Renault Sherpa, rivalul francez pentru Hummer H1

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 30.07.2008
Renault a dezvoltat Sherpa, un vehicul militar in doua variante de caroserie, capabil sa rivalizeze cu Humvee.

Esential

215 cai putere dezvolta motorul in patru cilindri instalat de Renault pe Sherpa.
120 km/h este viteza maxima pe care o poate atinge Renault Sherpa.

Renault a dezvoltat primul vehicul militar francez capabil sa rivalizeze cu celebrul Humvee. Botezat Sherpa, modelul militar este un off-road-er pur care, spre deosebire de rivalul sau american, nu a ajuns sa fie disponibil pentru publicul larg.

Renault ofera doua versiuni ale modelului Sherpa, una care poate transporta patru pasageri si o incarcatura de doua pana la trei tone si un pick-up care ofera spatiu pentru doi pasageri si o capacitate de incarcare de pana la 4.1 tone.

Pentru a propulsa un asemenea model, Renault a decis sa recurga la ajutorul unui motor diesel cu patru cilindri, supraalimentat, care ofera 215 cai putere la 2300 de turatii. Performantele pe sosea nu sunt deloc impresionante (viteza maxima de 120 km/h), ceea ce conteaza de fapt fiind insa consumul foarte mic de carburant.

Sherpa poate parcurge pana la 900 de kilometri cu o viteza de croaziera de 70 km/h. Renault afirma de asemenea ca motoarele care echipeaza ambele versiuni Sherpa respecta normele de poluare Euro 4.

via | CarScoop

Taguri: Humvee, Renault, Sherpa

Comentarii (29)

  • Andreis
    Hummer
    Asa si?... Oricum se renunta la Hummer. Felicitari, s-a copiat un model ce oricum nu mai este competitiv.
    0 3
  • cozappz
    Autonomie
    900Km autonomie? Si care este consumul? Banuiesc ca nu poate sa aiba rezervor de 400L pe masinuta asta, asa ca 900Km cu un rezervor de 100L inseamna ca fac de ras hummeru'! Oricum, Hummer era conceput de americani pentru ei si pentru arabi. Macar Reno l-a facut pentru restu' lumii.
    1 0
  • dadada
    Moama , ce masinoi !!! Alez Renault !
    0 0
  • Expertu'
    Pentru ce 3 babalai
    1)Hummer-ul este un brand exclusivist, iar H1 nu a avut niciodata un concurent serios.
    2)Nu comentez nimic legat de autonomie, dar vezi ca se precizeaza in stire faptul ca Sherpa nu este disponibil publicului larg, asa cum este H1.
    3)Vezi ca se scrie "allez"!
    1 0
  • ursus2
    ce panarama
    Ce legatura are troaca aia cu Hummer-ul?Doar ca e vehicul militar!
    0 1
  • Pt. articol si Andreis
    Vedeti ca asta nu este conurent pentru Hummer ci pentru Humvy (varianta pentru armata) a carei productie nu se va opri.
    0 0
  • o micacompletare
    Vezi ca ii se zice Humvee, iar denumirea oficiala e M998 High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle sau HMMWV (de unde vine Humvee).Hummer H1 este un vehicul civil bazat pe Humvee.
    +0.1% wisdom.e greseala des intalnita dar modificati si voi articolul...da impresia ca va pasa :D
    si ontopic : e urat cu spume, si ma indoiesc ca bate humvee-ul in performante, chit ca modelul american e in productie din 1984 care apropo gtrazvan, guvernul american deja cauta inlocuitor pentru humvee
    0 1
  • e marfa :)
    0 0
  • Bravo Dani!
    Foarte pertinente precizarile, Dani. Mi-ai placut aici.
    Dl Bogdan Mirica, ne faceti placerea sa va puneti cenusa in cap pentru confuzia pe care ati facut-o intre H1 si Humvee? Ati facut-o in calitate de cunoscator al pietei masinilor... deci e cazu'. Ca sa nu trebuiasca sa rescrieti articolul. Multumim.
    0 0
  • muahaha
    humvee e cam varza in primul rand ca motorul ala e puturos rau si in al doilea rand pentru ca de fapt e facut pentru desert. incearca sa urci pr orice deal mai serios unde trebuie o masina mai agila, cu un ampatament mai mic si o sa descoperi ca ramane pe burta aia mare. orice masina fac americanii nu are rival in europa la cat de proasta e.
    masina asta am vazut-o cu mult timp inainte la paradele militare fraceze asa ca nu e de ieri aparuta si probabil ca e folosita tot in zonele desertice de legiunea straina si alte divizii similare ale armatei, lucru care o face la fel de nefolositoare pe teren cu adevarat accidentat.
    0 0
  • H1
    Penibil...copie fidela H1...
    0 0
  • toteu
    pe vremea cand renault facea cele mai bune tancuri din lume hummerul american nici nu exista, dar copii ca voi nu au de unde sti chestii de genul asta pt ca sunteti prea inculti si ati chiulit mult de la istorie, sau pt ca sunteti prea manelisti si exista doar 3 firme pt voi (alea mai scumpe)
    0 0
  • eurotrash
    hmmm..
    is curios cum se comporta cand "calca" pe o mina, comparativ cu humvee-ul (ma refer aici la modelul M1117). ..si care ar fi unghul inclinatiei maxime abordabile. (filmuletul de pe youtube nu prea m-a lamurit)

    P.S. aici nu vorbim nici despre tancuri, nici despre primul razboi mondial. asa ca "tot eu", nu vad relevanta
    0 0
  • Humvee
    Un comentariu pertinent facut de Dani (rar vezi asa ceva aici).
    Guvernul american cauta inlocuitor pentru humvee pentru ca nu face fata la conditiile de lupta actuale (lupte urbane). Are capacitate mica de transport trupe, iar blindajul este sub orice critica. In Irak se facusera ateliere in care se montau placi suplimentare de blindaj pe masini, ca sa sporeasca cat de cat siguranta militarilor. Cred ca acum au in vedere un trasportor de trupe care sa reziste la RPG-urile irakiene.
    Referitor la Renault Sherpa ar putea folosi locatia Aro din Cimpulung sa le asambleze in Ro si am putea cumpara si noi ceva mai nou pentru armata, ca vad ca face fata la drumurile din Romania si avand un motor diesel nou, este destul de economic. Aro-urile din dotare s-au invechit fizic si moral. R.I.P.
    0 0
  • toteu
    pai na, fracejii sunt de obicei mai prosti, si probabil au facut masina din plastic reciclabil, nu ca americanii, voi va auziti ce vorbiti ? (ce vorbim) ceva ce nu am vazut in viata noastra
    0 0
  • redundant
    blindaj
    ma indoiasc de faptul ca va intrece un Humvee ca performante; sa nu uitam ca Humvee are si un pic de blindaj; s-au trezit si francezii la spartul targului parerea mea
    0 0
  • Humvee
    Voi uitati un detaliu: suspensiile. Cine s- urcat intr-un Humvee stie ce inseamna suspensie pe fero-fluid. Ma indoiesc ca Renault poate sa rivalizeze asa ceva, mai ales dupa cum se balangane la cele mai mici denivelari [in filmuletul atasat]. Lame copy, IMHO. Pentru treaba asta sunt la nivel de chinezi care copiaza masini germane. Parerea mea.
    0 0
  • versiune
    din pacate pt autorul articolului si pt ceilalti, aflati ca aceasta este deja a 2-a versiune a lui sherpa si francezii nu s-au trezit deodata sa faca vehicule militare, ci fac acest tip vehicule de foarte mult timp daca cautati putin pe net probabil o sa gasiti ceva relevant
    0 0
  • MOTORIZARE
    NEAPARAT SA-I PUNA MOTOR DE LOGAN .
    RENAULT FIRMA DE KKT.
    0 0
  • romanu
    charpa
    o mizerie dinasta fac si eu cu fratemio in garaj daca da plictiseala peste noi.
    daca aratarea aia duce 4 tone si 2 pasageri... cu performatze "off-road pur" :)) ... eu ma urc intr-un camion facut la Roman S.A. si accept orice provocare de la o coaja dinaia Renault

    P.S. dintr-o parte parca seamana 1pic cu Clio :))
    0 0
  • Daniel
    Mai mai
    Bine si acum de ce francezii nu sunt pusi la zid ca si chinezii pentru ca au copiat un model?! sau ei au voie?... acum nu se mai face scandal? Renault nu are cum sa faca o masina mai buna ca un Hummer pentru ca nu are potential si nici experienta in asa ceva! dar au copiat si sunt la fel de vinovati ca si altii!!!...
    0 0
  • constantatatorul
    eu constat ca aici pe forum......
    ...... sunt 2 categorii de comentatori: unii care iubesc loganul si nu pot sa nu il compare cu orice masina despre care se scrie; si altii care urasc loganul si il injura indiferent de subiectul articolului =))
    0 0
  • nu cred ca e copie
    Pt. cei care cred ca e copie de humvee doar ca arata la fel, eh e forma ideala pt un asemenea vehicul. Simplus de fabricat si usor de intretinut.
    Aici gasiti pagina officiala renault-trucks-defense: http://www.renault-trucks-defense.com/sherpa_2_2000813_0.html?lang=en
    Gasiti si date tehnice, si decideti daca e mai bun decat fratesau din SUA sau nu.
    ps.: cica e supraalimentat motorul... asta nu poate duce la probleme de fiabilitate in desert???
    0 0
  • andrei
    renault sherpa
    buun tare , dar filmuletul asta de reclama e cam rasuflat
    am pus si eu unul pe you tube cu isizul meu din 1986 ,dar urmaream oi nu camile si pe bune e mai reusit decat asta .
    iar consumul....oricine stie: consum mare=putere ,:)) ia incarc-o cu 4 tone sa vezi ce mai trage....sa moara !
    hai pa
    0 0
  • HAHAHA
    Super blindata... alea alea...:)) da radiatoru ...? deci, NASPA!!!
    0 0
  • AndreiRN
    Copiatul
    Cand Chinezi fac ceva asemanator unei masini europene toti sar in sus dar daca francezi copiaza pe americani sunt felicitati.
    Asa e romanul.
    0 0
  • Renault
    daca vrea face orice
    este un design tipic militar. Tancurile seamana toate intre ele si nu poti spune ca unul e mai putin original ca altul.Sherpa este pentru uz strict militar deci in consecinta nu putea arata cu mult diferit. Renault este o firma imensa din toate pct de vedere.Daca isi propune sa construiasca ceva cu siguranta reusesc acest lucru.Au resurse materiale si financiare pe care noi nici nu le concepem.Sa nu uitam ca este firma de stat, deci a Frantei, stat care se afla intre primele puteri mondiale.Deci cand Renault vrea, poate. Vezi ca tre sa cumpere Volvo in scurt tp ;)
    0 0
  • Copii
    De ce oare masinile chinezesti sunt blocate pe piata germana si aceasta copie ordinara a lui H2 poate sa reziste????? Au dreptate dobitocii de frantzuji, nici nu pot sa o scoata la vanzare. E o copie. Vorba unui predecesor: cand H1, H2 se va retrage, de abia atunci masinile copii de mana a doua sau a treia vor avea sansa de a trece in primele locuri unde sansa de a fi acolo va fi platita cu bani buni si nu cu tehnologia aferenta locului ocupat.
    Renault versus Hammer versus Mercedes - Hmmmmmmmmmm Putem schimba ordinea? Hai sa nu ne mai jucam cu performantele si cu fiabilitatea produselor. Am Audi A8-4.2 TDI 95000 km, in afara de 3 pene de cauciuc si un schimb de computer datorita unei cafele varsate in computerul de bord nu am avut absolut nimic de reprosat. Bravo Audi si sper sa-l tina bracinarii si peste inca alti 90000 Km. Pentru un confort suplimentar, am luat un Lorinser-Mercedes 550. Am 6000 Km in 2 luni de la achizitie Casa Auto. 2 Masini de calibru pe care viata mi-a permis sa le am de noi. Poate intereseaza sau nu parerea mea: prefer Audi chiar daca la o liniuta intre ele Mertanu' a luat-o putin mai repede de la 200km/h. Unu' are 318 HP celelalt are 388 HP. Rezultat normal. Neamtu' nu minte. In schimb, consum : Mertan' - 22l/100km, Audi - 8.4l/100km. Uauuuuu, realy......prefer Audi. Ca bani de achizitie e cam la fel. peste 140000 Euro( TVA inclus) Nici nu mai conteaza +/- 10-15.000 euro. Alte comentarii versus 2 capete de serie Audi-Mercedes le astept cu interes. Atentie: sunt propietar direct la ambele supermasini.
    0 0
  • POPA LIVIU
    Au si rusii un GAZTIGER pentru cine a auzit de el are 400 CP are blindaju, cam la fel si arabetii sauditi au facut o masina cam BUGGY sa poate trece peste dunele alea de nisip iar CHINEZOII au DONGFENG ala care a copiat si ROLS ROYCE . Cat priveste protectia antimina existau MRAP-uri facute de CHRYSLER mult mai bune ! Le-au imprumutat la CIOMAGII nostri sa nu mai moara ca prostii ! Oricum si americanii au inlocuit HAMMER-H1 cu ceva mult superior JLTV pentru cine a auzit JLTV are placi blindaj compozite si alte elemente de protectie active si chiar PASIVE !DACA faceau romanii un film cu ,,RENEGATUL '' ZICEAM sa fabrice si H1 da asa ???Mi-a zis cineva ca SHERPA asta a facut pui la RENAULT exista recent si SHERPA 2 . Ailalta veche are un consum de 12-15 l motorina /100 km (la 2,8 to cat are masa proprie fara plinuri e cam mare consumul ), ma gandesc eu ....
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru