SUA: Un Tesla Model S ia foc în urma unui accident, acţiunile companiei scad

de Sebastian Toma
Vineri, 04.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cel mai sigur model testat vreodată de NHTSA, Tesla Model S, a fost implicat într-un accident în Statele Unite ale Americii. Printre consecinţele evenimentului, în urma căruia maşina a luat foc, se numără şi scăderea valorii acţiunilor Tesla.

Esential 12.05 dolari este scăderea înregistrată de acţiunile Tesla (TSLA) la Nasdaq în ziua incidentului
Deşi mediatizarea unui model este în general un lucru bun, acţiunea poate să fie dăunătoare pentru compania care produce respectivul produs atunci când se întâmplă ceva negativ. Exemplul de faţă vine din Statele Unite ale Americii, unde un Tesla Model S a fost implicat într-un accident rutier şi a luat foc în urma impactului. Şoferul a ieşit la timp din vehicul, nefiind rănit de incendiu. Potrivit declaraţiilor făcute de acesta, incidentul a fost provocat de o serie de resturi metalice de pe autostradă, care au lovit acumulatorii lui Model S.

Incidentul a fost mediatizat, vehiculul în flăcări fiind prezentat într-un clip pe Youtube. În urma apariţiei acestui clip, acţiunile Tesla Motors au scăzut cu 6.24 procente la Nasdaq în cursul zilei de miercuri, ca a doua zi să scadă cu încă patru procente. Reprezentanţii Tesla Motors nu au comentat evoluţia acţiunilor companiei, dar au recunoscut faptul că incediul a pornit de la setul de acumulatori, spunând că bateria s-a comportat aşa cum ar fi trebuit, cele 16 celule fiind proiectate să nu ia foc împreună, fiind separate cu panouri ignifuge.

Urmareste Automarket
Incendiul a ridicat din nou problema siguranţei acumulatorilor litiu-ion în transporturi, două cazuri similare fiind cercetate de NHTSA: un incendiu izbucnit la bordul unui Chevrolet Volt în urma crashtest-ului standard şi un incendiu la bordul lui Boeing 787 Dreamliner. Criticii acestui tip de acumulator spun că sistemul nu este suficient de sigur pentru a fi folosit în transporturi, în timp ce companiile care folosesc acest tip de acumulator susţin că tehnologia este cât se poate de sigură în factorul de formă actual.

Via MSN

Comentarii (24)

  • Dragos
    Sa-i vedem pe laudatorii Tesla ce mai zic acum!
    30 43
  • hai sictir
    @Dragos

    Tu probabil ai uitat cate modele Ferrari si Lamborghini au luat foc fara sa fie lovite. La modelul Tesla incendiul a fost provocat de un obiect metalic de pe sosea care a lovit acumulatorii.
    35 18
  • @dragos: "Incendiul a ridicat din nou problema siguranţei acumulatorilor litiu-ion în transporturi"

    laudatorii spun ca esti destept tare
    21 14
  • nu vreau sa fiu rautacios insa probabil domnu Musk a 'meritato'
    intrebat de un 'ziarist' ce parere are despre modelele electrice de la BMW a inceput sa rada purtanduse putin cam sarcastic......
    mi se pare doar mie sau acest om e chiar antipatic......
    si sa nu mai anintesc de episodu cu hyper-loop in care chiar dansu sia dat cu stangu in dreptu precizand ca a vorbit la vrajeala....
    15 12
  • "Criticii acestui tip de acumulator spun că sistemul nu este suficient de sigur pentru a fi folosit în transporturi"
    Criticii insemnand concurenta ?

    @tzenu_bmw eu nu am nimic impotriva cu aroganta lui Musk atat timp cat scoate pe piata un produs competitiv (ce-i drept pana acuma s-a dovedit competitiv doar prin range). Sa nu uitam ca in SUA este concurenta neloiala. Imediat cum incep sa apara si alte masini care vor avea range de 500km full electric altfel se va pune problema competitivitatii, nu va mai fi Sir Musk asa arogant, pana atunci isi permite pe buna dreptate.
    15 22
  • AndreiRN
    Deci acumulatori sunt flamabili si benzina nu.
    Interesanta gandire.
    Ei sa fie sanatosi si sa produca 200 000 pe an si vom vedea.
    Oricum piesele livrate de mine nu sunt combustibile.
    :)
    14 20
  • @andrei
    bagi mana in foc?
    5 4
  • AndreiRN
    Bag mana in 3 focuri.
    De hartie.
    3 8
  • @hai sictir
    Se vede ce domn esti dupa pseudonim:))!Un raspuns civilizat nu stiti sa dati.
    4 4
  • @vianu
    Vai,ce destept esti tu,atat de destept ca nu ai inteles sensul frazei.
    3 3
  • Catalin
    eu merg pe mana producatorului, este un business de succes si ii doresc spor la treaba lui Musk. De ce nu a luat foc masina cand a fost supusa testelor de crash americane ? Nu tot frontale sunt si alea ? Prin urmare, consider un caz rar sau chiar extrem de rar...
    9 14
  • si totusi lucrurile nu trebuie privite cu superficialitate. Daca un rest metalic de pe sosea iti provoaca incendiul insemna ca acolo bateriile sunt prea expuse.

    Un caz oarecum similar a fost (parca) prin anii '60 in SUA. Numai stiu marca dar, in caz de accident din spate, luau foc. Modelul a fost retras de pe piata si revizuit.

    Adevarat, pentru un model construit de la 0 mai scapa si inginerilor unele situatii. Back to drawing board ca altfel se ineaca actiunile.
    5 6
  • redalert
    De fapt adevarul bine ascuns cu acesti acumulatori este ca sunt facuti cu napalm
    10 4
  • De cate ori v-am spus ca TESLA are probleme de calitate cu bateriile ??!

    Eu vorbesc, eu aud !
    16 10
  • @Mihai

    Si de unde stii tu ca Tesla are probleme de calitate cu bateriile,ai citit in stele?
    Nu uita ca incendiul asta a fost provocat de un accident,citeste articolul.
    6 13
  • http://wattsupwiththat.com/2012/02/22/teslas-electric-brick-problem/

    http://jalopnik.com/5887265/tesla-motors-devastating-design-problem
    14 3
  • imi plac linkurile tale vechi de aproape 2 ani. Nu crezi ca lucrurile se misca in domeniu? Pacat. Viata trece pe langa tine si tu tot cu "istorii" traiesti
    4 10
  • @ @ST (gelu)

    @gelu nu ai demonstrat nimic cu acele linkuri,chiar o dai in penibil.
    Toata lumea stie urasti Tesla si in general marcile americane.
    Mai incearca....
    3 8
  • AndreiRN
    @vianu, un "rest" metalic a distrus un Concord si ucis multe vieti asa ca .........
    Un sofer si familia lui pot muri din cauza unui arici sau unei pisici pe carosabil.
    Masina e de vina?
    2 3
  • @AndreiRN..nu cred ca ai priceput ce am vrut sa spun. N-am zis ca e vina masinii (cel mult al inginerilor). Dar atat timp cat se poate remedia o situatie concreta de ce reactionezi asa?

    Se scire ConcordE si inginerii au protejat rezervoarele de combustibili cu fibra de carbon la restul flotei. Mai documenteaza-te...esti (ca sa spun asa) pe teritoriul meu.
    2 3
  • Cosmin
    Prefer un Nissan Leaf. E mult mai fiabila !
    10 5
  • Doamne cat de naivi sunteti. Direct un Tesla mi-as cumpara, doar asa ca sa va ganditi voi cat de prost sunt eu ca dau bani pe astfel de masini futuriste si sa va luati voi masini nemtesti.

    Succes
    3 3
  • Tesla a comunicat (foarte civilizat) cu privire la acest incident: http://www.teslamotors.com/blog/model-s-fire

    Pe scurt:

    For consumers concerned about fire risk, there should be absolutely zero doubt that it is safer to power a car with a battery than a large tank of highly flammable liquid.

    — Elon
    0 1
  • 2013 vs. 2015
    Ce s-a mai intamplat intre timp...

    http://www.automarket.ro/stiri/dragostea-dureaza-trei-luni-consumer-reports-depuncteaza-tesla-model-s-66885.html

    http://www.automarket.ro/stiri/tesla-model-s-o-mai-ia-si-razna-unii-posesori-acuza-electrica-americana-ca-66919.html

    http://www.automarket.ro/tv/funny/cele-dou-scaune-din-portbagajul-lui-tesla-model-s-i-pot-aduce-probleme-cu-poliia-5385.html
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru