Saab a prezentat noul său plan de restructurare

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 01.11.2011
Actualii posesori ai mărcii Saab au prezentat planul de restructurare a companiei, care vizează concedierea a 500 de salariaţi şi repornirea producţiei cât mai repede posibil.

Cei de la Swedish Automobile BV au prezentat planul de restructurare al mărcii Saab în faţa creditorlor. Conducerea mărcii a informat creditorii despre punctele cheie ale procesului de reorganizare, sprijinit atât de administratorii care supraveghează procesul, cât şi de viitorii proprietari ai companiei, Pang Da şi Youngman. Cele două companii chineze vor oferi fiecare câte 50 de milioane de euro pentru a finanţa procesul de restructurare. Totodată, chinezii s-au angajat să plătească cel puţin 600 de milioane de euro în 2012 şi în 2013 pentru a reporni producţia şi a elimina toate datoriile constructorului din Trollhattan.

Pang Da şi Youngman spun că au făcut deja planuri privind viitorul Saab prin extinderea gamei de modele şi începerea operaţiunilor în China. Printre alte măsuri, planul vizează reducerea costurilor operaţionale în Europa prin reducerea forţei de muncă cu 500 de salariaţi. Salariaţii Saab nu au avut o viaţă tocmai liniştită în ultimele luni, plata salariilor fiind singura îngrijorare a acestora, pe lângă teama că angajatorul va intra sub protecţia falimentului.

Noii proprietari ai mărcii Saab vor să accelereze creşterea vânzărilor în China şi în Rusia, pieţe cheie în această perioadă.

Totodată, chinezii vor să repornească producţia cât mai repede şi să repoziţioneze Saab ca fiind o marcă "distinctivă, aproape premium, sprijinită de un portofoliu reînnoit". Ţinta anuală de vânzări a celor de la Saab va fi situată între 35.000 şi 55.000 de unităţi. Pentru 2013, Saab va trebui să tragă tare pentru a atinge obiectivele ambţioase ale chinezilor: 75.000-85.000 de unităţi vândute. Potrivit primelor estimări ale chinezilor, Saab va redeveni o companie profitabilă abia în 2014.

Via | Carscoop

Comentarii (2)

  • Totodată, chinezii vor să repornească producţia cât mai repede şi să repoziţioneze Saab ca fiind o marcă "distinctivă, APROAPE PREMIUM, sprijinită de un portofoliu reînnoit".

    Nu prea e bine. Sa speram ca asta nu va dura mai mult de 5-6 ani. Da, e drept, e vorba de bani care acum nu prea sunt. Pentru ca nici chinezii nu vor sa arunce banii pe ceva ce ar putea sa mearga sau nu. Tocmai de-asta au asteptat pana cand pretul marcii a scazut... la cati bani au poate ca isi permit un mic risc.
    2 2
  • What ???
    Este de laudat, in prima instanta, graba bine-intentionata a noilor stapani de a repune lucrurile pe fagasul normal in curtea lui SAAB, dar, totusi, nu se poate sa nu ma intreb pur omeneste cum Dumnezeu se face ca, in toata lumea asta, de fiecare data cand se stabileste ca prioritate interna restructurarea productiei, "trebuie" sa fie aruncati pe usa din fata o parte consistenta din bietii muncitori sub pretextul ca, vezi Doamne, se reduc din cheltuieli?! Mi se pare o idee extrem de proasta si de rea-credinta, un pocinog capitalist de cea mai josnica speta - daca chiar asa s-ar intentiona cu adevarat in viitorul apropiat...Oare domnii aceia "la patru ace" care se cred dumnezei inainte-mergatori si care si-au insusit la degetul mic dreptul "constitutional" de a se juca nonstop cu soarta "talpii si prostimii tarii" se intreaba cumva in tartacutele lor "eminente" (macar sa sinchiseasca o singura data in viata lor "superioara", harazita imbogatirii "cu just temei"...da, sigur, si pe mine ma cheama Jorge Fernando Gutierrez y Martinez!) daca cei pe care vor sa-i concedieze n-or fi cumva specialisti autentici, fiecare pe domeniul sau subdomeniul sau profesional, oameni cu experienta vasta, cvasi-nesubstituibili, daca nu si indispensabili pentru desfasurarea fara fisuri a procesului creativ, a caror absenta fortata s-ar putea sa atarne foarte greu in ecuatia productivitatii muncii si a eficientei economice?...Sper din toata inima ca aceste generalitati de factura imorala indiscutabila sa nu se aplice si in cazul SAAB si astfel stirea despre eventualele "cariere" de someri ale unor lucratori din cadrul companiei suedeze sa nu reprezinte decat un zvon nefondat sau malitios, nimic altceva...Altfel, bucuria noastra nedozata din ultimele zile, legata de cotitura favorabila neasteptata pe care a luat-o SAAB, s-ar putea sa ni se para zadarnica, nu credeti?
    3 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru