Salonul Auto de la Frankfurt, în declin: numărul vizitatorilor a scăzut cu 13%, iar peste 10 constructori au renunțat la participare

de Daniel Popescu
Miercuri, 27.09.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Organizatorii Salonului Auto de la Frankfurt au anunțat că ediția din acest an a fost vizitată de peste 800.000 de persoane, în scădere cu circa 13% comparativ cu 2015.

Frankfurt găzduiește o dată la doi ani unul dintre cele mai importante saloane auto din Europa, însă acesta se află într-un declin în ultimii ani.

Organizatorii au anunțat că ediția care a avut loc în luna septembrie s-a bucurat de prezență a 810.000 de spectatori, în scădere cu 13% comparativ cu ediția precedentă care a avut loc în 2015.

Rezultatele nu sunt deloc surprinzătoare în condițiile în care și Salonul Auto de la Paris, care alternează edițiile cu cel de la Frankfurt, a avut o scădere de 14% la ediția din 2016, la 930.000 de persoane.

Organizatorii Salonului Auto de la Frankfurt susțin că scăderea a fost cauzată în principal de scandalul Dieselgate, care a generat numeroase controverse cu privire la poluarea mașinilor diesel. În plus, scandalul s-a extins apoi și în cazul motoarelor pe benzină, mai ales că numeroase capitale europene au început să interzică circulația mașinilor vechi în centru. De asemenea, Franța și Anglia au anunțat că vor să interzică comercializarea mașinilor diesel și cu motoare pe benzină începând din 2040.

"De luni de zile discutăm, uneori foarte emoțional, despre diesel și despre posibilele interziceri în trafic care îngrijorează consumatorii", spun organizatorii salonului într-un comunicat.

De altfel, scăderea de popularitate a saloanelor este resimțită și la nivelul constructorilor. Peste 10 producători au decis să nu mai aibă stand la Frakfurt, printre care se numără și marci de volum precum Nissan, Fiat sau Peugeot, dar și branduri premium precum Alfa Romeo și DS.

Via Caradisiac

Comentarii (4)

  • Marian
    Dar nici nu ma mira, a scazut si interesul vostru al Automarket pentru astfel de evenimente, v-ati cam saturat de plimbari pe la saloane si doar preluati stiri de la altii, cel putin asta e parerea mea. Daca inainte era un entuziasm in redactie, creati povesti de pe traseu pana la destinatie si de la fata locului relatati totul de parca si eu eram acolo, anul asta pauza. Daca in anii precedent stiam doar din stiri si din poze care producator unde si-a facut standul si tot ce avea expus, anul asta ... dumnezeu cu mila.
    9 0
  • le e frica de isis
    3 0
  • Hunter
    Problema este ca jurnalismul auto s-a schimbat mult. Cu ani in urma revistele de specilitate si emisiunile auto erau mult mai populare. Si nici producatorii nu "scapau" atatea poze pe net si informatiile proaspete nu "curgeau" asa usor.
    Sa ne uitam la noi, cate reviste auto mai rezista pe piata...ajung degetele de la o mana sa le numaram. La fel si emisiunile auto.
    Site-urile de profil de la noi, cat de cat de calitate is extrem de putine.
    Costurile cu deplasarea la saloanele auto sunt probabil mari si pentru ce sa te mai deplasezi acolo cu entuziasm, cand premierele deja sunt cunoscute cu luni bune inainte, iar lansarea diverselor modele in showroom-urile locale dureaza cateva luni extra. Si atunci merg baietii, iau masina, fac un test si trantesc un articol.
    Din pacate, internetul si viteza cu care informatiile circula, cam subtiaza mult acel interes si acel wow factor de premiere, lansari noi, surprize etc. Plus ca la noi, cultura auto si dorinta de informare a populatiei pe acest domeniu e redusa rau de tot...din pacate.
    9 0
  • Marile branduri premium Alfa si DS.
    S-au autodenumit premium.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru