Studiu: Accelerarea adoptării mașinilor electrice în Europa va afecta numărul locurilor de muncă, inclusiv în România

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Vineri, 07.09.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorii auto avertizează că viitoarele norme de emisii care favorizează mașinile electrice vor avea un impact negativ asupra locurilor de muncă din industria auto, inclusiv în România.

Parlamentul European va vota în 10 septembrie stabilirea unor noi obiective pentru emisiile medii de dioxid de carbon pentru constructorii auto. Propunerea actuală este ca Parlamentul să aprobe o reducere drastică a emisiilor pentru a forța constructorii să lanseze cât mai multe modele electrice.

Totuși, un studiu realizat de compania FTI Consulting și citat de Asociația Producătorilor de Autovehicule din Europa (ACEA) atrage atenția asupra efectelor negative ale unei astfel de strategii.

Principala problemă este legată de faptul că motoarele electrice au mai puține componente și sunt mai ușor de produs, astfel că furnizorii vor produce cu 38% mai puține componente, iar constructorii auto cu 17% mai puține.

Pe de altă parte, există încă neclarități cu privire la strategiile constructorilor în privința bateriilor pentru mașini electrice. Numeroși producători vor prefera varianta de a cumpăra bateriile de la producători independenți care au uzine în special în Asia, în loc să producă bateriile local, în Uniunea Europeană.

În acest context, studiul menționează că țări cu tradiție în industria auto, așa cum este și România, vor fi afectate în cazul în care regulamentul emisiilor va deveni prea dur. "În 14 regiuni europene, în special Cehia, Germania, Italia, Slovacia, Ungaria, România și Suedia, industria auto are peste 20% din numărul total muncitori care lucrează în uzine.

O presiune forțată pentru dezvoltarea mașinilor electrice va afecta disproporțional locurile de muncă din aceste regiuni", se menționează în raport.

Via ACEA

Comentarii (5)

  • Nu cred,atunci cand au trecut de la locomotiva cu aburi la cea diesel si electrica nu s-au pierdut locuri de munca,doar s-au schimbat nevoii,au evualuat. Pana la urma o masina electrica e la fel ca una conventionala,mai putin motorul si transmisia,in rest furnizorii raman aceiasi.
    11 1
  • Nu e nici o problema. Furnizorii se vor reprofila. Totul se intampla suficient de incet iar schimbarea se va face natural. Invatamantul va produce alte specializari, care vor fi angajati treptat in locul celor cu specializari care nu se mai cer si care, incet, se vor pensiona.
    10 1
  • mircea badea
    facem cate o fabrica rombat in fiecare oras..
    2 0
  • Și Oreste

    Nu, nu roamblat, doar ce a ieșit din garanție și a trebuit să împing coaja să pornească!
    2 0
  • Milionarul
    Putin imi pasa !
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru