Renault lansează la toamnă motorul 1.6 dCi de 130 CP

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 23.06.2010
Renault va lansa la Salonul de la Paris un motor de 1.6 litri care îl va înlocui pe clasicul 1.9 dCi de 130 CP.

Esential

130 CP va dezvolta unitatea dCi de 1.6 litri de pe Megane. va fi cel mai puternic motor diesel de 1.6 litri de pe piaţă.
4.1 litri/100 km este consum mediu anunţat de Renault.

Renault a anunţat că va aduce la Salonul Auto de la Paris, care va avea loc în toamna acestui an, mult-aşteptatul motor diesel de 1.6 litri care va avea rolul de a înlocui arhicunoscutul dCi-uri de 1.9 litri şi 130 CP. Unitatea de 1.6 litri are aceeaşi putere maximă precum cea a motorului pe care îl înlocuieşte.

Noua unitate dezvoltată de Renault va fi montată în prima fază pe gama compactă şi medie a constructorului francez, Megane, Scenic şi Laguna fiind modelele care vor beneficia de noul 1.6 dCi. Ulterior, Nissan va împrumuta pe gama proprie noul motor, acesta urmând să motorizeze noul Qashqai facelift şi crossoverul urban Juke.

Conform datelor oficiale publicate de Renault, noul dCi de 1.6 litri consumă cu 20% mai puţin carburant, emisiile scăzute fiind unul dintre scopurile principale ale inginerilor Renault în cursul dezvoltării motorului. Astfel, 1.6 dCi va consuma doar 4.1 litri/100 km pe Megane, emisiile reuşind să ajungă la 105 grame CO2/km.

1.6 dCi FAŢĂ ÎN FAŢĂ CU PRINCIPALII CONCURENŢI

1.6 DIESEL PUTERE
(CP)
CUPLU
(Nm)
CONSUM
(l/100 km)
EMISII
(gCO2/km)
RENAULT Megane 1.6 dCi 130 n/a 4.1 105
VOLKSWAGEN Golf 1.6 TDI 105 250 4.5 134
FIAT Bravo 1.6 Multijet 120 300 4.9 120
PEUGEOT 308 1.6 HDI 110 240 4.9 130
KIA Cee'd 1.6 DSL 115 255 4.7 125

 

 

Comentarii (34)

  • cel mai tare din parcare! bravo Renault !
    49 17
  • arata bine
    Arata foarte bine dupa cifre , 130 cai cu 4,1 consum este de-a dreptul remarcabil , oricum dieselurile Renault erau campioane la economie , vezi 1,5dci .
    51 14
  • ...
    Nu contest capacitatea celor de la renault de a produce motoare puternice si economice, insa datele din tabel sunt doar date anuntate de constructor. Dupa ce o sa apara oficial motorul pe o masina si o sa fie supus unor teste de referinta, lucrurile se vor schimba.
    21 30
  • Concurenta este benefica !
    Concurenta genereaza progres . Sunt convins de faptul ca principalii concurenti vor mari si ei performantele motoarelor diesel de 1.6 L . Foarte curand cei de la VW vor introduce in serie motorul 1.6 TDI de 130 CP si 250 Nm ce echipeaza versiunea de curse VW Polo Cup .
    11 20
  • Renault
    Renault scoate motoare rar, dar si cand o face... . Super tare.
    42 6
  • Brasov
    Bravo renault, era si timpul :)

    @Automarket, daca tot ati comparat cu ce exista pe piata poate nu uitat sa puneti si motorul de la Hyundai/Kia in losta aia:
    1.6 CRDi 115 CP 250NM
    si
    1.6 CRDi 128 CP 260NM
    17 7
  • anonim
    Date gresite
    Datele pentru Golf sunt gresite. 1.6 TDI are consum mediu 4.5 (4.1 in varianta Bluemotion).
    11 4
  • mircea
    @anonim
    Absolut corect.

    Notasem din greşeală consumul urban. Mulţumesc pentru sesizare.
    5 14
  • Andrei
    FIat
    Fiatul din cate stiu are 130 si 320 Nm sau 120 cum ziceti voi dar fiatul are cel mai mare Nm
    11 7
  • .....
    Cam tarziu il scot pe piata ( 2-3 ani distanta fata de concurenta )
    6 23
  • Duster de 130 CP
    In conditiile in care in Romania, 80% dintre clienti si-au comandat varianta Duster 4x4 cu 1.5 dCI, Renault ar putea face o miscare desteapta sa introduca si 1.6 dCi in oferta...
    Reversul medaliei : daca pretul nu va urca mult, s-ar putea sa scada si mai mult vanzarile celorlalte versiuni.
    14 2
  • Razica
    curiozitate
    din curiozitate ... pe ce modele de masini au kia/hyundai 1.6 crdi 128CP?
    7 1
  • treaba frantuzeasca
    cam trase de par cifrele astea .... si cp cei mai multi... si consum si redus... si emisii scazute .... au gasit formula succesului francezii astia. mai au 1 pic si elimina si motorina din ecuatie.
    5 31
  • mircea
    @black_ink
    Nu e cazul. Preţurile ar urca enorm. orice nouă tehnologie adoptată de o marcă trebuie să treacă prin gama normală înainte de a ajunge opţiune pe modelele low-cost. Pe scurt, trebuie ca toate cheltuielile să fie amortizate.
    13 1
  • @Razica
    @Razica pe noul Venga de ex.
    Afara si pe Soul si eu stiam ca se poate comanda si pe Ceed
    http://www.kia.ro/ro/showroom_date_tehnice/venga
    3 2
  • Adrianos Fidi
    putere / capacitate
    raportul este putin peste 80 cp / litru , aceasi valoare fiind de mult timp la motoarele 3.0 TDi de pe Audi
    13 13
  • super!
    mi-as lua un Megane Coupe cu motorul asta si cutie cu dublu ambreiaj
    16 3
  • @Adrianos Fidi
    Cam slab, BMW a trecut de mult 100 CP/L
    7 21
  • Marius
    diesel renault
    OK, asta e tendinta auto - downsizeing. Cilindree mica, turbina, multi caluti, cuplu bun, consum mic, bla bla, bla.
    Deci motorul de 1.9dci este inlocuit de acest 1.6dci.
    Dar motorul de 1.5dci cu ce va fi oare inlocuit? 1.0dci? 1.2dci?
    14 3
  • @gtrazvan
    La care diesel te referi?
    6 7
  • @ Marius
    Este posibil ca Renault sa propuna aceasta motorizare de 1.6 dci si in varianta de 105 CP, inlocuind astfel motorul 1.5 dci . Desi ar avea aceieasi putere, motorul 1.6 dci ar avea un consum si noxe mai mici decat motorul 1.5 dci datorita tehnologiei noi aplicate in conceptia lui .
    14 2
  • Breaking News ! Motorul VW 1.4 TSI a castigat " International Engine of the Year 2010 " !
    http://www.autoblog.it/post/27804/international-engine-of-the-year-2010-vince-di-nuovo-il-14-tsi-volkswagen-novita-dellanno-il-14-multiair-fiat
    5 23
  • prea multe scapari = delasare
    Golf 1.6 TDI are CO2 119 g/km si varianta bluemotion 107 g/km

    http://www.volkswagen.ro/files/ro/download/datei/718.pdf

    1.6 multijet are 129 g/km

    http://www.fiat.com.ro/vehicles/technicaldata?vehicle=8&engine=44

    Mai mult ca sigur ce se prespune la 1.6 dci , 105 g/km e pentru varianta cu start - stop.

    Sa ma anunte si pe mine cineva cand reuseste Reno sa scoata 320 Nm dintr-un 1.6 asa cum motorul de pe Alfa Mito.

    PS : Mai multa atentie la articole, nivelul este mediocru
    14 18
  • Da Alex, cu totii stim asta - dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa apreciem si realizarile altora.

    GTRazvan se refera probabli la motorul cu 3 turbine anuntat de BMW acum cateva luni ( dieselul de pe _35DA are aproape 100cp/litru )

    In momentul in care echipeaza o fabrica pentru productia unui motor mi s-ar parea firesc sa produca mai multe tipuri de motoare bazate pe "acelasi" design, la fel cum se face cu variantele de 1.6turbo de la PSA/BMW si multe altele. Ar fi normal sa inceapa sa-si modifice liniile de fabricatie de motoare catre tehnologii mai noi, dar va dura destul de mult pana o sa vedem motorul pe Kangoo sau Clio..sau chiar Dacia. Momentan trebuie sa vanda motorul intr-o masina cu o marja de profit mai mare pentru a acoperi unele cheltuieli .. sa zicem ca motorul tre sa-si plateasca "datoriile" acumulate in timpul R&D si cand scapa de ele va putea trece la alte fapte marete calcand pe urmele acelui 1.9 sau a lui 1.5dci ;)
    8 1
  • @Thor TDIstul
    tu gandesti putin?? GRAME pe KILOMETRU nu-ti spune nimic?? emisiile declarate sunt raportate la anumita distanta parcursa, ce treaba are cu sistemul start&stop ? si se scrie Renault taranule, nu reno
    10 5
  • tare stirea cu vw si motoarele lor
    ahahahahahahahahahaha iar le-a dat mucu vw cu motoarele proaste!!!Cred ca multi adevarati rumani or sa faca atac cerebral mai ales aia care au wallpaper cu loganuri tunate si renault
    4 15
  • @Thor TDIstul
    Nu sunt TDI - ist, dar lipsa de logica nu duc.
    Mai citeste si tu din cand sau nu ai dat pe la scoala
    Are a face star-stop cu g/km pentru ca in respectivul ciclu de masurare a emisiilor se fac si opriri.
    7 12
  • Emisiile sunt calculate la fel pt toate motoarele, indiferent ca se numesc renault, vw sau fiat... doar ca unora ca tine le e greu sa accepte ca Renault face motoare mai putin poluante decat concurenta.
    Motorul va fi Euro 6 si va avea cel putin acelasi cuplu ca 1.9 dci.
    16 5
  • 1,6 dci
    Promite niste lucruri interesante Renault cu motorul asta. Puterea si emisiile raportate la cilindree par foarte bune, dar sa vedem si cuplul, ca asta conteaza mai mult. Pana atunci, cel mai bun compromis pare sa-l aiba Fiat. Totusi eu astept o replica din partea PSA, pentru ca 1.6 HDI-ul lor de 110 CP are ceva vechime si e cazul sa vina cu ceva nou.
    Pe de alta parte, chit ca o sa-mi iau injuraturi, sper ca Renault sa-l faca si mai fiabil fata de motorul pe care il inlocuieste. Pentru ca, cel putin la capitolul asta, concurenta sta mai bine (ma refer in special la PSA si Fiat)
    17 8
  • PSA/Ford
    Din cate stiu eu PSA/Ford deja a anuntat de la inceputul anului o evolutie e motorului de 1.6 hdi/tdci tot de 130CP.
    6 5
  • Autogreen
    Comparatii eronate
    Hai sa nu comparam motoare dintre o generatie mai veche cu unele care vor fi lansate. Nici ceilalti producatori nu stau pe loc si ei au motoare la fel de performante.
    5 11
  • @Autogreen
    ok, sa arate ca nu stau pe loc ! pana atunci se pot face comparatii
    11 4
  • @gtrazvan
    vezi ca maximul este de 95 cp / l doar la 335d ( 3.0 twin turbo 286 cp )
    6 1
  • cp / l
    pentru cei care mi-au dat minus uitati-va pe "http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_A4" la "(B7)" -> "diesel engines all Turbocharged Direct Injection (TDI)" -> 2.0 TDI ... care e din 2004 nu 2010

    si inca chestie, producatori mint uneori la performante, cum zice @valy_budascu e posibil sa nu fie 1.6 de 130 cp si consum 4.1%

    rog pe cei CARE NU SUNT DE ACORD sa imi arate ...
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru