PSA şi Ford continuă parteneriatul pentru dezvoltarea de motoare diesel

de Sebastian Toma
Vineri, 08.05.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Colaborarea dintre Ford şi PSA Peugeot-Citroen pe segmentul motorizărilor diesel de 1.4 şi 1.6 litri va fi prelungită, titrează Automotive News.

Esential 1.280.000 de motoare diesel din familia DR-V vor produce francezii de la PSA Peugeot-Citroen anual, în două fabrici din Hexagon, începând cu 2018.
PSA Peugeot-Citroen şi Ford vor extinde colaborarea privind motoarele diesel de cilindree mică, titrează Automotive News. Francezii de la PSA vor lansa următoarea generaţie de motoare diesel de 1.4 şi 1.6 litri, familie numită DR-V, în anul 2017, acestea urmând să fie dezvoltate împreună cu partenerii de la Ford. Cu toate că oficialii mărcii franceze nu au confirmat informaţia, publicaţia Les Echos anunţă intenţia celor doi parteneri de a semna o prelungire a colaborării în vara anului curent, care să ducă mai departe înţelegerea dintre Ford şi PSA Peugeot-Citroen.

Noua familie DR-V de diesel-uri de la Peugeot-Citroen va debuta în cursul anului 2017 şi va înlocui unităţile existente de 1.4 şi 1.6 litri din ofertă. Noile propulsoare vor respecta următorul pas de stricteţe al normei Euro 6, cunoscut şi sub numele de Euro 6c sau 6.2, care va intra în vigoare în acelaşi an.

Pentru a sprijini dezvoltarea şi producţia acestor motorizări, francezii de la PSA vor investi 60 de milioane de euro în fabrica lor din Douvrin. Anul 2018 va aduce implementarea unei noi investiţii, care va mări cu 100% capacitatea de producţie a motoarelor din noua familie DR-V de diesel-uri de 1.4 şi 1.6 litri, de data aceasta la fabrica Tremery a concernului PSA. În total, vorbim despre capacitatea de a fabrica 1.280.000 de unităţi diesel pe an în două fabrici PSA la finalul anului 2018.

Urmareste Automarket
Potrivit publicaţiei Les Echos, PSA Peugeot-Citroen va produce diesel-uri pentru Ford începând cu anul 2017 la ambele uzine menţionate mai sus.
Asamblarea finală a motoarelor va avea loc la o fabrică din Regatul Unit, sub tutela celor de la Ford. Parteneriatul dintre Ford şi PSA Peugeot-Citroen privind dezvoltarea de motoare diesel a fost semnat în 1998 şi includea iniţial mai multe plaje de cilindree. Extinderea colaborării dintre cele două concerne a fost făcută pentru a permite implementarea normelor Euro 5 şi Euro 6 pe unităţile dezvoltate la comun. La fel ca BMW, Ford a închis anumite colaborări cu PSA Peugeot-Citroen la momentul unei scurte alianţe semnate între francezi şi General Motors în 2012, dar cei de la Ford au păstrat colaborarea cu PSA pe segmentul diesel-urilor de 1.4 şi 1.6 litri.

Via Automotive News | Les Echos

Comentarii (10)

  • Pai da
    Nu exista norma depoluare Euro 6.2, poate ca vroiati sa ziceti Euro6c!
    0 2
  • Euro 6.2 exista si sunt emisiile OBD , Euro 6C sunt emisiile la evacuarea finala care se masoara cu sonde la toba finala. Noile motoare vor fii de 1.5 diesel si vor inlocuii 1.4 si 1.6 diesel.
    7 2
  • Motoarele de 2 litrii de pe ford, care initial erau tot la PSA, acum de unde sunt?
    3 0
  • Domnule, nu sunteti la curent cu depoluarea. Nicio masina nu masoara emisiile la toba finala, daca nu stiati dupa catalizator, eventual NoxTrap si FAP (care nu sunt aproape de toba finala) poti masura linistit emisiile, ca de acolo pana la toba finala nu exista decat tubulatura si nu elemente active. OBD este monitorizat si reglementat daca nu stiati si pentru Euro 5, incepand cu Euro5b se implementeaza si IUPR, dar nu ma chinui sa iti explic. Tasteaza in gogu sa te lamuresti..
    4 1
  • Mai mult Peugeot si mai putin Ford .
    10 6
  • Baldovin
    Amortizor de zgomot defapt :))
    2 1
  • Sandu al-III-lea
    Peugeot e o forta in domeniul motoarelor diesel.Si cred ca motoarele pentru Ford vor fi pentru modelele pentru Europa,pentru ca in SUA nu au masini diesel pe sosele decat camioane si autobuze.Nu le plac sau nu stiu de ce nu au prins in SUA motoarele diesel.De altfel Europa este cel mai mare"consumator"de motoare pe motorina din lume.
    7 2
  • oricum sunt niste motoare diesel reusite
    11 2
  • Nu poti compara un v8 benzina cu un diesel...atata timp cat ai bani pentru benzinare puternice nimeni nu conduce un diesel sa fim clari. Si in Europa oamenii cu bani la fel fac.
    8 1
  • Domnule sunt foarte la curent cu depoluarea , iar explicatia mea am vrut sa fie una simpla si usoara pentru a intelege toata lumea , iar cand am spus emisiile la toba finala ma refeream la cele pe care le masoara si la RAR si la ITP pentru a intelege toata lumea. Nu contest cunostiintele tale in ale depoluarii si sunt de acord cu tot ce si afirmat dar pentru a iti imbunatatii cultura am sa iti spun ca de la euro 5 incoace exista asa. Euro5a, 5b, 5 obd standard, 5+ obd standard, Euro 6a, 6b, 6c, 6 obd standard(6.0), 6+ IUPR obd standard, 6.1 obs standard si 6.2 obs standard. Daca vrei sa aflii si ce inseamna - masoara fiecare atunci te indemn si eu sa cauti pe gogu dar ma indoiesc ca o sa gasesti o definitie pentru toate. O zi buna.
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru