Feedback

Scenariul prin care Volkswagen ar fi putut evita Dieselgate: motoare diesel furnizate de Mercedes încă din 2005

Publicat Marti, 17.01.2017
de Bogdan Mirică
Comenteaza 9
Scenariul prin care Volkswagen ar fi putut evita Dieselgate: motoare diesel furnizate de Mercedes încă din 2005 - Poza 1
Volkswagen și Mercedes au discutat în 2005 despre posibilitatea încheierii unui parteneriat. Mercedes ar fi urmat să furnizeze motoare diesel pentru modelele VW și scandalul Dieselgate ar fi putut fi astfel evitat.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
La un an și jumătate de la izbucnirea scandalului Dieselgate, apar informații care susțin că Volkswagen ar fi putut evita fraudarea testelor de emisii dacă ar fi semnat un parteneriat cu Mercedes.

Cu un deceniu în urmă, mai exact prin anul 2005, Mercedes și Volkswagen discutau despre posibilitatea unui parteneriat complex. Bernd Pischetsrieder, pe atunci președintele Volkswagen, trata cu omologii săi de la Mercedes o înțelegere privind mai multe posibilități de colaborare, inclusiv furnizarea de motoare diesel.

Părțile implicate au discutat chiar și despre un transfer de acțiuni, estimat la 10% din totalul celor existente la acea perioadă.

Chiar dacă discuțiile erau într-un stadiu avansat, Volkswagen a decis să întrerupă tratativele și să se concentreze pe dezvoltarea unei tehnologii diesel în regim propriu, mai exact trecerea la common-rail. Potrivit AutomotiveNews, decizia ar fi fost luată pentru că împrumutarea motoarelor Mercedes-Benz ar fi adăugat 1000 de euro la costul final al fiecărui automobil Volkswagen. În contextul în care se făceau eforturi considerabile pentru reducerea costurilor, o asemenea valoare în plus nu putea fi acceptată.

Esential 1000 de euro este valoarea care s-ar fi adăugat la prețul fiecărui model Volkswagen dacă ar fi preluat motoare Mercedes.
În schimb, Volkswagen s-a concentrat asupra tehnologiei TDI și la un an de la discuțiile cu Mercedes, germanii introduceau noul motor EA189, implicat în acum în scandalul Dieselgate. Agregatul a primit aprobarea și cam tot atunci a început dezvoltarea softului care avea să păcălească emisiile în cadrul testelor de consum. Acesta era programat să reducă emisiile NOx atunci când detecta efectuarea unui test.

Volkswagen a început să plătească pentru păcălirea clienților săi și a diferitelor autorități, însă scandalul este departe de a se fi încheiat. Recent, 10.000 de englezi au semnat o cerere de trimitere în judecată a constructorului german tot pe motivul Dieselgate. via automotivenews (inreg.)


Comentarii (9)

  • nu s-au zgarcit...au facut economii, au "dezvoltat" intr-un singur an un motor care s-a dovedit ca era cu dizabilitati si i-au pus in dos ceva, un soft, o treaba, o facatura sa iasa cum trebuie "copilu'" la teste. Apoi au iesit pe plus atata plus ca acum, in darnicia lor dau la toata lumea: autoritati, clienti, organizatii, avocatii apararii. U name it....

    dar nu-i o problema, faptu e consumat, propaganda functioneaza, mintea omului e scurta, inertia mare, lucrurile vor intra pe fagasul "normalitatii" si bisnitareala isi va (re)intra in drepturi. Mai abitir...
    20 6
  • dar s-a zgârcit la 1000 de euro/mașină!!?? Înseamnă vreo +3,5% marja operațională pentru VW la un Passat bine echipat. si +5,2% la un Golf/Skoda
    Orientativ PSA are marja operațională pe la 7-8%, Renault pe la 5-6%,
    8 2
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • andrei
    1000 de euro nu e zgarcire. la 1 mil de masini, rezulta o economie de 1miliard. bani seriosi, nu asa.
    5 2
  • razvan magureanu
    in 2007 dupa instalarea lui Winterkorn in locul lui Pischetsrieder, (mazilit exact de Piech ca sa-l instaleze pe protejatul lui pe atunci Winterkorn, pe care l-a contestat cu 3 luni inainte de Dieselgate) , Wolfgang Bernard care acum e sef la divizia de camioane a lui Mercedes i-a spus lui Winterkorn ca nu se pot respecta normele Euro 6 fara AdBlue. Winterkorn nu a fost de acord, iar Bernard, care ar fi trebuit sa fie seful marcii VW in cadrul grupului a plecat.
    asadar povestea cu dieselgate e veche. a rabufnit abia in 2015 dar are minim 8-9 ani vechime.
    5 0
  • daca ar fi facut masini mai scumpe ar fi pierdut din clienti; cel putin aci in America de Nord.

    astia sint impotriva motoarelor Diesel in special pentru ca benzina e lesne raportat la Europa.

    apoi au conceptii : cum ca sint galagioase, fac fum, vibreaza, etc... ceva gen cum au romanii cu masinile nemtesti ...

    se pune problema cheltuielilor de intretinere suplimentare : filtre, schimb de curele de distributie, injectia de uree, etc ... la care se adauga si pretul carburantului care e cam la fel cu benzina daca nu mai scump.

    in presa de specialitate sint facute scenarii cu "recuperarea investitiei" sau altele gen "true cost to own" si asa se mai alunga din clienti.

    daca vw ar fi marit pretul masinilor, atunci ar fi crescut si pretul asigurarilor, al intretinerii, etc ...
    parerea mea : au vrut ei sa faca bani ! decizia lor gresita a fost ca au trisat !!! si asta a fost decis de sus, sus de tot ...

    sa nu uitam un lucru : valoarea asta vehiculata de 1000 de Euro, in procente, la o masina vw e ceva, iar la mb care e dublu ca pret, e un alt procent ... deci un client mb va parasi mai greu o motorizare Diesel decit unul vw ...

    economistii lor au facut tot soiul de simulari cu programe specializate ... asa ca responsabilii au decis "fentarea legii" ...

    cazuri dintr-astea au mai fost si vor mai fi ...

    totusi mi sa pare - oarecum - ca s-a si facut din tintar, armasar. sa ne gindim ca in astia 6 ani vw a vindut spre 600.000 automobile Diesel. ce raport e acest numar daca il comparam cu 15.000.000 (~ 15 milioane de masini se cumpara in SUA anual) daramite sa mai si inmultim cifra cu 6 ani !!! 90.000.000 de masini ... adica astea 600.000 sa fie chiar asa de periculoase raportat la cele 90 de mil.?

    au facut-o ... amu sa plateasca ...

    oricum pe mine personal americanii nu ma conving pina nu vad si la ei legi cum sint in Europa, unde se taxeaza la cilindree si/sau norma de poluare ... etc ... cita vreme se permite utilizarea de motoare supradimensionate pe orice marca/model, cita vreme presa de specialitate se vaicareste de faptul ca motoarele in 4 cilindrii "isi pierd suflul" etc. nu vom avea parte de o schimbare. cel mai greu e schimbarea unor obiceiuri si perceptii ... in unele cazuri se poate grabi "procesul" cu o taxare corespunzatoare ...

    drumuri bune tuturor !
    10 1
  • si mertz s-a zgarcit si ia motoare de la renault. :/
    5 2
  • rotila
    asa stire, asa editor. mercedes a avut pana anul trecut un singur motor diesel de 2,15 L. care era prea mare pt golf.
    7 2
  • @rotila

    si problema ar fi, care?

    inteleg ca Mercedes nu ar fi putut livra un motor cu specificatiile (de performanta, consum, emisii) si cu DIMENSIUNILE cerute? De nu ma insel model 5 a avut motoare diesel si de 2L. Greu pentru Merc.....
    0 0
  • Poate sunt toate adevarate cate s-au spus. Dar pe langa asta, ar fi fost o palma prea tare pentru VW/Audi sa puna pe masini motoare Benz. Oricum ideea era sa colaboreze la crearea unei tehnologii fezabile. Daca VW au ales o cale diferita, trebuiau sa fie 100 in 1000 siguri ca sunt legali si cu actele in regula.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru