Şeful Opel: "Ignoraţi vehiculele electrice pe riscul vostru"

De Sebastian Toma
Publicat Vineri, 15.10.2010
Şeful Opel i-a prevenit pe ceilalţi producători de automobile din Europa să nu ignore vehiculele electrice deoarece riscă să piardă cursa cu americanii şi cu japonezii la acest capitol.

Nick Reilly, şeful Opel şi Vauxhall, a declarat în cadrul unui interviu la Salonul Auto de la Paris că industria auto din Europa şi-ar putea pierde avantajul tehnologic dacă va ignora vehiculele electrice. După cum aţi observat deja, primul constructor care oferă un vehicul electric de serie publicului este Nissan, iar partenerii de la Renault vor prelua şi ei acest model peste doi ani. Opel va avea şi el un vehicul electric, modelul Ampera, care reprezintă o versiune modificătă estetic a lui Chevrolet Volt. Celelalte vehicule electrice prezentate de producătorii europeni sunt fie modele realizate alături de constructori străini, fie concepte cu şanse slabe de producţie.

Şeful Opel consideră că guvernele statelor din Europa şi producătorii de automobile europeni trebuie să colaboreze pentru dezvoltarea bateriilor destinate vehiculelor electrice. Potrivit lui Nick Reilly, este esenţial ca acest lucru să se întâmple înainte ca americanii şi japonezii să deţină controlul pieţei vehiculelor electrice.

Cel mai bun exemplu găsit de Reilly a fost modul în care funcţionează lucrurile în interiorul corporaţiei GM. În timp ce americanii îşi produc şi proiectează singuri bateriile, Opel a făcut un parteneriat cu o companie coreeană pentru a furniza bateriile lui Ampera.

Omologul său din China, Kevin Wale, a lansat şi el un avertisment similar în această vară în faţa industriaşilor din Marea Britanie. Wale consideră că producătorii de automobile din China şi guvernul de la Beijing au sesizat faptul că vehiculele electrice sunt singura modalitate de a atinge un nivel apropiat de cel al vesticilor şi chiar să îi depăşească pe aceştia, aşa că au lansat deja o serie de programe destinate dezvoltării acestui tip de vehicule. În tot acest timp, producătorii de automobile din Europa se plâng de lipsa unei reţele standardizate de furnizare a energiei electrice şi de dificultăţi de comunicare în ceea ce priveşte dezvoltarea unor modele noi.

Via | Autocar 

Comentarii (8)

  • Cred ca e exact invers, cine se va focusa pe masini electrice si atat va pierde. Cine va dezvolta hibrizi, motoare cu combustie ultra eficiente si propulsie pe hidrogen va castiga. Masinile electrice nu sunt (INCA) o alternativa buna pentru transportul deoarece sunt foarte grele se incarca greu si au autonomie foarte mica.
    12 13
  • sii. . . o masina pe hidrogen ce autonomie are mai frantz? daaa....motoarele pe combustie ce procent de eficienta crezi ca vor atinge? 99%? Electricele sunt SINGURELE solutii eficiente DE MOMENT (10-15 ani) pana cand tehnologiile pe hidrogen sa devina rezonabile. Dealtfel vad ca omiti (nu stiu cauza, poate ignoranta) faptul ca hidrogenul se obtine folosind energie electrica adica te scarpini in urechea stanga cu mana dreapta doar pen'ca in felul asta pari un promotor al originalului.
    In ceea ce priveste motoarele pe combustie (pe langa poluare - si te rog sa nu-mi vorbesti de vaporul din ograda vecinului) nu ofera alternativa. Adicatelea tot la mana petrolistilor ajungi iar ei la buzunarul tau. Adevarat ca te vei simti pilot de F1 cand te vei lauda cu 3l/100km dar am un feeling ca sunt o sumedenie de boraci ce nu au simtit niciodata senzatia de cool ce ti-o da un motor electric.

    succesuri
    13 4
  • ...
    Gelule ce-ai sarit asa frate, isi spunea si omul parerea. Calm!!!
    Si uite ca sa te enervez si mai tare si eu sunt de parere cu el. Si apoi de ce sa investesti 10-15 ani in electrice cum zici tu, pana apar cele pe hidrogen, cand poti invetsi in hibride si peste cei 15 ani investesti in cele cu hodrogen


    Eu cred ca e doar praf in ochi faza cu electricele - asa de dragul poluarii...hai sa "fim verzi"!!! Chestie care cred ca e "implementata" tot de "petrolisti" cum ii numesti tu. Pentru ca daca s-ar trece pe hidrogen ar cam da baietii din buze.

    Si apoi autonomia bateriilor e mult prea mica si chiar si asa sunt scumpe, nici nu ma gandesc ce pret vor avea cand vor aparea baterii mai performante care ofera autonomie mai mare. Iti place sua nu tehnologia costa bani


    Cu o chestie sunt de acord cu tine. Automobilul pe hidrogen va fi viitorul! Insa sunt jucatori prea mari sus acolo care nu vor sa initieze asa ceva
    8 5
  • eh asa o iau unii personal, da nu ne suparam :) Autonomia in cazul hidrogenului este mai mare, in plus alimentarea se poate face la fel de rapid ca in cazul unei masini pe combustibil fosil. Motoarele pe benzina sunt eficiente si devin din ce in ce mai eficiente, in plsu primes si ajutorul motoarelor electrice ca in cazul hibrizilor. Daca tu ai impresia ca nu vei plati curentul electric cu varf si indesat te inseli, pretul acestuia va creste la fel de repede ca si cel al benzinei datorita cererii :) Ma bucur ca esti ecologist, dar invata sa fii si civilizat si sa respecti parerea altora fara sa ataci :)
    7 3
  • p.s. parerea mea e ca un motor electric e la fel de cool ca un castravete murat...... stricat.....
    6 14
  • Octavian
    electricul este viitorul, asta e clar. Singura problema este ca toti acumulatorii din momentul de fata sunt pe baza chimica. Oricum pana nu se dezvolta sa zicem condesantori de foarte mare capacitate de dimensiuni reduse(condesatorii au viata de sute de mii sau milioane de incarcari, si incarcare de ordinul minutelor).

    Problema lor este ca pretul e de ordinul sutelor de mii de euro acuma pentru o masina si sunt foarte voluminosi.
    Armata sua a dezvoltat acum o baterie care functioneaza pe metanol. Produce destul curent electric pentru un autoturism electric si functioneaza pe baza de metanol(are un rezervor de metanol care este convertit in energie electrica). Randamentul este mult mai mare ca si in cazul motoarelor termice. Este doar in stadiul de cercetare la civili, dar este folosit de armata de cativa ani.

    Hidrogenul uitati de el. Este foarte complicata inmagazinarea lui care se fce la temperaturi de orinul - cateva zeci de grade. Datorita masei atomice, la temperatura normala iese prin porii rezervorului in cateva zile.
    8 2
  • Dicocodino
    electrice
    Si eu ma indoiesc ca hidrogenul va fi folosit vreodata pe scara larga pentru motoarele masinilor pentru ca nu are sens sa folosesti energia electrica pentru a obtine ceva pe care sa il convertesti apoi in energie mecanica cand energia electrica poate fi convertita direct in energie mecanica.

    Acuma 2 sau 3 ani cand au aparut acumulatorii LiFe pe piata romaneasca pretul lor era aproximativ egal cu cel al acumulatorilor LiPo, de tehnologie mai veche. Avand in vedere asta si faptul ca producatorii sunt din ce in ce mai multi si cererea din ce in ce mai mare, pretul tehnologiilor noi in materie de acumulatori va ramane la fel sau va scadea.


    Metanolul ca si combustibil e scump. O canistra de 5L costa 130 de lei, de 4 ori mai mult decat benzina. In plus in Romania politistii au vizitat anul acesta oameni care foloseau metanol ca si combustibil cumparat legal de la magazine de profil chiar daca in UE nu era si nici nu e vreo problema in raport cu asta.

    Randamentul motoarelor electrice e de aproximativ 80%, de doua ori mai mare decat al motoarelor pe benzina. Autonomia masinilor electrice curente e de 160km (Nissan Leaf si inca cateva anuntate), ceea ce e mult. Majoritatea oamenilor rar parcurg o distanta asa de mare fara oprire. Daca in 10 ani s-a trecut de la capacitatea primului Prius de folosi motorul electric pentru un consum mai mic la capacitatea de a parcurge 40km folosind doar energie electrica si in prezent la capacitatea de a parcurge 160km, eu nu vad de ce nu se va ajunge la 400km sau 500km in urmatorii 3-4 ani.
    9 0
  • electrice
    Ca si in cazul televizoarelor LCD (care cand au aparut au fost foarte scumpe si cu performante mai slabe decat cele fabricate in acest moment) asa se va intampla si cu masinile electrice si acumulatorii necesari acestora. Orice tehnologie noua are nevoie de timp si bani ca sa devina accesibila si performanta, dar trebuie inceput de undeva.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru