STUDIU: Conducerea unei maşini cu transmisie manuală, echivalentă cu o şedinţă de fitness
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Analiştii japonezi estimează că şoferii automobilelor cu transmisie manuală efectuează peste 200 de schimbări de treaptă la traversarea unui oraş în drumul spre serviciu. Angajaţii Honda au făcut şi ei un calcul paralel, valabil pentru traficul din Japonia, care spune că fiecare kilometru în oraş este tradus prin 12 schimbări de treaptă. Mai mult decât atât, respectiva statistică este valabilă pentru un traseu de până la 15 kilometri, navetiştii fiind nevoiţi să facă mult mai multe schimbări de treaptă decât alţi şoferi.
Având în vedere faptul că şoferul trebuie să se şi întoarcă acasă pe acelaşi traseu, sau chiar să facă şi alte drumuri în decursul zilei respective, numărul schimbărilor de treaptă se apropie de 500, spun cercetătorii japonezi. Într-o lună, un şofer face câteva mii de schimbări de treaptă de viteză, doar pentru a ajunge de acasă la birou şi invers. Într-un fel, studiul japonezilor explică de ce unele trasee sunt deosebit de obositoare şi de ce preferă unii clienţi transmisiile automate.
Mai nou, unele transmisii automate sunt mai rapide şi mai confortabile decât unităţile manuale echivalente. Între timp, cei de la Porsche pregătesc o transmisie manuală cu şapte trepte, care va debuta pe viitorul 911.Cercetătorii merg mai departe cu afirmaţiile, spunând că o asemenea călătorie este echivalentă cu o şedinţă la sala de fitness. Dintr-un punct de vedere, aceştia au dreptate – schimbarea treptelor de viteză este o mişcare repetitivă, ce necesită o anumită metodă de execuţie şi un anumit ritm, cel din urmă putând fi accelerat la nevoie. Schimbările de trepte operate extrem de lent (a nu se confunda cu lin) nu ajută pe nimeni, ba chiar afectează automobilul prin accentuarea uzurii aplicate rulmentului de presiune, uzură care intervine la fiecare debreiere şi chiar la fiecare atingere a pedalei de ambreiaj.
Via | Transmissia.net
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din O lume nebuna
-
Citroen a dezvăluit o creație neobișnuită în forma unui car de război. Aspectul trăsurii este inspirat de celebrul Citroen 2CV, iar carul a fost creat special pentru noul film Asterix & Obelix: The Middle Kingdom. (24.02)
-
Lamborghini și-a unit forțele cu un producător independent din lumea muzicii pentru a crea mai multe piese muzicale neobișnuite. Acestea conțin sunetul motoarelor V12, V10 și V8 ale mărcii italiene, iar piesele sunt disponibile ca un playlist pe Spotify. (16.11)
-
Bugatti și-a unit forțele cu Champagne Carbon și a dezvăluit o sticlă de șampanie personalizată, al cărei preț nu a fost anunțat. (05.11)
- Prima imagine cu noua Mazda CX-80, un SUV cu 7 locuri pentru Europa. Data lansării, confirmată
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noul Nissan Qashqai. 5 lucruri esențiale
- Primele imagini oficiale cu noul BMW X3
- Noul Volkswagen Golf 8 facelift a intrat în producție, la uzina din Wolfsburg
- VIDEO: Imagini noi cu viitorul Citroen C3 Aircross, înrudit cu Opel Frontera
Nici nu-i de mirare ca nu mai apuca sa creasca.
In Romania nu s-a auzit tata de biciclete noi suntem prea avansati avem bani de masini! (da de sosele nu =))))))) m-am saturat de Romania =)))))))))