Rezultate EuroNCAP: Toyota Hilux, 3 stele în testul standard. Renault Scenic şi Subaru Levorg au primit punctaj maxim

de Daniel Popescu
Miercuri, 31.08.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota Hilux a primit doar 3 stele EuroNCAP în testul standard, însă a obţinut punctaj maxim atunci când a fost echipat cu un kit special de siguranţă. În aceeaşi sesiune, Renault Scenic şi Subaru Levorg au primit 5 stele.

Organizaţia europeană EuroNCAP a efectuat în această perioadă o nouă sesiune de teste de siguranţă care a vizat patru modele, dintre care trei se comercializează şi în România.

Cele mai modeste rezultate au fost obţinute de Toyota Hilux, care a primit doar 3 stele în testul standard. Potrivit datelor EuroNCAP, una dintre principalele probleme a fost că airbag-ul şoferului nu este suficient de bine umflat, întrucât capul celui aflat la volan intră în contact cu volanul prin materialul din care acesta este realizat. În plus, protecţia la nivelul pieptului a fost doar adecvată în cazul şoferului şi marginală în cazul pasagerilor din spate. În cazul copiilor, protecţia pentru gâtul şi pieptul acestora a fost marginală şi, respectiv, slabă.

Pe de altă parte, Toyota Hilux a fost supus de EuroNCAP și unul a doilea test, în care organizația ia în calcul echipamentele de siguranţă disponibile pe mașinile testate fie ca opţionale (cum este cazul lui Hilux), fie doar pe anumite pieţe europene.

În cadrul acestui test, pick-up-ul japonez a beneficiat de pachetul de sisteme active Safety Sense și a obţinut punctajul maxim de 5 stele datorită sistemelor de avertizare pentru depăşirea benzii de circulaţie, depăşirea vitezei sau a sistemului de frânare automată de urgenţă. Totuşi, problemele remarcate la airbag-ul şoferului au rămas valabile şi în cadrul acestui test.

Renault Scenic - 5 stele

Între timp, alte două modele au primit 5 stele în testul standard. Primul dintre ele este Renault Scenic, care a înregistrat un scor de 90% la protecţia adulţilor, singurele probleme fiind remarcate la protecţia slabă a gâtului şoferului şi la protecţia marginală oferită la nivelul pieptului în cazul pasagerilor din spate. În plus, sistemul de frânare automată de urgenţă la detecţia pietonilor este disponibil în standard şi a fost catalogat cu rezultate adecvate.

Subaru Levorg - 5 stele

Cea de-al doilea model de 5 stele EuroNCAP este break-ul în 5 uşi Subaru Levorg, care a obţinut 92% la protecţia adulţilor, 83% pentru protecţia copiilor şi 75% pentru protecţia pietonilor.

Probleme mai mari au fost semnalate la protecţia pietului copiilor, însă modelul a obţinut un calificativ bun pentru sistemul de frânare automată de urgenţă, întrucât impactul a fost evident în numeroase teste.

Kia Niro - 4 stele standard / 5 stele cu Safety Pack 

De asemenea, EuroNCAP a testat şi Kia Niro, model care nu se comercializează pe piaţa din România. Acesta a obţinut 4 stele în cazul testului standard şi 5 stele atunci când a fost evaluat cu pachetul suplimentar de siguranţă.

Comentarii (8)

  • Anti -Escu
    iauzi boss ce zic astia, numai 3 stele??? e complot german la mijloc
    17 6
  • cineva
    Ce modalitate tampita de punctare: de la 3 la 5 stele pt ca are avertizoare. Adica dai cu capul de volan prin airbag, dar ai fost avertizat!
    Ai murit, dar nu se pune, ca tiuie avertizorul!
    Ce balarii!
    18 4
  • O tampenie crasa. Hai ca iau Dacia 1.310 ii montez aftermarket astfel de sisteme de pe alte masini din dezmembrari ca sa ia 5 stele la EuroNCAP . Vad ca ei nu mai puncteaza masina in functie de energia cinetica rezultata la impact, prin studierea ulterioara a celulei de siguranta deformate. Practic VW Amarok ( o petarda hitlerista ) care a luat 4* in 2010 , acum dupa 6 ani va lua maxim 2* fiind un pick-up total depasit , as mai pune si poluarea mare in practica sigurantei ocupantilor. Te prinde zapada mare pe un drum izolat iarna ( mereu posibil in Romania ) care inghite intreaga masina din cauza viscolului , stai cu motorul pornit sa te incalzesti, neavand unde sa se evacueze NOX-ul , 99% va intra in habitaclu asfixiind astfel ocupantii cu gaze arse. Apoi autoritatile romane zic ca cei din masina au murit din cauza gerului, dar ei erau deja lesinati din cauza ''blu mousan'' :))))).
    10 18
  • calu batran
    Posibil sa ia masuri toyota si sa faca modificari astfel incat sa ia 5 stele fara probleme.
    2 7
  • Deci low-cost Dacia pune aceleasi dotari de siguranta de jos pana sus in gama si "mega respect pentru client" Toyota te obliga sa platesti extra pentru protectie mediocra? Bine ca "are nemtzi optionale scumpe" si "vw te pune sa platesti pentru fiecare surub".
    Sunt sigur ca o sa rezolve Toyota problemele in cadrul unui pompos recall imediat ce mor 15-20 de oameni.
    6 5
  • @cineva, stai linistit. Asta e EuroNCAP si asa au luat unii ani de zile 5 stele pe banda rulanta. Pus ca se si mandresc cu asta.
    Imi amintesc cand EutoNCAP dadea O STEA pentru avertizorul acustic al centurii soferului necuplate. Marci precum Volvo, BMW sau Peugeot se bazau pe airbaguri, deformare controlata si chestii de genul asta. Altii s-au miscat cu talent" si au pus avertizorul ala si au luat o stea bonus. Si asa au ajuns la 5. Prima masina care a luat 5 stele fara nici un avertizor a fost Mercedes Clasa C. Se intampla in 2002.
    3 1
  • @hans

    15-20 de oameni este destul de putin pe langa cati omoara grupul VW cu NOX-ul care foarte ''sanatos'' . Esti penibil baiete.
    2 7
  • Nu este sigur singura problemă la acest model de pick-up. Veți vedea o îmbunătățire a modelului în scurt timp pentru că deși are tradiție concurență este acerbă în segment.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru