Renault, suspectată de utilizarea unui sistem de păcălire a emisiilor pentru Captur și Clio: francezii neagă acuzațiile

de Daniel Popescu
Luni, 13.05.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault a utilizat pe modelele Captur și Clio un sistem anti-poluare care nu funcționa la viteze mai mici de 50 km/h, potrivit unor informații din presa franceză. Constructorul a negat acuzațiile.

Scandalul Dieselgate revine în actualitate în această săptămână după ce publicația franceză Le Monde a publicat rezultatele unui amplu raport realizat de Institutul Superior de Cercetare în domeniul Automobilelor și Transportului (ISAT) din regiunea franceză Burgundia la solicitarea magistraților francezi.

Astfel, noul raport arată că Renault a introdus o serie de "modificări ale sistemelor anti-poluare care permit adaptarea la procedurile de omologare într-un mod diferit de condițiile reale".

Prin urmare, sistemul EGR, care are rolul de a recircula o parte din gazele de eșapament în cilindri pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon, "nu mai funcționa" la temperaturi scăzute întâlnite frecvent în timpul iernii sau la temperaturi mai ridicate care de asemenea sunt întâlnite frecvent în afara anotimpului rece.

În plus, sistemul de emisii pentru oxidul de azot nu funcționa deloc la viteze mai mici de 50 km/h și "funcționa doar sporadic la parametri scăzuți în restul timpului".

Sistemele anti-poluare care nu funcționau corespunzător au fost observate pe SUV-ul Captur și pe a patra generație a subcompactei Clio, care va fi înlocuită în curând cu a cincea generație.

În cazul în care informațiile vor fi conformate, este foarte posibil ca magistrații din Franța să pună Renault sub acuzare în acest caz.

În același dosar mai sunt anchetați și Volkswagen, Grupul PSA Peugeot-Citroen și Alianța Fiat-Chrysler.

Pentru moment, constructorul francez a negat utilizarea unor sistemele pentru trucarea emisiilor. "Vehiculele Renault nu sunt echipate cu dispozitive pentru trucarea emisiilor și sunt omologate în conformitate cu regulamentele în vigoare", a precizat un purtător de cuvânt al companiei.

Via Le Monde, Reuters

Comentarii (7)

  • trenoble
    Bă, dacă purtătorul cu vorba a zis că nu-i aşa, atunci ce mai vor ăştia?
    Trebuie să-l creadă şi să-nchidă dosarul!
    Aţi auzit bă burgundialupigustecilor?
    8 2
  • Anonim
    Incet , incet se devodeste ce am mai scris ca TOTI producatorii auto sa poata respecta normele de poluare au TRISAT . Doar nu credeti ca WV au fost singurii care au manarit testele
    18 4
  • dragnea
    Sa-i multumim pentru asta UE, care a cerut poluare mai putina, insa nu a stiut ce presupune asta pentru constructori. Nici cand constructorii au spus ca aceste investitii inseamna multi bani si mult timp. Nu poti sa ajungi eco asa, peste noapte. A dat ecologia in UE de vreo 10 ani. Dar in anii '90 si inceputurile lui 2000, cand se vindeau dieseluri in draci, nu mai era asa multa poluare in orase? Ca aici cica e problema. Concentratia de noxe din orasele mari este f ridicata. Chit ca automobilele, luate "pe bucati" nu polueaza prea mult.
    UE se comporta precum o c--va care se da virgina.
    8 2
  • Prostie europeana:

    Se ia cel mai mic continent de pe glob se pune intre America cu motoare de la 3 litri in sus, Rusia unde pana Dacia are motoare de 2 litri si Africa unde se vand foarte bine jeepanele cu motoare mari de prin europa.

    Gata ne-am salvat! Pregatiti portofelele ca UE ne salveaza.
    7 3
  • Renault n-au fost prinsi cu matza in sac pentru ca din fericire guvernul francez i-a "investigat" inaintea tuturor si a avut grija sa le stearga orice urma de "greseala" din calculatoarele confiscate.

    Aici trebuie sa recunosc ca latinii au procedat mult mai corect si mai eficient decat anglo-saxonii. Ha-ha-ha.
    2 3
  • Ia uite ce usor se aprinde sentimentul anti-european cand vine vorba de portofelul propriu. Altfel suntem europeni pana in strafunduri, mai ales cand ii criticam pe politicieni.

    Noi traim in UE, si respiram aerul din orasele europene. Faptul ca in europa exista restrictii legate de emisii ajuta la calitatea vietii/aerului din orasele europene.

    Iar referitor la cei care au trisat imi mentin parerile:
    1.Daca au furat /trisat sa-i rupa cu amenzile;
    2.Cine nu a fost prins nu trebuie acuzat pe baza de " lasa ca stim noi ca toti..."
    4 3
  • @Green nu ma face sa rad te rog. Fix asta ziceam aerul curat din orasele Europene (ha ha buna gluma) este fix ca fumatorul ocazional asezat in mijlocul unui grup de 20 de fumatori de trabuc.
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru