Senatul a respins proiectul care ar fi limitat circulația în România a mașinilor înmatriculate în Bulgaria

de Sebastian Toma
Vineri, 12.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Proiectul de lege care ar fi restricționat dreptul de circulație pe drumurile publice românești la 90 de zile de la intrarea în țară pentru autovehiculele înmatriculate în alte state a fost respins de Senatul României.

Esential 45.000 de vehicule înmatriculate în alte state circulă pe drumurile publice din România, arată estimările Poliției Rutiere.
Senatul a respins în ședința din 11 iunie 2015 proiectul de lege propus în martie care prevederea restricționarea dreptului de circulație pe drumurile publice din România al mașinilor înmatriculate în Bulgaria. Propunerea viza restricționarea accesul acestora la 90 de zile de la momentul intrării în țară, dar senatorii au susținut că nu poate fi calculată exact perioada respectivă din moment ce nu se poate stabili momentul intrării în țară al vehiculelor înmatriculate în alt stat. În plus, măsura ar fi fost discriminatorie și ar fi încălcat dreptul la liberă circulație al autoturismelor în Uniunea Europeană, ceea ce ar fi dus la o sacnțiune din partea Comisiei Europene.

Proiectul propus de cei zece senatori și deputați PSD viza sancțiuni situate între 560 și 1.420 de lei, în funcție de gravitatea contravenției, pentru șoferii care încălcau această normativă.

Pe lângă amendă, șoferii respectivi puteau fi sancționați și cu reținerea certificatului și a plăcuțelor de înmatriculare. Estimările Poliției Române arată că sunt în circulație pe drumurile publice din România aproximativ 20.000 de mașini înmatriculate în Bulgaria și încă 25.000 înmatriculate în alte state, cum ar fi Italia, Spania sau Marea Britanie.

Urmareste Automarket
Motivațiile din spatele înmatriculării unui autovehicul în Bulgaria sunt de ordin economic, cei care apelează la această variantă fiind descurajați de taxele aplicate în țara noastră.
În unele cazuri, majorarea impozitului pentru vehicule a dus la înmatricularea mașinilor afectat în Bulgaria, costurile pentru anumite categorii de cilindree fiind exorbitante. Majoritatea românilor care au apelat la înmatricularea în Bulgaria au cumpărat vehicule rulate din Europa de Vest, pentru care timbrul de mediu aplicat în România ar fi avut o valoare prea ridicată. Între timp, cei care au propus proiectul de lege atrag atenția că mulți șoferi circulă cu autovehicule înmatriculate în Bulgaria care nu au asigurarea la zi sau se află într-o stare tehnică improprie circulației pe drumurile publice. Această situație apare atât din motive birocratice legate de companiile de asigurări și diferențele legislative dintre țara noastră și Bulgaria, cât și dintr-o diferență de standarde de inspecție tehnică între noi și bulgari.

Via MariusTucă

Comentarii (11)

  • In sfarsit un pic de "common sense".
    6 18
  • Mi-ar placea si mie un 305, dar in stare mai buna decat cea din poza ...
    Cat despre politicenii nostrii, ei nu ar trebui sa propuna masuri care sa limiteze circulatia masinilor cu numere de Bulgaria, ci sa incurajeze prin scaderea taxelor inmatricularea masinilor sh in Romania ... Pentru ca cine vrea sh si nu masina noua, tot sh isi va lua.
    24 8
  • sa va f... in gat alesilor pentru ca n-ati vazut oportunitatea de a aduce bani la buget si mai mult va pasa de cum sa va trageti la gioale prin parlament

    si sa-i f..t in gat si pe astia de la RAR ca lasati toate cazaturile sa se taraie pe soselele romaniei cu toate ca stiti ca o mare parte din accidentele fatale sunt produse si de problemele tehnice

    nu pueati edita mesajul?

    am sa-l scriu pana cand ma banati
    22 6
  • Tipic romanesc,in loc sa reduca taxele,astfel evitandu-se aceste inmatriculari in Bulgaria si colectandu-se per total bani mai multi la buget,ei nu vad decat varianta prosteasca de a le majora aberant si apoi incearca ilegal si prin limitarea libertatii sa te faca sa platesti invetiile lor.Cei care inmatriculeaza masinile in Bulgaria nu o fac asa pt ca nu au ce face si au chef sa se complice,pur si simplu nu-si isi permit aberatiile de taxe romanesti sau nu vor sa le plateasca,scarbiti fiind de modul de administrare al banilor colectati din aceste taxe.
    Guvernantii tot nu reusesc sa inteleaga ca taxe mai mari si mai mari pe zi ce trece nu implica neaparat colectarea mai multor fonduri la buget,din contra in majoritatea cazurilor duce la scaderea consumului,incurajarea evaziunii,nemultumirea oamenilor etc. toate astea fiind efecte contraproductive.
    Mai bine ca legea nu a reusit sa treaca de Senat intru-cat ar fi atras dupa sine sanctiuni,amenzi si represalii din partea UE,suportate bineinteles tot din banii populatiei!
    15 5
  • Daca fiul rovanei plumb umbla cu bamveuri inmatriculate pe bulgaria, ca ma-sa o pus taxe prea mari, trebuie sa circule si el legal, nu credeti ???
    17 4
  • @misha :))

    si mie imi curgeau balele dupa asa ceva:

    http://www.classic-autoglas.com/wp-content/uploads/2011/07/peugeot_305_gtx.jpg

    era in cartier folosita zilnic de proprietar si arata aproape impecabil. A avut un accident si-au disparut farurile, capota motor botita si a ramas fara bara. Din nefericire a disparut masinuta.

    problema nu e masinilor vechi ci a celor prost intretinute. Iar pretul celor cu nr de BG (sa nu ne ascundem dupa deget) e generat si de inrtetinerea sub orice critica. Daca propriuetaril de bulgaroaica nu e in stare sa-si plateasca taxele nu-l vad sa faca vreu efort sa-si intretina masina. Sa mai vorbesc de poluare?
    12 6
  • Adevarata problema o reprezint
    Aici sunt de fapt doua probleme:
    1. Multe din masinile de BG/E/F sunt niste jeguri ordinare, fara asigurare si fara IPT
    2. Inmatricularea in alt stat si folosirea integrala pe teritoriul altuiia (motivul este cunoscut, taxele mult prea mari in RO).

    Mie mi se pare cea mai grava si periculoasa pentru mine partea cu lipsa asigurarii si a reviziei periodice.
    Atata timp cat masinile sunt puse la punc, au verificarile periocide facute si au asigurarea obligatorie eu unul sunt de-acord ca orice masina sa circule fara restrictii.
    Nu ma intereseaza ca e de Spania, Italia, bulgaria, etc.

    O politica mult mai buna este verificarea masinilor pentru acte, ITP, RCA pentru a asigura un numar cat mai mare de masini 'regulamentare'.
    Si nu trebuie sa dea intr-o extrema sau sa opreasca numai 'bulgari'.
    Pot sa inceapa cu masinile ostentativ cazute.
    Pot sa faca niste statistici si sa faca verificari conforma statisticilor (ex: in zona x din tara circula in general mai mutel masini de E cu problele sau in zona y cf. statisticilor sunt multe masini de RO cu probleme, etc.)
    Vointa sa fie, mama ei de munca.... :(
    11 2
  • faptul ca s-a respins un asemenea proiect de lege e un gest de normalitate. Din pacate nu este urmat si de alte reglementari legale logice si anume eliminarea timbrului de mediu si reducerea impozitelor la autoturisme
    9 2
  • @alex

    platesc impozit 50 lei/an (pentru o masina a carui pret de lista era 18.000Eu) Cat pana mea ar trebui sa platesc incat sa fii TU multumit? pentru ca, zau, 50lei e de rasu' curcilor
    5 6
  • Pai da...
    @Vianu, nu pune suflet ca nu ai cum sa ii intelegi. Ca si fapt divers, ieri la Mogosoaia te impiedicai de toate masinile parcate in afara parcului (evident fara taxa de parcare), cu toate ca taxa de parcare la Mogosoaia este de.. 4 lei (toata ziua) si culmea, locuri libere destule..
    6 0
  • Toader
    Poluare ? Pai daca nu se elimina taxa si se inmatriculeaza masinile in Bulgaria sau alt stat dar circula tot la noi nu polueaza la fel ? Ba mai mult, nu se incaseaza nici impozitele sau alte taxe la bugetul nostru de stat ci la altii. Oare alesii nostrii chiar nu au creier ? Cu ce judeca sau gandesc ? Cu CURU?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru