Statul german a respins ajutorul de 1.1 miliarde de euro cerut de Opel

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 10.06.2010
Ministrul Economiei din Germania a refuzat să sprijine garantarea unui împrumut de 1.1 miliarde de euro în favoarea Opel, pe motiv că GM are suficiente fonduri să întreţină marca nemţească.

După cum ştiţi, GM încearcă din răsputeri să restructureze toate mărcile din portofoliu. "Merele" neprofitabile au fost aruncate la gunoi fără niciun fel de sentiment, iar mărcile rămase în viaţă sunt la "cură" pentru a elimina toate pierderile. Din păcate, chiar şi restructurările costă, aşa că Opel a cerut un ajutor de 1.1 miliarde de euro. Ajutorul respectiv a fost respins de Ministrul Economiei din Germania, Rainer Bruederle, deoarece consorţiul american care deţine Opel are suficiente fonduri să supravieţuiască. Bruederle a declarat că este încrezător în şansele de supravieţuire ale celor de la Opel în viitor fără garanţii de la guvern şi împrumuturi.

Nick Reilly, şeful GM Europe, a declarat că este foarte dezamăgit de această decizie, la fel ca şefii Opel. Mai mult decât atât, Reilly a completat că nu înţelege motivele din spatele acestei respingeri. Pe de altă parte, cancelarul german Angela Merkel va discuta posibile opţiuni pentru Opel alături de reprezentaţii celor patru land-uri germane în care Opel are fabrici şi circa 23.000 de salariaţi.

Aceste state au fost deja foarte îngăduitoare cu Opel şi ar putea furniza un sfert sau chiar o treime din cei 1.1 miliarde de euro.

GM este pregatit să facă o injecţie de fonduri în valoare de 1.9 miliarde de euro pentru a-şi sprijini planul de restructurare. Din pacate pentru angajaţii Opel, această restructurare implică pierderea a 8.000 de locuri de muncă, iar injecţia de fonduri va fi realizată doar cu sprijinul guvernului german, prin acordarea garanţiei în valoare de 1.1 miliarde de euro. Nick Reilly a subliniat faptul că guvernul din Marea Britanie a fost de acord să garanteze 330 milioane de euro în împrumuturi şi Spania a indicat o sumă similară, deşi guvernele celor două ţări nu deţin acţiuni în cadrul mărcilor GM Europe, cum este cazul Germaniei.

Via | AFP (înreg.)

Comentarii (1)

  • george
    TUPEU DAMBOVITEAN
    are nenea Reilly asta. Daca nu intelege care sunt motivele din spatele respingerii, sa-l intrebe pe CEO-ul GM. O fi din cauza faptului ca s-au sucit ca niste rame in ultimul moment al tranzactiei cu Magna?
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru