Reprezentanţii Nissan şi Fiat se luptă în declaraţii acide despre design

de Sebastian Toma
Miercuri, 05.12.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, reprezentanţii Nissan şi reprezentanţii Fiat au început un război tăios al declaraţiilor, în care aceştia îşi critică reciproc modelele.

Fiat şi Nissan au început un mic război al declaraţiilor, reprezentanţii celor două mărci pornind o dispută pe criterii estetice, pornită de la o afirmaţie făcută de reprezentanţii mărcii italiene cu privire la Nissan Leaf. Declaraţia a fost făcută de Matt Davis, şeful departamentului de marketing de produs de la Fiat în Statele Unite ale Americii, care a spus că "urâţenia este una dintre cele mai urâte forme de poluare" într-o critică voalată la adresa vehiculului electric de la Nissan. Declaraţia a venit în cadrul unui interviu acordat celor de la Bloomberg, înainte de lansarea lui Fiat 500e, primul vehicul electric al concernului italian. Mai mult decât atât, reprezentantul mărcii italiene a spus că Fiat 500e "dovedeşte că nu trebuie să renunţi la estetică pentru a livra un vehicul electric", întârind afirmaţia sa anterioară.

Reprezentanţii Nissan n-au stat cu mâinile în sân şi au sărit la atac, şeful departamentului de marketing global şi comunicare al mărcii nipone, Simon Sproule, declarând ulterior: "Să fim serioşi, Fiat nu s-a ferit de design-ul controversat.

Mulţi ar descrie multe produse din gama lor ca fiind poluare vizuală. Să ne uităm mult şi bine la Fiat Doblo", a declarat reprezentantul mărcii japoneze într-un interviu acordat AutomotiveNews. Între timp, italienii au refuzat să comenteze.

Simon Sproule a ţinut să răspundă şi la celelalte critici adresate de reprezentantul Fiat, spunând că Leaf este "un automobil complet funcţional, potrivit pentru uzul zilnic al familiştilor, spre deosebire de vehiculul electric de la Fiat. Au ales cel mai mic vehicul din gama lor, cu cea mai mică funcţionalitate pentru pasageri. Nu cred că au (n.r. Fiat) credibilitatea sau dotarea tehnică pentru a susţine aceste declaraţii. Ori eşti dedicat unui program, ori nu eşti. Cred că noi ales corect limbajul de design al lui Leaf. Este suficient de unic pentru a fi ceva diferit, dar este în continuare un hatchback de familie cu cinci locuri complet funcţionale, absolut competitiv în materie de practicalitate în comparaţie cu ceea ce oferă Golf şi alte vehicule de volum".

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (16)

  • BaditzaEx
    cine vb de design ?! aia care sunt pe podiumul celor mai urate masini din istorie ?! Fiat Multipla ?! =))
    61 17
  • Desi nu sunt fan Fiat,omul ala are dreptate,Leaf arata penibil,e o mizerie....
    22 65
  • o buna metoda(pt. Fiat)dea-si face reclama pt. electricul 500....
    19 32
  • all4leaf
    Mie Leaf imi place. Arata bine, iar Nissan e cu ani lumina in fata Fiat la masini electrice, asa ca le inteleg frustrarea. Ce este urat, e modul italienilor de a-si vinde masina.
    80 14
  • da, cred ca leaf este urat dar uratul cu spume nu e el ci toyota prius! pe de alta parte fiat produce modele superbe precum 500-le dar si ciudatenii gen multipla! iar fiat ar trebui sa mediteze si la situatia actuala lancia care cred ca in proportie de 50 % este generata de design
    11 39
  • Daca Fiat Doblo e urat, Leaf e o abominatie.
    Astia de la nissan nu au auzit de Fiat Multipla :))

    Mari designeri astia de la nissan, Leaf ornitorincul pe 4 roti , Juke un fel de Bubico al masinilor si sa nu uitam de Tiida cutia miscatoare, de care-i este rusine si Loganului sa stea pe langa ea.
    Micra, un fel de Tata Nano.

    Hai sa fim seriosi, au dreptate astia de la Fiat
    9 35
  • Sa fim seriosi ! Voi ati vazut Fiat 500e ?! Cat de greu e sa-i "pictezi" unei carapace 4 cerculete (blocurile optice) si sa-i pui o sita in fata? Ce mare artificiu de design au realizat ei?
    Nissan a avut macar bunul simt sa conceapa o masina de la zero, pe cand ei modificat o masina deja existenta in gama (chit ca e brandul Topolino).
    Sigur, daca esti disperat si vrei sa fii remarcat (nu conteaza cum) te iei de cel mai smecher din parcare. Iar pt cine nu stie - Nissan Leaf e prima masina 100% electrica de masa si prima cu cele mai importante premii din industrie.
    Probabil Matt Davis crede ca valoarea se masoara in numarul si importanta "inamicilor". E o strategie prosteasca. Mi se pare cu atat mai uimitor cu cat vine din partea unui "sef de marketing".
    47 10
  • Problema e ca Leaf e o compacta, pe cand ei vin cu o masinuta mini la un pret mai mare decat japoneza. De aia se rascoleste de mama focului seful de marketing Fiat. Pe ce ma bazez? Pai un Leaf in SUA e 27.000$ (accize luate in calcul) , pe cand o versiune normala, turbo pe benzina, la Fiat 500 costa 19.500$. Bateriile sunt insa piperate. Fiat 500e va fi clar mai scumpa decat Leaf, desi e mai micuta. Americanii nu vor aprecia lucrul asta.
    40 5
  • tocmai ei s-au gasit sa vorbeasca? ei care au produs ulysse, SEICENTO (se putea mai rau?) , panda (numai de bine insa nu e tocmai o frumusete), cinquecento (nu pe bune ... aia e masina?), ALBEA (loganul nou o bate la cur in materie de design)
    33 5
  • Tu stergi mesajele fara motiv, tu o giugi frumos.
    1 15
  • halloween failure
    ia uitati aici 500e:
    http://inhabitat.com/2013-fiat-500e-electric-car-unveiled-at-the-los-angeles-auto-show/

    parca-i o coaja de dovleac sparta! :))
    29 5
  • Realitatea Zilei
    Pana una alta, Nissan Leaf e cea mai vanduta masina electrica din lume. Daca era asa cum zicea oficialul Fiat, Nissan vindea mult mai putin. Oricum, sa jignesti clientii care au ales Leaf, mi se pare de o prostie incomensurabila. Nu se va lasa fara urmari.
    46 5
  • Oricum Leaf arata de 1000 de ori mai bine ca defunctul Multipla si are tehnologie in el cat 10 Fiat-uri. Fiar vinde o masina ca 500, care are bord de low-cost cu plastic foarte tare si deranjant la atingere la pret aproape de premium doar pentru ca are design retro si trezeste amintiri.
    25 4
  • Rensit
    Cand iti cumperi o masina sunt de acord ca te uiti la cum arata, dar te mai uiti si la altele. Te uiti la fiabilitate, la finisaje, la performante (in cazul celor electrice la autonomie) etc. Scuzati-ma, dar Fiat sta foarte prost la toate acestea... cu mult sub Nissan la absolut orice gama de masini.
    Iar atunci cand iti cumperi o masina special pentru oras, cum este una electrica, parca designul nu mai este asa important. Cred ca in cazul unei masini electrice este mai importanta autonomia. Desi notiunile mele de fizica sunt la un nivel elementar, cred ca aerodinamica este importanta pentru o autonomie mai mare.
    Recunosc ca mi-ar placea sa vad masini electrice mai frumoase (desi Renault Zoe chiar imi place ca si design) dar daca mi-as cumpara o masina electrica cu siguranta nu designul ar fi decisiv.
    16 3
  • FIAT=Failed Italian Automobile Technology :D sau low cost la pret de volum
    5 4
  • chihuahua vs. lup
    Intotdeauna cainii mici sunt cei mai rai. Asa si cu Fiat.
    10 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru