Feedback

Salonul Auto București 2015: Șapte premiere naționale, dar și o serie de absențe importante

Publicat Sambata, 03.10.2015
de Dragoș Băltățeanu
Comenteaza 10
Salonu Auto București și-a deschis porțiile pentru publicul larg, expoziția putând fi vizitată în perioada 1-11 octombrie. Prețul unui bilet de acces este de 25 de lei.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Saloanele auto autohtone deveniseră un obicei interesant înainte ca criza să lovească. Începând de la ediția din 1999, Salonul Auto București (SAB cum avea să intre în conștiința publicului sau SIAB, după ce expoziția a căpătat statut internațional) creștea, importatorii se implicau din ce în ce mai mult, standuri complexe erau aduse de afară, apăreau concepte care să atragă toate privirile și chiar premiere zonale. Publicul venea în număr mare, fascinat că poate vedea toate noutățile din lumea auto la un singur loc. În perioada de glorie, Salonul Auto București de la Romaero a avut cinci hale, suprafața expozițională fiind una destul de importantă.

Totul a frânat însă brusc odată cu venirea crizei și prăbușirea pieței auto autohtone. Prăbușirea pieței a redus substanția interesul mărcilor străine pentru manifestări expoziționale de acest gen, iar Salonul Auto București lua o pauză. Începând cu 2011, o serie de manifestări timide încearcă să reînvie gloria salonului auto de altădată. Bucureștiul are acum două expoziții auto organizate de entități diferite: prima dintre ele, SAM, are loc primăvara în Piața Constituției într-o structură temporară, a doua este Salonul Auto București, găzduit de clasicele hangare de la Romaero Băneasa. 

Salonul Auto București & Accesorii - ediția a 13-a

În 1 octombrie s-a deschis ediția cu numărul 13 a Salonului Auto București. Pe parcusul perioadei 1-11 octombrie, publicul poate vedea de aproape o serie de noutăți expuse de majoritatea dealerilor auto din București. Lipsesc, însă, nume sonore din lumea auto. Grupul Dacia-Renault nu participă la acest eveniment, iar marca Nissan este însă reprezentată prin dealerul Badsi. Volkswagen, Audi și Porsche lipsesc și ele la apel, iar Skoda și Seat sunt reprezentate de dealerii Avia Motors și Alto Syncro.

Premierele de le SAB 2015

Cel mai mare stand este cel al grupului Țiriac Auto, acesta ocupând mai mult de jumătate din latura dreaptă a hangarului principal. Țiriac Auto a adus la Salon mărcile Mercedes-Benz, Land Rover, Range Rover, Jaguar, Hyundai, Mitsubishi și Ford. La standul Mitsubishi pot fi văzute două modele noi: L200 și noul Outlander. Vedeta standului Jaguar este un model F-Type, iar la Mercedes poate fi studiar de aproape noul GLE Coupe. Fanii Ford vor fi încântați să poate admira de aproape noul Mustang, dar și modelele Focus ST și Fiesta ST.

Fiat Aegea

Kia a adus o premieră națională la acest salon, venită direct de la Salonul Auto de la Frankfurt: noul Sportage. SUV-ul coreean este înconjurat la stand și de restul modelelor din gama actuală Kia. 

La Toyota, în prima zi de expoziție, l-am putut întâlni pe Florin Piersic, actorul având un parteneriat de imagine cu marca japoneză. Cel mai important model de la standul Toyota este noua generație a modelului Avensis.

Toyota Avensis

Grupul Autoitalia a adus la expoziția auto noul Fiat 500 facelift, dar și modelul Fiat Aegea, în premieră națională. Noul sedan Fiat va fi comercializat în România începând cu luna ianuarie. Alături de Fiat, Grupul Autoitalia expune și modelele mărcilor Jeep și Maserati.

Honda a adus la SAB trei modele importante pentru gama sa, toate prezente în premieră în România. Astfel, vizitatorii vor putea vedea de aproape noul Civic Type-R, impresionantul hot hatch al mărcii japoneze, dar și noile modele HR-V și Jazz.

Honda Civic Type-R

Urmareste Automarket
O altă vedetă a Salonului Auto București & Accesorii este noul Opel Astra. Acesta poate fi găsit la standul dealerului Opel Di-Bas. Volvo este și el prezent, iar în standul mărcii suedeze pot fi admirate modele ca noul XC90, dar și noul S60 Cross Country, un model curios: sedan ridicat cu alură de crossover.

Citroen, DS Automobile și Peugeot își expun întreaga gama de modele, vedeta standului fiind noul Peugeot 208 facelift. BMW este prezent la expoziție prin dealerul Automobile Bavaria.

Mazda este prezentă la Salon prin Arian Motors, iar vedeta standului va fi roadsterul MX-5, însă acesta va fi expus exvlusiv în weekendul 3-4 octombrie.

A doua hală de la SAB 2015 găzduiește o serie de producătorii de accesorii auto, presă, dar și o colecție de mașini clasice expuse de Old Timer Studio. La exterior, suprafața expozițională este ocupată de vehicule utilitare, un club de off-road, dar și o serie de tarabe care vând produse alimentare: de la clasicii mici, până la plăcinte și mezeluri tradiționale. 

Salonul Auto București va fi deschis în fiecare zi între orele 10 și 20, prețul unui bilet de acces fiind de 25 de lei. Copii cu vârsta sub 7 ani au acces gratuit. Parcarea se poate face în interiorul complexului Romaero pentru o taxă suplimentară de 10 lei. Cei care vor vizita SAB în weekendurile 3-4 octombrie sau 9-11 octombrie vor avea parte și de un show aviatic. Cei care doresc să ajungă la SAB 2015 cu ajutorul transportului în comun pot folosi liniile de autobuz 131, 205, 301 sau 335 sau tramvaiul 5. Cea mai apropiată stație de metrou este Aurel Vlaicu, dar de aici mai trebuie parcurse trei stații de tramvai pe linia 5.


Comentarii (10)

  • Daca Volkswagen nu e, nimic nu e!!!
    14 24
  • daca dacia reno nu e nimic nu e
    6 3
  • Marin Boldeanu: Cand este preconizata aparitia unui Opel Grandland X cu tractiune integrala... Raspunde
  • Sunt dezamagit ! Nu mai e ce a fost odata SAB. Luand in calcul toate astea, tariful marit la 25 RON e jecmaneala curata. Niste jigodii ordinare
    16 0
  • A fost SAB anul acesta? Ciudat, mie mi s-a parut ca e Tiriac Auto Showroom. In alta ordine de idei, doar numele a mai ramas de SAB. Pacat!
    12 0
  • Am fost ieri. Câteva chestii interesante. A fost plăcut să urc la bordul unor modele ca Mercedes GLE, GLE Coupe (care,apropo, are loc bun la cap în ciuda formei caroseriei), GLC, Ford Mondeo, S-Max, Mustang, noul Opel Astra, Volvo XC90, S60 Cross Country (unde erai întrebat ce părere ai) și multe altele.

    În schimb, duminică a fost plin de copii, 90% băieței. Nu puteai să urci în nicio mașină din cauza lor. Călăreau tot ce prindeau în cale. Deși înțeleg asta că și eu eram pasionat de mașini încă de când aveam 2-3 ani și așteptam să își facă damblaua, problema era că acești copii (nu aveai loc niciunde de mulți ce erau) erau foarte obraznici. Se băgau peste tine, trăgeau în mașini de schimbătoare, de volan, apăsau pe toate butoanele posibile și alte cele. Le înțeleg pasiunea, dar se vedea de la o poștă lipsa de educației a acestor copii. Sau, mai exact, lipsa de educație a părinților care se transmite la copii.
    20 0
  • @Moldovean, daca stiam ca ai fost ieri poate ne auzeam la un telefon si mergeam amandoi. :) Eu am fost singur ca prietenii mei au avut experienta anilor trecuti cand luam la analizat mai toate masinile si am stateam 4-5 ore la SAB. I-am plictisit in ultimul hal si anul asta nu au mai vrut sa vina. N-ai cu cine. :))
    Si referitor la salon, a fost mai ok decat ma asteptam. Cateva masini mi-au atras atentia. GLC care la 6x xxx de euro iti ofera in bord un plastic ieftin care imita lemnul si butoanele de pe consola care au joc cam mare... pentru un Mercedes. Cam ca la Opel sau Renault. Nu vreau sa fiu carcotas, dar la asemenea nivel ma asteptam la mai mult. De exemplu Volvo XC90 are lemn serios o ergonomie foarte buna. In plus, acest XC90 mi-a reamintit de ce iubesc atat de mult marca asta. De la V70 nu am mai intalnit o masina care parca te primea cu caldura in ea, cu liniste si incredere. Pur si simplu masina asta este cu totul altceva fata de BMW, Mercedes si Audi. Nu epateaza in mod deosebit. Pur si simplu vrea ca tu sa fi in centrul atentiei. "Stie" ca tu esti stapanul si in acelasi timp "prietenul" ei si te trateaza ca pe un domn. Nu mai vorbesc de ambianta interioara, scaunele foarte confortabile, spatiul foarte mare si portbagajul captusit... nu cu plastic ca in alte parti. Cu acea tableta m-am obisnuit in cateva minute. Raspunde prompt la comenzi si este o joaca de copil sa setezi masina. In opinima mea este masina momentului. Va recomand sa mergeti in showroom-uri sa o analizati pentru ca sigur nu veti regreta.
    La BMW nu am avut loc de cocalari si "cefe late". Sincer.
    Apoi mi-a mai placut Fiat Aegea. Sa pui plastic moale in partea superioara a bordului cand esti concurent pentru Logan, asta inseamna sa fi mafiot in industria auto. :)) Spatiu ok, scaune destul de confortabile, vizibilitate buna. Preturile cica inca nu sunt disponibile.
    La o analiza mai atenta, Mazda mi-a reamintit cat de mult a copiat de la marcile BMW, Mercedes si Audi. Ma refer la detalii de proiectare care nu tin de partea tehnica.
    In schimb cei de la Skoda mi-au provocat greata. FOARTE, FOARTE NESIMTITI. Tipic pana la urma, e ceva ce doar in showroom-urile VAG intalnesti. Eram intr-o Fabia, analizam materialele, vizibilitatea, ergonomia etc. Cobor din masina si ma abordeaza unul. Ii spun ca mi se pare o masina buna. Niste bla, bla-uri de-ale lui si zic sa-l intreb de garantie. Imi zice 4 ani fara limita de km. "Deci puteti sa faceti si 1 000 000 de km ca masina va fi tot in garantie. Este o masina extraordinara, fara concurenta clar". Apropo, ma uitam la 1.2 TSI 90 CP. "Dar oricum masina nu se strica. E cea mai buna din lume pentru ca e nemteasca". I-am zis sa nu punem problema asa. "Ba da, o punem asa, pentru ca nu vorbim de Renault sau Peugeot. Vorbim de o masina nemteasca". I-am zis ca nu e frumos sa vanda masini aruncand cu noroi in concurenta. Asta se face din disperare si este concurenta neloiala pana la urma. La un nivel mai mare se poate da in judecata pentru asa ceva. In plus sa nu ia toti clientii ca pe niste habarnisti, ca unii au auzit de 1.2 aspirat, 1.2 TSI, 2.0 TDI, DSG-uri... toate cu mari probleme. Plus un mega scandal pe nume Dieselgate. Ce imi spune domnul? "Sunteti un mincinos". Na, mai spune ceva. I-am spus ca ar fi ultima persoana de la care as cumpara o masina. Si am plecat. Asa ceva am mai patit la un showroom din Timisoara prin 2007-2008 cand a incercat unul sa-mi bage pe gat un Polo 1.2 64 CP echipare Happy, pe motiv ca "E VW. Deci despre ce vorbim?!"
    Cam asta a fost in mare SAB 2015. The end :)
    20 2
  • @LauCalin - Păcat că nu am știut. Eu am fost cu vărul meu și la fel, am stat și am luat la puricat aproape fiecare mașină care ne interesa.

    Confirm ce ai spus despre XC90. Chiar îți citeam rândurile și realizam că fix așa m-am simțit în el. Curat, călduros, aerisit, primitor, liniște. Transmitea un fel de eleganță simplă fără opulență, deși mașina e una luxoasă. Avea ceva în ea în care te linișteai. Tableta superbă, de altfel.

    La BMW am fost la Seria 4 GranCoupe și Seria 6 GranCoupe pentru că am vrut să testez scaunele din spate.

    În schimb, la Jaguar XE și XF m-am simțit foarte claustrofob. Parbrizul e foarte mic și bordul te înconjoară. Geamurile laterale sunt, de asemenea, mici. Mașina e mare pe afară, dar înăuntru îți dă senzația că e înghesuită. La fel și Mercedes A.

    La discuții nu am stat decât cu cei de la Suzuki (civilizați de altfel) și la Opel unde era un nene care nu părea a avea multă educație și nici un costum foarte elegant. Dar era un om simplu, foarte simpatic și mi-a plăcut să discut cu el.
    8 0
  • MihaiB
    Salonul (International) Auto Bucuresti a fost o data in calendarul international al saloanelor auto. A trebiut ca niste oameni pasionati si dedicati saa faca posibil acest lucru. Si mai era si APIA....Alti oameni au decis sa retraga SIAB din circuitul international, nu am fost nicidecum exclusi. Nu-i nimic, alte tari balcanice ne-au luat lucul la masa elitelor.
    Prezenta la salon este o decizie de marketing, nu ca mergem acolo pentru vizitatori. Vizitaturii, publicul, plebea, ies din calculele unora care daca vand bine, cred ca nu merita sa se deranjeze.
    3 0
  • MihaiB
    Salonul (International) Auto Bucuresti a fost o data in calendarul international al saloanelor auto. A trebiut ca niste oameni pasionati si dedicati saa faca posibil acest lucru. Si mai era si APIA....Alti oameni au decis sa retraga SIAB din circuitul international, nu am fost nicidecum exclusi. Nu-i nimic, alte tari balcanice ne-au luat lucul la masa elitelor.
    Prezenta la salon este o decizie de marketing, nu ca mergem acolo pentru vizitatori. Vizitaturii, publicul, plebea, ies din calculele unora care daca vand bine, cred ca nu merita sa se deranjeze.
    1 0
  • omida păroasă 2
    Ala a fost salon ??? A fost o adunătură de maşini şi un târg. Cine vrea un adevărat salon auto să se ducă la Geneva, Paris sau Frankfurt (ultimele două din 2 în 2 ani). Ca o comparaţie, la Geneva salonul auto este ca întindere nai mare de 4 terenuri de fotbal şi nu o hală de 2 lei ca în Băneasa. Nu ai timp o zi întreagă (e deschis de la 9 dimineaţa la 9 seara) să vezi tot. Este adevărat că odată, adică acum vreo 20 de ani, era salon internaţional, dar datorită orgoliilor tipic româneşti a fost scos din calendarul internaţional. În 1995 am lipsit de la restanţa de la procedură penală numai să mă duc la salon. Acum unele maşini erau închise, ca şi cum românii erau nişte papuaşi care nu trebuie să aibă de a face cu ele. În lume sunt doar 3 saloane auto adevărate: la Geneva (la începutul lunii martie în fiecare an), Detroit (în ianuarie) şi Tokyo.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru