Românii renunță treptat la diesel: doar 35% dintre mașinile noi vândute în 2018 au avut acest tip de propulsie

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Luni, 04.02.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
62% dintre mașinile noi vândute în România în 2018 au avut motoare pe benzină, în timp propulsia diesel a scăzut la 35%. Între timp, cota de piață a mașinilor electrice și hibride a crescut la aproape 3%.

Scandalul Dieselgate are efecte vizibile inclusiv pe piața din România, în condițiile în care clienții încep să se îndepărteze de acest tip de motoare atunci când achiziționează o mașină nouă.

Astfel, cota de piață a mașinilor diesel noi vândute pe piața anul trecut de numai 35.2%, în scădere puternică de la 46.1%, procentul înregistrat în anul 2017. Aproape toți clienții care au renunțat la achiziționarea unei mașini diesel s-au îndreptat spre modele echipate cu motoare pe benzină, în condițiile în care cota de piață a acestora a crescut de la 51.8% în 2017 la 61.9% în 2018.

Concomitent, doar o mică parte dintre clienți au decis să achiziționeze o mașină cu propulsie alternativă, fie că vorbim despre un model electric sau de unul cu tehnologie hibridă. Astfel, cota de piață a vehiculelor electrificate a ajuns la 2.9%, comparativ cu nivelul de 2.1% înregistrat la finalul lui 2017.

Datele au fost furnizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor din România (APIA), iar cifrele dezvăluie o tendință asemănătoare cu cea de la nivelul Uniunii Europene.

Potrivit datelor preliminare dezvăluite de compania de analiză Jato, 57% dintre mașinile noi vândute în Uniunea Europeană în 2018 au fost echipate cu motoare pe benzină, în timp ce cotă de piață a modelelor noi echipate cu motoare diesel a scăzut la aproape 36%.

În schimb, cota de piață a vehiculelor electrificate este dublă comparativ cu România: 6.1%.

Alte date interesante furnizate de APIA pentru piața auto din România arată că 20.5% din numărul total de unități vândute au beneficiat de un sistem de tracțiune integrală. De asemenea, cei mai mulți clienți au optat pentru mașini albe (29%), gri (23%) și albastre (17%), în timp ce nuanța de negru a fost preferată de 9% dintre clienți.

Via APIA

Comentarii (10)

  • Si oferta s-a redus dupa abdicarea Toyota, Honda, Subaru. Dar presupun ca dupa introducerea noului motor 1,75 D de la Renimits balanta sr va echilibra.
    4 8
  • Costel
    ii totusi un procent care naste ingrijorare ,ii loc de mult mai bine , motoarele diesel is incriminate pe nedrept,1.6 tdi ii un motor care nu a aratat intreg potentialu pe piata din romania
    @fermi
    ii fain si 1.7dci chiar daca nu is fan decat motor diesel german(tdi) is de acord ca trebuie pus umaru la readucerea motor diesel acolo unde ii cu adevarat locul lui
    11 15
  • @Costel,si eu sunt de acord ca trebuie pus umarul la readucerea motorului diesel acolo unde ii este cu adevarat locul,camioane,autobuze,tractoare si combine.
    14 4
  • Dupa parerea mea, scaderea asta e irelevanta. Asta daca te gandesti la modul dezlantuit in care toata presa ataca constant Dieselul. In plus, chiar si dealerii descurajeaza clientii. Cand o tantitza se duce sa-si ia masina si habar n-are ce e ala Diesel si ce e Otto si care sunt avantajele Dieselului, un reprezentant de vanzari face ce vrea cu ea. Si mie mi-a zis un dealer de la care am cumparat deja un Diesel sa nu mai iau Diesel daca vreau sa-mi schimb masina. Ca "in Europa e jale", si faze de-astea. Cand colo pana si in Hamburg, de unde a pornit toata povestea aia cu "orasele germane interzic Dieselul", si acolo a fost interzis doar pe anumite artere in centru, unde e f aglomerat. Si nu au fost interzise decat cele cu norme Euro 4 si sub.
    In fine, lumea o sa-si dea seama, mai ales dupa ce mai da afara Musk cateva mii de angajati.
    Eu am observat in recenziile auto: ziaristii pur si simplu boicoteaza Dieselul. Daca sunteti atenti o sa constatati ca unii pur si simplu nu mai prezinta motorizarile Diesel disponibile. :) Spun doar de benzina. :D Si, evident, hibrizi, pe care suntem indemnati sa dam preturi nesimtite si sa scoatem alte sume nesimtite din buzunar cand se defecteaza. :)
    5 7
  • Prostu' satului (eu)
    Si eu sunt un dobitoc influenţat de presă.
    În 2018 am luat o maşină nouă, pe benzină şi am vândut vechiul diesel pe care-l aveam de nou, dar care avea vina de a avea 12 ani.
    Mare prostie am făcut.
    Dieselul ţine cu casa, cu planeta şi cu universul, indiferent ce zic deontologii de pe-aici şi de pretutindeni!
    Credeţi că scutiţi vreo roabă de poluare în oraş la un consum de 5-6l/100 km motorină, faţă de 10-11 l/100km benzină?
    Nu vă obosiţi, vă spun eu: nu contribuiţi cu nimic la "salvarea planetei", posibil ca un benzinar să polueze chiar mai mult, prin prisma cantităţii duble de carburant ars!
    7 5
  • mircea badea
    diferentele de consum sunt prea mici deci trebuie sa fii prea neinformat si de la tara ca sa mai iei tractoras.
    5 5
  • Tu esti mircea!?
    Mici sunt doar în capu' tău, ca tot ce-i lipit de tine dealtfel...
    1 3
  • S-a dovedit ca diesel-ul provoaca cancer pulmonar (si posibil si de alte feluri) pentru ca elimina ceva ce benzinarele nu o fac: OXIZI DE AZOT. Cand circuli ca pieton prin sectorul 6 prin zona Lujerului sau Gorjului, stii foarte bine cum se simte in nari si in plamani. Dati o tura perpedes pe acolo sa vedeti cum e. Nu mai vorbesc de faptul ca multi bajeti scot filtrul de particule, ii doare in p***, pana ajunge cancerul si la ei.
    10 1
  • FFF bine, hai mai repede cu dieselul pe scari...daca te uiti pe Autov, nu gasesti frate masini pe benzina. Romanii sunt gresiti din nastere, numai diesel viseaza. O reclama pt nemti, primul cuvant invatat de romani, la nastere, TDI.
    O tara de diesel-uri (cazane nemtesti)
    7 1
  • Rudolf D.
    Vad ca unii vorbesc de cancer aici. Cunoasteti pe cineva care a facut cancer din cauza motorului Diesel? Adica sa scrie in certificatul de deces eliberat dupa autopsie: A murit din cauza cancerului provocat de oxizii de azot. Nu cred ca cunoaste nimeni asa ceva. Sau puteti sa-mi dati o statistica reala, nu bla-bla-uri cu statisticile birocratilor bruxellezi, care au calculat influenta paralelismului sinelor de la linia Moscova-Vladivostok asupra ciclului menstrual al gastelor salbatice aflate in migratie N-S. Ma rog erau cercetatorii sovietici...
    Va spun eu ca sunt milioane de alte cauze ca sa mori, inaintea noxelor de motor si din cauza asta nu-mi fac nici o grija.
    3 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru