Feedback

Protest inedit: un om de afaceri din Suceava a construit cu 4500 de euro "primul metru de autostradă din Moldova"

Publicat Luni, 04.03.2019
de Mircea Meşter
Comenteaza 12
Protest inedit: un om de afaceri din Suceava a construit cu 4500 de euro "primul metru de autostradă din Moldova" - Poza 1
Lipsa infrastructurii rutiere duce la proteste inedite. Ștefan Mandachi a construit un metru de autostradă în câmp, omul de afaceri sucevean urmând să organizeze în 15 martie o "inaugurare" a acestuia.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un om de afaceri din Suceava a anunțat că va inaugura în 15 martie primul metru de autostradă din Moldova. Gestul lui Ștefan Mandachi face parte dintr-o serie de proteste inedite prin care patronul lanțului de restaurante Spartan își dorește să atragă atenția asupra lipsei de infrastructură din România în general și din Moldova în particular.

"Primul metru de autostradă este construit undeva între Voroneţ şi Putna şi va fi inaugurat pe 15 martie, la ora 15. El a precizat că iniţiativa sa este un gest de protest faţă de lipsa de interes a autorităţilor pentru construcţia de autostrăzi în România şi în mod special în zona Moldovei. Ştefan Mandachi a subliniat că metru de autostradă a fost construit de o firmă de specialitate şi a costat 4.500 de euro, fiind o mostră de cum ar trebui să arate o autostradă", anunță Monitorul de Suceava.

Conform lui Mandachi, "inaugurarea" primului metru de autostradă din Moldova va fi dublată de întreruperea activității în toate cele 40 de restaurante pe care le deține în întreaga ţară, precum şi la celelalte afaceri ale suceveanului.

via MonitorulSV


Comentarii (12)

  • Bravos , o idee haioasa si cu impact. Si face si ceva reclama la propriul business...pare istet razesu' asta.
    25 5
  • pentru un prim-ministru a carui IQ e depasit si de legendarul genunchi al broastei, simbolistica initiativei va fi ignorata din...ignoranta

    dar pentru un oras care, dupa mai bine de 10ani de la incepere, nici acum n-are sosea de centura (perioada in care politica locala/centrala a cunoscut toate culorile) cred mai degraba ca metrul asta de autostrada ar fi inca un motiv ca in urmatorul sfert de secol bipedele asociate unei sosele de centura sa nu-si gaseasca inca de lucru.
    16 7
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Pentru un “critic literar” a cărui gramatică se confundă cu blugii voluntar rupți ai unui hipster de mahala, gestul cu pricina nu-și dezvăluie adevărata semnificație, anume aceasta: tentația demențială și tipică vremurilor noastre de a “ieși ȋn relief” prin orice este imaginat că ar putea fi perceput, ȋn unanimitate, drept “util”, “civic”, “pilduitor”.

    Să-l ȋnștiințeze careva pe nenea “businessman” că “realizații” (musai cu bolizi germani, musai cu piți ȋn dreapta și musai ambii cu ochelari de soare all season) ORICUM au transformat ȋn autostradă (ca regim de viteză) orice tip de drum de la noi. Având ȋn vedere că mirobolanții noștri se descurcă chiar excelent ȋn condiții vitrege, o eventuală ȋmpânzire a țării cu autostrăzi (bașca de calitate ireproșabilă) n-ar face decât să releve lipsa lor de glorie – noi știm că golgeterii de clasă nu se remarcă prin “abilitatea” de a ȋnscrie ȋn poarta goală.

    PS. “Comuniștii” ce credeți…”era” proști, ȋnapoiați: au mizat pe transporturile pe cale maritimă, fluvială și feroviară, nemanifestând sensibilitate față de…”time is money and intelligence means balls”.

    PPS. Ȋn fond și la urma urmei, spre ce se grăbește (nu doar d.p.d.v. cinetic) lumea de astăzi? Spre Ȋmpărăția Cerurilor?

    Na belea, că mă ȋncumet și la un PPPS: cine ne garantează că printre cetățenii care urlă a frustrare rutieră nu se găsesc și…evazioniști? Adică nu vrem să contribuim (la bugetul de stat), dar vrem să ni se dea (drepturi, beneficii). Eterna poveste…
    10 46
  • Dacă sunt milionari care au averea obținută prin evaziune, combinații politice, înșelăciuni, înseamnă că toți românii merită să fie pedepsiți cu o infrastructură rămasă mult în urmă, DAR pentru care au fost alocate foarte multe miliarde euro în ultimii cel puțin 15 ani, tocmai pentru a nu ajunge în această situație ?
    14 4
  • Nu e numai vina paduchilor de la psd ca nu avem autostrazi ci e si vina tuturor care s-au perindat din 90 incoa' la putere plus a alora carora le platim tribut. Sa nu uitam afacerea bechtel unde s-au evaport 2 miliarde de dolari in buzunarele "partenerilor strategici",dosar secretizat si azi(pierdut).
    16 4
  • Din ultimii 30 de ani, 20 de ani a condus tara PSD-ul, iar restul de 10 ani PNL-ul. Iar UDMR-ul le-a dat limbi si alora, si alorlalti. Daca vrem autostrazi trebuie sa scapam de astia si sa votam oameni noi.
    19 5
  • Pai ati vazut ca, tineretul PSDist lanseaza in dezbatere publica legalizarea prostitutiei si a drogurilor usoare... fac si ei ce stiu cel mai bine si ce le-a ramas. De coruptie si hotie se ocupa greii patridului, iar tineretul cu ce le-a ramas si ce stiu si ei sa faca... sex si droguri...
    Ca in rest, toate problemele in tara asta is rezolvate, nici un alt stress...
    Voi chiar mai aveti sperante ca se mai poate schimba ceva in bine odata cu venirea noilor generatii de politicieni ???
    6 7
  • Adrian
    @inexorabil Comentariul merita din plin mânuța verde.

    @dan_grc Infrastructura a ramas in urma pentru ca singura metoda de combat politic este sa-i pui piedica celuilalt, nicidecum sa contruiesti ceva.

    @verde Tu esti sigur ca tara asta a fost si este condusa din interior? Ca e de capul ei? E doar intamplator faptul ca Moldova nu are nici un metru de autostrada, iar Transilvania are, totusi, cateva zeci bune?
    5 6
  • Adrian
    @Suca
    Daca tineretul liberal venea cu o propunere similara, te bucurai nevoie-mare fiindca gandeam si noi liber si modern precum olandezii. Trebuie sa ii acceptam pe toti nu-i asa?
    4 3
  • Adrian, tu esti de-ala care nu se duce sa voteze, ca n-are rost, fiindca tot sefii planetei pun pe cine vor ei? Dormi in opinci in continuare!
    Votul e cel mai important. Povesti care sa ne convinga sa nu votam ne servesc ei destule. Ca si povesti care sa ne convinga sa nu protestam, ca sa cerem autostrazi sau altceva. Totul e sa nu ne luam dupa povesti, ci dupa realitate. Si sa reactionam, cum face Stefan Mandachi de vreo juma de an.
    8 3
  • Marius
    SA IL PUNEM PRIM-MINISTRU!
    1 2
  • Wow, ce “scor” mișto am ȋnregistrat! Parcă ar fi jucat Naționala noastră de rugby cu una dintre forțele Globului.

    @Adrian, mulțumesc pentru susținere! Știi care ar mai fi una dintre cauzele pentru care nu prea ne-am dezvoltat “infrastructura” ? S-o zic, să n-o zic? Faptul că fugim ca dracu’ de tămâie de…munca fizică, realmente creativă! Ooo, daaa!! Toată lumea se năpustește spre calea “intelectuală” (ah, da, “cariera”), alias “soluția ideală”. Ați auzit de “furtuna de metal” ? Este o armă teribilă, capabilă să tragă cam un milion de gloanțe pe minut! Apelând la o comparație stilistică, așa sunt și universitățile zilelor noastre (regula nu este valabilă doar ȋn cazul României). Scot specialiști de…birou, câtă frunză, câtă iarbă. Veți riposta cum că rolul de a forma truditori (calificați) pe câmpul “vulgar” al muncii revine numai școlilor profesionale și celor postliceale. Da, dar câți tineri se mai orientează (fie și ȋmpinși de la spate, nu doar din proprie inițiativă) către ele?...Așa nu vă ȋntrebați? Inclusiv nemuritorii coca & piți se visează “studenți”.

    Așadar, criza economică globală este reală (din 2008 ȋncoace), dar puțini ȋndrăznesc să atingă cel mai incomod / cel mai dureros adevăr, ceea ce este explicabil (și trebuie ȋnțeleși), fiindcă și ei “coincid” cu acea cauză neplăcută, pe care ne place tuturor s-o vârâm sub preș, precum gunoiul ordinar. Ȋntr-un fel sau altul, o asemenea “pandemie” va transforma și “Vestul avansat” (dar și Extremul Orient atât de savurat astăzi) ȋntr-o ruină, ȋnsă peste câteva decenii, căci acolo chiar s-a pus osul la treabă și efectele sunt oarecum persistente, numai că viața de huzur și alint la care ȋmbie neȋncetat și pretutindeni plaga consumismului (inclusiv pe ramura tehnologism) tinde să se impună cu o forță psihologică tot mai impresionantă…Și să cultive patima de a elabora metode tot mai rafinate pentru a obține bani ȋn cantități ȋndestulătoare, repede, sigur, constant și, desigur, fără efort fizic, creativ, și fără scrupule (inclusiv tartorii “anticorupției” se vor dovedi tot mai avizi după bani).

    Iar când va izbucni și inevitabila conflagrație nucleară, să vedem cui ȋi va mai arde de bolizi și de autostrăzi “adecvate”.

    PS. Ȋn spiritul celor afirmate aici, revin la titlul articolului: “Un om de afaceri a construit”…Sigur a CONSTRUIT el ȋnsuși? Indiscutabil că angajații lui. De aceea eu sunt adeptul capitalismului participativ! Adică al afacerilor de familie, ȋn cadrul cărora chiar este nevoie să muncești, bașca ȋn continuu, cât ai fi tu de șef (măcar formal). După mintea mea (da, știu, iremediabil idioată), toată lumea ar trebui să arate ca o rețea uriașă și intensivă de afaceri de familie, fiecare axată pe un domeniu reprezentativ și fiecare perpetuând secretul meseriei! Din păcate ȋnsă, lumea se ȋmparte ȋn profitori și slugile lor (dar și acestea din urmă clocind dobândirea privilegiilor primilor) – nu ȋncercați clasificarea corupți-anticorupți, că aceea ȋi convinge doar pe oligofreni / autiști…dacă nu cumva o resping și ei.
    6 11
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru