Seat a dezvaluit Leon si Altea facelift

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 06.02.2009
Seat a publicat primele imagini si informatii oficiale ale facelift-ului operat pe modelele Leon si Altea.

Esential

211 cai putere dezvolta cel mai puternic motor pe benzina.
170 de cai putere ofera versiunea de top 2.0 litri TDI.

Asa cum va anuntam la inceputul acestei saptamani, SEAT se pregateste cu un intreg arsenal de noutati pentru Salonul Auto de la Geneva, la standul constructorului spaniol urmand sa se regaseasca faceliftul modelelor Altea si Leon dar si varianta break a modelului Exeo.

Debutul a fost anticipat inca de astazi odata cu publicarea primelor imagini si informatii oficiale ale celor doua modele revizuite, Leon si Altea.

Asemeni actualului Ibiza si Exeo, filosofia Arrow Design, promovata de spanioli pe modelele lor, se regaseste si in cazului noilor Leon si Altea. Liniile generale au fost pastrate, Seat straduindu-se insa ca elementele noi sa fie destul de preganante.

Diferentele sunt facute de noua grila ce include un logo de dimensiuni mai mici, de blocurile optice frontale mai mari, cu linii ascutite, de oglinzile redesenate si de jantele cu design nou. In partea posterioara, Seat a ales sa mareasca luneta pentru o mai buna vizibilitate si sa modifice linia stopurilor.

La interior, consola centrala si plansa de bord au primit marca noii filosofii de design.

Habitaclul a devenit mai ergonomic, materialele folosite au crescut in calitate iar instrumentarul de bord a fost regandit.

O noutate in cazul noului Leon o constituie introducerea sistemului XDS, care lucreaza impreuna cu ESP-ul pentru a actiona ca un diferential autoblocant. Acesta aplica forta de franare rotii care pierde aderenta pentru a imbunatati performanta. Pe langa acesta, la capitolul sisteme de siguranta, Leon si Altea facelift vin echipate standard cu sisteme vitale ca ABS si TCS, ESP si EBA.

Revizuirea modelelor implica si o imbunatatire a motoarelor din gama, clientii urmand sa aiba la dispozitie 10 motorizari diferite, cinci diesel-uri si cinci unitati pe benzina.

Varful de gama in cazul motoarelor pe benzina ramane puternicul TSI de 2.0 litri care livreaza 211 cai putere. De cealalta parte, fanii motoarelor diesel se vor bucura sa afle ca unitatea de 2.0 litri TDI si 170 de cai putere a primit cea mai noua tehnologie common-rail.

Seat va oferi in continuare cutia cu dublu ambreiaj DSG, imprumutata de la Volkswagen, in premiera si pe versiunea 1.8 TSI de 160 de cai putere.

Ca element de noutate, Seat anunta introducerea unor padele pentru modul secvential al cutiei DSG, pe toate versiunile echipate cu aceasta optiune.

Seat Altea, Altea XL si Leon facelift vor fi disponibile in trei niveluri de echipare, mult mai bogate si cu o lista mai larga de optionale: Reference, Style si Sport. Hatchback-ul Leon va primi in plus si echiparea FR, intalnita si pe actualul model.

Dintre dotarile care merita mentionate amintim: functia Hill Hold Control, faruri adaptive bi-xenon, un nou sistem media si de climatizare, proiectoare de ceata si senzori de parcare optici cu afisaj pe sistemul de navigatie.

via | Seat

Comentarii (16)

  • frumos... se vede ca nu vor sa piarda clientii..
    0 0
  • facelift
    la prima vedere schimbarile sunt minore. Cel mai puternic motor pe benina este de 240 CP de pe Cupra si nu cel de 211, Seat pregateste o versiune si mai puternica, Cupra R de 260 CP.
    0 0
  • Cred ca glumiti, nu? Seat e cu un picior in groapa, are din ce in ce mai putini clienti. Nu prea mai reuseste sa convinga lumea fiind o marca bazata doar pe platfroma lui Golf si atat. Doar pt ca au un design mai agresiv, asta nu le face super masini. Nu va mai lasati prostiti de aparente.
    0 0
  • toledo
    Ce stiti de TOledo, se va mai face, va beneficia si el de facelift
    0 0
  • @ alexd
    Toledo nu se mai produce, el fiind inlocuit de Exeo .
    0 0
  • Sylver
    @ paul
    Imi pare rau sa iti spun, dar Seat are multe componente de pe Audi. Exeo e un A4 mai ieftin ,pe platforma nu a modelului A4 de abia aparut, ce a celui dinainte, cu facelift. Leon-ul si A3-ul dpdv sunt cam aceeasi masina. Tu habar nu ai ce vorbesti: comportamentul dinamic la Golf si Leon nu e acelasi. Golful si Octavia imprumuta acelasi tren de rulare, Leonul e mai rigid, imprumuta elementele cu A3.

    Cat despre Seat in groapa, crede-ma ca o duce ok. Din grupul VAG daca e cineva cu un picior in groapa, aceea e Skoda. Google search si convinge-te.
    0 0
  • Off, cu parere de rau Sylver, dar cifrele arata altceva. Tocmai eu vroiam sa-ti recomand Google si curios lucru ce ai spus de Skoda ca fiind cu probleme, avand in vedere ca au avut o crestere chiar frumusica de-a lungul timpului si nu numai la noi (in UK, este la fel de apreciata ca si Honda, care e o marca extrem de populara...ce sa mai vorbim de estul si centrul europei unde vinde intr-o veselie).
    Ibiza imparte platfroma cu Fabia si Polo, iar Leon, Altea si Toledo nu sunt decat variatuni ale Golfului, impartin FIX aceeasi platfroma (impreuna cu Octavia). Te rog, mai documanteaza-te. Cat despre A3, A4, afla ca sunt singurele modele din gama Audi care au motoare transversale, adica impart iarasi aceeasi platfroma cu Golf. Pana si Passatul a renuntat la platforma de A6 preluand pe cea a Golfului. Te lasi prea usor prostit de niste setari mai sportive ale suspensiei, asta fiind singurul plus la Seat fata de Golf. Exeo nu reprezinta nimic nou, este un A4 generatie veche cu facelift (nici macar recarosat). Interiorul este 99,99% identic cu vechiul A4, difera doar sigla de pe volan (pana si volanul e la fel). Seat se afla in situatia ingrata de a fi Cenusareasa grupului VAG si iti pot dovedi asta accesand: http://ro.wikipedia.org/wiki/SEAT
    Ia sa privim ce zice aici:
    Disponibilizări

    Urmare a rezultatelor financiare proaste, constructorul spaniol a prezentat la 4 noiembrie 2005 un plan de lichidare de posturi care urma să afecteze 1 346 de muncitori,
    La 4 aprilie 2007, conducerea companiei spaniole a semnat un nou acord cu majoritatea sindicală, constituită din UGT şi CCOO, cu privire la disponibilizarea a 1 600 de muncitori
    n iulie 2007, sindicatele care au semnat primul acord (decembrie 2005), prin care au fost disponibilizaţi 646 de angajaţi, i-au cerut preşedintelui companiei, Erich Schmitt, să-i reincorporeze în sânul companiei pe cei 150 de muncitori afectaţi de acord, care nu se întorseseră încă la grupul automobilistic. În ciuda apropiatului acord care prevedea concedierea voluntară a 550 de angajaţi ai SEAT în 2007, atât UGT cât şi CCOO au solicitat companiei un efort în această direcţie, pentru a încheia definitiv episodul precedentului plan de disponibilizări.
    Planurile iniţiale prevedeau revenirea pe profit doar începând cu anul 2008. În primul semestru al lui 2007, SEAT a înregistrat pierderi operaţionale de şapte milioane de euro, în scădere faţă de cele 49 de milioane înregistrate în 2006. Preşedintele Volkswagen, Martin Winterkorn a subliniat însă că subsidiara spaniolă a rămas partea problematică a concernului şi a infirmat o vânzare a acesteia (partea asta e chiar cea mai elocventa).
    Actualmente, datorită situaţiei comerciale proaste din ultimii ani, se încearcă o spălare a imaginii, iar campaniile publicitare din 2006 ale companiei au fost certificate ca cele mai eficace în acest domeniu în cadrul unui studiu „TNS Area”.[21]

    Intre timp, Skoda duduie:
    The perception of Škoda in Western Europe has changed completely.[4] As technical development progressed and attractive new models were brought to market, Škoda's image was initially slow to improve. In the UK, a major turnabout was achieved with the ironic "It is a Škoda, honest" campaign, which was started in the early 2000s. In a 2003 advertisement on British television, a new employee on the production line is fitting Škoda badges on the car bonnets. When some attractive looking cars come along he stands back, not fitting the badge, since they look so good they cannot be Škodas.[5] This market campaign worked by confronting Škoda's image problem head-on — a tactic which marketing professionals regard as high risk. If the Fabia and Octavia had been anything less than excellent cars, the campaign might have backfired badly. By 2005, Škoda was selling over 30,000 cars a year in the UK, a market share of over 1%. For the first time in its UK history, a waiting list developed for deliveries by Škoda. Škoda owners in the UK have consistently ranked the brand at or near the top of the J.D. Power customer satisfaction survey during the 2000s.
    In 2005 the company produced 494,637 vehicles, and on 22 November 2006, produced the 500,000th vehicle of 2006, the first time in Å koda's long history that this target had been reached.[6] By the end of 2006, over 550,000 vehicles had been produced.

    Volkswagen AG's Australian arm, VGA (Volkswagen Group Australia), recently announced that they would be returning Å koda to the Australian car market in October, 2007. Before that date, Å koda vehicles were last sold in Australia in 1983. Currently only the Octavia and Roomster are available in Australia, with the Fabia to join later on and the second generation Superb to join in 2009

    Chiar se preconizeaza revenirea Skoda la ceea ce a fost acum zeci de ani, adica o marca premium.

    Deci, care dintre noi e mai prost informat??
    0 0
  • @ paul
    poti sa-ti dai foc cu informatiile tale de 2 lei...daca nu-ti place SEAT ia-ti logan sau bicicleta si ciocu mic.
    0 0
  • for tabi
    Tabi, un singur lucru iti spun....ia si culca-te, daca tu asa apreciezi munca unui om care s-a documentat, a citit, a stat sa dea copy-paste si tu vii si dai cu bata in balta.....ti-ai pus singut eticheta, tu si cu bicicleta ta.
    0 0
  • Andrei_VVB
    Paul...o mica precizare , interiorul lui Exeo este de la a4 cabrio.

    Si leonul chiar imparte cateva cu a3 in afara desigur de sasiu. Chestii mai putin evidente. Problema leonului ramne interiorul cu indulgenta spus..modest. in rest este o masina chiar legata cu mai putine probleme ca surata golf(ma pronunt doara supra 5-ului deocamdata)si cu un comportament rutier maimult decat corect chiar si cu un bot ingreunat de un 2.0 tdi.
    Seatul a fost in groapa, si-a mai revenit dar nu sta deloc pe roze. Si dracu stie ce au de gand ca se ingroapa singuri cu noi modele ce se indeprteza tot mai mult de acel " auto emocion" .


    In alta ordine de idei... tabi...sunt specimene care nu pot duce o discutie cu argumente. Redusi, complexati, limitati si incarcerati in propria ignoranta. Felicitari...esti unul dintre ei.
    0 0
  • Cu asemenea specimene, ne meritam tara si situatia actuala.
    Asa fac oligofrenii, cand nu sunt in stare sa raspunda cu informatii utile, jignesc. Voi, din specia asta, sunteti singurul motiv pentru care as milita pentru redeschiderea unui santier-lagar gen Canalul Dunare Marea Neagra (asta daca stiti macar carui motiv a servit acel santier, dar probabil ca nu stiti).
    Macar in al 13-lea ceas deschideti larg ochii si priviti dincolo de superficialitatea unui design exterior. Dar, ma rog, asta necesita EDUCATIE. De care, evindet, din ce in ce mai multi duc lipsa.
    Dar stiti ceva? Tocmai pe oameni ca voi se bazeaza constructorii de masini. Lasa inovatia deoparte si afiseaza designuri din ce in ce mai impresionante (pentru masele manevrabile si influentabile, ca sa nu zic altfel), sperand la vanzari si "succesuri" comerciale fara prea mari batai de cap. Vine omu', vede masina, spune "mama ce misto arata", intreaba ceva de motor si consum, i se trantesc niste abureli si minciuni cu aport legal (vezi consumurile declarate ECE), dupa care plateste impozitul pe prostie si pleaca la drum cu tehnologie veche de zeci de ani, dar care arata, in cea mai pura acceptiune superficiala, "foarte tare".
    0 0
  • Andrei_VVB, iti multumesc pt reply-ul civilizat. Macar mai e o speranta ca se poate purta in tara asta o discutie normala.
    Multumiri si pt precizarile cu interiorul.
    Da, intr-adevar, am reusit sa conduc Leon la un moment dat si mi se parea bine construita masina, ca de altfel orice masina a VAG-ului in clasa Golf-ului. Nu de robustete duc lipsa ei, ci de imaginatie si tehnica mai avansata. Modelele arata din fata toate la fel, acum urmeaza o noua linie cu Ibiza, dar aplica aceeasi metoda: Exeo are aceeeasi fata, pb si noua generatie Leon o va aplica, pe urma Altea, etc. Ok, sunt de acord sa iti creezi o identitate de marca, dar nici sa reduci intr-asemenea costurile incat sa te rezumi la aceeasi fata.
    Iar motorizarile...inca sunt cele vechi. VW nu s-a sichisit sa aplice un program de reinnoire al lor, si asta spune multe despre reticenta care o au fata de marca. Skoda, in schimb, e in plin avabt: motoare noi, cutii noi, interioare noi, masini de o calitate ireprosabila. Si astea la un pret mai mult decat decent. Clientul vest european s-a maturizat, nu prea mai alege cu inima doar un design, ci vrea tehnologie.
    0 0
  • Victor
    @ Paul
    Asa cu tehnologie invechita , Seat Leon dispune de suspensie independenta la puntea spate in timp ce super avansatele Honda Civic si Toyota Auris au suspensia spate semi-independenta. Oare nu cumva pentru a limita costurile de productie Honda si Toyota nu au trecut la suspensia independenta pe puntea spate in clasa compacta ?
    0 0
  • Cand vb de tehnologie, ma refer in primul rand la motoare. Honda si Toyota au apelat la solutia suspensiei spate din 2 motive: costuri si spatiu. E cel mai bun compromis si daca este bine setata, si puntea semi rigida poate fi ok pt clasa compacta. Mai nasol e pt modele sportive si da, Civic Type R actual este un exemplu nefericit dp asta de vedere comparabil cu vechiul model care avea punte spate independenta. In plus de asta, Honda avea punte fata SI spate total indepententa de acum 30 si ceva de ani, cand multi producatori nu puneau asta nici pe masinile de clasa mare. Leon foloseste o punte indepententa doar pt ca si Golf o face. Cat priveste motoarele insa, e la ani lumina de tehnologia japoneza. Si aici nu ma refer la nu stiu cate sute de cp scoase din motoare, ca asta nu e mare secret (Honda facea motoare cu 100cp/l fara turbo cand altii se chinuiau sa scoata puterea asta cu turbo). Acum totul se refera la un bun compromis intre putere suficienta, consum bun, fiabilitate crescuta si poluare redusa la minim. Aici, nici Toyota si nici Honda nu au rival. La Seat in schimb vad acelasi antic 1.6, cand pana si la Skoda au pus 1.4 TSI ca baza. Ce spune asta? IAr continuarea vechiului A4 sub forma de Seat e cea mai evidenta dovada ca VAG considera marca asta suficient de problematica sa nu mai investeasca atat de mult efort in ea.
    0 0
  • Catre Paul...de unde ai visat tu ca la Skoda 1.4 TSI e ca baza? Motorul 1.6 este disponibil la toate cele 4 marci ale grupui VAG si e de baza la A3. La Skoda, Seat si WV de baza e cel de 1.4 80 CP.
    Asa ca daca nu stii ce vorbesti mai lasa vorbitul...
    0 0
  • Andrei_VVB
    @Paul ..Stai putin. Sunt de acord cu unele spuse dar cu altele nu pot fi. Motoare noi nu sunt decat pe skoda superb in plus fata de seat. Pe FL din cate stiu este doar tdi-ul de 170. In rest cam impart motorizarile. In plus pe cupra este 2.0 de 240 fata de cel de 200 de pe gti.Deci un plus la motoare pentru seat. Pe exeo, se vor baga numai tdi CR si motoare pe benzina noi(cu un minus pentru 1,8 tfsi care pe exeo are 150 in loc de 160). Pe noile leon vor fi tot motoarele noi. Deci... nu sta mai bine skoda la capitolul motorizari.
    A...ca arata mai bine la interior...da sunt de acord.
    Un mare minus pentru actualul Leon..insonorizarea. Eu am unul, 2.0 tdi si este nesimtit de zgomotos, dar este si resoftat si si-a cam schimbat "tonalitatea".
    Iti apreciez parerile si le vad destul de bine documentate dar nu si acum.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru