Feedback

Saab se dizolvă în istorie: noile mașini electrice produse la vechea uzină a mărcii din Trolhattan vor purta sigla NEVS

Publicat Miercuri, 22.06.2016
de Mircea Meşter
Comenteaza 6
Saab se dizolvă în istorie: noile mașini electrice produse la vechea uzină a mărcii din Trolhattan vor purta sigla NEVS - Poza 1
Saab se dizolvă în istorie: noile mașini electrice produse la vechea uzină a mărcii din Trolhattan vor purta sigla NEVS - Poza 2
Saab se dizolvă în istorie: noile mașini electrice produse la vechea uzină a mărcii din Trolhattan vor purta sigla NEVS - Poza 3
2013 a fost ultimul an în care fabrica suedeză din Trolhattan a produs modele sub sigla Saab. Începând din 2017, mașinile electrice care vor fi fabricate aici vor purta sigla NEVS, cumpărătorii activelor defunctei mărci scandinave.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Zbaterile post-faliment ale mărcii Saab se apropie de final. Compania sino-suedeză NEVS (National Electric Vehicle Sweden), care a achiziționat activele mărcii suedeze în 2012, a anunțat oficial că va primul model electric pe care-l va scoate pe piață nu va folosi numele brandului scandinav, urmând să aibă pe grilă sigla NEVS ca marcă de sine stătătoare. Astfel, chiar dacă viitorul model păstrează platforma, ADN-ul și o parte din designul vechiului Saab 9-3, marca suedeză dispare oficial din catalogul auto mondial.

În momentul achiziției, NEVS reușise să-și adjudece uzina de producție, platformele, tehnologia, centrul de cercetare și drepturile de utilizare a numelor fostelor modele Saab, însă denumirea oficială a mărcii și logo-ul grifonului au rămas sub semnul întrebării. De altfel, decizia NEVS vine după ce compania nu a reușit să ajungă la o înțelegere cu Compania Aeronautică Saab, care deține drepturile de utilizare a numelui și siglei oficiale. 

Două dintre siglele utilizate de Saab de-a lungul istoriei.

Primul model electric pe care-l va produce noua marcă NEVS va ieși pe piață în 2017. Chiar dacă datele legate de putere și autonomie nu sunt încă disponibile, NEVS a anunțat deja faptul că a semnat două contracte majore cu două companii din China care au comandat 170.000 de mașini, acestea urmând să fie produse până în 2020. Conform planurilor NEVS, subansamblele mașinilor vor fi produse la Trolhattan, în Suedia, și vor fi apoi trimise la fabrica din Fujian, China, acolo unde ele vor fi asamblate. Compania vizează ulterior începerea producției la o uzină suplimentară care se construiește la Tianjin. În total, NEVS va piutea să producă 270.000 de mașini electrice pe an.


Comentarii (6)

  • Era de prefert un compromis si era mult mai ok...NEVS-SAAB.
    14 1
  • Cel mai trist este ca cei corecti falimenteaza, iar masluitorii precum VW sunt in continuare nesanctionati de autoritatile Europene. Doar americanii ce-or mai misca .
    18 5
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Saab a avut un traiect zbuciumat după ’90 ȋncoace, nu atât din cauza managementului GM, cât a aversiunii oamenilor, ȋn general, față de mărcile “fără rezonanță mondială” (adică evitate de “mondiali” precum cei din rromanika). La urma urmei, mă bucur că Scania le-a blocat “nevșilor” dreptul de a uza de Griffin, iar compania-mamă Saab AB i-a lăsat fără numele istoric. Oare de ce aceste două companii n-au văzut cu ochi buni promisiunea unui viitor sub amprentă mongoloidă? Pierderea consistentă privește ȋnsă bijuteria tehnologică numită fabrica din Trollhättan (apropo, Mircea, sper că denumirea scrisă de voi – de trei ori – ȋnseamnă doar o eroare de tehnoredactare), pentru modernizarea căreia a investit și fostul GM. Acesta este câștigul real al lui NEVS și puțin le pasă gălbejiților de ruptura inadmisibilă moralmente dintre cele două nume (Saab și Trollhättan), astfel că ei ȋși permit cu seninătate să “meargă ȋnainte” fără identitatea definitorie a fabricii. Ȋn acest sens consider eu că s-a greșit: Saab AB nu vrea să-și vadă numele folosit de orișicine, dar nici nu s-a implicat ȋn achiziția activelor lui Saab Automobile. De ce ar fi trebuit s-o facă? Evident, pentru un nou start ȋn producția de autoturisme, astfel ȋncât să-i fericească pe fani. Dar poate că suedezii au invocat profilul actual de activitate al companiei sau poate că i-a descurajat vreun studiu de fezabilitate – ȋn ziua de azi, ceea ce “nu merită” (strict d.p.d.v. comercial) te determină invariabil să-l arunci impasibil la coșul de gunoi. Dar ceea ce vor simți fanii? Ah, iertați-mi gluma proastă.
    7 1
  • in 2014 inca se produceau Saab tovarasilor .. nici macar voi nu sunteti responsabili de acuratetea stirilor.

    http://www.autobedrijfvandongen.nl/showroom/8612579
    1 1
  • pickelhaube
    vulpea.1 cand n ajunge la struguri zice ca s acrii!Bre daca tot ii dai cu vw sa sti ca saaburile matale avura la inceput motoare DKW-Auto union!Dar asa e cand visezi la un vw e mai usor sa zici ca nu s buni!
    3 3
  • Mihai V1
    Si ce legatura avea Auto Union cu vw la ora aia?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru