STUDIU: Conducerea unei maşini cu transmisie manuală, echivalentă cu o şedinţă de fitness

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 27.07.2011
Cercetătorii japonezi afirmă că traversarea unui oraş aglomerat la bordul unui autoturism cu transmisie manuală este echivalentul unei vizite la o sală de fitness.

Analiştii japonezi estimează că şoferii automobilelor cu transmisie manuală efectuează peste 200 de schimbări de treaptă la traversarea unui oraş în drumul spre serviciu. Angajaţii Honda au făcut şi ei un calcul paralel, valabil pentru traficul din Japonia, care spune că fiecare kilometru în oraş este tradus prin 12 schimbări de treaptă. Mai mult decât atât, respectiva statistică este valabilă pentru un traseu de până la 15 kilometri, navetiştii fiind nevoiţi să facă mult mai multe schimbări de treaptă decât alţi şoferi.

Având în vedere faptul că şoferul trebuie să se şi întoarcă acasă pe acelaşi traseu, sau chiar să facă şi alte drumuri în decursul zilei respective, numărul schimbărilor de treaptă se apropie de 500, spun cercetătorii japonezi. Într-o lună, un şofer face câteva mii de schimbări de treaptă de viteză, doar pentru a ajunge de acasă la birou şi invers. Într-un fel, studiul japonezilor explică de ce unele trasee sunt deosebit de obositoare şi de ce preferă unii clienţi transmisiile automate.

Mai nou, unele transmisii automate sunt mai rapide şi mai confortabile decât unităţile manuale echivalente. Între timp, cei de la Porsche pregătesc o transmisie manuală cu şapte trepte, care va debuta pe viitorul 911.

Cercetătorii merg mai departe cu afirmaţiile, spunând că o asemenea călătorie este echivalentă cu o şedinţă la sala de fitness. Dintr-un punct de vedere, aceştia au dreptate – schimbarea treptelor de viteză este o mişcare repetitivă, ce necesită o anumită metodă de execuţie şi un anumit ritm, cel din urmă putând fi accelerat la nevoie. Schimbările de trepte operate extrem de lent (a nu se confunda cu lin) nu ajută pe nimeni, ba chiar afectează automobilul prin accentuarea uzurii aplicate rulmentului de presiune, uzură care intervine la fiecare debreiere şi chiar la fiecare atingere a pedalei de ambreiaj.

Via | Transmissia.net

Comentarii (11)

  • Studiu
    Interesant studiu au facut japonezii,eu tind sa le dau dreptate in privinta asta.
    9 7
  • danny boy
    Pai in cazul asta mai toti soferii bucuresteni ar trebui sa arate precum Calista Flockhart. In schimb, majoritatea seamana izbitor de mult cu Yokozuna. Hmm, nu prea merge teoria asta cu fitness-ul la noi.
    13 2
  • Devorattor
    Fitness? Mai degraba stres inutil! :))
    Un motiv in plus pentru care cutia automata va inlocui, in cativa ani ,cutia manuala la aproape toate masinile noi! Transmisia automata este de viitor, iar cei care prefera sa mestece cu batul in mamaliga ar trebui sa se gandeasca mai bine. Pana acum nu am vazut niciun burtos care a reusit sa slabeasca de la schimbatul vitezelor si nici vreo gagicuta care sa-si modeleze formele de la asemenea "sport". Daca vrei fitness, exista sali de fitness sau poti face sport in aer liber, in Bucuresti 2011, un lucru e cert: cutia manuala este un stres inutil!
    12 4
  • Ma gandeam eu de ce mi s-au umflat muschii pe mine asa de tare in ultima vreme, am facut 2 drumuri de Bucuresti in ultima luna si parca mi-a crescut brandul. Acum trebuie sa imi caut o masina englezeasca sa nu ramana stanga in urma.
    15 0
  • tot io
    Totusi ce nu am inteles eu din toata stirea asta : ce treaba au cercetatorii japonezi care au vazut ca ei au bratul stang mai mare decat dreptul cu Porsche 911. Ce numai ei mai fac cutii manuale de trebuia dati de exemplu?
    1 1
  • marius.de
    da da asa este.....
    echivalent cu o sedinta fitness ...dar la bani adica cam tot atat costa si uzura masinii cat echivalent 1-2 ore fitness...
    2 1
  • @Devorattor
    daca nu esti in stare sa schimbi manual si in acelasi timp sa fii atent la trafic inseamna ca nu ai ce cauta pe sosea. Simplu.
    5 9
  • zarnesteanu
    La cat de greu
    Se schimba vitezele la o masina japoneza, statistica asta nu-i absolut deloc suprinzatoare. Tragi de schimbator ca de parul de la gard, volanul parca e timona unui vas cu panze din secolul XIV, iar la calcatul ambreiajului tre' sa te proptesti din toate puterile in scaun pana ti se umfla bojocii.

    Nici nu-i de mirare ca nu mai apuca sa creasca.
    4 2
  • Alex Radoi
    @zarnesteanu
    Te sustin, mai putin la partea cu volanul. Acolo nu ai dreptate.
    3 1
  • @Stres
    @Devorrator
    Prietene lasa-ne cu parerile tale.. intradevar atunci cand primesti permisul daca ai dat examenul pe automata ar trebui sa iti dea permis numai pentru masinile automate si daca ai dat pe manuala ar trebui sa iti dea pentru amandoua (cum se si intampla in majoritatea tarilor din Europa). Dar in rest chiar nu are rost sa te stresezi degeaba.. Nu sunt din Bucuresti dar ma face sa rad gandul de a conduce o masina cu cutie manuala acolo :)) defapt cam cu orice te-ai deplasa fie ea chiar si bicicleta la cati retardati sunt care te claxoneaza ca boii ca nu au mai vazut in viata lor om care merge cu bicicleta ca sunt ei smecherii si isi plimba 4 randuri de burti 3 randuri de sunci si 2 guse in masina.. Ai fost vreodata intr-un oras european sa vezi cat de multe scutere si biciclete sunt si cat de relaxata este lumea (si ii lasa si pe cei cu scuterele sa se bage ca si aia trebuie sa circule nu ii claxoneaza ca sunt ei mai grohaci)?
    In Romania nu s-a auzit tata de biciclete noi suntem prea avansati avem bani de masini! (da de sosele nu =))))))) m-am saturat de Romania =)))))))))
    2 1
  • Loradae
    IEVgoiInMzLzmMdcDF
    I think you hit a bullseye there flleas!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru