Punctele de ancorare ISOFIX sunt obligatorii în Europa
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Legislaţia Uniunii Europene le impune producătorilor de autoturisme ca maşinile asamblate şi vândute pe teritoriul UE să aibă cel puţin două puncte de ancorare ISOFIX pentru scaunele de copii. Obligativitatea montării punctelor de ancorare a intrat în vigoare în luna februarie a acestui an, maşinile cumpărate începând cu luna martie fiind, astfel, echipate cu ISOFIX.
Legile europene care obligau părinţii să-şi aşeze copiii care nu au împlinit încă vârsta de 10 ani pe scaune speciale au intrat în vigoare încă din 1995. Cu toate acestea, producătorii de vehicule şi cei de scaune au avut dintotdeauna dispute cu privire la designul special al locurilor pentru copii, astfel că scaunele standard (şi uneori chiar şi cele catalogate drept "universale") erau foarte dificil de montat astfel încât copilul să fie asigurat în caz de accident. Conform unui studiu realizat în 2007 în Franţa, 32% dintre scaunele speciale pentru copii erau montate prost.
Ei bine, problemele practice care făceau uneori imposibilă montarea unui scaun (centuri foarte scurte, scheme prea complexe de montaj, contorsionări) au dus la invenţia punctelor de ancorare ISOFIX.
Soluţia este simplă. Fiecare scaun dotat cu acest tip de sistem dispune de două puncte de ancorare, acestea fiind completate de un al treilea, aflat fie în faţa bachetei, pe podea, fie în spatele acesteia.Legislaţia europeană legată de modul în care sunt protejaţi copii în maşină va continua să fie dezoltată spre binele celor mai tineri mebri ai familiilor de pe Bătrânul Continent. Astfel, 2012 va aduce un nou set de reguli, acesta privind însă modul în care diferitele scaune sunt nevoite să se muleze pe morfologia fizică a copiilor.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Tesla a fost nevoită să inițieze o nouă campanie de rechemare pentru camioneta sa electrică Cybertruck. Noua campanie a fost inițiată după ce mai mulți posesori ai modelului au raportat probleme cu pedala de accelerație, care poate rămâne blocată în mers. (23.04)
-
Uniunea Europeană va introduce oficial noi reguli de securitate cibernetică, un lucru care va afecta și industria auto. Noile reguli vor intra în vigoare din luna iulie, iar conform acestora, mașinile vor trebui să fie protejate de amenințări cibernetice. (18.04)
-
Euro NCAP, organismul pan-european de siguranță rutieră, a publicat cele mai noi rezultate după ultimele teste de siguranță. Astfel, noile Toyota C-HR, Nio EL6 au obținut maximum de 5 stele, în timp ce noua Honda CR-V a obținut 4 stele cu pachetul de siguranță standard și 5 stele cu pachetul de siguranță suplimentar. (10.04)
- Nio ET7 a parcurs 1.070 de km cu un plin de energie. Echipat cu baterii semi-solid state
- Prețuri Renault Captur facelift în România: start de la 19.450 de euro
- Însetat de putere: noul Shelby Super Snake este un Mustang cu 830 de cai putere
- Noi detalii despre Tesla Model 3 Performance: cel mai puternic model va avea peste 500 CP
- Noul Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, cel mai rapid AMG din istorie
dar e la fel ca si cu smecherii cu SH nou-noutz "da jermnia" sau potentatii cu masina de suta de mii incapabili sa isi achizitioneze un rahat de hands-free ce ar fi mai ieftin decat orice incident ce l-ar putea provoca datorita neatentiei.
dar nu e mai misto sa stai cu juniorul in fata sau sa te vaza lumea cu aifonul la ureche?
Cumparati scaune de masina in functie de grupa de varsta INCONSTIENTILOR!!!
Dar ce sa-i faci cand spun "ca mie nu mi se poate intampla"!!!
As da amenzi de zeci de milioane pt cei care nu se supun acestor reguli de bun simt!