Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar poate începe: în sectorul 4, costul total suportat de proprietar este de 150 de lei

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Marti, 04.04.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ridicarea și transportul mașinilor parcate neregulamentar în sectorul 4 va costa 150 de lei, însă depozitarea nu va fi taxată în niciun fel.

Primăria Sectorului 4 a stabilit la începutul acestei săptămâni modalitatea în care mașinile parcate neregulamentar vor fi ridicate. Operațiunile vor fi efectuate de către Biroul Ridicări Auto al Direcției Generale de Poliție Locală sector 4, iar procedura este destul de complexă.

Astfel, regulamentul prevede că, înainte de a efectua ridicarea unei mașini parcate neregulamentar, Poliția Locală este obligată să contacteze telefonic proprietarul vehiculului prin consultarea unei baza de date. Excepție de la această regulă vor face însă mașinile care blochează circulația transportului în comun sau drumurile de acces către instituții publice precum spitale, scoli sau grădinițe.

Urmareste Automarket
După primirea apelului, proprietarul va avea 30 de minute la dispoziție pentru a se prezenta la mașină, iar în caz contrar vehiculul va fi ridicat și transportat la un loc de depozitare amplasat pe Șoseaua Berceni.
Tariful maxim pe care îl va plăti proprietarul este de 75 de lei pentru ridicare și 75 de lei pentru transport, adică cel mult 150 de lei în total. Depozitarea este gratuită în primele două luni, însă perioada totală în care mașina este depozitată nu poate depăși un an de zile.

Regulamentul este valabil numai pentru sectorul 4 al Capitalei, însă este de așteptat ca și celelalte primarii de sector să anunțe regulamente mai mult sau mai puțin asemănătoare în perioada următoare.

Via Agerpres

Comentarii (18)

  • Urasc psd-ul si tot ce reprezinta el. Dar strict pentru aceasta decizie si pentru cum a fost gandit acest regulament eu il felicit pe acest primar.
    Trebuia sa se inceapa de undeva. Este un haos de nedescris in orasul asta din cauza masinilor parcate la nesimtire. Procedura mi se pare chiar de bun simt, iar costurile mai mult decat rezonabile.
    Acum sa speram ca aceasta masura va fi completata si de neacordarea de autorizatii de constructii aiurea pentru imobile P+10 in locul spatiilor verzi dintre blocuri.

    O asteptam si pe tanti Firea cu modernizarea bazei RATB, liniiile unice si pistele de biciclete. Desi am vazut ca pentru dansa prioritare sunt statuile si festivaluri inutile.
    Intr-un oras supraaglomerat, autoturismul personal ar trebui sa fie un moft, un mic lux, nu o necesitate. Desigur, pentru asta trebuie dezvoltata infrastructura pt transportul alternativ.
    11 9
  • octav71
    @Ionut
    Intr-o democratie normala(nu este cazul aici), orice autoritate ar trebui sa asigure conditii, inclusiv parcari, ca de aia se platesc taxe si impozite.
    Deci, inainte de a ridica un autovehicul, parcat sau nu aiurea, asigura-mi in PM loc de parcare/stationare! Dupa care, daca nu ma conformez si ma consider Batman care parcheaza aiurea sa isi cumpere shaorma, poti sa imi ridici masina.
    Dar daca tu ca autoritate stabilesti intai penalitatea si abia apoi(candva, nu stiu cand) te gandesti cum sa rezolvi problema parcarilor din Bucuresti, inseamna ca esti cel putin tampit, sau ai alte interese de genul "hai sa adunam bani la buget din taxe ridicare si amenzi".
    Nu am nicio problema de a merge acolo unde am treaba cu bicicleta/scuter sau chiar pe jos(daca nu e foarte departe), dar este safe pentru mine sa fac asta? Piste de biciclete nu sunt, parcarile de biciclete sunt o gluma, daca vreau sa parchez scuterul undeva - e risc major combinat cu inconstienta.
    Btw: locuiesc in sectorul 4, acolo unde se construiesc blocuri in disperare, spatiile verzi dispar zilnic si autorizatiile de constructie se dau in Cons Loc pe spagi superbe. Nu conteaza ca reteaua de alimentare cu apa/gaz, precum si canalizarea nu mai fac fata noilor blocuri.
    Conteaza doar ca autovehiculele parcate neregulamentar vor fi ridicate...
    11 5
  • Mda ok, dar locuri de parcare? Ca nu toti parcheaza aiurea, multi chiar nu au unde sa parcheze. Sa inceapa sa ridice din masinile parasite, cred ca 5% din masinile parcate sunt parasite.
    Si 30 de minute mi se pare putin, poate esti in celalalt capat al orasului, sau afara din oras.
    5 5
  • Adica parchezi neregulamentar si pleci afara din oras sau in celalalt capat al orasului? Hai no ca cu asta chiar exagerezi .... Mai bine mergi cu masina pana in capatul celalalt .... Si pentru cei 150 lei se merita :))))

    Ce mi se pare mult, e timpul de depozitare de 1 an ... unu care a parcat neregulamentar, nu cred ca o sa lase masina in impound 1 an de zile... sa fim seriosi.
    2 2
  • Si esti parcat neregulamentar, ceea ce inseamna ca blochezi ceva, cat ai vrea sa te lase?
    De exemplu ti-e masina parcata intr-o parcare, si vine unu si parcheaza in fata ta. Tu trebuie sa ajungi intr-o ora undeva si nu poti iesi de masina parcata neregulamentar. Pana suni, pana vin, pana suna proprietarul trec deja 30 minute. Si sa mai si astepti inca 30 minute sa vina ala, mai sta si 10 minute pentru amenda si certuri, si uite asa tu ai ratat intalnirea sau ce ar trebui sa faci. Serios .... Ar trebui sa iti dea 5 minute, 10 maxim sa ajungi la masina ...
    4 1
  • primaria lui peste
    Fata de vechile reglementari, cand dadeai 6-900 Ron, aceste sume pot parea decente. In realitate insa se penalizeaza oamenii pentru incapacitatea autoritatilor locale de a rezolva problema parcarilor.
    Sunt de accord sa se ridice masinile care blocheaza traficul (rutier sau pietonal) sau caile de acces, fara telefon si cu o amenda de 10 ori mai mare ( oricum proprietarii de gipane dau 100 ron la parcagii sa "aiba grija" de masina).

    In conditiile in care locatarii nu au locuri de parcare mi se pare o hotie sa le ridici masinile pentru ca tu-Primarie- nu esti in stare sa le oferi un loc in zona resedintei, unde sa-si lase masina
    In Bucuresti locurile de parcare sunt la jumatate fata de nevoi.
    Si pentru asta sunt de vina primariile, atat generala cat si cele de sector. Cateva zeci (sute poate) de mii de masini sunt parcate zilnic anapoda nu pentru ca oamenii vor sa incalce legea, ci pentru ca nu au unde le lasa. Ca atare, hai sa le luam 150 ron la fiecare, ca si asa nu au bani de salarii la primarie.
    La autorizare pentru un apartament de 2 camera trebuie 1,2 locuri de parcare, dar la cladirile de birouri primaria cere 1 loc la 100 mp! Daca ai 45 mp utili la un ap de 2 camere, asta inseamna ca cei care fac birouri trebuie sa asigure de 3 ori mai putine locuri de parcare la suprafata egala! Iar daca intrii intr-o cladire de birouri ai sa vezi ca in 100mp de birouri sunt cel putin 5 posesori auto.
    Astfel ca se fac turnuri de zeci de mii de mp cu cateva sute de locuri de parcare, restul invadand parcarile de resedinta.
    Care si acelea sunt subdimensionate, dar aici vina este in principal a Impuscatului, care si-a inchipuitt ca Bucurestiul va ramane la stadiu de Scornicesti, fara masini, ca atare a construit bloc langa bloc. Tineretului/Ghencea/Militari sunt cele mai bune exemple in acest sens.
    4 2
  • @unu - Dupa 1 an de depozitare bunul e considerat abandonat şi poate fi vândut.
    1 0
  • Cum a zis si alcineva mai sus, mi se pare normal ca atunci cand cumperi o masina sa-ti pui problema daca ai loc de parcare sau vei fi nevoit sa parchezi pe trotuare/prima banda/etc.
    Stiu ca e o schimbare drastica a modului de gandire dar vom fi nevoiti sa facem acest exercitiu. In alte tari mai civilizate se poate, nu vad de ce la noi nu s-ar aplica.

    Ca tot suntem in capitalism, eu nu inteleg de ce primariile nu organizeaza licitatii anuale pentru locurile de parcare disponibile, la care sa se poata prezenta doar locatarii aferenti locurilor din cauza. Sa vezi ce bani face atunci primaria...
    8 2
  • @octav71

    Partial ai dreptate. Dar, primaria NU este obligata sa faca locuri de parcare. Obligatia primariei e sa faca un plan urbanistic durabil care sa fie respectat. In sensul in care, nu ar mai trebui sa dea autorizatii de constructie pentru blocuri in zone deja aglomerate.
    Daca se construiesc acum zeci de mii de locuri de parcare in zonele rezidentiale, se vor umple imediat, iar numarul masinilor va creste.
    Sunt studii care dovedesc ca dezvoltarea infrastructurii rutiere in orase atrage si mai mult trafic, si mai multe masini.
    Trebuie facute parcari de tip "Park & Ride" (parchezi, si iei metrou/autobuz/bicicleta).

    Hai sa iti dau exemplu de democratie sanatoasa: Olanda. Amsterdam, daca ai fost pe acolo sunt sigur ca ai fost incantat de cat de frumos e orasul. Listele de asteptare pentru un loc de parcare in zonele centrale sunt de aproape 10 ani. Ai idee cati dintre locatari zonelor de acolo au un autoturism? Sub 20%.
    Si asta nu ar fi singurul exemplu. La fel se intampla in multe alte orase civilizate.

    Dar noi suntem fuduli si avem cate 2-3 masini de familie. Total de acord Alex. Chiar daca doare, trebuie sa ne schimbam putin gandirea. Si asa suntem sufocati. In Bucuresti sunt prea multe masini.

    Raul a fost deja facut, s-a construit prost, haotic, fara perspective. Ce facem acum e intrebarea?
    Eu nu vad alta solutie decat taxarea mai dura a masinilor (taxe de parcare, amenzi, taxe de tranzit pentru centru etc) si investirea banilor in infrastructura pentru transport alternativ.
    4 4
  • Si daca atunci cand mi-am luat masina in urma cu 15 ani se putea parca langa trotuar si acum sunt pusi stalpisori, cum procedez?
    1 1
  • ce amenda primeste daca vine in cele 30 de minute? macar 70 de lei sa fie!
    iar pt ridicare macar 300 de lei.
    2 2
  • Ridicatu'
    Intr-un oras supraaglomerat, autoturismul personal ar trebui sa fie un moft, un mic lux, nu o necesitate = GRESIT ! de foarte multe ori autoturismul "personal" e cam de "firma", adica devine mijloc de productie ... de pilda cum sa imi aprovizionez micul restaurant, micul magazin de orice natura, etc... ca n-o sa spuneti prostia ca toata aprovizionarea ti-o faci de la distribuitori care iti vin la usa ( aha... alte autoturisme ! )
    Supraaglomerarea urbana este o realitate neplacuta, dar are si parti bune: apar taxe si impozite, mult mai multe ca in zone SUBaglomerate...
    Ca edilii nesimtiti nu STIU, nu POT sau nu VOR sa faca ceva infrastructura cu taxele si impozitele alea... nu trebuie sa dea nastere actelor de razbunare impotriva contribuabilului ( vezi deposedarea de autoturism pt. ca l-a parcat pe un trotuar de 8m latime... )
    1 0
  • octav71
    Ionut, ai si tu dreptatea ta, dar spatiul public apartine de primarie.
    Dar daca imi dai amenda inainte de face parcari, cum se numeste asta?
    Iar planul de urbanism trebuie sa includa parcari de mai multe tipuri(resedinta, tranzit, week-end) si mai ales respectarea legii, ceea ce nu se va inampla in Ro.
    Stiu cum este in Amsterdam, dar a compara Ro cu Olanda e ca si cum ai dori sa emigrezi pe Marte, ieri daca se poate!
    Eu imi las masina la metrou cand ma deplasez cu treburi, dar se pare ca nici la metrou nu o mai poti lasa. Daca stai in sectorul 4 stii despre ce vorbesc. Optiunea care este, sa las masina acasa? O las, dar transportul in comun lasa mult de dorit.
    Deci? Tot la cons local si primar ajungem, ca gandesc cu picioarele.
    1 1
  • Cluj Adviser
    Sa vina la Cluj. Ridicarea si transportul sunt in jur de 500 de lei, iar cazarea 45 lei/zi. Apoi sa se planga bietii mitici...
    1 0
  • scamel
    sumele sunt derizorii. vor fi o provocare.
    in sect 1 in zona chitila bucurestii noi constructiile recente nu au locuri de parcare.masinile parcate de-a latul blocheaza si trotuarul si drumul.
    pe chitila se face un bloc. doua gorile stau in strada si interzic accesul pe trotuar si parcarea , ca e periculos. primaria?se aplica legea lui bitman.
    1 0
  • @octav 41
    Lasi masina acasa? Ok. Unde o lasi ? Astept de 8 ani sa primesc un loc de parcare de la primaria de sector...

    Daca ar fi o lege gandita, ar permite ridicarile doar intre orele 9 si 18. Sa poti sa lasi si tu masina linistit pe timpul serii/noptii, ca o gasesti a doua zi. De 4 ori mi-a fost ridicata masina de pe stradutele din jurul blocului, intre 8 si 8h30. Si nici macar o data nu incurca circulatia...
    2 0
  • @Ionut
    Ionut,
    Primarii si arhitectii din primarii sunt principalii vinovati de actuala situatie, ca-ti place sau nu! Nu poti sa autorizezi constructii de zeci de mii de mp fara cai de access sau locuri de parcare corespunzatoare.
    Mai apoi, intelege ca nu se poate incepe cu sfarsitul, adica cu pedeapsa, atat timp cat tu nu oferi alternative.
    Ii tragi cu Amsterdam si cu tarile civilizate. Mai baiatule, Amsterdam are piste de bicilete, are transport in comun asa cum noi nu vom avea in 50 de ani. Si nu vom avea pentru ca primariile, arhitectii, inginerii si consilierii au aprobat PUZuri, PUDuri si autorizatii pe orice petic liber de pamant, fara sa tina cont de cati oameni vor sta acolo si cum vor circula acestia.
    Iar acum tu spui ca este normal sa le dai amenda ca si-au luat case fara parcare sau ca au o masina cu care isi duc copiii de ici -colo?
    Spunea cineva mai sus de norme, tie ti se pare normale? Ai vazut tu in centrul Amsterdamului o cladire de birouri precum falusul din zona Mihalache-Muzeul taranului? Sau ai vazut tu in Olanda sau in alte zone civilizate dezvoltare ca in Pipera, unde sunt milioane de mp de birouri, cu peste 100 mii oameni zilnic care se inghesuie pe o sosea cu 1,5 benzi si o linie de metrou?
    Din pacate mentalitatea de militian a ramas in mintea multora dintre noi, in special politicieni. Daca apare o problema, nu cauti solutii sa o rezolvi, ci umbli la represalii. Sa ridici masinile parcate neregulamentar la resedinta sau la birou este o hotie oficiala atat timp cat nu oferi alternative.
    Iti precizez ca eu zilnic ma duc la birou cu metroul, dar masina familiei sta parcata acasa, pe un trotuar (lat de 5m, dar tot illegal este) pentru ca nu am loc de parcare pe o raza de 2 km. Acum nici 10 ani avem cu totii loc de parcare, apoi au parut cladirile de birouri si nu mai ai sanse sa gasesti un loc liber si primaria nu are nicio solutie. Dar cand au aprobat cladirile, la ce s-au gandit? Cu siguranta ca nu la Olanda, nu crezi?

    Ca atare mai scuteste-ne cu inocentii din primarii si cu exemple utopice.
    5 0
  • 30 min
    deci primaria sect 4 spune ca oprirea este permisa 30 min nu 5 min cum e la lege , deci este mai presus de lege ,, pai in 30 min poti sa mori ,, cand vine un bizon si parcheaza de blocheasa tot ca ii e lene lui sa mearga pe jos 20 m ...e fix pix , pistol cu apa , bataie de joc
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru