Puriști, vi se pregătește ceva! Renault Megane RS va avea un motor mai mic și cinci uși. Cutia rămâne o surpriză

de Bogdan Mirică
Joi, 17.12.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un oficial Renault a vorbit despre viitoarea generație Megane RS. Modelul sa va lansa în 2017 și se va îndepărta mult de modelul actual.

Acum, când am aflat cum se comportă noua generație Renault Megane, gândurile tuturor se îndreaptă către cea mai sportivă declinație a acestuia. Versiunea de performanță Megane RS va fi dezvăluită în anul 2017 și se va îndepărta destul de mult de ceea ce vedem astăzi pe stradă.

Caroserie cu cinci uși

Prima nouate o va reprezenta caroseria, care nu va mai avea doar trei uși. Renault a decis să lanseze viitorul Megane RS cu cinci uși, urmând exemplul unor rivali de succes cum sunt Volkswagen Golf GTI, Ford Focus RS și chiar Peugeot 308 GTI. Declarația a fost făcută de Regis Fricotte, șeful de marketing și vânzări al francezilor, care susține că performanțele dinamice ale mașinii nu vor fi afectate de configurația cu cinci uși.

”Nu există limite pentru ceea ce putem face. Poate va fi puțin ciudat să mai scoatem bancheta spate în cazul versiunii Trophy R, dar chiar și așa reducerea masei totale va rămâne la fel de importantă. În plus, un Megane Trophy R vine cu alte aspecte mult mai importante: frâne noi, anvelope noi, motor mai puternic. Așadar, o caroserie cu cinci uși nu ne restricționează deloc”, a declarat Fricotte.

Motorul actual este la finalul carierei

Actualul motor a fost extrem de bun pentru Megane RS, dar este un motor care nu mai este potrivit pentru reducerea consumului de carburant și emisii în viitor.

Vom avea un motor nou.

Regis Fricotte
șef de marketing și vânzări Renault
Tot departe de ceea ce vedem astăzi se va situa și ansamblul de propulsie. Nu vorbim încă despre un hibrid, dar Fricotte nu a ocolit subiectul restricțiilor impuse de legile antipoluare. Tocmai aceste norme mult mai stricte vor face ca actualul motor de 2.0 litri să-și încheie cariera și să lase loc unui alt agregat, cel mai probabil cu o capacitate cilindrică mai mică.

”Actualul motor a fost extrem de bun pentru Megane RS, dar este un motor care nu mai este potrivit pentru reducerea consumului de carburant și emisii în viitor. Vom avea un motor nou, capabil să livreze performanța dorită. Nu am avut niciodată cel mai mare sau mai puternic motor din segment. Prioritatea noastră este să facem din Megane RS un etalon. Iar generațiile trecute au arătat că puterea nu face dintr-un hot hatch etalonul segmentului. Motorul este parte din ecuație, dar nu influențează totul.”

Transmisia rămâne o surpriză

Urmareste Automarket
Teama apare însă când vorbim despre transmisie.
Actuala generație Clio RS a făcut un salt important atunci când le-a oferit clienților doar opțiunea unei transmisii automate cu EDC, intens criticată de puriști. O mutare similară nu este exclusă complet de oficialul francez, care a lăsat să se înțeleagă că ”unii clienți ne-au spus că nu vor să fie mereu la 6000 de rotații pe minut de fiecare dată când se urcă la volan. E drept că sunt și clienți care doresc să folosească Clio RS pe circuit, unde o transmisie manuală este mai potrivită, dar în prezent vindem mai multe exemplare decât înainte. Iar asta este o consecință a înlocuirii cutiei. Suntem convinși că am făcut cea mai bună alegere.”

via goauto

Comentarii (4)

  • Anticipez 1.6 turbo~250-270 cp, si cutia edc(dublu ambreaj) de pe Clio
    12 4
  • O întrebare pentru Automarket: când ați utilizat cuvântul purism, la ce sens v-ați gândit?
    4 1
  • someone
    eu cred ca va fi motorul de 1.8 si 280-300 cai, despre care nissan zicea ca va echipa viitorul pulsar nissmo.
    e mai mic, probabil mai eficient fiind de conceptie mai noua, cel putin la fel de puternic, asa ca de ce nu ?
    5 1
  • Peugeot 308 GTi 270cp reuseste cu 1.6 performante uimitoare. Dar sper ca Renault sa nu faca aceeasi greseala si sa vina macar cu 1.8 de la Nissan cum spune someone mai sus.. Perosnal pentru un hot-hatch inca sper ca cilindreea de ~1.999 cu turbo (sau doua) este ceea ce trebuie avut in anii 2015-2019 . Dupa 2020 poate o sa avem 1.6 si 300+CP dar acum eu asta cred ca ar vinde bine
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru