Scandalul din spatele primului Ford SYNC: inginerii îi compătimeau pe ”săracii clienți”, iar șeful Ford a spart ecranul de furie

de Bogdan Mirică
Joi, 13.10.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Prima generație a sistemului multimedia Ford SYNC a fost un fiasco. Inginerii nu recomandau punerea lui pe piață, președintele actual al companiei a spart ecranul de furie, iar plângerile s-au ținut lanț.

Atunci când am testat modele Ford echipate cu sistemul multimedia SYNC am amendat răspunsul ușor întârziat la comenzile date prin intermediul ecranului tactil. Se pare că nu suntem singurii care au semnalizat această problemă. Ba mai mult, se pare că prima versiune a sistemului SYNC a dat bătăi de cap și mai mari în alte colțuri ale lumii.

Printre ”victime” se află chiar și câțiva oficiali Ford care au fost nevoiți să oprească mașina pentru a-i permite sistemului să-și revină. Problemele semnalate vizează primele versiuni SYNC, lansate în 2010. Acestea aveau atât de multe erori, încât nici măcar inginerii Ford nu aveau încredere în ele.

Informațiile ies la iveală după ce mai multe mai multe acuzații împotriva Ford SYNC au fost depuse încă din 2013 și urmează a fi judecate în aprilie 2017. Din primele informații există consumatori din nouă state americane care au înaintat plângeri.

Inginerii făceau haz de necaz: ”Săracii clienți”

Drumul până la actualul SYNC3, care funcționează bine, a fost unul anevoios și s-ar putea dovedi extrem de costisitor pentru americani. 

Primele probleme semnalate de consumatori vizează ecranul tactil MyFord Touch și sistemul de comandă vocală SYNC în prima sa versiune lansată pe piață.

Mai multe ecrane s-au închis complet sau s-au blocat în timpul mersului, au apărut multe mesaje de eroare care nu au putut fi șterse, recunoașterea vocală și navigația prin satelit nu au mers, telefoanele mobile nu au putut fi conectate la sistem, iar răspunsul la comenzi a fost foarte lent.

Abandonați orice speranță, voi, cei care intrați aici


inginer Ford
Documentele depuse la tribunal arată că inginerii Ford erau îngrijorați de problemele sistemului încă înainte de a fi lansat.
Ei îl calificau drept ”imposibil de pus pe piață”.

Într-un schimb de mailuri, unul dintre ingineri sugera ca pe fundalul ecranului MyFord Touch să apară o imagine cu fabrica Ford din Oakville, Statele Unite. Un coleg modifică imaginea și o retrimite inginerului cu un citat deasupra porții uzinei: ”Abandonați orice speranță, voi, cei care intrați aici”. Șirul email-urilor a continuat. Unul dintre ingineri, Dominic Collella, comenta: ”Săracii clienți”.

Eforturile Microsoft: ”E ca și cum ai ruja un porc”

În anul 2011, Ford realiza problemele majore ale sistemului și le cerea celor de la Microsoft să găsească o soluție pentru funcționarea defectuoasă a primului SYNC. O serie de îmbunătățiri lansate în 2012 nu au rezolvat însă nimic.

Unul dintre ingineri a descris eforturile celor de la Microsoft foarte sugestiv: ”e ca și cum ai ruja un porc. Eu n-am văzut nici o îmbunătățire reală”.

SYNC îl scoate din minți pe șeful Ford

Sistemul SYNC le-a dat mari bătăi de cap chiar și oamenilor din conducerea Ford. Mark Fields, actualul CEO al companiei, care era pe atunci președinte al diviziei americane, a experimentat probleme în 2011. Telefonul său nu se putea conecta la sistemul multimedia. Mai mult, în repetate situații, ecranul devenea negru.

Un an mai târziu, tot el susținea că recunoașterea vocală de pe Ford Taunus are probleme. Problemele neîntrerupte l-au făcut pe Fields să își verse furia asupra ecranului.

Se întâmplă cu adevărat? Clienții noștri chiar trebuie să aștepte o remediere până în iulie. Am semnalat problema în ianuarie. Nici măcar nu mai folosesc sistemul.

Mark Fields
CEO Ford
Kenneth Williams, inginerul care a condus echipa SYNC, a primit o imagine cu ecranul distrus al șefului său în 2012 de la un mecanic.
L-a trimis la rândul său celor din companie, susținând că sistemul l-a scos din minți pe Mark Fields.

Chiar și după mai multe update-uri, problemele nu au dispărut pentru șeful Ford. ”Am în continuare multiple probleme cu sistemul meu SYNC. Și ați instalat deja versiunea 3.5”.

Trei luni mai târziu, Fields le scria din nou inginerilor: ”Se întâmplă cu adevărat? Clienții noștri chiar trebuie să aștepte o remediere până în iulie. Am semnalat problema în ianuarie. Nici măcar nu mai folosesc sistemul”.

Probleme și pentru cei din familia Ford. Edsel Ford a început să aibă probleme cu SYNC în 2010. Vărul său, Bill Ford, se confrunta și el cu defecțiuni aproape în fiecare zi.

Nepotul fondatorului Henry Ford a fost nevoit să oprească mașina pe marginea drumului, vreme de cinci minute, pentru a reseta sistemul. Nu putea să-și continue drumul pentru că se afla într-o zonă necunoscută și avea nevoie de navigație.

Procesul debutează în aprilie 2017

Reclamanții vor urma un proces de evaluare din partea unor experți. Procesul va începe în aprilie în California, reclamanții urmând să fie reprezentați de Steve Berman. Acesta susține că cei pe care îi reprezintă ”au avut parte de un inconvenient costisitor și nu au beneficiat de promisiunile Ford. În cel mai rău scenariu, defecțiunile MyFord Touch pot deveni periculoase pentru că pot distrage atenția șoferilor”.

via detroitnews

Comentarii (5)

  • First world problems
    5 3
  • sa te duci la microsoft pt buguri..pe sistemul unde sunt mai multi incompetenti, tehnologia creste? :)
    3 2
  • Octavian
    Tocmai am comandat o masina cu SYNC 3.
    Am asteptat special sa apara noul SYNC. Am auzit ca asta ar fi ok.
    1 3
  • Marian
    Se pare ca au scapat de Microsoft si au inceput sa colaboreze cu BlackBerry pentru versiunea Sync 3
    1 2
  • Era interesant dacă ziceați ce modele actuale de la Ford încă folosesc acest sistem.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru