Studiu: Ferrari are profit de 69.000 de euro pe fiecare mașină vândută. Porsche, cu 17.000 de euro, profit dublu față de Mercedes, BMW și Audi

de Paul Cosma
Miercuri, 08.08.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu realizat în Germania arată că Ferrari a obținut un profit de 69.000 de euro pe fiecare mașină vândută în primele 6 luni ale acestui an, fiind cel mai profitabil constructor de pe piață. Studiul mai arată că Porsche a avut profit dublu față de Mercedes, BMW și Audi, la fiecare unitate vândută, în timp ce Bentley a avut cele mai mari pierderi.

Pe lângă vânzările ridicate și cererea mare din partea clienților, producătorii auto mai urmăresc și alte obiective, profitul fiind unul dintre cele mai importante elemente financiare.

Un profesor de economie din Duisburg (Germania) a vrut să vadă care sunt cei mai profitabili constructori la ora actuală, luând în calcul rezultatele obținute pe primele 6 luni din 2018.

Studiul său a scos la iveală că Ferrari domină topul, cu un profit de 69.000 de euro pe fiecare mașină vândută. Porsche este cel mai performant brand german, din acest punct de vedere, cu un profit dublu (17.000 de euro) față de Mercedes, BMW și Audi, urmate la mică distanță de Volvo.

Potrivit aceleiași analize, Maserati a avut un profit de aproape 5.000 de euro, în timp ce grupul Jaguar Land Rover s-a mulțumit cu doar 800 de euro pe fiecare mașină vândută.

În schimb, Tesla a pierdut undeva la 11.000 de euro pentru fiecare vehicul vândut în prima jumătate a anului, conform studiului.

Totuși, americanii nu stau cel mai rău la acest capitol, fiind “întrecuți” de Bentley, cu pierderi de 17.000 de euro pentru fiecare mașină vândută.

Via boerse-express

Comentarii (4)

  • Bentley pierde anual aprox 50 milioane de auro, dar grupul VAG isi permite.
    Tesla pe de alta parte, nu se stie cat mai rezista in stilul asta.
    9 3
  • Interesant, dar greu de crezut un profit asa mic pt triada premium. Tinand cont ca masinile din gama superioara au profituri ridicate ( auzisem ca la un S Klasse au un profit de aprox 20000e per masina ) posibil la un E de aprox 10k-12k, atunci un A klasse ar avea logic un profit de 3k max 4k euro. Greu de crezut cand un A are dimensiuni si gama de motoare apropiate de un Golf, bineinteles la o calitate a fabricatiei si a interiorului superioare dar care justifica greu diferenta de pret fata de Golf. Dar marjele de profit sunt cele mai bine pazite secrete din industrie si nu vom stii niciodata cifrele exacte sau macar apropiate de adevar.
    11 1
  • se numeste optimizare fiscala.

    Fiecare producator/corporatie are interesul sa isi bage cat mai multe cheltuieli pt a plati cat mai putine impozite.

    Exista offshore-uri unde se duc bani sau exista alte firme catre ofera servicii/consultanta producatorilor mai sus amintiti dar care sunt detinute tot de acelasi board de directori sau actionari.

    Dupa ce toate astea ''sunt scazute'' abia apoi rezulta aceste cifre nerealist de mici.
    8 0
  • Nu îmi este foarte clar daca este un calcul sec intre cifra declarata ca profit/numărul de mașini vândute sau este marja operațională ( traduc bagi 100€ si obții după ce scazi toate cheltuielile/taxe 120€ asta înseamnă 20% marja operațională ceea ce este imens) a mărcii transformata in cifra bruta.
    Daca Jaguar se mulțumește cu doar 800€/mașină falimentul este inevitabil.
    Pentru fanii Tesla le aduc la cunoştinţă ca sunt pe cale sa scoată firma de pe bursa, mai mult vor sa răscumpere acțiunile undeva pe la 420$ din momentul asta fiecare înțelege ce vrea.
    Meseria mea (automatist) are tangente cu industria auto, va garantez ca nu se câștigă mult si trebuie sa ai lichidități ca sa reziști
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru