Surpriză pe piața din România: Dacia Duster a avut vânzări mai mari decât Logan în luna iulie

de Daniel Popescu
Miercuri, 22.08.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia Duster s-a vândut în 1602 unități în luna iulie pe piața din România și a depășit astfel Dacia Logan, modelul care ocupă în mod tradițional prima poziție în acest clasament.

În mod obișnuit, Dacia Logan este modelul cu cele mai mari vânzări pe piața din România, însă luna iulie a adus o schimbare neașteptată de lider, potrivit datelor sintetizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA).

Astfel, în a șaptea lună a anului, prima poziție în clasament a fost ocupată de Dacia Duster cu 1602 unități comercializate, în timp ce Logan a coborât pe poziția a doua cu 1460 de unități. Între timp, Dacia Sandero și-a păstrat locul 3 cu 659 de unități, în fața lui Skoda Octavia și Volkswagen Polo.

Loc Model Vânzări
iulie
1 Dacia Duster 1.602
2 Dacia Logan 1.460
3 Dacia Sandero 659
4 Skoda Octavia 498
5 Volkswagen Polo 490
6 Volkswagen Golf 414
7 Skoda Rapid 401
8 Renault Clio 399

Totuși, clasamentul primelor 7 luni nu aduce noutăți majore comparativ cu perioadele precedente. Astfel, în perioada ianuarie-iulie, Logan continuă să fie lider detașat cu 11358 unități comercializate, în timp ce Duster este pe locul doi cu 7430 de unități, iar Sandero pe locul 3 cu 5864 unități.

Cel mai vândut model de import este în continuare Renault Clio, care reușește să se mențină în fața lui Skoda Octavia cu un avans de 100 de unități. La o distanță apreciabilă de locul 5 își face apariția un alt model Skoda, și anume Rapid, comercializat în peste 2000 de unități, în timp ce Dacia Logan MCV ocupă locul 7 în fața lui Volkswagen Polo și Volkswagen Golf.

Ford Focus completează top 10 cu puțin peste 1800 de unități.

Loc Model Vânzări Creștere
1 Dacia Logan 11.358 27.2%
2 Dacia Duster 7.430 79.4%
3 Dacia Sandero 5.864 11.7%
4 Renault Clio 3.225 44.6%
5 Skoda Octavia 3.125 17.2%
6 Skoda Rapid 2.118 17.7%
7 Dacia Logan MCV 2.030 7.6%
8 Volkswagen Polo 2.006 35.7%
9 Volkswagen Golf 1.920 18.1%
10 Ford Focus 1.818 7.8%

Via APIA

Comentarii (11)

  • Anonim
    Dacia Duster este o masina corecta care este mai suv decat alte modele . Unde intra Dacia multe modele similare dar mult mai scumpe nu au cum sa intre .
    20 4
  • @Anonim
    Cati dintre posesorii de Duster sau alte SUV uri au nevoie si vor "sa intre" acolo unde "intra Dacia multe modele similare dar mult mai scumpe nu au cum sa intre". Majoritatea circula cu ele pe asfalt in cel bai bun caz pe un macadam pe care poti intra si cu un Tico. Duster nu face altceva decat sa se plieze pe orgoliul celor care vor gip nou dar pana acum nu-si permiteau.

    In statistica cred ca intra si vanzarile catre institutiile statului care sunt substantiale.
    10 10
  • @"@.." Bineinteles ca intra toate vanzarile, desi cresterea substantiala nu cred ca de acolo este. Duster-ul nou a aratat cel mai mare salt din gama dacia la confort si detalii. Cu Duster, dacia s-a indepartat cel mai mult de conceptul de "smart buying", si a inceput sa includa si optiuni neesentiale dar care sporesc confortul la fel ca restul fabricantilor.
    Daca adaugam si starea infrastructurii din romania (inzapezita iarna si desfundata in rest) incepem sa intelegem de ce unii oameni se departeaza de o compacta de volum (noua sau sh) si aleg un Duster nou.
    Tendinta catre suv-uri (ultrablamata pe aici) este cu atat ma utila in romania si faptul ca Dacia profita de ea mi se pare un lucru extraordinar.
    22 2
  • Si cu caruta poti intra pe unde niste SUV-uri nu pot intra. Asta nu inseamna ca mie imi trebuie caruta.
    7 17
  • Eu in ultima vreme am inceput sa vad tot mai mult de ce e util un SUV in Romania. Stau la munte si vad multe Dustere folosite de ocolul silvic, primarie, fermieri, etc, care chiar sunt folosite offroad. Drumurile de macadam sunt adeseori rupte de apa care creaza santuri mari. E chiar fain sa stii ca poti merge pe ele fara griji ca avariezi masina.

    In plus, eforturile de deszapezire sunt adesea foarte slabe iarna iar atunci cand ai pante serioase de urcat pe serpentine, o masina ca un Duster e foarte utila. Mai mult, infrastructura e asa de prost intretinuta ca uneori sunt cratere la intrarile si iesirile pe unele strazi cu grad mare de inclinatie si risti sa lovesti masina.

    Conduc un Volvo cu suspensie sport si e destul de joasa garda la sol. Sta incredibil in curbe dar dezavantajul e ca la parcari daca ma apropii prea mult de marginea trotuarului cu botul, risc sa frec pe dedesupt bara din fata iar intr-o calatorie recenta in Neamt (care are drumuri oribile), am oprit rapid pe marginea asfaltata a drumului si am dat de un crater acoperit de apa. Masina a intrat in apa si am lovit-o pe dedesupt, de am crezut ca am spart baia. Din fericire nu a avut nimic.

    Am mai patit mai demult la iesirea dintr-o benzinarie unde era panta si mancat asfaltul si prin Martie era sa nu mai pot iesi cand am intrat noaptea din greseala intr-o parcare inundata cu apa si acoperita de zapada. Anul trecut am avut o furtuna din cauza careia erau crengi cazute pe drum pe kilometri, care puteau lovi usor o masina mai joasa.

    In orice caz, ideea mea e ca apar tot felul de situatii nasoale in Romania, si destul de des. Situatii in care risti sa-ti avariezi masina sau sa ramai blocat undeva din cauza infrastructurii proaste, a vremii sau a unor evenimente neprevazute. In prezent multe masini normale noi (hatchback, break) se vand cu o garda la sol foarte mica, inadecvata pentru drumurile noastre. Din punctul meu de vedere, Duster e o alegere mai buna pentru o familie si e cam toata masina de care are nevoie un om normal. Nu toti o vor folosi la potentialul maxim, dar ofera niste avantaje mari pentru drumurile din Romania, care o fac o optiune demna de luat in seama.
    15 3
  • Cu garda la sol ai dreptate mare, dar pentru 17,5 cm gardă (peste multe suvulețe) e suficientă o Dacie cu echipare Stepway.
    Nu e nevoie de 4x4 mereu. Doar de gardă mai mare și scut metalic.
    5 4
  • SamSaram
    Bă sami, ai rămas cu sechele.

    PS: tu, uzual, nu foloseşti toată maşina?
    4 6
  • vreau sa stiu> De ce toti cei de la mine de la munca care au vrut un suv ieftin si au asteptat Duster si-au luat toti alte suvuri pentru ca au preferat sa plateasca 1000 de euro in plus pe alte suvuri gen kia sportage Kadjar s.a. si eu vreau sa-mi iau unul cu cutie automata 4x2. M-am dus la dealer si mai aveau in stoc 1.5 dci la pretul de peste 19 000 euro.Acesta nu se da cu rabla nu stiu de ce. in aceeasi cladire cei de la Renault mi-au oferit cu rabla tot 1.5 edc variant zen cu reducere si rabla 21.000 euro. Unii au spus mai sus ca e pretul correct. Cum e mai correct? sa dai 21k pe o masina care a avut un cost de prosuctie de 14-15k sau sa dai 19k pe o masina cu un cost de productie de 7k? Cu toate acestea o sa ma orientez catre kia sportageunde raportul calitate pret e si mai correct . Alta situatie: un coleg s-a gandit sa-si ia acest duster in iulie (nu era rabla) pe benzina. I-au configurat variant confort de 15 euro cu motor de 1.6 pe benzina la vreo 15. 000. euro. la radacini I-au zis ca ii ofera un opel grandland care e in stoc in belgrad (nu I-a venit inca) la aproape 18 000. Evident ca l-a luat cu un motor de 1.2 turbo fata de acel 1.6 din mileniul trecut pe care il are dacia. La neptun se afla un ucrainean. a zis ca sta toata luna. poate inca il prindeti. Are un Renault dustersi e mai frumos in interior ca nu are cotiera de autobuz si e variant full. el de ce a platit echivalentul la 14.500 de euro si noi trebuie sa il luam la 19.000? Nu cred ca o persoana fizica s-ar incumeta sa cumpere acest duster pentru ca are un pret incorrect. ar acel motor pe benzina de 1.6 atat de prost calibarat e jalnic. E facut pentru flotele de la firme( cred il iau mai ieftin in cantitati mari gn petrom sau pentru ocolul silvic
    2 15
  • conform drpciv duster a fost vandut in 1037 unitati si loganul in 2753 in iulie. de unde ati scos cifrele alea? nu numaram cate masini se inmatriculeaza?
    2 1
  • mircea
    @sandu

    În România se utilizează două categorii de statistici: cele ale vânzărilor (APIA) și cele ale înmatriculărilor (DRPCIV). Cele două nu sunt identice (vânzarea unei mașini în iulie se poate termina cu înmatriculare în august, de exemplu). În plus, există povestea eternă a exporturilor, care apar în vânzări, dar nu în înmatriculări.

    Pe scurt, îți dau dreptate, și pentru mine e mai relevant ce se vede pe înmatriculări. De asta și scriem despre ele. Dar nu putem să ignorăm nici cifrele APIA, de aici și acest articol.

    Mulțumesc.
    6 1
  • Cea mai agresiva și intoxicabila reclama la cel mai tare gunoi.
    0 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru