Samsarii români câștigă 160 de milioane de euro pe an de pe urma mașinilor cu kilometri falși. Germania și Franța au și ele probleme cu ”mașini mincinoase”

de Bogdan Mirică
Miercuri, 13.01.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu recent arată că românii care comercializează mașini second hand cu un număr de kilometri mai mic decât cel real fac profituri frumoase de pe urma naivității clienților. Situația nu este mai roz nici în țări civilizate ca Germania, Franța sau Belgia.

Piața mașinilor second-hand suferă de pe urma celor care mint în privința numărului de kilometri reali. Toți cei care decid să intermedieze vânzarea unei mașini cumpărate din afara granițelor comit o ilegalitate atunci când dau înapoi kilometrajul.

Cei care și-au făcut o meserie din comercializarea mașinilor SH aduse din Germania, Italia, Franța sau alte țări din Uniunea Europeană câștigă în medie cam 800 de euro la automobilul intermediat. Câștigurile sale pot fi cuprinse însă între 500 și 2000 de euro și sunt direct influențate de numărul de kilometri pe care îi afișează mașina în momentul vânzării.

Potrivit inspectorauto.ro, pe piața din România au fost importate anul trecut 250.662 de mașini la mâna a doua. Dintre acestea, aproximativ 80% (200.530 de unități) pot fi considerate suspecte de indicarea unui număr de kilometri fals.

Esential 160 de milioane de euro este valoarea pieței negre a mașinilor cu kilometri falși.
43 de procente din mașinile importate în Franța de la vecinii belgieni nu au kilometri reali.
800 de euro este suma pe care o câștigă în medie un samsar român la vânzarea unei mașini.
Un calcul al aceluiași site scoate la iveală câștigul așa numiților ”samsari” de pe urma comercializării unei mașini cu mai puțini kilometri.
Mai exact, într-un singur an, piața neagră a kilometrilor falși din România ajunge la o valoare de 160 de milioane de euro. Bani suportați de cei care cumpără astfel de mașini mincinoase.

Nu suntem însă nici prima nici ultima țară în care se întâmplă asta. Germania și Franța, țări care furnizează o mare parte din mașinile noastre SH au aceeași problemă. Luăm ca exemplu Germania, o țară în care piața vehiculelor SH însumează 7 milioane de unități în fiecare an (dublul numărului de mașini noi vândute). Poliția germană susține că o treime din mașinile lor au kilometrajul ajustat.

De cealaltă parte, în Franța, statisticile anunță că 43% din mașinile importate de la vecinii belgieni au kilometri mai puțini decât cei reali. Media acestor mașini este de 91.000 de kilomtetri în minus.

E lesne de înțeles că mare parte din aceste mașini au ajuns și în România. Tot lesne de înțeles este că problemele tehnice ale unei mașini cu 100.000 de kilometri sunt diferite și mai puțin costisitoare decât ale unei mașini cu 200.000 de kilometri.

Prin urmare, costul reparațiilor survenite în urma unor achiziții mincinoase pică tot pe spinarea cumpărătorului.

via inspectorauto

Comentarii (24)

  • Tembelus Rex
    Vedeti de ce trebuie cumparate masini NOI? cu garantie mai mult sau mai putin serioasa........dar bineinteles ca nu avem banii necesari din pacate si facem compromisuri.... si de foarte multe ori o parte din noi ne luam teapa, sau o facem de oaie cumparand masini SH....... Bine si aici sunt fel si fel de categorii unii care isi iau SH "entry level" la 2 000- 2 500 euro si unii care iau la 15 000 - 20 000 ...celor din urma chiar nu le gasesc scuze....adica na suntem rupti in "assus" dar umblam cu coada pe sus.....
    39 5
  • Ce contează. Și-a luat omul ,,mașină tare, nemțească,,.
    38 6
  • Ce conteaza cati KM are daca e BeHeMveu, Haudi sau VW !
    Masinile astea merg fara numarrrrr, ca la manele :)
    Felicitari samsarilor care fac bani pe seama cocalarilor. Prostia se plateste.
    41 14
  • 800 de euro este suma pe care o câștigă în medie un samsar român la vânzarea unei mașini. - Aia da afacere. Numai in reprezentante se castiga mai mult.
    11 3
  • @007 @Vali
    In general masinile cumparate de ei nu depasesc 8000-10 mii de euro. Cu banii astia nu ai ce lua de pe piata sa se poata numii masina. Decat Logan mai bine un Mertan :))) chiar si cu 300 de mii de km E mai sanatoasa ca masina decat Logan nou !
    E simplu. Daca pe bord sunt 200 de mii de km, e clas ca masina are 300-350 de mii. Iti convine asa o iei. Nu treci mai departe la alta. Pui la fiecare cate 150 de mii in plus si iti faci o idee.
    16 26
  • Marius
    In occident salariile sunt ok, bancile crediteaza cu dobanzi ok, serviceurile auto sunt scumpe iar ITP-ul se trece pe bune. Si atunci de ce sa nu schimbi masina dupa 4-5 ani, in conditiile in care tot iti recuperezi 40-50% din banii ei de noua?

    In Romania cel putin situatia e atipica. Salariile sunt varza, dobanzile la banci uriase, serviceuri de cartier la tot pasul, politistii de la rutiera sunt baieti buni iar ITP-ul se poate trece lejer cu plicul pe sub usa. In aceste conditii, cine poate cumpara ceva nou, iar restul se descurca si cu second-uri auto. Romanul cumpara ceva la 3000 euro si trage de masina cativa ani, samsarii castiga o paine, statul isi ia dreptul, politia isi face norma de amenzi, occidentul scapa de rable.....si toata lumea pare sa fie multumita in aceasta ipocrizie mioritica.
    44 1
  • la 15.000-20000 euro nu ai ce masina sa iti iei noua, clasa medie, diesel, navigatie, scaune incalzite. asa ca te indrepti spre un sh de vreo 2-3 ani vechime care are 150.000km, si aia reali. Dar daca ai vreo 10.000euro, clar merita una noua: logan, fabia, ibiza, polo, fiesta etc. Daca nu ai nici 10.000 euro, iti faci credit, pentru una noua.
    da, cine vrea masina noua, sa isi ia masina noua, este mult mai sanatoasa si nu stai cu griji. nu cred ca degeaba au crescut vanzarile de masini noi in Romania anul trecut, s-au mai desteptat romanii.
    15 11
  • Tembelus Rex
    Marius ...la obiect comentariul tau! Imi place!

    Draga Sandule permite-mi sa nu fiu de accord.....nu cred ca l arevolutie aveai masina cu scaune incalzite (nu ma lua ca lumea evolueaza ca asta nu e un raspuns ...dupa mine)....."assus"-ul sau popoul pe romaneste poate sa mai stea si inghetat ca doar nu racesti la rinichi.....navigatie iti iei cu ventuza in parbriz after market daca tii musai....cat despre diesel ....him ......bla,bla,bla.....si in 20 000 chiar gasesti o gramada de compacte si culmea spre uimirea ta chiar si cate una din clasa medie ....e adevarat benzina, cam entry level dar cu dotari suficiente zic eu daca nu ai cine stie ce pretentii....ideea este de cautat, de negociat , de cautat masini pe stoc, masini care zac nevandute....mai tine si de fler....arta negocierii


    Uite spre exemplu am verificat la Toyota - Avensisul incepe de la sub 20 000 ...e adevarat 1,6 benzina.....dar dotarile ar multi un om modest.......uite Alta Kia Optima 20 346 euro DIESEL ...daca tii musai diesel....banuiesc ca aia 346 euro mai pot fi negociati cu dealerul etc, etc deci se poate ....aaa sa-i multumesc si pe iubitorii de nemtoaice ...Insignia incepe la 19 160 ....benzina, le luati nemetalizate.......SE POATE!
    22 7
  • Marius, de acord cu ce spui tu, mai puțin partea cu ITP -ul. Nu știu dacă în tot Occidentul or fi lucrurile atât de stricte. Caz concret: într-un orășel situat cam la 150km nord față de Londra, o mică firmă folosește autovehicule (dube izoterme) vechi de peste 30 de ani, care au probleme serioase la sistemul de frânare și nu numai. Nu e totul perfect nici acolo, zic eu.
    13 1
  • Gigibidon
    @sandu

    Iti dau exemplu, mi-am laut in mai 2015 Passat(masina de 9 luni vechime) navigatie si scaune incalzite si 25.000km de la reprezentata VW din Germania (stau aici) cu 16800E si am prins si un fel de Rabla si am mai primit reducere 3000€ pe masina veche.Tu vrei neaparat Seria 5/A6/E-Klasse de banii aia?sunt o gramada de masini ok pana intr-un an care se incadreaza in descrierea ta. Poate sa fie si un Megane si un Opel si altceva.Am avut si Logan nou luat in 2007 cu 9000E si a fost o super masina.Pana in 2015 in afara de revizii au mai fost reparatii neprevazte de vreo 300Lei.
    9 2
  • @tembelus rex: stai linistit ca nu mai suntem in perioada revolutiei. daca tu ai ramas acolo e grav rau. dupa tine toti ar trebui sa avem loganuri fara aer conditionat. cred ca nu ai inteles. sunt de acord cu masinile noi sau cu masini de 2-3 ani vechime aduse. atat.
    @gibidon: pai eu ce ziceam? ca ori masina noua ori masina sh de 2-3 ani vechime. ce ti-ai luat tu se incadreaza la sh. si sunt de acord cu alegerea ta fata de un logan nou. vorbeam de clasa medie: passat, a4, seria 3, 508, laguna, masini pe care noi nu le iei sub 22000euro.
    6 2
  • @Scorpionul.negru .


    Cu 10.000 iti cumperi multe masini noi la oferta + tichet remat, nu neaparat Logan . Logan costa chiar mai putin. Spre exemplu cu 10.000 poti cumpara asa :

    Citroen C-Elysse
    Peugeot 301
    Skoda Rapid
    Seat Toledo
    Seat Ibiza
    VW Polo
    Citroen C4 Cactus
    etc.
    12 8
  • pentru ca uniunea europeana -germania guverneaza si are nevoie de gropi de gunoi. in america faci puscarie mare in europa nu. chiar ai voie prin lege dar trebuie totusi declarati.... dar samsarul uita asta.
    9 1
  • LauCalin
    In stire nu cred ca este vorba de masini sh de 10000-15000 de euro, ci de masini de cel mult 5000. Sunt membru al unui forum general si pe aria auto vin f multi care cer păreri despre masini cu prerentii la cel mult 3000-4000 de euro. Ei bine aici este problema. Sunt multi oameni prea batuti in cap si cu "aere" ca sa fie obiectivi si cinstiti cu ei insisi. Multi cumpara masini din ambitii de multe ori prostesti. Nu au bani de benzina, de cauciucuri de iarna buna, de niste piese de calitate, dar au masini de fitze, rupte in doua prin Germania. Apoi bagi bani in ea cu nemiluita si ajungi la concluzia ca nu se mai fac masini cum se faceau odata. La acesti bani una e sa te uiti la un Clio sau o Fabia si alta e sa te uiti la un Golf 5, Passat sau A4.
    Iar la 7-8000 de euro poate cea mai realista varianta ar fi un sh luat din Ro de nou, de la proprietar si acte in regula. Dar când la 8000 de euro iti sare in ochi un A4 de 12 ani in stare "impecabila", îl dai naiba de Focus sau Astra.
    15 1
  • Si cu 200k la bord tot merita o masina serioasa sh decat una entry level noua la acelasi pret... este alt nivel de calitate care nu se pierde in timp.. ganditi-va numai la garantia de coroziune, motoarele, rigiditatea sasiului, calitatea interiorului, dotarile etc. Plus ca ar fi o risipa absurda sa arunci masini de 4-5 ani vechime doar ca sa iti iei masina noua mereu ... sunt masini care mai duc 10-15 ani lejer cu aprox. aceleasi costuri ca si o masina noua.. dupa norocul fiecaruia ..
    7 6
  • Faceti urmatorul experiment. Luati o masina NOUA si puneti un anunt pe net cu 201.000 km in anunt. Nu va suna nimeni la ea, veci. Daca puneti in anunt 160.000 km, se inroseste telefonul. A cui este vina pt km putini? Cine cere lucrul acesta? Cerere si oferta. Piata vrea masini bengoase, IEFTINE cu KM putini....asa ceva nu exista.
    13 1
  • Imi pare rau dar eu cateodata prefer SH-urile. Am mers cu noul Logan si e excelent, dar prefer alte marci. Pentru mine in primul rand conteaza siguranta, si o masina de la segment D in sus, chiar daca e mai veche, poate oferi o siguranta de care nici o Dacia sau alta masina noua ieftina nu se atinge.

    Spre exemplu, mai bine prefer sa iau un Ford Mondeo mai vechi dar intretinut bine si sa am parte de o siguranta si un comfort pe care Logan sau Rapid nu le ofera. Daca se strica ceva, pana la 10.000 cat ar fi una noua este tot loc de reparatii. Si sa nu credeti ca numai samsarii vand masini. Poti cumpara masina de la proprietari din Romania, care le-au cumparat de noi.

    Am gasit unele, chiar mai vechi de 10 ani, care au avut un singur propietar, au stat in garaj si au fost intretinute excelent. Si nici argumentul asta cu groapa de gunoi nu-l inteleg. Nu inteleg de ce unii cred ca toti trebuie sa avem cele mai noi lucruri. Ca masinile uzate trebuie imediat aruncate. Ca trebuie sa ne aflam intr-o goana continua dupa lucruri noi, o goana care nu se termina niciodata pentru ca mereu apar alte lucruri noi.

    Dar pentru ca spun asta sa nu credeti ca sustin idiotenia si mania SH-urilor, mai ales in randul tinerilor care in loc sa-si ia o masina mai decenta, prefera sa-si dea toti banii pe un E36 obosit si sa moara in el infasurati in jurul unui copac. Ce incerc sa spun este ca nu trebuie sa cadem intr-o extrema sau alta. Adica ori o ura totala a masinilor SH ori un fanatism pentru ele. Exista optiuni bune atat SH cat si noi ce pot fi gasite relativ usor, atata timp cat este vorba de o persoana echilibrata si cu capul pe umeri, nu un pusti teribilist.
    10 1
  • Niciun argument nu poate scuza înșelătoria. Sunt pentru legea care stabilește că mișmașurile făcute unui automobil sau asupra orcărui articol destinat vânzării constituie infracțiune. Iar infracțiunile trebuie pedepsite. Dacă nu se aplică Legea și nu se descurajează faptele antisociale, nu trăim într-un stat de drept. M-am săturat de țigănie!
    11 0
  • Misto Automarket - dupa ce va atrag atentia ca ati postat informatii gresite in articol, imi stergeti comentariul si modificati continutul articolului.
    Foarte frumos procedati !.
    8 0
  • @LR, total de acord cu comentariul tau. Doar ca aceste afirmatii mai au la baza tocmai ideea: '' nu-i prost al' de cere, e prost al de da'' . Deci infractiune ca infractiune, dar nu te obliga nimeni sa ii ''dai apa la moara la infractor'' ( in speta sa cumperi din targ de la samsari ) . E ca si cum ai zice '' Presedintele este un infractor ''. Pai bun, dar cine te-a pus sa-l votezi ? Sau spre exemplu : spalatii pe creier care cumpara produse ''DieselGate'' , si care se plang dupa ca au pobleme. Pai cine-i pune ? FakeVAG isi freaca mainile dupa urma ''expertilor'' ( ca sa fiu finut si sa nu zic : de pe urma prostimii )
    2 9
  • De ce atatea legi? De ce nu face producatorul autoturismului un soft care sa poata retine NUMAI KM REALI? Am vazut ca la emisii s-a putut. Care sunt totusi interesele? Inteleg interesul tariilor din vest sa scape de rable, inteleg interesul producatorilor de piese dar ce primeste in schimb producatorul masinii?
    6 0
  • @Sam93 Ii garantez eu ca Mondeo-ul ala vechi de 5-6 sau 7 ani bine intretinut sta mai prost decat un Rapid sau un I20 dpdv al protectie pasagerilor, cu toate ca e clasa medie si celelalte clasa mica. Marimea si "tabla groasa" nu te salveaza. Te faci chiselita inauntru, in timp ce masina e mai putin sifonata, spre deosebire de o masina foarte sifonata insa unde ramai intreg. Mai bine o dauna totala insa sanatos decat leguma insa cu masina cu avarii mici. Nu vorbim de Logan 2 care intr-adevar e slab la capitolul siguranta.

    Si asta apropo de tabla groasa din trecut (cu dedicatie pentru cei peste 50-60 de ani): https://www.youtube.com/watch?v=mJ5PcWziXT0
    5 2
  • @Andy Imi pare rau dar pur si simplu nu cred lucrul asta. Intradevar, Rapid si i20 sunt excelente la siguranta, ca mai toate masinile noi. Dar, daca te uiti la raportul Euroncap pentru generatia de Mondeo din 2007, masina oferea un nivel de protectie extrem de ridicat, riscul de rani la un impact frontal fiind extrem de mic.

    Avea cam toate felurile de airbaguri imaginabile, avea centuri pretensionate si cu limitatoare de incarcare. Deformarea care are loc in celula de siguranta a masinii este extrem de mica. Eu nu vorbesc de tabla tare si aberatii de genul. Nu ai cum sa te faci chiselita intrauntru cand este retinut in scaun de centura pretensionata si cu limitator de incarcare, plus ca esti invelit in peste 10 airbaguri.

    Pur si simplu nu ai cum. Masina nu se deformeaza in celula de siguranta si nu ai cum sa te faci chiselita cand esti tinut in scaun si protejat. Imi pare rau dar ce ai spus este o aberatie. Iti dadeam dreptate daca vorbeam de un Ford Mondeo din 97', care intradevar era slab la siguranta, dar unul din 2007 este excelent.

    Si credema ca marimea conteaza pentru ca daca eu intr-un Ford Mondeo care cantareste 1600 de kg gol intru frontal intr-un Hyundai i20 care calatoreste la aceiasi viteza dar are doar 1200 de kg, Hyundai-ul va fi aruncat in spate si pasagerii vor resimtii forte mult mai mari decat cei din Mondeo. Datorita acestui lucru, chiar si celulal de siguranta din Hyundai s-ar putea deforma.

    Marimea nu conteza cand compari o masina din '90 si una din 2010, dar masinile facute dupa 2005 sunt extrem de solide si extrem de bune la siguranta. Nu se deformeaza si pasagerii sau protejati bine inauntru. Citeste raportul Euroncap si convinge-te singur:
    http://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/ford/mondeo/15720
    3 0
  • Mitica Blajinul
    Asta e genul de articol fain.Mai ales comentariile.Pun un pic de gaz pe foc: nimeni nu i-a dat replica proastei. Felicitari, baieti!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru