cand a cumparat-o noua, ci fabrica producatoare. Proprietarul a avut grija de ea ani de zile si nu polueaza mai mult decat indica norma la care se incadreaza. Sunt masini vechi de 20 ani cu sub 100.000 km. Ce problema au daca merg exact cum a prevazut fabrica si au ITP facut corect?

    Prezentatoarea TV Firea sa faca parcari subterane, nu sa interzica oamenilor drepturi constitutionale. Cand Romania va fi o tara perfecta si bogata, putem visa la proiecte de mediu. Daca se ambitioneaza sa faca rau oamenilor, o sa se trezeasca cu un mare sut in kur. Fosta ministra a mediului, Plumb, a introdus o lege care taxa oamenii la sange. Acum statul romani da banii oamenilor inapoi, dar nu toti odata, ci esalonat in 5 ani! Nesimtita nu a patit nimic!! Eu cred ca li s-a facut de bataie sau mai rau. Sa nu se joace cu nervii oamenilor. Prosti, prosti, DAR MULTI!
    4 1
  • geroberto
    Observ ca nu se spune de cine este vorba cu initiativa. Are vreun interes personal, de grup sau partinic? Cand credeti ca in Romania/Bucuresti se va gandi cu capul si nu cu picioarele? Unii vor interzicere, altii vor taxare, care credeti ca vor avea succes? Are cineva "interes" atunci cand nu vine vorba de bani sa ajute sau sa incurce? Intai au lasat liber importul de orice fel (vrem in UE, nu?), iar acum incearca sa copieze modelul vestic. Numai ca nu suntem in aceleasi conditii. Mai curand cred ca se vor pune noi taxe (care nu se stie unde se duc, ca si cele curente), decat sa interzica un anumit trafic. Tocmai ambuteiajele si haosul genereaza venituri mari pentru TOTI - firmele care comercializeaza combustibilii utilizati, administratiile locale care incaseaza impozite, firmele de asigurari (risc mai mare de accidente), astfel ca interzicerea inseamna chiar o reducere semnificativa a veniturilor, dar si dreptul de utilizare amintit anterior. O astfel de masura ar trebui discutata democratic si votata prin referendum direct, atat taxarea la nivel permisiv cat si interzicerea totala. Nu pot veni unii sa dicteze ce au auzit pe la altii. Dupa ce se rezolva toate probleme cu parcarile, coordonarea traficului, respectul in trafic, respectarea legislatiei rutiere de catre toti (automobilisti, motociclisti si pietoni, nu neaparat in aceasta ordine), putem incepe sa vorbim de ajustari legislative, de initiative, interziceri sau taxari.
    1 0
  • geroberto
    Am revenit cu alte observatii. Initiativele de taxare sau respectiv interzicere nu tin cont deloc de gradul de utilizare al autovehiculelor. Daca ai nEuro sau E1,E2 si mai mult sta, e logic ca emisiile poluante sunt mult mai reduse decat cei care utilizeaza E3,E4 si E5, chiar E6 mult mai intens. Apoi nu se zice nimic de nivelul particulelor evacuate, care de fapt sunt responsabile cu gradul ridicat de poluare. Si mai e ceva: cine mai vinde la aceasta ora combustibili benzina si motorina sub nivel E6? Daca da, ei se fac responsabili cu poluarea. Atat timp cat rulajul efectiv este cel care se reflecta in gradul de poluare, e normal ca orice taxare sa intre cumva in pretul carburantului. Numai ca asa ceva deja exista, iar dupa cum stim in pretul la pompa exista deja taxare dubla, interzisa de legislatie, dar acceptata tacit de toata lumea. Legat de traficul rutier din Bucuresti, nu am vazut continuate initiativele de alocare benzi de circulatie dedicate RATB pe toate artele importante, cu cel putin 2 benzi de circulatie pe sens, interzicerea parcarii la bordura pe aceste artere, interzicerea parcarii in spic pe toate artele de circulatie, interzicerea parcarii pe mijlocul arterei de circulatioe (gen bd. Bucurestii Noi), astfel ca mijloacele de transport RATB sa aiba o viteza comerciala sporita si sa concureze cu atuuri asupra circulatiei cu auto individuale. Stiu, vor sarii unii ca nu e loc pentru benzi dedicate, dar alta solutie nu este la momentul actual.
    3 0
  • Dar masinile euro 3 euro 4 cand au fost scoase pe piata ce se spunea despre ele ca sun mai putin poluante si acum nu scot aceleasi norme? dar autobuzele si multe alte mijloace de transport care nu se incadreaza acestor norme de ce sa circule? ptr ca sunt ale institutiilor? pai frate institutia sa plateasca frate daca vor sa circule . Dar chestia asta nu ramane asa deoarece interzice un drept al omului si pe noi cel putin asa zice constitutia nu ne poate obliga nimeni sa facem ceva ce noi nu dorim
    2 0
  • Ni alex
    Da sper sa dispara si masinile reatebeului care nu au de la euro2 in jos si polo ale politiei care de si sant euro 6 polueaza mai rau ca non euro
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru