Rocada la vârf după vânzările din noiembrie: Grupul Renault depăşeşte PSA Peugeot Citroen

de Daniel Popescu
Joi, 15.12.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Vânzările Grupului Volkswagen au crescut în noiembrie, în timp ce Grupul Renault a reuşit să depăşească PSA Peugeot Citroen pentru a urca pe locul 2 în clasamentul din Uniunea Europeană.

Vânzările de maşini noi din Uniunea Europeană au continuat să crească într-un ritm susţinut şi în luna noiembrie, potrivit datelor furnizate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Astfel, europenii au achiziţionat 1.148.618 maşini în cea de-a 11-a luna a anului, cu 5.8% mai mult decât în perioada similară a anului trecut. La nivelul primelor 11 luni ale anului, vânzările au ajuns la 13.5 milioane de unităţi şi au crescut cu 7.1% comparativ cu perioada ianuarie - noiembrie 2015.

În rândul principalelor pieţe europene, cele mai mari creşteri pe parcursul acestui an s-au înregistrat în Italia (+16.5%), Spania (+11.1%) şi Franţa (+5%). Între timp, România a anunţat vânzări de 9.645 de unităţi la nivelul lunii noiembrie, în creştere cu 20%, în timp ce pe parcursul anului s-au vândut 85.593 de unităţi.

Urmareste Automarket
În clasamentul constructorilor au avut loc de asemenea mişcări interesate: dacă Grupul Volkswagen rămâne lider detaşat în clasamentul general, Grupul Renault a reuşit să surclaseze PSA Peugeot Citroen pentru numai 6.000 de unităţi.
Ajutat de cele 30.978 de unităţi livrate de Dacia în noiembrie, Grupul Renault a ajuns la vânzări de 1.348.936 de unităţi la nivelul primelor 11 luni ale anului, în timp ce PSA Peugeot Citroen s-a oprit la pragul de 1.342.358 de unităţi.

Clasamentul este completat de Ford, în timp ce BMW mai are de recuperat doar 2.000 de unităţi pentru a urca pe locul 4 în clasamentul general în faţa celor de la Opel.

Via ACEA (PDF)

Comentarii (2)

  • cetateanul turmentat
    Macar PSA nu se mentine in top cu masini low cost.
    In plus gama Renault care aduce grosul" vanzarilor, e moderna. Si ma refer aici in special la Talisman si Megane 4. Iar Captur, Kadjar si Clio sunt variante de luat in calcul serios, mai ales si pentru ca pretul este ceva ma mic fata de concurenta directa. Deci inca un plus.
    Iar gama Ford e destul de uzata moral. Asteptam noul Focus si nu stiu in ce masura EcoSport si Ka+ vor putea face minuni. Singurele modele de top in acest moment din ograda lui Ford mi se par a fi noua Fiesta si Mondeo. Dar in cazul lui Mondeo e discutabila treaba. Am condus un Vignale si in afara de dotari misto nu prea m-a impresionat. Tinuta de drum la fel de buna gasesti si la Mazda 6 sau Passat. Iar daca vrei ceva a la premium feeling, te uiti direct la BMW, Mercedes sau Audi. La 40-45000 de euro, iti permiti.
    13 4
  • Meritul BMW , marca premium si implicit scumpa, azi maine pe podiumul vanzarilor in Europa este ca a introdus in productie gama modele noi monovolume, vezi seria 2 Active (Grand ) Tourer . Suta de mii de autoturisme vandute in in plus anul acesta fata de anul trecut se datoreaza acestei game.
    Pacat ca Renault , inventatorul clasei MPV, nu vinde Scenic si Espace in Romania.
    VW, Ford, Opel nu fac discrimare de piata si vand pe piata noastra monovolume : Touran, Sportvan, C max, S max/ Galaxy, Zafira, Sharan, Alhambra.
    Ca urmare franceziii apoi se mira ca marcile germane au cota mare de piata in Romania.
    Peste niste ani, cand Renault va fi depasit la vanzari de concurenta, vor regreta ca nu au format piata emergenta pt ceea ce au inventat mai ales ca sunt modele reusite. "Pofta vine mancand " si chiar daca piata de MPV in Romania este de cca 3000 buc maini vandute pe an, e loc de crestere , nemaivorbind de prestigiul si imaginea marcii...
    10 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru