Smart Fortwo şi Forfour au primit o nouă generaţie

de Sebastian Toma
Joi, 17.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Smart a prezentat astăzi noile generaţii ale modelelor Fortwo şi Forfour. Acestea împart platforma cu noul Renault Twingo, dar păstrează anumite trăsături de design de la predecesoarele lor.

Smart a prezentat noile generaţii ale modelelor Fortwo şi Forfour. Acestea folosesc aceeaşi platformă tehnică, dezvoltată în colaborare cu francezii de la Renault şi lansată deja pe noul Twingo şi se bucură de aceleaşi elemente estetice găsite la precedesorii lor, reintrepretate într-o versiune modernă. Legătura dintre noile modele de la Smart şi a treia generaţie a lui Renault Twingo este la nivel de platformă, motorizări şi alte elemente, totalizând 70% dintre componentele care formează vehiculul complet. Noul Fortwo este mai lat decât predecesorul său, deşi îşi păstrează lungimea, în timp ce noul Forfour este mai scurt decât predecesorul său. Ambele modele vor fi oferite atât în versiuni cu transmisie manuală cu cinci trepte, premieră pentru gama Smart, cât şi în versiuni cu transmisie automată cu două ambreiaje şi şase trepte, o altă premieră pentru marca deţinută de grupul Daimler.

Renault Twingo - noua generaţie vine cu motor şi propulsie spate

Noile Smart fortwo şi forfour seamănă mai mult între ele decât precedesoarele lor.

Esential 25 de centimetri a pierdut Smart Forfour în lungime de la prima la a doua generaţie.
600 de euro este diferenţa de preţ între un Fortwo şi un Forfour cu aceeaşi motorizare, anunţă reprezentanţii Daimler.
Caroseria noului Smart Fortwo are o lungime de 2.690 milimetri, aproape la fel ca la generaţia precedentă, în timp ce lăţimea a crescut la 1.660 milimetri şi înălţimea atinge 1.550 milimetri.
Fratele său cu patru locuri este cu 250 milimetri mai scurt decât generaţia precedentă, dar tot are o lungime de 3.490 milimetri, dintre care 2.494 reprezintă ampatamentul. În ceea ce priveşte volumul portbagajului, Smart Fortwo oferă 260 de litri pentru bagaje, în timp ce Forfour asigură 185 de litri, dar plierea banchetei spate ridică volumul de încărcare la 730 de litri. Ambele modele se mândresc cu o rază de bracare foarte mică, de 6.95 metri pentru fortwo (de la o bordură la alta) şi de 8.65 metri pentru Forfour (bordură la bordură).

Smart va avea un nou logo odată cu lansarea modelelor Fortwo şi Forfour

Printre dotările de care se bucură noile generaţii ale modelelor Fortwo şi Forfour sunt cameră video pentru marşarier, senzori de parcare spate, lumini de zi cu LED-uri integrate în blocurile optice şi o serie de sisteme de siguranţă menite să le asigure cinci stele la testele EuroNCAP. La interior, remarcăm volanul cu trei spiţe redesenat, aeratoarele cu design interesant ale sistemului de climatizare, suporturile de pahar spate integrate în bancheta lui Smart Forfour şi ornamentele în culoarea caroseriei aplicate atât lui Fortwo, cât şi lui Forfour.

Smart Fortwo va avea un motor pe benzină produs de Dacia la Mioveni

Interiorul modelelor Smart a fost schimbat dramatic odată cu noua generaţie. Printre noutăţi, există şi o transmisie manuală.

MOTORIZĂRI

Urmareste Automarket
Gama de propulsoare oferită alături de noile Fortwo şi Forfour include două unităţi cu trei cilindri în linie.
Unul dintre ele este un 1.0 benzină aspirat, de 71 CP şi 91 Nm, iar al doilea este un motor turbo de 0.9 litri, cunoscut deja sub numele de 0.9 TCe în nomenclatura Dacia-Renault, care livrează 90 CP şi 135 Nm. Ulterior, cei de la Smart vor oferi şi o motorizare entry-level, alimentată tot cu benzină, care va furniza doar 60 CP. Indiferent de motorul ales, clienţii pot comanda o transmisie manuală cu cinci trepte sau o transmisie cu două ambreiaje şi şase trepte, care distribuie puterea către roţile din spate.

Şeful Daimler: "Noul Smart Forfour va aduce profit pentru prima oară în istoria mărcii"

Via Daimler

Comentarii (11)

  • Arată foarte bine mașinuța însă am observat un singur lucru care nu-mi place la interior și asta e doar părerea mea.Urăsc faptul ca au preluat de la Renault "levierul" ala gigantic care se vrea a fi schimbător de viteze.O mașinuță de oraș ca Smart-ul după părerea mea umila ar trebuie sa aibe un schimbător micuț , cu rapoarte scurte (ca pt traficul aglomerat din orașe) așezat mai sus , pe consola centrala , exact ca la Fiat 500 de exemplu.Nu înțeleg de ce trebuie sa ai pe un Smart un "baston" de 30cm înălțime ca și cum ai conduce o rabă.
    19 2
  • frumusel, place la mine, mai ales buburuza aia in 3 usi...preturile sunt curios cat mari/mici vor fi.

    @vlad....uitandu-ma cu atentie la clip (dupa ce am citit observatia ta legata de schimbator) nu mi se pare ca levierul e chiar"gigantic". E cumva rezonabil, foarte la indemana, distanta volan-schimbator fiind chiar mica. Poate ca daca mai ridcau consola dintre scaune lasau impresia de joystick dar pana la urma de cate ori te uiti la schimbator sa ii vezi defectele? Plus ca ai si cutie automata si ai scapat de durerile de cap si de un design nefericit, cum zici tu.

    Una peste alta masinuta mi se pare interesanta
    10 2
  • @vianu , într-adevăr , ai dreptate în anumite aspecte.Totuși conducând ocazional un Logan și un Clio iar ca mașină personala având un Focus diferența dintre schimbătoare mi se pare enorma.La Logan&Clio levierul e bădăran iar la Focus e mult mai ergonomic și mai plăcut de "manevrat".Oricum , cum am mai spus , e părerea mea și nu e cazul sa facem caz pe chestia asta.Asa cum și tu ai spus , transmisia automata e un must-have în zilele noastre pentru o mașină strict de oraș.Mașina în mare îmi place enorm , dacă mi-as permite , as achiziționa una doar pentru obositorul oraș și veșnicul strecurat și cautat locuri de parcare.
    Suma respectelor !
    11 1
  • pai e posibil ca feeling-ul sa fie acelasi ca si pe renaul/logan, pe langa geometria schimbatorului la ford selectarea vitezelor pare sa se faca parca intr-un mediu mai...moale

    suma respectelor :))...nu stiam de unde am mai auzit urarea...diesel inside ;)
    6 0
  • interesante buburuzele....
    ziceam acum ceva timp ca imi place tare mult noul Twingo insa noul Forfour mi se pare mai dinamic(cel putin vizual)....
    si la interior mi se pare mai stilat ca Twingo.....
    binenteles modelul smart '4' va fi oricum mai scump decat un Twingo....
    7 2
  • Andrei78
    Urmeaza si o versiune Brabus cu 100 sau 110 cai .
    Sistemul audio este Harman .
    4 0
  • Dupa vestitul Citan "Kangoo" vine si micutul Smart "Twingo" . Felicitari, celor de la Renault bineinteles.
    6 1
  • Andrei
    Inca o observatie ce trebuie facuta acestui nou Smart...nu inteleg de ce au scos evacurea aia mica de sub masina...la generatia anterioara nu se vedea si era foarte frumos...ce naiba le-a dat in capul ala sa scoata o teava micuta de sub caroserie...ciudat,in rest frumoasa masina.
    1 0
  • Sandu al-III-lea
    "Miroase" puternic a Renault Twingo.Domnii de la Smart...v-a lasat inspiratia?
    0 0
  • Pacat ca n-ai observat ca la Focus schimbatorul agata la schimbarea treptelor
    0 0
  • @mda

    te contrazic....la mine nu
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru