Feedback

Propunere: valoarea poliței de asigurare RCA să depindă de gradul de utilizare al mașinii

Publicat Miercuri, 14.02.2018
de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Comenteaza 10
Propunere: valoarea poliței de asigurare RCA să depindă de gradul de utilizare al mașinii - Poza 1
Un director din cadrul ASF propune ca valoarea poliței de asigurare RCA să fie direct proporțională cu intervalul de timp în care mașina este utilizată pe șosele.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Prețurile solicitate de companiile de asigurări pentru polițele de asigurare RCA generează permanent controverse, fiind considerate prea mari de către cei mai mult clienți. Unii dintre cei mai afectați de această situație sunt proprietarii care folosesc mașinile doar ocazional, iar mulți dintre ei preferă ca din acest motiv să nu mai încheie asigurarea RCA.

O astfel de problema ar putea fi rezolvată prin implementarea unui sistem care să permită monitorizarea mașinilor asigurate. Astfel, un client ar putea plăti o taxă fixă modifică pentru asigurarea RCA, la care să se adauge ulterior eventuale sume de plată în funcție de cât de mult folosește mașina pe parcursul anului.

"Poate că folosesc maşina trei ore pe zi sau trei ore pe săptămână şi atunci preţul poliţei RCA poate fi reglat în funcţie de acest lucru. De exemplu, există poliţa RCA care poate fi încheiată online şi care poate avea un preţ foarte mic. Plăteşti o sumă fixă, iar la final se poate face un fel de regularizare a preţului poliţei, în funcţie de cât ai utilizat maşina", explică Călin Rangu, director al Direcției de Supraveghere a Intermediarilor și a Regulilor de Conduită din cadrul ASF.

Oficialul ASF susține că o astfel de propunere poate fi implementata ușor de companiile de asigurare, în special pentru că presupune doar o modificare a normelor RCA. Totuși, nu este clar cum și cât timp ar dura implementarea unui sistem prin care companiile de asigurări să monitorizeze activ mașinile clienților pentru a determina timpul în care acestea sunt folosite.

Via Economica


Comentarii (10)

  • Fac orice numai ce trebuie nu: asigurare pe sofer si nu pe masina. Ai avut incident in trafic din cauza ta stai pe dreapta. Te-au prins baut la volan, platesti mai mult la asigurare. Cu chestii de genul faci curat, si eu circulam ca un tampit pana cand am luat cateva amenzi.

    Sa nu uitam si de reprezentantele si atelierele auto care incarca mult factura cand afla ca faci masina pe RCA sau Casco.
    25 1
  • O idee foarte buna. Astfel cei care merg mai rar platesc mai putin dar platesc. Acum o parte din cei care merg putin nu platesc deloc.
    In plus o sa scada aglomeratia din orase.
    Asigurarea pe sofer nu prea are sens la noi pentru ca ajung sa plateasca aceeasi asigurare si cel cu Cayene si cel cu Logan. Plus multi o sa-si cumpere 11 masini intr-un oras si asa prea aglomerat.
    5 9
  • Ionut: Are cineva dokker 1.5 diesel? Raspunde
  • Pe de alta parte, multi isi vor manari kilometrajul ca sa plateasca mai putin.
    3 7
  • să monitorizeze activ mașinile clienților.....

    asta e de domeniul fantasticului, intr-o tara in care un sistem informatic centralizat NU EXISTA! Nici la politie, nici intre primarii, nici intre diversele institutii financiar contabile, gen inspectoratele de munca ori directiile financiare

    ca deobicei scursurile din varf rupte de realitatile cotidiene mai clocesc o smechereala de unde ar putea sa-si traga comisionul.
    8 4
  • Nu este rea ideea ca adaugare a unor coeficienti de corectie la sistemul prezent. In principiu factorul de risc este agravat/redus de numarul de km parcurisi de masina respectiva. Si atunci pe langa categoria de Bonus/malus ar putea aplica si un coeficient de crestere/reducere in functie de numarul de km parcursi in anul anterior.
    Singurul inconvenient, este ca nu se vor mai putea face polite online sau la ghiseu, agentul trebuind sa verifice kilometrajul masini pentru polita. (stiu ca se poate si cu citirea de catre asigurat dar va fi pe raspunderea acestuia daca nu e ok)
    1 0
  • Mai complicat este daca scad toate RCA cu un procent nesemnificativ, la care vor adauga o taxa destul de mare pe extra KM. Lucru care v-a duce la cresterea mediei RCA. Un sistem gandit ca multe altele, sa mai aduca niste bani nu sa rezolve o problema.
    Sa speram ca implementarea va fi cel putin la fel de buna ca si marketingul (lauda).
    3 1
  • Ideea ar fi buna! Daca s-ar scarpina mai mult pe chelie,ar mai gasi si alti coeficienti.Orasul/satul care locuiesti,starea drumurilor/strazilor, anotimpul care circuli,eventual legata de datele(de multe ori mincinoase,la incarcarea facturilor de "apa meteorica") celor transmise de ANM!.Mai cautam coeficienti? Varsta,sex,cu cate puncte s-a obtinut carnetul de conducere,cate radare am luat in anul anterior!
    1 1
  • Nu inteleg problema asta vesnica a costurilor. Asta e capitalismul, asa e in orice tara democratica, indiferent de nivelul ei: totul se plateste.
    Daca vreti preturi mici sau gratuitati, ușcheala intr-o tara comunista. Aveti destule variante.
    0 3
  • someone
    @ tibi....preturile sant ok, nu sant mari pentru uniune, sant mici veniturile nete, ca alea brute sant superbe. si degeaba o uschim intr-o tara comunista, ca ne cheama inapoi conducatorii luminati pe care ii aperi, ca sa echilibreze sporul natural si lipsa de personal calificat.
    stii de ce nu intelegi vesnica problema a costurilor? pentru ca " al satul nu crede pe cel flamand " .
    3 0
  • AndreiRN
    Cel mai corect ar fi adaugarea costului de asigurare la benzina. Astfel cine conduce mai mult plateste mai mult. Cine are masini cu motoare puternice plateste mai mult.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru