Rombat a inaugurat o nouă fabrică de baterii auto dedicată producției de acumulatori microhibrid

de Dragoș Băltățeanu
Luni, 30.09.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Rombat, cel mai mare producător de acumulatori auto din România, a inaugurat o nouă capacitate de producție la Bistrița. Noua uzină este dedicată producției de acumulatori pentru automobilele dotate cu sistem Start-Stop.

Producătorul de acumulatori auto Rombat a inaugurat în weekendul care tocmai s-a încheiat o nouă unitate de producție la Bistrița. Rombat este cel mai mare producător de baterii auto din România, iar noua uzină îi va permite producătorului autohton să își crească capacitatea de producție cu 700.000 de baterii pe an, ajungând la un total de 3.3 milioane de unități produse anual. Rombat inaugurează astfel a treia capacitate de producție de pe platfoma industrială de la Bistrița și devine unul dintre liderii în fabricarea de acumulatori pentru automobilele dotate cu sistem Start-Stop și sistem de recuperare a energiei la frânare.

O FABRICĂ PENTRU VIITOR

Noua unitate de producție este un pariu pe care Rombat îl face bazându-se pe cifrele care spun că numărul de automobile dotate cu sistem Start-Stop va crește exponențial până în anul 2020. Dacă astăzi există undeva în jur de 5-6 milioane de automobile cu sistem Start-Stop în toată lumea, până în 2020 acest număr va ajunge la 40 de milioane. Și toate vor avea nevoie de baterii speciale care să rezistă numărului mărit de porniri și opriri și să aibă capacitatea de a prelua energia generată de sistemul de frânare. 

Noua capacitate de producție Rombat de la Bistrița reprezintă o investiție de 83.4 milioane de lei, din care 32.8 milioane au provenit din finanțare guvernamentală nerambursabilă. Hala de producție are o suprafață totală de 5.000 metri pătrați și este împărțită în trei ateliere de producție: fabricare plăci, asamblare și formare baterii. Rombat a dotat noua uzină de la Bistrița cu cele mai moderne utilaje existente la nivelul anului 2012, valoarea utilajelor fiind de 15.4 milioane euro. Aceste echipamente asigură producția unor baterii de calitate, dar permit și controlarea emisiilor poluante ale noii uzine, emisiile la coș fiind de 100 de ori mai mici decât limita legală admisă. Noua unitate de producție Rombat a creat 108 noi locuri de muncă, alături de cel 600 existente deja.

Urmareste Automarket
"Investiția pe care o inaugurăm este un răspuns la cererile de azi și de mâine ale clienților noștri și în mod special ale clienților producători de automobile"
, a declarat Ioan Repede, director general al Rombat.
La inaugurarea fabricii Rombat au fost prezenți primului ministru al României, Victor Ponta, și importante oficialități din județul Bistrița-Năsăud.

DACIA ȘI ROMBAT, O COLABORARE VECHE

La inaugurarea oficială de la Bistrița au fost prezenți și reprezentanți ai principalilor clienți. Grupul Dacia Renault Nissan a fost reprezentat de Constantin Stroe, cel care a ales Rombat ca unic furnizor pentru Dacia chiar înainte de revenirea Renault la Pitești. 

"Reprezint cel mai mare beneficiar al Rombat – Dacia Renault – căruia îi livraţi 350.000 de baterii anual, numai pentru prim-montaj, fără piese de schimb. Rombat este singurul furnizor unic din panelul de aprovizionare de la Dacia, ceea ce înseamnă că această firmă a crescut extraordinar, se bucură  de un prestigiu uriaş”a precizat Constantin Stroe, vicepreşedinte al Automobile Dacia.

PUȚINĂ ISTORIE 

Această investiţie este răspunsul la solicitările clienţilor, care au venit înspre noi, care ne-au pus cerinţe pentru azi şi pentru viitor. Clienţii noştri sunt producători de automobile, vorbesc aici de Renault, Peugeot, Nissan etc., dar şi clienţi de pe piaţa pieselor de schimb din Românie şi din Europa. Ei ne-au spus că viitorul automobilului, cel puţin peterme mediu, sunt automobilele start-stop şi de aceea am investit într-o fabrică ce va putea produce baterii pentru aceste automobile.

Ioan Repede
Director General Rombat

Compania Rombat a fost înființată în 1980, sub numele Acumulatorul Bistrița.În 1991 a devenit Societatea Comercială Rombat S.A., o companie cu capital de stat. În 1994 avea să fie privatizată în sistem MEBO și a continuat să se dezvolte devenind unic furnizor pentru Dacia în 1996. În 2004 a început să livreze baterii auto în Rusia, iar din 2008 este furnizor autorizat pentru grupul uzina de la Târnava, Slovacia a grupului PSA. În 2011 a devenit furnizor oficial pentru Nissan Rusia, iar anul trecut, Rombat a fost achiziționată de către grupul sud-african Metair Investments Ltd. Produsele Rombat sunt validate ca echipare originală pentru mărcile Dacia, Peugeot-Citroen, Nissan și Renault.

Metair Investments a cumpărat Rombat pentru suma de 42.8 milioane de euro. Sud-Africanii au promis că nu se vor amesteca în managementul firmei bistrițene, preferând să meargă pe mâna lui Ioan Repede, directorul al cărui nume se identifică cu Rombat.

Metair are la Bistrița un singur om, cel care se ocupă de partea financiară. Restul conducerii este din România. Metair deține 99.16% din Rombat Bistrița și este un investitor strategic, desfășurând activități în domeniul producției și distribuției de produse și servicii în industria auto. 

La Bistrița nu se produc doar acumulatori auto, ci și baterii pentru alte tipuri de vehicule. Rombat furnizează baterii pentru locomotive, iahturi, utilaje grele și utilaje agricole. Peste 60% din producția de baterii de la Rombat merge la export către clienții din Rusia, Slovacia, Franța, Bulgaria, Germania, Spania, Italia sau Marea Britanie. De asemenea, Rombat deține și 50% din piața aftermarket de baterii auto din România.

Comentarii (13)

  • Am cumparat un Logan nou-nout (fara start-stop) de la reprezentanta si dupa ce am facut 55 de kilometri (in 4 zile) bateria Rombat a decedat. Ledul verde ardea orbitor. Masina fiind in garantie am sunat la reprezentanta sa rezolv problema dar raspunsul a fost foarte simplu: "Bateria este consumabil, nu are garantie, pentru 200 de lei (parca) venim si va dam curent"
    Cumparati produse romanesti!
    3 23
  • @ muri Hai nu mai spune! Ori minti , ori te-au prostit in fata! NIMIC nu se vinde fara garantie!
    13 2
  • am avut si eu o experienta neplacuta acum 2 ani cu rombat am schimbat 2 baterii plus bani prin service dati degeaba am crezut ca are masina ceva pina la urma am renuntat si mi-am cumparat baterie straina si nu am mai avut nici o problema,am auzit pe mai multi ca au avut probleme asa ca nu voi mai cumpara rombat niciodata fugiti cand auziti de aceasta firma
    5 12
  • Sile, spune-mi de ce te-as minti?
    Suna la orice dealer Dacia si intreaba cita garantie au bateriile, discurile de frina sau cauciucurile!
    Hai sa te ajut, suna unde am sunat eu:
    Lion Victoria Targu Mures
    CORUNCA 540553
    DN13 - Sos. Sighişoarei Nr. 411
    tel: 0365-808801 0265-333427
    4 2
  • Vasilica
    Parca bateriile au macar 6 luni garantie! Nu scrie nimic in cartea masinii legat de garantie?
    6 0
  • Mailman
    Toate produsele, cu exceptia celor perisabile (gen produse alimentare) au prin lege o garantie de 2 ani. Producatorii si distribuitorii au dreptul sa ofere o garantie mai mare daca vor, dar nu mai mica. Adica, sa fiu mai clar, nu conteaza ce scrie in certificatul de garantie, legea ii obliga sa schimbe sau sa repare produsul timp de 2 ani.
    Asa ca daca exista probleme cu o baterie, suna la cel care a vandut-o, cere sa o inlocuiasca, iar daca nu vrea suna la ANPC. Ameninta-i in prima faza ca suni la ANPC si de obicei asta rezolva problema.
    10 0
  • antonny
    @muri .....la orice baterie ai garantie minim 2 ani daca masina e folosita normal ......iar cand cumperi o baterie daca masina e folosita pentru scoala de soferi sau taxi garantia e de 6 luni .....honda ofera garantie la baterie 100000km
    3 0
  • Lucian
    Bateriile Rombat au garantie 2 ani ptr utilizare in mod normal si 1 an ptr taxi/scoli de soferi. Stiu asta deoarece eu am o astfel de baterie si asta scrie pe certificatul de garantie Rombat.
    Nu inteleg atunci cum poate oferi Dacia garantie zero sau 6 luni la un produs Rombat?!?!
    4 0
  • florin
    vad ca aproape toti zic acelasi lucru despre aceste baterii.Eu conduc din anul 1991, am avut pe cele 2 masini pe care le am detinut doar baterii rombat .In 22 de ani am schimbat 4 baterii rombat.
    4 0
  • si eu folosesc de 20 de ani baterii Rombat, si nu am avut probleme , au tinut 5-6-7 ani
    4 0
  • Si eu am avut baterie Rombat din fabrica si a tinut 3 ani. Am pus apoi tot Rombat care a mers perfect timp de 6 ani. Cu bateria respectiva am vandut masina si inca era OK.
    Pe masina urmatoare - Logan - e tot Rombat si are deja 4 ani fara probleme.

    In rest, felicitari Rombat ca fac treaba buna. E un exemplu de management bun care a reusit pe piata si dupa privatizare.
    5 0
  • O veste buna pt. Romania. Locuri de munca noi, bani mai multi la buget si parca o urma de speranta ca se mai misca ceva si in tara asta (in afara de furaciuni ). La mai multe investitii !
    7 0
  • cosmin
    am avut un logan cu rombat, vandut dupa 14 ani, bateria o singura data schimbata, a doua inca mai mergea ....
    acum am un duster, 2013, rombat, are 8 ani, ar trebui sa schimb bateria, nu ca nu mai porneste ci n-as risca sa intru in iarna ... no comment
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru