Renault și-a permis un experiment nebun: Clio RS 16 are 275 de cai putere și cutie manuală

de Bogdan Mirică
Vineri, 27.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault a dezvăluit noul Clio RS 16, cea mai puternică versiune a modelului compact de performanță. Modelul are 275 de cai putere și beneficiază de o cutie manuală cu șase rapoarte.

Deși pare greu de crezut, divizia Renaultsport a ascultat rugămințile celor mai nebuni fani ai săi. Doar așa se poate explica lansarea celui mai puternic hot-hatch de serie pe care l-am văzut până acum în segmentul mic.

Numele său complet este Renault Clio RS 16 și, din păcate pentru cei care se entuziasmaseră deja, este doar un concept. Inginerii francezi au reușit să strecoare motorul actualului Renault Megane RS 275 Trophy R sub caroseria micului Clio. Mai mult, departamentul a ascultat și doleanțele puriștilor, care au vrut o cutie manuală. Așa se face că noul Renault Clio RS 16 ar putea deveni cel mai iubit produs al diviziei RS din ultimii ani.

Prototipul, care sărbătorește 40 de ani de la înființarea diviziei Renault Sport, și-a făcut apariția înainte de Marele Premiu al Statului Monaco, în mâinile pilotului de Formula 1, Kevin Magnussen. Pentru a putea primi motorul fratelui mai mare, Clio RS 16 a fost supus unor modificări importante. Caroseria a crescut acum în lățime cu 60 de mm, jantele au dimensiunea de 19 inch, iar spoilerul a devenit mai generos pentru a putea răci și mai bine motorul.

Esential 275 de cai putere oferă noul Renault Clio RS 16.
350 de mm este dimensiunea discurilor de frână regăsite pe noul Clio RS 16.
”În teorie, un Clio RS echipat cu cel mai puternic motor al nostru era o propunere atractivă, dar a trebuit să executăm o serie de studii de fezabilitate pentru a vedea dacă este posibil.
În mai puțin de o lună, o echipă mică a terminat studiul preliminar și a confirmat posibilitatea instalării sale sub capotă,”
a declarat Patrice Ratti, directorul Renaultsport.

Pentru a putea face față celor 275 de cai, Clio RS 16 beneficiază de suspensia lui Megane RS Trophy și chiar de sistemul de frânare al acestuia: adică discuri de 350 mm. Axa spate a fost preluată de la versiunea de raliu Clio R3T, ceea ce îi conferă o rigiditate structurală mai mare cu 50% decât versiunea de serie.

Renault vrea ca noul Clio RS 6 să fie văzut ca un succesor al unui alt model nebun din istoria sa: vechiul Clio V6. Până acum însă, există doar două exemplare, unul folosit pentru teste, și unul vopsit în galben pentru a fi prezentat publicului. Deși nu există o confirmare oficială pentru producție, surse din interior vorbesc despre un număr limitat de exemplare și un preț piperat: 45.000 de euro.

Comentarii (9)

  • someone
    jesuuuus: roti pe 19 pe o masina de clasa mica....daca cineva ar fi prezis asta in anul 2000, cred ca primea niste apelative........
    in ceea ce priveste pachetul total, cred ca e o nebunie de masina cu performante exceptionale : adica motor puternic, greutate ( relativ ) mica, cutie manuala si toate celelalte ingrediente picante de la departamentul Renault Sport
    33 2
  • someone
    ps: as vrea sa il vad pe jean ragnotti conducandu-l
    18 2
  • Yellow fever
    O masina superba din toate unghiurile, iar performantele sunt de top pe clasa mica!
    17 0
  • cooper
    Renault face niste masini incredibile! Apetisant rau Clio
    24 2
  • Pentru iubitorii cursei de 24h de la Nurburgring, link spre Live Stream

    https://www.youtube.com/watch?v=5zspyrZ07Ok
    0 0
  • Trebuie sa fii de-a dreptul batut in cap sa cumperi Renault. Pe bune
    1 13
  • Fanii nebuni ii cer sa nu mai faca motoare sub 1200 si turbinele sa le puna in coarnele milogilor care pacalesc normele de consum si poluare.
    1 1
  • Claudiu
    Daca are tractiune fata e degeaba. La peste 200 cp pe puntea fata, rotile vor patina in gol. Intre 200 si 2000 cp pe puntea fata diferentele de performanta sunt mici, mai ales cand vorbim de acceleratie. Din acest motiv absolut toate masinile sport puternice au tractiune 4x4 sau spate.
    Nici nu merita sa te uiti la o masina care se doreste a fi sport dar are traciune fata. Daca ar fi 10000 euro hai sa zicem, dar la peste 20000 nu merita, iar masina de fata este estimata la peste 40 000 euro...
    0 6
  • Traian
    Numele si reputatia Renault SPORT sunt la mijloc.
    Sigur, amatori, comentatori de weekend vor fi intotdeauna. Au impresia ca sunt la balci, la talcioc SH unde pot licita cum ii taie capul... Romania!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru