Sergio Marchionne: "O fuziune ar putea crea un nou producător auto care să fie numărul unu mondial"

de Sebastian Toma
Vineri, 10.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sergio Marchionne, şeful concernului FCA, consideră că unii producători ar putea fuziona pentru a detrona Toyota în clasamentul mondial al producătorilor de automobile.

Există loc pentru un jucător mai mare decât Toyota Motor Company la nivel global.

Sergio Marchionne
Şeful Fiat Chrysler Automobiles
Sergio Marchionne consideră că există încă posibilitatea unui noi fuziuni în industira auto, titrează Automotive News. Directorul celui de-al şaselea concern auto la nivel mondial a declarat într-un interviu acordat celor de la Bloomberg că industria are nevoie de o asemenea fuziune şi că este încă suficient de fragmentată încât să fie posibile asemenea parteneriate. Mega-fuziunea sugerată de Marchionne ar detrona Toyota Motor Corporation de pe primul loc în materie de producţie şi vânzări de automobile la nivel global. Sergio Marchionne este unul dintre puţinii directori care conduc un concern auto important care au reuşit să finalizeze cu succes o fuziune majoră între două companii mari, Fiat Group şi Chrysler.

Sergio Marchionne, şeful concernului FCA, s-ar putea retrage de la conducere în 2018

După cum explică şi Marchionne în interviul acordat celor de la Bloomberg, dorinţele de colaborare între concernele auto importante ar putea să apară în spiritul reducerii costurilor de producţie şi dezvoltare.

Cu toate acestea, parteneriate precum cele dintre Volkswagen şi Suzuki, realizate în exact acest spirit, au eşuat pe fondul unor neînţelegeri între companii. Există şi exemple pozitive, cum ar fi parteneriatul dintre Daimler AG şi Renault-Nissan, dar aici vorbim despre un parteneriat şi nu o fuziune . Majoritatea mărcilor auto au avut, la un moment în istoria lor, o colaborare cu alţi producători, care a mers de la împărţirea unor motoare şi tehnologii, până la dezvoltarea de platforme şi modele noi la comun.

Sergio Marchionne: "Sunt deschis la alianţe, dar nu vrem să vindem Alfa Romeo"

Urmareste Automarket
Analiştii din industria auto citaţi de Automotive News, printre care se numără Richard Hilgert de la Morningstar Inc., îi dau dreptate lui Marchionne. Analiştii motivează posibilităţile de colaborare între producători pe nivelul ridicat de competitivitate necesar succesului în industria auto de astăzi şi natura ciclică a acesteia, care ar trebui să aducă noi fuziuni şi achiziţii în viitor.
Toate companiile din industrie tind spre acelaşi scop: economii de scară pentru creşterea profitului, indiferent de nivelul la care se află în prezent.

Sergio Marchionne: "FCA va supravieţui chiar dacă nu va atinge obiectivele de vânzări"

Via AutomotiveNews (înreg) | Sursă foto

Comentarii (26)

  • Mare vizionar, ma mir cum de grupul FCA este doar pe locul sase. In alta ordine de idei, exista de multa vreme o mare fuziune, se cheama VAG, care poate si probabil ca va si reusi sa detroneze Toyota, ce mega fuziuni vede Marchionne? O astfel de mega fuziune intre doua mari concerne, ca de aia se cheama mega, ar crea un gigant care va surclasa orice altceva, dar nu cred ca se va intampla asta, ce variante sunt? VAG cu GM? Ford cu Renault-Nissan? Si ce mai ramane sa fuzioneze intre ei. De abia in 2018 pleaca? S-a saturat de planurile de relansare a marcii Alfa si vrea sa mai lase si pe altii sa continue, foarte bine, doar ca e cam tarziu 2018.
    19 14
  • Ce mare batalie in jurul Toyota.
    Voi chiar nu intelegeti ca Toyota a fost si va ramane acolo sus datorita masinilor ce le produc. Restul vin si pleaca.
    Vag o sa pice in cap datorita intrarii pe piata din SUA unde nu vor face fata cu troacele lor.
    17 26
  • Limuzina mai troaca ca si Toyota Avensis nu exista.
    8 18
  • TROÁCĂ ~ce f. Vas de lemn sau de piatră în formă de jgheab, din care mănâncă sau beau animalele; treucă; treică.

    bine zis bbb
    6 13
  • Macaronau spera ca se va milogi vreun producator sa fuzioneze cu el. Dar, daca se apuca Toyota sa fuzioneze, s-au lins pe bot.
    10 7
  • inexorabil
    De mega-fuziuni îi arde lui Sergiulică, nu să amelioreze calitatea maşinilor sale (desigur, exceptând tandemul Ferrari-Maserati, care încă oferă produse deosebite) sau să-i redea Lanciei individualitatea, libertatea, forţa şi savoarea de altădată. Dar, vorba aceea: n-ai cu cine vorbi; nişte bădărani. De fapt, eu chiar nu înţeleg de ce mai scriu pe aici, ştiind că nu există decât un singur traseu previzibil pentru universul auto: spre prăpastie…
    6 6
  • ptr marchionne
    De ce nu... Daimler cu Renault-Nissan ??
    10 3
  • @dan_grc
    Grupul Fiat-Chrysler e chiar pe locul 7.

    Pai vine Toyota, VAG, GM, Renault-Nissan, Ford, Hyundai-Kia
    APOI Fiat-Chrysler
    13 2
  • AndreiRN
    5 japonezi educati si disciplinati si muncitori intotdeauna vor face mai mult decat 7-9 xxxxxxxx care asteapta sa li se spuna ce sa faca si care stau cu ochii pe ceas si cu gandul la berea rece de dupa munca.
    Toyota a ajuns unde este deoarece este interesata de produsul pafcut si de satisfactia clientilor fara sa le pese pe ce loc este pe liste subiective.
    7 8
  • Poate ma credeti nebun, dar in acest moment o fuziune de bun augur eu o vad a fi intre PSA si Mitsubishi. Astfel s-ar reduce o parte destul de insemnata din cheltuielile pentru modelele facute la comun. Si din cate stiu ambii au probleme cu banii. Au avut colaborari, inca mai au si acest lucru demonstreaza ca se inteleg.
    De spun asta? Pentru ca PSA stie ce se cere de la o masina, mai ales in Europa, au o viziune... mai comerciala sa zic asa, stiu cum sa le plaseze pe piata, stiu cum sa le promoveze si stiu cum sa le vanda mai bine la Mitsu. In plus Mitsubishi are tehnica robusta, se pricepe f bine la SUV-uri si crossover-e. Plus ca PSA ar putea intra pe piata din SUA prin intermediul Mitsubishi care acolo e o marca bine vazuta. Mai mult, Mitsubishi ar avea acces la niste motoare diesel f bune indiferent de cilindree.
    Cat despre Marchonne eu cred ca se bazeaza prea mult pe piata din State. Si nu e chiar ok. Si inca ceva, cei de la Toyota au spus ca pe ei nu ii prea intereseaza daca sunt sau nu pe primul loc. Oricum vanzarile lor nu se bazeaza pe marketing, se bazeaza pe ceva ce f putini ofera: fiabilitate de top. Defapt asta i-a ridicat pe cei de la Toyota din nou pe primul loc dupa un ditamai recall-ul si un tsunami care i-a doborat.
    10 6
  • baieti, iar va certati aiurea. daca traducerea e corecta, "unii producatori" ar putea insemna MINIM 2. sa facem niste calcule simple.

    cate masini au vandut anul trecut, insumate, urmatorii:

    - PSA + FCA

    - FCA + KIA-Hyundai

    - Renault-Nissan + FCA

    - PSA + FCA + KH

    - RN + FCA + PSA

    - RN + FCA + KH

    vedeti in ce variante da minim 10 mil masini, si aflati raspunsul....

    pe zi ce trece, sergio imi demonstreaza ce e tot mai slab........... se cere "cumparat" de altii, se ofera la vanzare, fara sa-l intrebe nimeni, ca o mireasa v....

    poate nu-l prinde 2018, la conducerea FCA , ce spuneti ?! :)
    6 2
  • @CLUBLANCIA.RO
    Prima varianta nu prea merge...


    PSA e locul 9 mondial cu 2.8 mil. unitati, iar FCA locul 7 cu 4.3 mil.
    Un calcul simplu arata ca PSA+FCA ar avea 7.1 mil., nici pe departe 10mil

    Sunt ultimele date oficiale pt perioada incheiata anul trecut.
    Renault-Nissan are 8.26 mil. unitati, VAG 9.7 mil. unitati, Toyota 9.98
    Tot in TOP 10 sunt si BMW Grup cu 1.9 mil. unitati, Honda 4 mil unitati
    5 1
  • @LauCalin
    PSA si Mitsubishi n-ar avea nicio sansa sa "creeze un nou producător auto care să fie numărul unu mondial"

    Mitsubishi nu se gaseste nici macar in Top 10 mondial, iar cand vorbim de "The Big Three of Japan" , vorbim de Toyota, Nissan, Honda.
    Nici urma de Mitsubishi.

    Mitsubishi vinde undeva in jur de 1.5 mil. iar PSA 2.8 mil.
    Chiar daca rotunjim cu indulgenta 2+3 fac 5, adica jumatatea lui 10.
    6 2
  • Eu nu ma refeream la numarul 1 mondial. Ma refeream "la o fuziune de bun augur". Pe mine nu ma intereseaza cine cat vinde. Este ca si cum as spune ca imi place doar o marca, doar ea e cea mai buna, nimeni nu stie sa faca masini ca marca x, deci pe aia o aleg si punct.
    Daca VW vinde peste 9 milioane de masini nu inseamna ca este prima alternativa la Toyota, care vinde cel mai bine. Pe mine mai mult ma atrage masina in sine (obiectul, sa fiu mai clar) cu calitatile sale.
    6 5
  • @LauCalin
    Mitsubishi a decazut mult.

    Oricum se presupune ca Mitsubishi va disparea de pe piata americana intr-un an sau doi. Suzuki a facut-o, Mitsubishi urmeaza trendul. Ok, au buzunare adanci actionarii Mitsubishi...dar cat de adanci?
    Si dupa ce ca segmentul e destul de firav, i-Miev e mult sub vanzarile Nissan Leaf, iar pe piata europeana stoparea lui Lancer evo e considerata o greseala. Space Star e o stea moarta, fara stralucire. Pajero e o relicva antica. +Ei au mai avut si niste probleme cu bateriile li-ion, chestie care nu s-a intalnit la principala concurenta.

    http://www.autonews.com/article/20130424/OEM05/130429948/mitsubishi-pinpoints-lithium-ion-battery-glitch

    Sigur, Mitsubishi da vina pe orice (pe yenul puternic, pe piata europeana etc) , numai pe ei nu...
    12 3
  • @andreirn,romanul asteapta de cand se stie sa i se spuna ce sa faca. Si ii mai place sa se laude cu ce fac altii. Si se plange mereu.Si vrea sa impresioneze pe cei din jurul lui.Nu conteaza ca e rupt in dos.El trebuie sa arate cat de bun este. Nu mai compara alibi cu asiaticii.Fara albi ,asiaticii sunt la pamant. Apropos,nu ne mai spui nimic nou de la Tesla? Ca doar inca nu te-ai laudat deloc.
    @bbb-ule,mafiotule esti ca un patefon stricat.Repeti ca un papagal,acelasi lucru de ceva ani buni.Du-te,bah,si ia-ti o Toyota ,si apoi sa vorbesti.
    4 3
  • @LauCalin
    Sa stii ca sunt direct legate; ca sa aiba de unde sa investeasca in propriile produse si tehnologii, trebuie sa vanda!
    5 3
  • @@LauCalin

    articolul are aproape 2 ani, e atat de vechi incat numai are relevanta. Ca dovada ca Outlander se vinde chiar ok in Europa. Punand la socoteala problemele intalnite se descurca bine in zona hibrizilor.

    Apoi in SUA...vanzarile lui Mitshu vor fi mai mari in 2014 fata de 2013, cu mult mai bine decat 2012 apropiindu-se de nivelul lui 2011...asta inseamna reviriment. Putin probbail ca atunci cand te vezi la mal sa parasesti o piata inca importanta.

    Comparatia cu Suzuki este absolut nepotrivita, atat timp cat diferentele in volumul vanzarilor era imens. Concret in 2013 cand Suzuki a parasit SUA a vandut 6.000 de masini, de 10 ori mai putin fata de Mitshu.

    Parasirea pietei amercane a celor de la Mitshu probabil e visul umed a unora (nu ma refer la tine), concurential face fata, deci e firesc sa se apuce unii sa cante prohodul inainte de vreme. Putina atentie, deci.

    As spune doar ca japonezii, probabil se vor concentra pe o noua piata in ascensiune fulminanta. Nu stiu cat de sanatoasa - dar extrem de atractiva - piata Chinei. Daca tinem cont ca sunt tot cu ochii oblici....si apropos de asta Nissan o duce cam greu comparativ cu Mitsubishi care incepe sa prinda aripi.

    Tragand linie...Mitshubishi ar fi interesant ca partener doar ca Domnu' Sergio prea sta cu mana'n'tinsa. Dar daca mai punem la socoteala problemele legate de traducere/adaptare din textul original nu m-ar mira ca mesajul sa fi fost altul.
    7 6
  • @@laucalin

    si ca tot ne consideram noi europenii buricul Pamantului; Mitsubishi, pe 2014, are vanzari mai bune fata de anul precedent cand oricum isi marise cota de piata fata de 2012.

    Deci, in SUA vinde mai bine, in europa mai bine, in china prinde curaj; in concluzie, decaderea de care vorbeai are la baza, ce?
    5 4
  • @vianu
    2 ani nu inseamna nimic. 2 ani nu-i nici viata unui facelift in lumea auto.
    Comparatia cu Suzuki iesit de pe piata americana, nu-i deloc nepotrivita, iar problemele Mitsubishi in SUA persista. Esti doar in faza de negare.
    Diferentele dintre marci nu erau nici pe departe atat de imense. Ambele sunt considerate marunte comparativ cu Toyota, Nissan sau Honda. Outlander PHEV e un produs de nisa. Nu face mare diferenta.

    Un review succint si cuprinzator despre Mitsubishi spune asa:

    "Mitsubishi: Too small to go it alone and no other brands wanting to own it, it seems to me Japanese banks keep it going. Not popular in Japan, it struggles just about everywhere else too. It makes some vehicles for PSA but needs much more of that, and concentrate on the Asia/ Pacific region. Not looking that good."
    10 3
  • @no-name

    Pe ce planeta traiesti, 60.000 unitati vandute vs 6.000 nu ti se pare o diferenta enorma? Comparatia a fost facuta cu Suzuki pentru ca despre aceasta marca era vorba. Nu introdu date noi in ecuatie doar sa-ti dea tie cu "+". Nu merge asa, ok?

    In ceea ce priveste faza de negare...mergi la alta canapea pentru o eventuala analiza psihologica. N-am nimic de impartit cu Mitshibishi...iar review-ul, poate esti bun sa pui si un link...Ti-as putea cita din can-can in acesta ordine de idei si sa te conving de adevarul spuselor mele. Doar ca prefer date concrete.

    deci, cum ramane cu decaderea marcii? Intoarce-te cand ai ce pune pe masa. Merci.
    5 7
  • @vianu
    Mitsubishi incepe sa prinda aripi.CU CE? Numeste-mi si mie 2 produse de succes (notoriu!) pe piata europeana sa zicem , care-i mai sofisticata, mai pretentioasa, mai aproape de noi.
    9 4
  • E tarziu. Nu intelegi textul si contextul. E de asteptat.

    culca-te...:)
    4 4
  • @vianu
    La mine cu decalajul de fus orar e inca devreme, stai linistit.
    Si tacerea e un raspuns. Nu am primit raspuns pentru ca-mi dai dreptate.

    seara buna
    4 4
  • @no-name

    in cazul in care n-ai observat, ti-am raspuns. Insistenta cu care ceri satisfactie o pun pe seama grabei cu care ai citit textul. La niste texte vechi din prin primavara lui 2013 ti-am replicat cu DATE CONCRETE. De ce le ignori cu bunastiinta? Dimpotriva, daca tot ai ridicat piatra ar fi de bun simt sa exemplifici tu si nu cu niste pareri copiate de pe blogul lui x sau y.
    4 5
  • @vianu
    Pai tocmai asta e...ca datele concrete functioneaza impotriva ta! De ce spun ca n-a fost diferenta enorma intre Mitsubishi & Suzuki in SUA? Pentru ca Mitsubishi cu acele 60.000unitati vandute, are in SUA o cota de piata sub 0.5%. Suzuki a avut undeva la 0.1%. Deci tot cu zero incepe! Mitshibishi e in cadere libera de vreo 10-12 ani incoace. In 2002 avea o cota de piata de vreo 4 ori mai mare decat acum, undeva la 2%.
    Ca tot mentionai Nissan...diferenta enorma e intre 1.285.000 unitati cat a vandut Nissan in SUA si cele 60.000 unitati vandute de Mitsubishi. Asta-i diferenta enorma! Nissan are o cota de piata de 8.2% in SUA, in crestere cu +0.5%. Tot in crestere +13% sunt si vanzarile Nissan, o duce cam greu comparativ cu Mitsubishi, poate poti sa-mi explici si mie?
    Surpinzator sau nu, tot parteneriatele cu Alianta Renault-Nissan e posibil sa-i salveze. Am gasit undeva stirea asta:

    "Expansion in North American will be buttressed by the Renault-Nissan vehicle cooperation deal announced Nov. 5.

    Under that deal, Mitsubishi Motors Corp. plans to sell a Renault-based mid-sized car in the United States. The car will be the first of two Renault-based sedans sold by Mitsubishi under the product and technology exchange. The cooperation also includes joint development of an electric car and a new compact car, both to be sold globally." -stire de la sfarsitul anului 2013
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru