Strategie de mobilitate urbană: serviciile de car sharing ar putea reduce traficul din București cu 25%

de Petre Barac
Luni, 05.02.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Serviciile de car sharing ar reduce traficul din București cu 25%, condiţia fiind ca autorităţile locale să includă acest tip de servicii în strategii integrate de mobilitate urbană, pe modelul metropolelor europene, potrivit unui studiu citat de agenția Agerpres.

O maşină folosită printr-un serviciu de car sharing este echivalentul deținerii a 4-8 autoturisme private și poate să reducă nevoia de spaţiu pentru parcări şi cheltuielile cu întreţinerea cu până la 40%.

Într-un studiu realizat de Perceptum Concept se mai arată că un autoturism este staţionar, în medie, 23 de ore pe zi, ceea ce înseamnă 95% din timp.

“Serviciile de car sharing presupun creşterea ratei de utilizare a maşinii cu până la 45%, maximizând eficienţa fiecărui autoturism. Este suficient să observăm câte maşini stau nefolosite zilnic, în Bucureşti, între anumite intervale orare, blocând benzi de circulaţie, trotuare şi chiar străzi, călcând deseori spaţiile verzi. Serviciile de car sharing înseamnă o utilizare mult mai eficientă şi mai raţională a autoturismului, ceea ce duce la îmbunătăţirea semnificativă a mobilităţii urbane,” a declarat Raluca Ghilea, directorul general al Perceptum Concept.

Studiul mai arată că, în perioada 2011 - 2015, România a înregistrat cea mai mare creştere a numărului de înmatriculări de autoturisme din Uniunea Europeană, de 19%.

Potrivit sursei citate, românii își doresc mașini, însă doar 35.5% din populaţie deţine un autoturism.

În UE, serviciile de car sharing în orașe precum Milano, Bremen sau Zurich, unde municipalităţile au elaborat strategii de mobilitate urbană în jurul acestor servicii, traficul a fost redus cu procente între 15% şi 35%.

Via Agerpres

 

Comentarii (2)

  • ACE - Craiova
    in SUA s-a realizat un studiu privind masinile autonome, utilizate in sistem car sharing, pentru taxi.
    CONCLUZIA: numarul de masini necesar pentru aceasta activitate,
    intr-un oras mare, AR FI DE NUMAI 25% fata de cel actual !!!!!
    Va inchipuiti cat de mult s-ar decongestiona astfel marile orase ?!
    Putem extinde acest lucru si pentru firme si persoane fizice .....
    Fara multe noxe, fara aglomeratie mare pe strazi, locuri de parcare suficiente, fara atatea claxoane INUTILE in trafic, ......plictiseala PREA mare monser`......
    12 0
  • Obisnuieste tu romanul de rand, care are bani de un cazan de 2000-2500 de euro, sa renunte la masina pentru ceva gen car sharing.
    Ideea nu e deloc proasta. Problema e la noi, ca natie, ca suntem redusi mintal ca sa vedem dincolo de confortul personal si sa incercam sa renuntam la el. Preferam sa pierdem f mult timp in trafic, sa consumam mult mai mult combustibil, sa poluam mai mult, sa injuram politicienii (care e drept ca au o parte din vina, dar mai depinde uneori si de noi) decat sa apelam la aceasta varianta sau, mai simplu, sa folosim la transportul in comun.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru