Proiect de lege: parlamentarii vor restricţionarea la trei luni a dreptului de circulație al mașinilor cu numere străine în România

de Sebastian Toma
Luni, 17.08.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Proiectul de lege care împiedica șoferii români să circule în România mai mult de trei luni cu o mașină înmatriculată în alt stat va primi o nouă variantă în septembrie, după începerea sesiunii parlamentare.

Parlamentarii pregătesc o nouă variantă a propunerii de proiect de lege care să restricționeze circulația în România a mașinilor înmatriculate în alte state, titrează Digi24. La fel ca la propunerile anterioare, parlamentarii vor să permită doar trei luni de circulație pe drumurile publice din România pentru mașinile înmatriculate în alte state. Inițial, proiectul era gândit pentru mașinile înmatriculate în Bulgaria, dar Senatul României a respins această variantă a propunerii pe motiv de discriminare față de vehiculele înmatriculate în statul respectiv. Așadar, inițiatorul proiectului, deputatul PSD Ioan Munteanu, dorește să adauge un amendament la proiectul de lege prin comisia de specialitate.

Inițiatorul proiectului și susținătorii săi estimează că există peste 100.000 de mașini înmatriculate în Bulgaria aflate în circulație pe drumurile publice din Româina. Pe lângă câștigul potențial al statului român obținut prin taxele de înmatriculare și impozitele aferente acestor vehicule, inițiatorii proiectului spun că mașinile înmatriculate în Bulgaria sunt problematice atunci când sunt responsabile de accidente rutiere sau când sunt folosite la comiterea de infracțiuni. Sistemul folosit în prezent de românii care apelează la înmatricularea în Bulgaria nu îi ajută pe polițiști în găsirea proprietarului.

Urmareste Automarket
Ultima propunere de proiect de lege care ar fi limitat circulația în România a mașinilor înmatriculate în Bulgaria a fost respinsă de Senat în luna iunie a anului curent.
La vremea respectivă, propunerea a fost respinsă atât din cauza faptului că este discriminatorie, cât și din cauza faptului că nu ma ipoate fi contorizată precis perioada petrecută de un vehicul în țara noastră. În plus, dreptul la liberă circulație al autoturismelor în Uniunea Europeană ar fi fost încălcat pentru vehiculele în cauză. Alte state europene au legi care restricționează perioada de timp în care proprietarul unui vehicul înmatriculat în statul de baștină al acestuia are voie să circule pe teritoriul statului adoptiv cu plăcuțele de înmatriculare de origine, dar niciunul nu restricționează pe o perioadă atât de scurtă precum cea propusă de deputatul PSD Ioan Munteanu.

Via Digi24

Comentarii (26)

  • Inteligenții ăștia de la putere caută tot felul de invenții, care de care mai discriminatoare, numai ca să evite să rezolve cauza problemei.
    Și în urma plângerilor o să le dea în cap Comisia Europeană până vor fi obligați să anuleze sursa problemei și anume abuziva taxă de înmatriculare a lui Moliceanu. Evident, după ce vor mai încerca enșpe mii de tertipuri: ”ia taxa de înmatriculare, stai că-i de poluare, uite timbrul nu e taxa” și tot așa.
    11 23
  • Hunter
    Aici nu e vorba de tertipuri cu privire la taxa de prima inmatriculare/timbru de mediu. Aici e vorba in primul si primul rand de smenarii care circula cu masini de Bulgaria. Masini in stare jalnica, cu ITP facut cine stie pe unde...asta daca au si asa ceva, si cu asigurari din alea fantoma de nu exista. Tot felul de acte peste acte facute pe numele nu stiu cui de prin Bulgaria si alte manarii. Numa cine nu a fost lovit de vre-un zmeu din asta nu masina de BG vorbeste fara el, ca in rest, cei care au avut de-a face cu asa ceva, prefera sa isi repare masina pe banii lui pana s-ar rezolva cu rca-ul din BG sau despagubiri din partea marlanului cu cotet.
    Asa ca da, sa se adopte legea asta si sa se mai termine cu "strainezii" pe drumurile patriei....ca nici prin alte state daca vii cu masina de Ro, nu prea ai ce cauta dupa un anumit timp pe drumuri, mai ales daca ajungi sa locuiesti o perioada mai lunga sau mai scurta de timp sau chiar ajungi cu domiciliul pe la altii.
    Da oricum, smenarii o sa sara de cur in sus si ar fi bine sa sara de tot cu legea asta.
    25 5
  • Pe langa taxa aberanta (in cazul meu de exemplu, pentru o masina din 2007, 2000 cmc diesel, taxa momentan ar fi de 2700 euro) mai este si problema impozitelor infinit de mari pentru motoare mai mari de 2000 cmc.
    2500 lei pentru un motor de 3 litri e foarte mult.
    1000 lei pentru un motor de 2.1, 2.2 iarasi e foarte mult. De exemplu Mercedes, Mazda si Honda pana de curand nu aveau motoare diesel sub 2 litri de aia cei care au asemenea motoare plang la revanzare.

    Are oare cineva o analiza cat de cat reala a numarului de masini noi vandute in detrimentul masinilor sh datorita timbrului de mediu mare pentru astea din urma? Sau o analiza a cator inmatriculari de masini sh a impiedicat timbrul de mediu?
    Pentru ultima statistica indraznesc eu sa fac o analiza bazandu-ma pe textul articolului: "peste 100.000 de mașini".
    O suta de mii de masini care aduc bani bugetului Bulgariei in special.

    Rezolvarea o vad in felul urmator fara fineturi si date pe care nu le am:
    - daca o inmatriculare in Bulgaria costa 500 euro, tu stat roman pui 400 euro ca sa "fii competitiv".
    - daca anual asigurarea si ITP-ul in Bg costa 200 euro anual, tu deja avand in Ro itp la 2 ani care costa 20-30 euro si cu asigurare care nu e de regula mai mare de ~6-700 lei pe an, nu-ti ramane decat sa ajustezi impozitul astfel incat sa nu coste mult mai mult decat la vecini.

    In felul asta nu si-ar mai avea rostul inmatricularea in Bulgaria si nici n-ar mai fi nevoie de vreo lege care sa interzica circulatia mai mult de x luni.
    Apropo eu nu stiu de vreo modalitate in care sa determinam perioada de ciculatie a unei masini intr-un stat intracomunitar.
    13 5
  • Inca un aspect: cei care vor masini sh isi vor cumpara SH indiferent de cat de mare e taxa.
    E o chestie de mentalitate si de posibilitati si nu sunt de condamnat in nici un fel. Personal mi-am cumparat 2 masini SH pana acum dar cred cu tarie ca cea mai buna optiune este masina noua sau cat mai noua.
    14 1
  • @Hunter exista si acei oameni care viziteaza des tara in care e inmatriculata masina, sau chiar locuiesc acolo dar vin des in tara, pe perioade mai lungi de timp. Cu astia ce facem ?
    Ce facem cu cei de buna credinta, care au masini "pe bune" inmatriculate in strainatate ? Sa sufere toti pentru niste idioti si incapacitatea statului Roman de a face ceva, nu ?

    @Kap a acoperit problema extrem de bine. Sa elimine taxele si impozitele astea SF si sunt convins ca toata lumea ar fi foarte fericita si dispusa sa-si inmatriculeze masinile in Romania.

    Cine chiar traieste cu impresia ca statul Roman, mai ales PSD-ul, isi face griji pentru ca astia cu masini pe BG nu-s asigurati si sunt un pericol, va mintiti singuri... Astia n-au alta preocupare decat banii... de asta vor si capra (taxa de mediu) si varza (inmatriculari in RO pentru 100% din cazuri). Mor astia de ciuda ca pierd sute de mii de euro.

    Da, multe masini sunt un pericol, multe persoane dubioase detin astfel de masini si nici macar nu e normal sa ai masina intr-o tara cu care n-ai nicio treaba. Dar nici sa dai pe o taxa de 3 ori pretul masinii, taxa care merge unde ? nicaieri in folosul nostru.
    Si argumentul ca in Danemarca dai o suta de mii de euro ca sa inmatriculezi un BMW de 75.000 de euro, nu e un argument foarte bun, atata timp ca noi suntem la ani lumina de Danemarca, fara drumuri, fara piste de biciclisti, fara transport in comun si asa mai departe.
    Daca as stii spre exemplu ca taxa aia de 2000 de euro care o dau pe masina, merge in invatamant, astfel incat invatamantul superior sa fie gratuit pentru toata lumea, atunci da, poate as da banii aia...
    dar ca sa mearga hoarda de politicieni in excursii prin Miami si sa o arda in S-Klass-uri, sub nicio forma !
    13 1
  • E un tertip electoral de 2 bani.
    Aceste restricţii nu cred că pot sta în picioare atâta vreme cât oameni care locuiesc în zonele de graniţă şi o traversează foarte des vor fi afectaţi şi vor demonta la UE aceste prostii. Nu cred că se poate face diferenţa între cetăţeni străini şi români care conduc maşini înmatriculate afară şi oricum, ar fi discriminare.
    Nu mai bine reduc ei birurile excesive şi abuzive?
    Nu mai bine îşi fac ei treaba şi controlează RAR-ul, service-urile şi starea maşinilor în trafic?
    Nu mai bine intră puţin DNA-ul şi pe la ASF?
    Dacă veniturile românilor sunt mici, întotdeauna se vor găsi portiţe de a eluda legislaţia de multe ori aberantă.
    Doar inteligentul de Moliceanu şi-a închipuit că poate pune acea taxă iar românii vor renunţa la sh şi se vor cocoşa de rate să umfle vânzările dealerilor.
    Şmenarii cu bemveu sunt doar praful în ochi aruncat pentru a lăsa nerezolvate problemele adevărate numite TIMBRU, impozit, RCA, RAR şi tot aşa...
    8 2
  • mowgli, corect!
    6 2
  • despre *masinile* cu volan pe dreapta niciun cuvant ? Sunt adevarate bombe pe sosele, conduse fiind de niste indivizi care sunt primii din neamul lor care au masina si habar nu au sa scrie sau sa citeasca ....
    15 0
  • Andrei
    Domnilor,
    O masina trebuie sa ti-o poti permite.
    Nu poti sa iti iei motor de 3L dar sa te plangi de impozit. Iti iei o masina mai mica. treaba e f simpla. dar foarte mult dintre noi vor sa epateze , sa arate ca sunt mai "jmecheri" si ca au bani.. stati in banca voastra.!!!
    Nu poti sa fii un pericol public cu o masina de 500 de euro de 1 mil de km.
    asta e rolul taxei.
    eu am platit 1700 de euro taxa cand mi s-a terminat leasing-ul. la 1.8 benzina. asta a fost , circumstante nefericite(masina leasing, nu se platea taxa).
    10 4
  • socialistu
    @alex, impozitele pe autoturisme din țara noastră nu mi se par mari, ba dimpotrivă, chiar decente. Consider că orice om normal se poate descurca cu un motor de maxim 2 litri, ce e peste intră la mofturi și nu mi se pare chiar greșit să plătești mai mult.
    Să ai Mercedes și să ți se pară mult 1000 ron pe an la impozit mi se pare că problema e în altă parte.
    8 4
  • @socialistu
    Poate ca pentru unele motorizari nu sunt mari dar sigur sunt disproportionate.
    Un motor de 1.6 (care poate avea si 160 de cai mai nou) plateste 60 de lei pe an iar un C200 (2200 cmc, 120CP) din 2001 plateste 1000 lei pe an. Intre cele 2 exemple impozitul e de 16 ori mai mare.
    Alt exemplu: Nissan Terrano (Ford Maevrik) are motor de 2.7 diesel. Daca te-ai plimbat un pic prin muntii Romaniei (altii decat pitipongeala de pe Valea Prahovei) probabil ca ai vazut ca sunt cu zecile daca nu chiar sutele si ghici ce, toate sunt inmatriculate pe bulgaria.
    Hiunday Galloper, Opel Frontera, Navara, X-trail, CR-V etc. toate sunt penalizate pentru pacatul de a nu se incadra in niste praguri.

    Pe langa Impozit au mai bagat si taxa de mediu.
    Acum stau si se scarpina sa scoata o lege ca sa corecteze o prostie cand defapt ar trebui sa anuleze prostia.
    4 1
  • @socialistu
    Uite un exemplu concret de cat de mare nu e impozitul la noi.
    Mercedes E, S 320 cu motor de 3.2 e taxat in UK cu ~500 lire ceea ce inseamna groso modo 3000 lei.
    La noi la Romania aceiasi masina plateste 5300 lei.
    Deci cum ziceai? Sunt mici impozitele in Romania?
    Intra pe orice calculator de impozit si ai sa te crucesti cand ai sa vezi ce valori iti ies.
    Asa ca felicita-te pentru 1.8-ul tau si bucura-te ca nu trebuie sa platesti in fiecare an cat ai platit o singura data pentru inmatricularea de dupa leasing.
    4 1
  • Nu stiu sau nu inteleg cum unora li se par impozitele normale.
    Fratilor, metoda de calcul a impozitului este absolut ilogica.
    Cum naiba sa platesti pe un Mercedes din 85, 1500 de euro impozit pe an, cand masina valoreaza 1000 de euro ? Mai mult, de ce sa platesc eu cu un Mercedes vechi cu motor de 5000, mai mult impozit decat ala cu McLaren MP4-12C ?
    Parca ideea era sa se impoziteze luxul, nu ? De cand marimea motorului reflecta posibilitatile tale financiare ?

    Nu stiu daca sunteti constienti de faptul ca sunt tari mai la vest de noi, in care nu platesti impozit nici pe un motor de 6200 cmc, pur si simplu conceptul de impozit auto nu exista. Si de ce ar exista ?
    Ce primesti de banii aia ? Parcarile se platesc, carburantul e impozitat si taxat, drumul il platesti iar garaj pentru masina nu primesti.
    Cum naiba sa platesti cateva sute de RON impozit pe o casa, dar dai 6000 pe an, doar ca ai un Jeep Cherokee obosit ? Ceva mai absurd decat impozit auto nu exista.

    Sigur... multi nu comenteaza, ca s-au conformat, si-au luat masini (de cusut) de 1200cmc si acum nu-s deranjati, iar care are motor mai mare, e un bou, cocalar, care vrea sa epateze.

    @Andrei n-are nicio treaba cu epatarea amice. Daca vreau un Mercedes din 2000 cu motor de 3000 diesel, care costa 1800 de euro, ti se pare ca epatez ? Nu mai fiti frustrati ca unii oameni prefera un motor mai mare, nu toti si-au luat masini ca sa mearga pana la servici si inapoi.
    Trebuie impozitat luxul, nu cilindreea. Poti sa ai motor de 3000 si sa fii sarac lipit, multi cu astfel de motoare nu-si permit nici macar un Logan.
    Ti se pare normal ca unu cu un Peugeot cu motor V6 de 3000, din anii '90 sa plateasca acelasi impozit ca la cu un M4 de 100.000 de euro ? Unde-i logica ?

    Mai mult, de ce in alte tari nu se percep impozitele astea aberante, desi au drumuri mai bune, parcari mai multe, samd ?
    11 3
  • Trei actiuni CONCOMITENT :
    1. Eliminarea taxei de Prima Inmatriculare sau aducerea ei la o valoare simbolica.
    2. IMPOZITE CORECTE CE TIN CONT DE VALOAREA MASINII, nu de capacitatea cilindrica a motorului
    3. interzicerea masinilor din bulgaria
    14 0
  • inexorabil
    @mowgli are perfectă dreptate! Numai nişte cretini congenitali pot concepe enormitatea că o maşină de lux înseamnă cilindree mare. Cei 25 de ani de aşa-zisă democraţie au coincis cu o strategie neîntreruptă şi ingenioasă a asupritorilor şi trădătorilor de ţară de a stoarce bani şi din piatră seacă. Răul suprem al României se cheamă...FSN, adică fostul PCR (ordinul a fost emis în cancelariile Vestului, dar ai noştri dragi comunisto-securişti l-au mătrăşit pe nea Nicu). În '92, FSN s-a despărţit deliberat în "dreapta" şi "stânga" (iar PNL nu mai există...este doar PD cu altă pălărie!), care au venit alternativ la Putere şi au simulat disputa ideologică de ochii lumii şi falsa Opoziţie, cu permisiunea complicilor occidentali, dar toţi şi-au stabilit un scop comun şi secret: jefuirea sistematică a celei mai bogate ţări din Europa...

    O întrebare de 1000 de puncte: pentru a iniţia acest proiect de lege, parlamentarii respectivi s-au consultat cu alegătorii lor (dacă nu cu toţi, măcar cu jumătate din ei), cum ar fi logic, firesc şi indicat? Vox populi, vox Dei, nu? S-au consultat pe dracu'. Niciun for legislativ din lumea asta nu-i legitim ca susţinere populară.

    Întotdeauna politica va constitui un miraj pentru indivizii fără coloană vertebrală. Iar în ziua de azi, orice bănuţ (furat cu iscusinţă, în condiţii de legalitate) contează. Nu ştiu cât va mai dura "minunea" impozitelor suportabile pentru motoarele mici. Va veni şi ziua aceea în care va deveni un lux simpla deţinere a unei maşini, indiferent de vechime, cilindree, categorie, statul în care este înmatriculată etc. Liftele astea perverse ştiu foarte bine că, din cauza circulaţiei continue a mărfurilor (inclusiv umane), prea puţini cetăţeni îşi permit să...nu posede maşini personale. Şi mai ştiu că amărăştenii n-ar ezita să sacrifice fel de fel de lucruri importante, dacă situaţia le-ar impune în schimbul achiziţiei şi/sau întreţinerii unei maşini. Eu, de exemplu, recent am spart, din neatenţie, un bloc optic, în timp ce parcam cu spatele. 200 de lei m-au costat comandarea altuia şi înlocuirea, adică echivalentul a două zile de cazare la o pensiune de calitate. Dar nu stau pe gânduri când vine vorba despre principiul priorităţii (la cheltuieli).

    Ce s-o mai lungim: evident că onor conducătorii noştri ţin morţiş să avem toţi autovehiculele în evidenţa lor, nu a altor state. Şi încă două conjuncturi lucrează astăzi în favoarea lor: faptul că toţi constructorii sunt juraţi să scoată maşini cât mai puţin fiabile (ca să cumpărăm mai des altele sau să năvălim în service-uri şi în magazinele de piese auto, plătitoare de impozit pe profit, ca firme private) şi incidentele (negrave, nefatale) din trafic care ne împing tot într-acolo...Veţi replica: "Da ce', trebuie neapărat să ai maşină ca statul să profite de pe urma ta? Poate risipeştii banii pe altceva, pe care îl cumperi de la o firmă, evident, tot impozabilă!". Dar dacă îi depun la bancă şi mă privez la sânge de nevoi şi plăceri, ce-ar mai câştiga fiscul sau cât? Fiţi fără grijă: industria auto va burduşi mereu buzunarele unora şi ea trebuie să rămână relativ neschimbată în mecanismele ei consacrate, adică să depindă tot de petrol! Mai ales în rromanika...Vă daţi seama de ce: a pune la punct alte industrii profitabile, bazate pe organizarea şi valorificarea sistemelor de propulsie alternative, necesită investiţii materiale, umane şi de timp, iar burduhănoşii nesătui de trai pe vătrai, care nu admit din fire sincope contra continuităţii lor hedoniste, pot fi asemuiţi cu puii aceia din cuiburi obişnuiţi instinctiv să stea cu ciocurile deschise pentru a fi umplute cu hrană. Cu alte cuvinte, răbdarea nu este punctul forte al celor lacomi, dedulciţi cu năravurile vechi...
    8 4
  • Bine ca au terminat de legiferat votul prin corespondenta si acum in sfarsit ne putem apuca de lucruri mai putin importante.

    Si inca ceva: jafuri am vazut si cu numere de BG si cu numere de RO. Sunt extrem de curios de asemenea cum se ia ITP-ul la masinile mai vechi inmatriculate in Ro :).
    2 1
  • Lumea se plange ca se plateste impozit mare la o masina de 2000 sau >3000 cmc...Jalnic. E ca si cum unul cu RR se plange de pretul benzinei. Specimenele ori sunt super zgarcite ori rupte undeva si umbla cu masini pe care nu si le permit. Pana in 2000 cmc taxele sunt chiar ok. Cand cineva isi achizitioneaza o masina trebuie sa stie cati bani produce lunar/anual si ce cheltuieli are. Cineva matur cu gandire pragmatica. Restul sunt adolescenti intaziati...si din punct de vedere al gandirii si din punct de vedere a cat castiga...
    6 5
  • @Andy poate ne explici tu, de la inaltimea intelepciunii tale, de ce as plati mai mult pentru masina mea in Romania, decat in alte tari ?
    Nu, nu e ca si cum unu cu RR se plange, nu-i deloc asa. Poti avea un Aro cu motor de 3000cmc si sa platesti pentru el cat unu cu un M3.
    Iarasi ma repet degeaba... dar e usor sa fii critic cand tu ti-ai luat un Logan de 1.0. Chiar si cei cu masini "de lux" se gandesc la economia de carburant, de ce crezi ca exista BMW-uri diesel ? sau Porsche ? Daca iti permiti o masina de lux, nu inseamna ca trebuie sa arunci cu banii intr-un mod aberant, Cu mia aia de euro care o dau la stat, ca sa se stearga in dos cu ei, mai bine ma duc in concediu, mai bine ii donez unei familii nevoiase.
    Dar nu, noi suntem Romani si ce nu ne afecteaza, nu ne doare. Dupa noi potopul.
    8 4
  • Andrei
    @mowgli
    Are treaba cu epatarea.
    de ce iti cumperi o masina cu motor peste 2000CC de 20 de ani in locul uneia cu motor sub 2000 de mai putin de 10 ani? (evident mai mica)
    Daca iti permiti achzitia unei masini sh nu inseamna ca iti si permiti sa o intretii.

    ex. un mercedes s320 cum spunea un interlocutor mai sus. Ti-l permiti la achzitie pentru ca este ifetin. dar cand trebuie sa faci o revizi generala (discuri, placute , suspensie..etc) care te costa mai mult decat masina in sine ce faci? o faci cu piese contrafacute (pentru ca sunt mai ieftine) si ajungi pericol public. la anvelope la fel, pentru un S sunt min 5, 600 lei buc. daca iti permiti un S nu vad unde e problema la acest pret.
    repet,
    a-ti permite o masina nu inseamna ca iti permiti sa o cumperi ci si sa o intretii ca la carte. nu mai aberati aiurea.
    5 1
  • În mod bizar, sunt de acord și cu Hunter și cu Kap. Trebuie o lege care să îi separe pe gherțoi de cei cu mașini înmatriculate în străinătate de bună credință. Dar nu știu cum și dacă se poate așa ceva.

    Pe de altă parte, mai sunt acei bulgari din Ruse sau chiar Razgrad (și nu puțini) care vin să își facă studiile în București, iar apoi chiar rămân aici. Eu cunosc situații. Aceștia nu-și vor înmatricula mașinile în România când orașul lui natal e la 60 km distanță.
    3 0
  • @Andrei nu-i cum spui tu. Eu imi repar masina singur si folosesc ori piese de la dealer, ori piese fabricate in Germania si da, m-a costat mai mult decat masina in sine si sunt foarte multumit, pentru ca am investit in siguranta mea. Impozitul ala nu are niciun beneficiu si e excesiv.
    De ce vreau o masina cu motor de 3000 ? 5000 ? simplu, pentru ca sunt pasionat de masini, imi plac motoarele mari si un motor mare are multe avantaje, printre care fiabilitate mai buna si iti ofera un plus de siguranta, avand posibilitatea sa iesi din situatii periculoase. Din nou o sa vii sa zici "esti un mare cocalar cu figuri de Niki Lauda si trebuie sa platesti pentru asta". Uite nu vreau !
    Nu vad de ce trebuie sa platesc pentru pasiunea mea, mai mult decat alti cetateni Europeni, atata timp cat am conditii mai proaste decat ei. Punct.
    7 1
  • andrei
    Trreaba e că nu există nicăieri în lume asta dreptul omului la mașină cu motor mare. Nici măcar dreptul la mașină. Până una alta, mașina nu e o necesitate. Dacă vrei mașină, trebuie să ți-o permiți. Nu ți-o permiți, asta e. Ghinion.
    3 6
  • @Andrei pe logica ta atunci, eu propun ca litrul de benzina sa coste 5 euro pentru cei cu masini personale, pentru ca masina personala este un lux, drept urmare cei care detin o masina si-o permit si au de unde da 5 euro pe litru, daca nu, atunci sa renunte la masina.
    5 1
  • Aşa cum există o grămadă de oameni lezaţi de actuala legislaţie strâmbă şi aberantă la fel ar exista alţi oameni lezaţi de acest proiect.
    Sunt o grămadă de oameni care trebuie să se bazeze pe vechituri cu motor mare ca să ajungă de pe deal în oraş sau să se lupte cu drumuri desfundate 5, 6 luni pe an şi eventual cu o remorca legata in spate. Asta in conditiile unor venituri extrem de reduse si a lipsei oricaror alternative. E normal sa fie in stare de functionare, dar pentru asta trebuie doar sa se aplice câteva filtre RAR şi controale.
    Si vine un destept dintre metrou si mall să spună că maşina e un moft! Şi să pună semn de egalitate între ARO 244 cu care se descurcau cum puteau cabanierii sau ciobanii şi răgăliile de bemweuri care îl trezesc pe el noaptea pe bd. Decebal!
    Orice lege trebuie să ţină cont de impactul asupra tuturor categoriilor de populaţie şi să evite discriminările de orice fel.
    Altfel iniţiatorul poate fi bănuit doar de unul din două lucruri: prostie sau corupţie. Ori ambele.
    5 1
  • din pacate@andrei are dreptate; majoritatea uita ca automobilul este facut sa te duca din punctul A in B si atat; nu te obliga nimeni sa-ti iei masina daca nu ai resursele necesare mai ales ca exista alternative de multe ori mult mai ieftine:tren, bus, avion etc
    Treaba cu pasiunea ptr motoare mari care fac si dreg mi se par infantilisme.Se stie foarte clar ca motoarele mari sunt gurmande, poluante, costisitoare si asa mai departe.Ai bani suficienti sa intretii o astfel de masina ?daca da, nu e nici o problema ,ai dreptul sa-ti iei si 10 masini de-astea, daca nu asta e, o dai la casat si mergi frumos cu trenul sau cu rata pana iti vine mintea la cap si incepi sa judeci cu capu nu cu curu'
    Din pacate.... degeaba tinem teorii aici ca fiecare va face tot cum il va taia capul
    Degeaba suntem cea mai bogata tara din europa atat timp ca suntem o natie de slugarnici si de imbecili notorii!!
    2 2
  • inexorabil
    ...şi de "născuţi gata experţi", care "ştie" ei, fără să te cunoască personal, ce ai (ne)voie şi ce nu. Iar motoarele mari, "lacome" şi "fumegânde" sunt aşa cum sunt: premiate! (a se vedea clasamentul pe 2015 întocmit de cea mai reputată revistă auto - Ward's AutoWorld - care a ales să figureze printre cele mai bune zece motorizări două specimene de 6,2 litri V8: GM small-block şi Chrysler Hemi Hellcat). Ah, da: nici nu se compară ageamiii ăia de la Ward's cu ai noştri vajnici omniscienţi şi omnipotenţi, care constituie mândria AM-ului..

    Mmmmm, ce mă încântă sociologii improvizaţi şi, desigur, "obiectivi", care îşi justifică pornirile anti-plebeice (de parcă ei ar proveni din cosmos) printr-o ardentă pledoarie progresisto-plutocratică de genul: "Frate, eşti un rupt în cur care n-a fost în stare să se îmbogăţească, indiferent prin ce metode? Atunci nu visa la maşini de lux sau la motoare care consumă mult, fiindcă gestul tău este profund imoral!!!". Da-da, ba încă extrem de imoral, cum este şi @mowgli, a cărui declaraţie de dragoste pentru cilindreele "nesimţite" i-a adus un scor de 7-0, de care ultimul său detractor nu pare să ţină cont...În concluzie, reacţionez şi eu ca Mircea Badea: superb!

    PS: "Alternative" la autoturisme? Cum ar fi mijloacele de transport în comun? Hm, cu acestea se deplasează, probabil şi de obicei, "amicii" de aici ai lui Mowgli, neavând încotro, pe când el "epatează", trecând ca fulgerul pe lângă ei, pardon, ele, adică mijloacele. Şi să nu te împingă sfântu' la replică, Mowgli, fiindcă din start "aberezi aiurea", mă-nţelegi.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru