Skoda Scala este disponibil și în România: rivalul lui Volkswagen Golf pleacă de la 15.400 de euro

de Cornel Șocariciu
Miercuri, 27.03.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Skoda a publicat lista de prețuri pentru noul hatchback Scala. Pe piața din România, modelul constructorului din Mlada Boleslav are un preț de pornire de 15.415 euro pentru versiunea de bază echipată cu motorul de 1.0 litri de 115 CP.

La finalul anului trecut, Skoda a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Scala. Hatchback-ul de clasă compactă înlocuiește în gamă Rapid Spaceback și va fi echipat cu un pachet consistent de sisteme de siguranță, dar și tehnologii moderne pentru interior.

Skoda Scala este primul model din gama cehilor care mizează pe filozofia de design introdusă odată cu lansarea conceptului Vision RS. Noul hatchback devine primul model vândut de producătorul ceh în Europa care are numele mărcii inscripționat pe spate în locul clasicului logo.

Noul Scala va fi disponibil cu faruri și stopuri cu LED, iar pentru prima dată în gamă, cehii vor oferi opțional și indicatoare de direcție dinamice. Hatchback-ul cehilor are o lungime de 4.362 de mm, în timp ce ampatamentul ajunge la 2.649 de mm. Volumul portbagajului ajunge la 467 de litri, iar acesta poate fi extins până la 1.410 litri prin rabatarea banchetei din spate.

Pe piața din România, cea mai accesibilă versiune a lui Skoda Scala va avea un preț de pornire de 15.415 euro cu TVA. Două niveluri de echipare sunt disponibile pentru moment (Ambition și Style), în timp ce gama de motorizări este alcătuită din două motoare, unul diesel și unul pe benzină.

Cei care preferă un motor diesel vor putea alege unitatea de 1.6 litri TDI cu 115 CP și 250 Nm. Standard, cehii propun o cutie manuală cu șase trepte, iar opțional, clienții vor putea alege o transmisie DSG cu șapte rapoarte. Cei care vor un motor pe benzină pot miza pe unitatea de 1.0 litri TSI care oferă 115 CP și 200 Nm.

Pentru moment, motorul pe benzină va fi disponibil doar cu o transmisie manuală cu șase trepte.

Ulterior, cehii vor oferi unitatea de 1.0 litri și într-o variantă de 95 CP, dar vor propune și un motor de 1.5 litri benzină cu 150 CP. Pe anumite piețe, Skoda Scala va putea fi comandat și cu motorul de 1.0 litri în variantă cu gaz natural comprimat.

MOTORIZĂRI
NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie Ambition Style
1.0 TSI Benzină
115 CP
Man6 15.415 16.716
1.6 TDI Diesel
115 CP
Man6
DSG7
18.526
19.997
-
21.276

Versiunea de echipare Ambition, oferă, printre altele, următoarele dotări: airbag genunchi în dreptul șoferului, faruri Basic LED (lumini de zi cu LED, lumini de întâlnire cu LED, lumini de drum cu halogen), Front Assist, Hill Hold Control, Lane Assist, senzor de ploaie, limitator de viteză, proiectoare de ceață, aer condiționat cu reglaj manual, instrumentar de bord cu afișaj digital Maxi-DOT, geamuri electrice față, cotieră față cu compartiment de depozitare, oglinzi exterioare reglabile electric și încălzite, ecran central tactil cu diagonala de 6.5 inch, senzori de parcare spate, volan îmbrăcat în piele, jante de oțel cu diametrul de 16 inch,

Versiunea Style plusează cu următoarele: sistem automat de climatizare, covorașe din material textil, buton pentru pornirea motorului, geamuri electrice față/spate, ecran central tactil cu diagonala de 8 inch, scaune față încălzite, cruise control, stopuri cu LED, jante din aliaj cu diametrul de 16 inch și sistem audio cu patru difuzoare suplimentare.

Pe lista de opționale, Skoda plusează cu pachetul Dynamic (440 de euro pentru scaune, pedale și volan sport, și plafon de culoare neagră), pachetul Leather (800 de euro pentru tapițerie piele/textil, cotieră centrală spate, scaune față reglabile manual pe înălțime, scaune față încălzite), pachetul Sport Chassis Control (scade garda la sol cu 15 mm și este introdus un selector pentru modurile de rulare) și faruri full-LED (750 de euro).

Noul Skoda Scala vs. principalii concurenți

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Skoda Scala
1.0 litri, Man, Ambition
115 5.0 9.8 15.415
Honda Civic
1.0 VTEC, Man, Elegance
129 5.1 10.9 20.000
Kia Ceed
1.0 T-GDI, Man, Best
120 5.5 11.1 16.761
Toyota Corolla Hatch
1.2 turbo, Eco, Man
116 5.6 10.3 18.299
Opel Astra
1.4 Turbo, Man, Enjoy
125 5.5 9.2 17.970
Renault Megane
1.33 TCe 116, Man, Business
116 5.4 10.7 15.250
Peugeot 308
1.2 PureTech, Man, Active
110 4.6 11.1 16.288
Seat Leon
1.0 TSI, Man, Refference
115 4.8 9.8 16.529
Volkswagen Golf
1.0 TSI, Man, Comfortline
115 4.9 9.8 16.641
Ford Focus
1.0 EcoBoost, Man, Trend
125 4.8 10 18.250
Mazda 3 Hatchback
2.0 litri, Man, Standard
122 6.2 10.4 19.890
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Comentarii (48)

  • destul de impertient sa iti bagi un Rapid resapat intr-un tabel alaturi de Focus, Golf ori Civic doar pentru ca are dimensiunile exterioare a acestora din urma.

    Evident ca cehii, pardon nemtii, mizeaza pe ignoranta clientului fidel caruia ii pica fata vazand ce spatiu de depozitare si ce pret insignifiant are pe langa cei carora are tupeul sa-i considere concurenti, si inca ...directi.

    oricum, tehnica asta a perdelei de fum va functiona. In ce masura vom vedea, dar sunt convins ca cel care mai stie ce e aia masina, interioare, confort, handling stie de Focus, Golf, Civic si, mai nou, Corolla. Modelul asta isi va avea proprii clienti si (in opina mea) majoritatea vor fi din curtea VAG

    succes si bine ai revenit Rapid, botezat Skala
    30 30
  • @vianu - subscriu, masina asta e mult sub toate cele comparate de AM.
    23 23
  • PS. m-am grabit sa dau "enter"....imi place masina pe total si mai ales imi place ca duce mai departe ideea lui A3 Sportsback (e clar practica cu hayonul ala si spatiul de incarcare e mai mult decat rezonabil) e o masina corecta pentru exact pentru ceaa ce este, nu pentru ceea ce se vrea a fi (in speta raportarea la concurentii "directi")
    10 7
  • @adi

    din cate stiu tabelele astea vin "in plic" de la sursa.

    Poate ca AM ar trebui sa lamureasca aspectul asta nu existe loc de discutii sterile pe viitor
    3 10
  • Daca am ajuns sa comparam Scala cu Civic... Pai nu stabilisem ca Civic rupe tavanul clasei compacte? Iar versiunea aia Elegance e ticsita de dotari.

    Poate trecem un pic informatiile astea prin filtrul ratiunii, nu al marketing-ului.

    Nu am nimic cu Scala, dar sa comparam mere cu mere. Cand o aparea noul Golf cu dimensiuni extinse, rivalul cui va mai fi Scala atunci?
    16 9
  • "Rivalul lui Vokswagen Golf " ?? @AM ,de unde ati scos-o p-asta ? Eu nu cred ca Skoda a declarat asta. Porniti din start / titlu in mod gresit cu pozitionarea acestui model. Pai si Octavia cu cine/ in ce clasa mai concureaza ? Eu sunt detinator de Skoda si sunt foarte constient de calitatile acestei marci ( ca am mai condus si alte modele de la ei) dar stiu si unde trebuie pozitionata corect. Pai din moment ce asta e produsa pe platforma subcompacta a grupului VW atunci de ce o comparati cu clasa compacta ? Din cauza dimensiunilor ? Pai in alte ocazii nu ati vrut sa faceti asta . Atunci ar trebui ca toate modelele cehilor sa fie "avansate' ca toate au aceasta "problema". Pai voi nu l-ati comparat cu exact cine trebuia si cam singurul din aceasta nisa subcompacta = Fiat TIPO.
    Sa fim seriosi , e doar un Rapid reinterpretat , am putea sa-i uram succes ( desi are un pret total nesimtit) ,dar sa nu-l comparam asa gratuit cu orice compacta fiindca chiar nu e cazul .
    12 12
  • mircea
    @vianu

    "din cate stiu tabelele astea vin "in plic" de la sursa".

    Cred că ai vreo 10 ani de când ne cunoaștem pe site-ul ăsta. Așa că e ușor dezamăgitor să citesc lucruri de-astea aici.
    16 8
  • someone
    pai daca scala devine compacta, atunci octavia urca la clasa medie , iar superbul in clasa mare. interesanta pozitionare a modelelor skoda de catre bossii vw
    8 2
  • Costel
    inca o realizare de exceptie VAG ,Scala ii un demn reprezentant al clasei compacte iar volumul portbagajului se prezinta cu o valoare record pentru o caroserie in doua volume de segment C , nu departe chiar de declinarile atat de indragite pe acestor meleaguri :D (trei volume evident)
    pentru mine motorul 1.6 TDI ii cel pe care il indragesc cel mai mult si care se identifica cel mai fain cu reteaua rutiera romaneasca prin performante mai mult decat decente si un consum de carburant admirabil
    bravo skoda ,is reunite toate premisele pentru un succes comercial de rasunet !



    demn
    15 20
  • Anonim
    Nu stiu cati din cei care ati comentat ati vazut sau urcat in masina asta ? Eu am fost ieri la Salonul Auto International de la Belgrad si am vazut si urcat in masina asta . Este fara indoiala la nivelul unui Golf din punct de vedere calitativ cu un mare plus la spatiu atata la interior cat si in portbagaj . Nu stiu cum va fi si ce dimensiuni va avea noul Golf dar cu cel actual se poate bate fara probleme . Daca esti pragmatic alegi Scala daca vrei sigla cumperi Golf .
    16 6
  • Oricât am cârcoti noi p-aici despre poziționări / segmente / echipamente / talente, breakul ăsta VAG compact :-) va avea succes.
    Ba chiar așa cum previzionează @Costel (apocaliptic cumva, da-n acord cu eco-greața mioritică)... majoritar dieselizat.

    Pe mine m-a distrat exprimarea *jante cu diagonala de 16 inch* -- înseamnă că-s livrate direct... pătrate dacă n-au diametru?! :-) Nu mai zic că *țoli* ar fi mai pe româneză, iar pt anglofili cel mult *inches*.
    (n.b.@Roboțelu: felicitări, ești singurul care ai trecut testul meu-capcană de grammar-nazi de săptăluna trecută.)

    Ceva mai serios acu: la banii ei, echiparea cu diverse sisteme de siguranță/asistare îmi pare chiar prea bogată pt gusturile mele (retrograde, recunosc), încă de la nivelul de bază.
    Și garda la sol pare mai adaptată gropilor noastre - detaliu util, prezent de fapt și la rubedeniile de platformă Polo / Ibiza, ambele cu +15 cm.

    Mai nasol e doar că estetica exemplarelor pozate pt reclamă-promovare nu rimează cu prețurile de listă fără opțiuni (v. de ex. hayonul ăla mai șmecher, care am impresia că merge doar împreună cu trapă sticlă și vreo 1.300 € în plus.)
    25 3
  • Anonim
    @Kirotractor Hayonul este acelas la toate nivelurile de echipare trapa in schimb este contra cost . Sunt sigur ca masina se va vinde bine . Si inca o precizare Scala nu are nici o treaba cu Rapid asta pentru cei care o tot comparati cu Rapid !
    7 14
  • Costel
    @Kirotractor
    pentru hayon cei de Mlada is "datori" cu niste multumiri celor de Volvo , suedezii is primii (identificati de mine :D ) cu C30 in urma cu mai bine de un deceniu pentru abordarea contrastanta a hayonului ,de efect fara doar si poate
    3 11
  • @Anonim+Costel: Nu-s aici ca să am neapărat dreptate, dar de data asta chiar am. :-)

    Intrați deci pe site-ul Skoda și configurați mașina - chestie care trebuia făcută înainte să postați.
    Așa veți afla/vedea că nici măcar nivelul Style NU are hayonul ăsta din pozele AM (cu sticla prelungită până la linia inferioară a stopurilor !!)
    ...Ci unul mai... tăblăros, :-) cu luneta mai mică amplasată deasupra și nu SUB literele *SKODA*-- și evident cu un aspect mai sărăcuț.

    În rest, clar că nu-i vreun semn de egalitate între Rapid și Scala - exceptând, bineînțeles, silueta de pseudo-break, similară actualului A3.
    22 2
  • andrei
    "daca vrei sigla cumperi golf". daca tu crezi, draga Anonim, ca economia de pret chiar e facuta ca sunt ei buni si nu ca mai fac niste compromisuri in plus, inseamna ca e timpul sa mai inveti ceva lectii de viata si dupa aia sa postezi.
    intotdeauna cand ti se ofera acelasi lucru la pret mai mic se fac niste compromisuri in plus. da, uneori nesemnificative. dar pentru unii exact alea mici erau esenta. asta e. dar nu veni sa ne vinzi gogosi ca cumperi sigle. la audi atunci ce dracu mai cumperi? mega sigle????
    10 15
  • andrei
    a, si sa nu uit: frana de mana din aia clasica? in anul 2019. si mai zici ca doar sigla nu? loool. sa iti iei tu din asta cu frana clasica. nu aveam in ce ma impiedica pe acolo.
    4 14
  • Vad ca toata lumea vorbeste de masina una si alta fara sa fi observat un lucru. Voi vedeti ca diferenta dintre benzina si diesel este de 3000 EUR? Baaa, 3000 eur... Sa fii nebun in anul 2019 sa cumperi masina asta diesel, mai ales in cazul in care motorul de 1.0 TSI este dpmdv mai reusit decat 1.2 TSI si are un consum foarte apropiat de cel diesel. Daca luam in calcul si faptul ca in momentul de fata motorina e cu 7-10% mai scumpa decat benzina atunci chiar e inutila cumpararea, mai ales la acest model, diesel.

    Despre masina, parerea mea este ca e la fel de reusita ca celelalte skode, adica nu epateaza in nici un fel, este spatioasa, si pentru banii ceruti incearca a ofere mai multa masina. Nu inseamna neaparat ca o sa aiba aceeasi tinuta de drum, comfort, feeling ca intr-un Golf, Civic sau Focus.

    @Costel, daca scala asta e demn de record pentru portbagajul sau, atunci Civic-ul meu cu 478 litri e demn de Guiness Book :)) ?
    14 4
  • Adrian M
    Va fi un best buy in clasa ei pt. cei fara pretentii sportive, avand in vedere pretul si dotarile standard, nu stiu de ce unii comenteaza ca nu se compara cu celelate cand nici macar nu e pe piata inca, fiind stiute si problemele celor de la Ford cu benzinarul 1.5 ecoboost si la honda la fel...Pe mine m-ar multumi 1.5 tsi daca au trecut la distrib pe curea, dar cred ca va sari de 20000 euro deci nu mai merita:(
    8 5
  • Adrian M
    Si am uitat de rahatul de 1.2 de la Toyota care nu se incadreaza la Rabla
    5 4
  • @Pantofaru: babaiatule, comparam mere cu pere? Da, e 3000 de eur diferenta, dar motorul e de 1.6 vs. 1.0. Normal sa fie mai scump. Plus, motoarele Diesel sunt mai fiabile si mai economice.
    Daca in loc de 1.0 era 1.5, pretul era la fel sau poate chiar mai mare pentru 1.5 Otto. Deci ne calmam cu injuraturile la adresa Dieselului?
    4 16
  • @PMC, man nu stiu unde vezi tu injuratura insa doar am facut o comparatie realista. Crede-ma ca cine isi cumpara aceasta masina compara nivelul de putere, consumul si comportamentul "cum se infige". Nu stiu daca o sa vezi pe cineva in showroom sa zica, "gata bro imi iau diesel ca e 1.6 si e motor mai mare decat cel de pe benzina, ia 3000 EUR in plus" :)).
    Acum, partea cu fiabilitatea ramane de vazut, parerile fiind impartite. Da, sunt mai economice motoarele diesel nu e vreo noutate, insa tocmai retorica din comentariul meu de mai sus este, oare merita 3000 EUR in plus? Fa calculul singur singurel, plecand de la premisa ca majoritatea romanilor fac ~15.000 KM/an si ai sa aflii raspunsul.
    15 1
  • Costel
    Nelule ,is cumva de laudat japonezii pentru 11 litri in plus la volumul portbagaj (467 vs 478 ) la o lungime de 4,52m comparativ cu 4,36 m pentru Scala ? :D
    ultimul Civic sfideaza prin lungimea sa multe reprezentante ale clasei medii din urma cu 10-15 ani (e46-4,47m caroserie 3 volume)
    7 2
  • @Nelu.Pantofaru: "injuratura" e la modul generic spus. A inceput un curent general de a injura Dieselul. Si asta chiar si in Romania, cel putin la nivel declarativ, injura lumea Dieselul, ca e asa si pe dincolo.

    Legat de achizitie, eu as cumpara la orice ora Diesel in loc de benzina, chiar si daca nu as avea drumuri lungi de facut. Imi place mai mult Diesel, e reliable, e fun, e cuplu, si noile Diesel-uri, inclusiv cel de 1.6TDI (pe care il detin), se incalzesc rapid iarna, merg bine, au un consum ireprosabil, deci nu vad de ce as lua 1.0 benzina. Care ramane un motor mic, in ciuda turbinei care-l face un pic mai vioi.

    Acum: daca difernenta aia de 3000 de eur ar fi intre 1.6 TDI si 1.5 TSI, atunci ar fi alta poveste. Dar asa, eu unul probabil ca as merge tot pe varianta Diesel. Acum depinde si de bugetul fiecaruia. Sa asteptam sa vedem ce preturi o sa afiseze la varianta Otto 1.5. :)

    PS: "There's no replacement for displacement".
    3 11
  • Băbăieți, :-) din păcate (sau din fericire?!) @Nelu_Pantofaru cam are dreptate, fiindcă:

    1. În clasa compactă, diferența de preț (listă) între benzinare/diesel de putere similară e în medie de 1.500, max. 2.000 €.
    2....altfel *amortizarea diferenței ar dura prea mult, fie și pentru cei cu rulaje anuale de +15.000 km (calcul ipotetic: cei cca. 2 l combustibil în minus pt diesel/100 km ar însemna un căștig de aprox. 3€ la 100 km - pt 7 lei/litrul -, deci 3.000 € s-ar amortiza în 100.000 km - prea mult, cu excepția comis-voiajorilor poate.)
    3. Motoarele diesel ERAU mai fiabile pe vremurile fără turbo, EGR-uri etc. Din surse perfect verificabile, acum NU mai sînt.
    4. Reviziile dieseloase sînt și ele mai scumpe /frecvente.
    5. (pct.discutabil ăsta): Pe mine cel puțin *grohăitul* și/sau țăcănitul motoarelor diesel mă bagă-n depresie. :-)
    24 1
  • @Costel, cred ca sunt de laudat pentru ca au oferit o masina spatioasa per total, cam asta este trendul, toate se fac usor mai mari :D. Asta ca are portbagaj record pentru dimensiunea ei am putea lua alte exemple din alte clase (gen Suzuki Baleno, Honda Jazz) insa deviem de la subiect. Tot ce voiam sa spun e ca: da, este mare. Insa nu e mare record de nu s-a mai vazut la portbagajul lui Scala. Pana la urma si un 308 are portbagaj mai mare si are o lungime de 4.25.

    @PMC, si eu am mers cu G6 1.6 TDI si mi-a placut motorul si masina per total. Ideea aici era ca la preturile respective nu merita absolut deloc achizitia diesel. E bine totusi ca a pastrat motorul pentru fani. Iti respect alegerea si iti urez viata lunga la masina ta insa daca ai ocazia sa mergi cu cel de 1.0 TSI te invit sa o faci. S-ar putea sa iti schimbi parerea.

    Multumesc @Kiro!
    12 2
  • @Kiro & Pantofaru: repet, la aceeasi cilindree, aceeasi marca, 1.5 O vs. 1.6 D, diferenta de pret nu e 2000 de eur. Ba ajunge sa fie chiar mai mare pretul pentru 1.5 benzina. Asta in conditiile in care cuplul nu e mai bun pe banzina. E mai puternic, dar sa fim seriosi, cine-i foloseste pe toti cei 130 - 150 CP?!
    2 12
  • Costel
    @Nelu
    de acord cu tine privind abordarea din ce in ce mai "generoasa" a coroseriilor doar ca exemplul cu 308 nu ii deloc concludent deoarece portbagajul are 420 litri si nicidecum 470 litri asa cum apare pe AM (L'argus.fr)
    7 0
  • @Nelu : eheee...daca ar fi avut 308 portbagaj mai mare ca al lui Scala...dar nu a avut niciodata !
    4 0
  • Costel
    @pipo
    ii vigilent tu dar destul de vigilent is si eu :D
    1 0
  • @PMC : iti dau dreptate despre 1,6 TDI vs 1.0 TSI , e diferenta mare (in favoarea TDI binenteles) ,mai ales daca mai pui si ceva persoane/bagaje in plus . Dar cat priveste 1,5 TSI sa stii ca este superior ca si dinamica lui 1,6 TDI . Am facut test anul trecut si am ramas foarte placut impresionat . Nu vei simti cuplul usor mai mic fiindca urca foarte frumos si rapid in ture si e mai fun decat TDI-ul si pe autostrada.
    In rest, incerc sa privesc la rece acest model si in continuare raman la opinia ca este doar un Rapid mult imbunatatit . Totul , incepand cu interiorul , nivelele de echipare, motorizarile de start - imi confirma aceasta impresie . Doar ca acum Skoda ,disperati fiind ca Rapidul nu a avut succes, au plusat la maxim si au facut o treaba mult mai buna , evident si ajutati de "elasticitatea" platformei MQB(A0) aceeasi care a permis si lui Polo sa fie campion la dimensiuni in clasa lui. Skoda nu a avut acces la aceasta platforma pana acum. Acum vor sa profite de asta si au venit si cu imbunatatiri serioase fata de fostul Rapid DAR au trebuit sa "imbunatateasca" si...pretul . Acesta este acum foarte/prea apropiat de cel al lui Octavia ( la motorizarile similare) ceea ce ma face sa fiu mai rezervat cu privire la succesul iminent al modelului . Sunt constient ca in pozele alea sunt echiparile de top plus ceva optionale si personal nu-mi place ce vad la interior daramite daca vorbim de echiparea standard . Sa fim seriosi , e cam departe de multe din compactele enumerate mai sus. "Parchetul" ala (cum bine i-a mai spus cineva pe aici) de pe bord e horor ,nu pot sa cred ca l-au aprobat cu adevarat pt. modelul de serie, eu tot speram sa fi fost doar asa ...pt. un model de preserie.
    9 4
  • @Costel : asa-i Costele , in tine e baza oricum ! Eu am mai raspuns la vreo 10 email-uri pe la munca intre timp si cateodata stau o juma de ora pana reusesc sa trimit un post !
    2 1
  • @pipo: nu contest ca e mai dinamic. E turbina si e benzina, care e mai nervoasa decat Diesel.

    Voiam insa sa subliniez dezavantajele 1.5 TSI fata de 1.6 TDI prin prisma unui pret similar cu un consum mai mare si un cuplu mai mic. 1.0 TSI l-am condus si eu pe golf 7, de mai multe ori, si recunosc ca e peste asteptari. Deci f probabil ca 1.5 e mult mai bine. Probabil ca impreuna cu DSG merge f fain si da, la rafinament nu se compara cu un Diesel.

    Legat de pret, mai spun o data: in functie de linia de echipare, 1.5 TSI poate fi mai scump decat 1.6 TDI. Moment in care daca achizitia e una smart, mergi pe Diesel.

    Reviziile la un Diesel ca 1.6 TDI nu sunt mari. Nu stiu, dar presupun ca la 1.5 TSI preturile sunt similare.
    3 9
  • Andrei
    1.5TSI are acelasi cuplu motor cu 1.6TDI, si putere cu 50% mai mare. Nu e nicio legatura intre cele doua motoare.
    Scala va fi compacta clasica a Skodei si va vinde net mai bine decat Focus, Astra si poate si Golf. Acelasi spatiu si portbagaj mult mai mare decat majoritatea concurentei, preturi bune, succes garantat.
    Civic e un outsider in aceasta clasa, nu conteaza ca vanzari.
    3 0
  • Unknown
    "Zici ca-i break" ! Poate daca vor scoate si un sedan al aceluiasi model, ar atrage cu siguranta mai multe priviri. Indiferent de marca, mie unul niciodata nu mi-au placut "break-urile" chiar daca sunt spatioase. Skoda ramane o marca cu renume , in pas cu moda\tehnologia , la preturi accesibile. Vrem sa vedem si motorizari hybrid fabricate de Skoda.
    4 3
  • Rapid = Scala
    Scala interior = Peugeot 307 (cand a aparut)
    0 3
  • @Mircea

    e bine ca am lamurit problema, pentru ca as fi bagat mana'n foc ca sunt mai mult de 10 ani de cand ma mai uit pe tot felul de brosuri/documente mai mult sau mai putin publice ce contin fix astfel de tabele prin care constructorul isi identifica concurenta directa sau "directa"(?) referitor la modelul pe care incearca sa il vanda.

    evident ca atunci cand am spus "in plic" incercam sa gasesc tapul ispasitor pentru eroarea (dupa mine) a alaturarii Scalei cu mai titratii Ford, Honda, VW, etc

    @Unknown....ai zis bine, Skoda e in pas cu vremurile, motiv pentru care Scala e in 2 si nu 3 volume
    2 0
  • NumaiAgariciSiPostaci
    NU mai scrieti daca NU aveti treaba cu lumea auto, sunteti vai de capul vostru! (ma refer la cei care au comentat cum ca 1.6 TDI 115 hp are cuplu mai mare decat 1.5 TSI 150 HP)
    Uitati datele tehnice bai postacilor:
    Cuplu 1.6 TDI si consum la 100km: 250 Nm/1500–3250, 4,1-4,2l
    1.5 TSI: 250 Nm/1500–3500, 4,9-5l (da, consuma cu 0.8l mai mult dar ai 45 hp, +18 km/h viteza maxima pe gps, -2.1s 0-100)
    6 4
  • xxshadow1548
    and at text u put: 1.5 TSI are acelasi cuplu ca 1.6 TDI, si are si pe o plaja de turatii mai mari, numai scrieti daca habar nu aveti!
    1 2
  • inexorabil
    Atâtea “interferențe” de date, estimări, comparații, disertații (vreau un antinevralgic), așa cum “dă bine” la imaginea unor pasionați auto, și eu, insensibil din fire, continui să fredonez același refren: Opel Astra J (mai ales OPC). A, și mă gândesc, cu patos suculent, la “inch” pentru jante, la rigla de la sol ȋn sus, la "car dimensions", la volumul exact al portbagajului modelului “cel mai cel ȋn clasa lui”, la v-max vs. v-max & 0-100 vs. 0-100, la "cel mai economic consum" (tot "ȋn clasa lui"), la prețul “cu opțiuni” față de reperul-calviție, dar și la dinamica superioară a “benzinarului” față de Diesel – sau invers, ah, scuzați-mi incompetența.

    Iar viața ȋși aprinde, tacticoasă, o țigară și face ce știe ea la superlativ: să (se) fumeze.

    P.S. Pe vremuri “de sinistră amintire” (când eram cu toții “asupriți” ȋn consumism, pardon, ȋn comunism), televiziunea emitea cam două ore pe zi și lumea era foarte sănătoasă d.t.p.d.v. Ce-ar fi ca AM să ne ofere șansa de a citi doar două articole (și acelea maximum relevante, dacă pot fi considerate astfel) pe săptămână? “Zic și eu” (ți-a blocat “anticorupția” contul din bancă, vienezule, deci n-am cum să-ți plătesc drepturi de autor).
    6 2
  • Muaamaaa...imi cer mii de scuze cohortelor de experti in ale cuplului la motoarele VAG !! Mea culpa ca nu am verificat ce spunea PMC si mi-am dat si eu cu parerea. Ce-aveti bre ?....nu despre asta era discutia ...sincer in dos ma doare ce cuplu avea 1.5-ul TSI pe care l-am condus dar eu totusi pot sa jur ca-mi aduc aminte ca mi-au spus de un 200 nM parca...o fi fost varianta mai slaba ? ...era un Golf 7 cu 1,5 tsi. Sincer nici nu mi-am imaginat ca au ajuns la 250 nM , parca mai ieri avea 1,4 TSI doar 200 nM si tot 150 cai si era foarte placut si motorul ala.
    P.S. : in visele voastre consuma 1,5 TSI cu 0,8 litri mai mult decat 1,6 TDI (sau doar in fisa tehnica poate). Diferenta este de 2-2,5 litri si nu incercati sa ma convingeti ca nu e asa ca nu aveti nici-o sansa. Deci @ PMC : depinde ce vrei de la masina, daca chiar o iei pt. a face treaba cu ea si stii ca o sa o "calaresti" vreo 200 k cel putin , atunci clar iei TDI-ul.
    P.S. 2 : uite , daca stau si ma gandesc acum , nici nu mai stiu ce cuplu are motorul meu chiar , @ Costele : ce cuplu are BKD-ul de la VAG , ca tu esti expertul ?!
    4 1
  • @pipo: Din câte-mi amintesc, BKD-ul Pumpe Düse (PD) de pe Octavia-II / Passat - A3 2.0 TDI etc (140 CP) are 320 Nm la 1700 sau 1800 rpm.
    ...O valoare respectabilă, care avantajează însă comparativ și cei 200 Nm ai motorașului cu juma de cilindree 1.0 TSI de 115 CP (sau 116 CP la Audi A1-3, ori *doar* 110 CP la Fabia - hehehe, marketingule VW... fiindcă toate scot în realitate +/- 120 CP )

    Cât despre diferențele reale consum benz./diesel de putere egală, subscriu -- încă din postul precedent -- la cca. 2l/100 km în favoarea dieselului, în segmentul compact.

    Repet însă că, la 3K € suprapreț diesel, consumul redus nu acoperă *amortizarea* costurilor totale decât pt. (unele) firme. Mai ales dacă luăm în calcul un alt factor - pierderea de valoare previzibil în creștere pt. dieseluri la revânzare !!!
    13 0
  • ...Și un ultim PS (că altfel *ne fumează viața viețile* postând p-aici, vorba lui @inexo) - legat tot de politicile de prețuri uneori aberat de diferite în funcție de țară - și, repet, imposibil de explicat prin argumente logice.

    Deci, la nemți pe Scala 1.6 Diesel se cer cu... - țineți-vă respirația - 50 (cincizeci :-)) de euro mai mult decît pe benzinarul similar echipat (Ambition) de 115 CP !!!
    ...Care costă 21.450 Euro. Iar TSI de 150 PS (DSG) - 25.200.
    Versiunea de bază (1.0 TSI 95 CP) va costa la ei 17.350 €, mai spre vară. Să nu ne imaginăm totuși că la noi va fi tot cu 4.100 € mai ieftină ca 115 CP-ul...
    12 0
  • Merci Kiro ! Hi hi...imi aduc aminte ca tot incercau cei de la Porche service Skoda sa-mi explice cum ca de fapt asta nu e un PD ,ci ca e un fel PD imbunatatit cu nus' ce si e aproape de fapt un CR (common rail) si eu ma amuzam si ma prefaceam foarte interesat dar eu doar atata aveam in cap : 16 valve/140 cai -ce dracu ma intereseaza pe mine altceva ! Dar au avut dreptate pana la urma , s-au facut 11 ani de cand e produsa masina si nu a avut nici cea mai mica problema . Bine...nici nu a sarit vreodata vreo revizie. Dar...gata ...ca n-o mai sufar , vreau s-o schimb cat de curand. Si sa stii ca la noi inca se cauta dieselul SH si cred ca inca multi ani d-aici incolo . Anul trecut am avut oferta de 6000 mii pe ea (model 2008 !!!) ,bine ..e L&K si probabil a contat si asta dar totusi ...
    4 0
  • Costel
    @pipo
    is surprins ca tu ii capabil sa vii cu un raspuns pentru un postac cu carente semnificative la aritmetica elementara (+45cp ?!? ) :D si asta deoarece orice argumentatie aluneca invariabil in derizoriu

    referitor la diferenta de consum benzina / motorina care ii invocata de domnia sa ii momentul oportun sa fac o sumedenie de pasi in spate :D si asta fiindca consider ca ii abordarea optima pentru mine si nu numai

    is total de acord ca interventia mea ii si tardiva si tarzie doar ca o "culpa" considerabila ii revine Shakedown-ului din Mediterana cu triluri Otto de aceasta data :D
    4 0
  • inexorabil
    Glorie eternă acelui “postac” care ne ȋmpărtășește PLĂCEREA DE A CONDUCE, fără o conexiune prevalentă cu universul sec, prozaic, al “științelor exacte”. Dacă nu cumva ne-am pierdut cu toții acest har…

    Iată, de pildă, ce epopee a stârnit cea mai impresionantă “compactă” din istoria automobilului (așa o consider eu), o veritabilă demonstrație de masculinitate:

    https://www.youtube.com/watch?v=jtlSeApabCw
    6 1
  • 1.4 TSI 150 hp are tot 250 NM, iar ai dat cu bata in balta, 1.4 122-125 hp si 1.5 130 hp au 200 nm de la 1400 pana la 4000 RPM
    3 2
  • Hybrid Power
    PENTRU CEI care o tot dau intr-una ca "1,5 turbo de Civic are probleme" -- sunteti campioni la muscat momeala jurnalistica pentru ca nu stiti sa va informati pana la urma, ci doar superficial.
    Problema se va rezolva cu o updatare de soft prin revizuirea hartii de injectie pentru ca injectoarele sa nu mai pișe benzina degeaba, iata si toata problema Civicului. Prostilor
    0 2
  • @Kirotractor: Exact ce spuneam eu, la 1.5 benzina pretul e la fel DACA NU MAI MARE DECAT LA DIESEL! Deci merita Diesel mai mult. :)
    As simple as that.
    Cat despre cuplu, versiunea de 130 CP are cuplu 200. ;) Doar cea de 150 CP are cuplu la fel cu Dieselul. Trebuie sa va reamintesc ca exista si 2.0 Diesel care are 320? ;)
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru