S-au răzgândit germanii? Volkswagen nu exclude negocieri cu Fiat pentru o fuziune

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Marti, 14.03.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen nu a exclus posibilitatea unor negocieri pentru o eventuală fuziune cu Fiat Chrysler, deși a negat această ipoteză cu numai câteva zile în urmă.

Tranzacția prin care Grupul PSA Peugeot-Citroen a achiziționat marca Opel de la General Motors are potențialul de a declanșa un nou val de fuziuni în industria auto europeană.

Primul semnal a fost dat de Sergio Marchionne, șeful Fiat Chrysler, care și-a arătat imediat disponibilitatea pentru o fuziune cu Grupul Volkswagen. Constructrul italo-american ar avea numeroase beneficii de pe urma unei astfel de tranzacții, mai ales că în Europa are o cotă de piață de numai 7%.

În schimb, chiar și după ce Opel a ajuns în curtea Peugeot-Citroen, Volkswagen este lider detașat cu o cotă de piață de circa 25%, motiv pentru care reacția inițială a fost una de dezaprobare.

Urmareste Automarket
Iată însă că, la mai puțin de o săptămână distanță, CEO-ul Matthias Mueller își nuanțează declarațiile și anunță că nu exclude purtarea unor negocieri cu Fiat Chrysler pe tema unei fuziuni.
"Până în acest moment nu a existat niciun contact între mine și Marchionne, dar nu am spus niciodată că exclud asta. Nu exclud o conversație. Sunt destul de încrezător în viitorul Volkswagen, cu sau fără Marchionne", a precizat Mueller.

În plus, Mueller consideră că diferența majoră de vânzări dintre Grupul Volkswagen și Fiat Chrysler nu ar reprezenta un obstacol major în încheierea unui parteneriat. "În opinia mea, mărimea nu contează. Întotdeauna am spus că volumul nu este singurul nostru obiectiv. Vrem să fim un constructor de succes în toate modurile", a mai precizat el.

Via Automotive News, Autocar

Comentarii (11)

  • Bravo! Daca se vor uni o sa faca sah-mat concurenta in Europa.
    10 29
  • gandeste romaneste
    romani, o sa am rugaminte sa nu va cizelati, si sa nu care cumva sa cumparati altceva in afara de masini din grupul vw.

    pejo-urile nu sunt bune deloc, luati-va passatul nou care consuma antigel din fabrica, cel vechi care pica tot pe jos, poate un passat cc sa va ia curentul la 100 km/h (rame yoc, chedere nemtesti de mult timp yoc), sau daca va faceti totusi curaj, luati tsi-uri...alea 1.4 cu distributia pe lant (si copii care bat mingea la colt stiu cat de bune sunt), poate chiar un 2.0 tsi, este fortaaaa, la consumat ulei pe mia de km... ce sa mai, aveti de unde alege.

    Sa nu care cumva sa va luati vreun hyundai cu 7 ani garantie, fiabil, vreo honda facuta sa reziste, vreun peugeot premiat, vreun ford, o kia, un nissan...nuu...luati-va masina nemteasca ca va meritati soarta! de obicei noi oamenii normali avem compasiune pentru semeni dar proprietarii de vw noi sunt irecuperabili la mansarda si isi merita soarta! succes!
    23 16
  • Da mai, daca iti Pejos sa Mazda sau Hyundai esti foarte cizelat. Ha ha ha ha....you made my day!
    10 9
  • @GR

    Omul e clar subiectiv, dar totuși există ceva adevăr în afirmațiile lui. Să nu uităm că Peugeot are colaborare cu BMW în ceea ce privește motoarele (dacă nu mă înșel). Eu de un lucru sunt sigur: Peugeot are motoare mai bune ca VW. La alte capitole e mai slab. Totuși, vine tare din urmă. Am văzut că nivelul calității materialelor de la interior se apropie rapid de VW. Tavares a făcut treabă bună. I-a luat în 2012 pe pierderi și 5 ani mai târziu își permit să cumpere o altă marcă, și nu oricare, ci Opel care are o lungă tradiție.
    15 3
  • @Moldovean
    Bmw nu mai colaboreaza cu PSA de ceva ani, si oricum o facea doar pt Mini. PSA nu cumpara Opel cu banii lor, ci cu banii chinezilor care au salvat firma de la faliment. Este aceeasi situatie ca la Volvo, numai ca aici chinezii actioneaza treptat pt ca francezii sunt "nationalisti".
    10 5
  • @Moldovean
    Benzinarele PSA de 1,4 și 1,6 în colaborare cu BMW, iar diesel-urile 1,4 hdi 1,6 hdi și 2.0 hdi cu Ford (tdci).
    4 1
  • @@Moldovean
    Chinezii nu au nici o implicare la Peugeot. Statul francez are.
    Peugeot colaboreaza doar pe piata chineza cu chinezii, avand cateva modele pe care le comercializeaza acolo. Nu se compara cu ce este la volvo sau jaguar land rover.
    Iar in legatura cu BMW-Peugeot, ei colaboreaza si in prezent pentru anumite subansamble, iar pe partea de motorizari bmw a avut si pe seria 1 motoare Peugeot, nu doar pe Mini Cooper.

    Tu nu ai treaba oricum cu masinille, luati-va vw ca sunteti mai cizelati cand stati si completati ulei dimineata, pe furis sa nu va vada careva. Mi-ati facut ziua superba!!
    7 1
  • @@@Moldovean
    Citeste asta: http://www.bbc.com/news/business-26243593. Dongfeng a cumparat 13% din PSA si continua sa se extinda. Sigur ca pe piata chineza colaboreaza, dar chinezii au inceput sa preia compania iar familia Peugeot nu mai are controlul asupra afacerii.
    4 2
  • Domnule Moldovean,

    Dvs. aveti minime cunostinte de economie? Sau daca se lanseaza pe piata libera un trend ca trebuie sa va luati casa prin prima casa, va fwteti viitorul 25 de ani, doar pentru ca asa face toata lumea?

    13% reprezinta 13% din 100%. Adica, puterea de decizie o au actionarii cu peste 50+1%, restul nu au nici un cuvant de spus in actiunile companiei. Ei doar investesc, in speranta de a obtine profit de pe urma companiei. Bineinteles, exista si posibilitatea de a pierde, dar asta inseamna un investitor. Muta banii dintr-o parte in alta. In concluzie, afirmatiile dvs. sunt nefondate si populiste, in spirit clar romanesc.

    Stima!
    3 1
  • Dacă grupul VAG preia Fiat Chrysler este clar că ia un avans considerabil în industria auto, dar cred că va fi greu. Fiat are mari probleme, Lancia e moartă, Alfa este interesantă dar are nevoie de investiții masive iar Jeep deși vinde bine in SUA ( singura pe profit în grup ) are mari probleme de fiabilitate...Deci multe probleme în totalitate
    1 0
  • Mai nea Vasile, am cunostine in economie mai mari decat tine. Lasa desenele animate, in viata reala intr-o companie detinuta la bursa sa detii mai mult de 5% din actiuni este un lucru mare (sper ca stii ca in anumite legislatii este interzis acest lucru). Fragmentarea excesiva a actiunilor determina situatii in care cu 10-20% iti impui puterea decizionala. Ca sa nu mai spun de situatiile in care ai "actiunea de aur" in care esti minoritar si conduci firma pentru ca ai anumite drepturi pe care actionarii majoritari nu le au. Iti dau un singur exemplu: pana acum cativa ani OMV detinea 48% din actiunile Petrom iar statul 52% si totusi OMV prin puterile conferite isi impunea punctul de vedere in fata statului. Revenind la PSA, grupul chinez a mai achizitionat acum 14% din actiuni (dupa ce in trecut indirect a mai preluat o parte) lasand statul francez si familia Peugeot fiecare cu cate 14%. Deci...actionarul majoritar a devenit chinez.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru