Qoros, un brand premium al mărcii Chery, va debuta în Europa în 2013

de Sebastian Toma
Miercuri, 07.11.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Chinezii de la Chery vor să lanseze o nouă marcă pe piaţa din Europa. Vorbim despre Qoros, care va lansa o berlină compactă la Salonul Auto de la Geneva din 2013.

Esential 3 modele de segment compact vor să lanseze pe piaţa din Europa chinezii de la Qoros.
150.000 de unităţi pe an este capacitatea de producţie actuală a uzinei Qoros din China.
Qoros este numele noului producător de automobile chinez care va debuta pe piaţa din Europa. Noua marcă este formată în baza unui parteneriat între chinezii de la Chery şi Israel Corporation şi va debuta la Salonul Auto de la Geneva alături de o berlină compactă. Spre deosebire de celelalte mărci chinezeşti care au debutat pe piaţa din Europa, cei de la Qoros au în conducere foşti angajaţi cu experienţă în companii precum Mini şi Volkswagen. Pe lângă berlina compactă pe care o va lansa în 2013, Qoros va aduce în Europa un hatchback şi un SUV derivate din aceasta, cele două versiuni urmând să debuteze în Europa în anul următor.

Până acum, Qoros a prezentat doar un concept, acesta fiind realizat de Gert Hildebrand, fost şef de design al mărcii Mini. Dacă vor urma limbajul prezentat pe conceptul Quantum, marca va avea o identitate destul de puternică, dacă judecăm după liniile prezente pe respectivul studiu de design.

Postul de vicepreşedinte al mărcii Qoros va fi ocupat de Volker Steinwascher, un fost director din cadrul mărcii Volkswagen, care promite să ofere un produs simplu şi funcţional, cu un nivel "german" de calitate.

Urmareste Automarket
Qoros are sediul în Changshu, unde are şi o fabrică cu o capacitate de 150.000 unităţi pe an. Pe lâgnă cele două facilităţi din Changshu, cei de la Qoros au birouri în Shanghai.
Cei de la Qoros vor să-şi crească capacitatea de producţie la 450.000 unităţi pe an.

Via JustAuto (înreg.)

Comentarii (9)

  • da, sigur....
    10 0
  • Sa-i uram bine venit lui QURos, ofera 7 ani garantie macar?
    9 7
  • BaditzaEx
    in poza 1 seamana cu un concept SAAB, in restul trage a un nou A5, dar arata f bine per total, chinezii ( asiaticii vezi si Hyundai-Kia ) pare a dispune se resurse enorme la cat de rapid evolueaza si scot pe pta tot felul de produse ( vezi si noul Samsung care va inlocui actualul Latitude ), in industria telefoanelor la fel... in cati ani sunt convins ca vor exista cateva companii mamumt gen Toyota, GM si VAG care vor avea o rata de crestere rapida si se vor bate pt primele locuri
    2 5
  • AndreiRN
    O caroserie exotica pusa pe un VW chinezesc.
    O sa aiba succes.
    4 9
  • Dane, esti sigur ca ai scris corect denumirea marcii? :)) Gluma ca gluma, dar ati urmarit testele de siguranta in care au fost implicate masini autentic chinezesti?......Brrrrr, m-au luat toate frisoanele cand le-am vizionat. Cel putin era un model, Chery Amulet, in care te faci chiar amuleta in caz de accident......Si ce zic astia de la Kurtos? (mie mi-a iesit altfel, Dane). 450 000 de modele pe an ?! Mda, niste cifre foarte qorosive......
    5 5
  • Ooooo! Daca dau garantie 8 ani I-au spart pe cei de la kia si hyundai. Va fi foarte cautat si apreciat. Super. Daca spun ca e si desenata in europa atunci chiar e problema mare. Super coreenele astea... Aaaa pardon, chinezismele... Aaa sau invers?
    1 0
  • Pana la urma chinezii vor invata sa faca masini competitive. Cu atat mai mult cu cat, in cazul de fata, vorbim de o asociere cu o firma israeliana iar astia stiu si sa produca tehnologie si sa o vanda.

    Alora care vorbesc de stele Euro NCAP le spun ca primul model de AVEO a inregistrat una jumate, in timp ce actualul model are maximum posibil. Prin urmare se intampla si la case mai mari. Totul e sa invete din greseli.
    5 1
  • @Misa, stii si tu ca a fost o perioada, pe la sfarsitul secolului trecut, in care foarte multe marci ieseau sifonate la testele EuroNCAP, unele modele neobtinand mai mult de 2-2,5 stele (ba pana si Mercedes, nota bene ! - doar Volvo batea spre 4), insa "chinezariile" astea de Chery si care or mai fi se dezarticuleaza destul de urat la impact frontal, dar si lateral. Poate lucrurile vor sta altfel in viitor, insa cel mai elocvent crash-test se practica la ADAC; acolo se verifica siguranta pur-sange (la 80 km/h se releva mai bine capacitatea unei masini de a rezista la coliziunea cu zidul decat la 56 km/h, ca in cazul EuroNCAP).
    4 0
  • Pardon, 64 km/h la EuroNCAP, corectez.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru