Suspiciuni la Euro NCAP: unii constructori marchează distinct anumite componente pentru testele de siguranță

de Daniel Popescu
Miercuri, 10.10.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mai mulți constructori marchează distinct unele componente precum airbag-uri sau sisteme de prindere Isofix pentru testele de siguranță Euro NCAP, ceea ce a generat incertitudini dacă acestea sunt similare cu cele care ajung pe mașinile aflate la vânzare.

Toatele modelele de volum de pe piața europeană sunt testate din punct de vedere al siguranței de Euro NCAP. Organizația europeană are încheiate acorduri cu mai multe companii care realizează periodic audituri ale unora dintre mașinile testate, pentru a identifica eventuale nereguli.

Printre companiile respective se numără și institutul britanic de cercetare Thatcham, care a anunțat că a identificat o serie de componente care sunt marcate cu texte precum "Numai pentru teste de siguranță".

Matthew Avery, directorul departamentului de cercetare al Thatcham, admite că această practică generează suspiciuni că unii producători utilizează pe mașinile scoase la vânzare componente diferite de cele trimise la testele de siguranță.

"Uneori am testat o mașină și am găsit marcaje ca 'numai pentru Euro NCAP' sau 'numai pentru teste'. Sunt componente precum airbag-uri sau spumă pentru scaune care au marcaje neobișnuite. Nu este o ștampilă, este un marcaj realizat cu pixul.

Este foarte, foarte suspect pentru noi", a declarat el.

Oficialii Euro NCAP au fost informați de această practică și au contactat constructorii, care se apără și susțin că astfel de marcaje sunt implementate doar pentru referința internă a producătorului sau cu scopul de a identifica rapid componentele care vor fi montate pe mașinile ce vor fi trimise ulterior la testele Euro NCAP.

"Auditurile nu au arătat niciodată o încercare deliberată de a trișa la teste. Nu am găsit componente marcate în ultimul an", menționează oficialii Euro NCAP.

Via Auto Express

Comentarii (13)

  • din manualul micului Fraierica:

    (...) la receptia masinii dupa covorase, kit de prim-ajutor si triunghi a se desface volanul pentru confirmarea prezentei air-bag-ului

    PS. de preferat a se veni cu un pumn de prezoane pentru eventualele completari
    8 15
  • Pai normal ca n-au mai gasit marcaje...s-a terminat pix-ul...si inca n-au apucat producatorii sa comande alte seturi.
    4 7
  • SIMPLE MINDS
    Daca producatorii au ajuns sa *omita adevarul* privind valoarea corecta a unui banal portbagaj ,hiberbolizand pana si volumul acestora ,aspect reliefat de AMundS in urma cu cca un deceniu parca informatia de astazi poate *zmulge* o onomatopee doar acelora ptr. care domeniul auto prezinta zero interes.
    P.S. Institutul britanic Thatcham si *Range*-ul din foto certifica odata in plus *prietenia* anglo-germana sau e doar o alaturare aleatorie....
    10 3
  • Ce nu inteleg eu este: Parca masinile pentru testarea EuroNCAP erau cumparate anonim, fara sa se stie de catre producator. Sa inteleg ca producatorii ar realiza loturi intregi in speranta ca EuroNCAP va cumpara de aici si ulterior ar produce masini mai proaste?
    Sau ca cineva de la EuroNCAP le-ar spune de unde s-a dat comanda si fabricantii le-ar trimite masini special pregatite?
    11 7
  • @Automarket
    Nu spuneti nimic despre faptul ca Tesla Molel 3 a fost declarata cea mai sigura masina testata pana acum de NHTSA?? Nici macar Volvo nu a obtinut un punctaj mai mare decat electrica americana.
    10 16
  • @Green_Alex: tu chiar ai crezut treaba asta?
    Pe mine nu ma mira aceasta stire. Pana la urma, toti constructorii sau o mare parte din ei, isi pregatesc masinile pentru modul cum le testeaza EuroNCAP. De-asta o masina poate lua punctaj maxim in Europa si mediu sau nu la fel de bun, in State. Pentru ca sunt testate diferit, in conditiile in care masina a fost gandita in primul rand doar pentru cum testeaza un singur institut. Este unul din motivele pentru care cu sau fara EurpNCAP, Volvo sau Mercedes ofera unele dintre cele mai sigure masini de pe piata: le testeaza independent, in mult mai multe situatii. Adica nu urmaresc sa ofere siguranta maxima doar in niste imprejurari standard, sa zic asa.
    11 4
  • Arogantul
    pe bune BOSHE? NHTSA?????? nu cumva IIHS testeaza masinile pe siguranta?
    5 11
  • @Arogantul
    Cauta mătăluță pe net si o sa vezi ca este vorba de NHTSA.
    E greu...
    4 7
  • Pentru EuroNCAP masinile sunt furnizate de constructori, deci pot fi supuse unor "tratamente speciale" inainte de testare. IIHS (din SUA) isi cumpara anonim de la dealeri masinile, apoi le fac acordeon pe banii lor. De aceea, daca va intereseaza siguranta, aruncati un ochi si pe testele facute de IIHS inainte sa cumparati o masina (daca se vinde si in SUA modelul respectiv).

    De regula majoritatea constructorilor fac mult mai multe teste decat cele prevazute la EuroNCAP, pentru a oferi protectie ocupantilor in mai multe situatii (ex: Volvo, BMW, Daimler, VAG), dar sunt si constructori care se concentreaza doar pe indeplinirea cerintelor de la EuroNCAP (ex: Renault, Fiat, Dacia).
    3 4
  • @Lau
    Sunt de acord cu tine ca multi dintre constructorii europeni (dar nu numai ei) concep masinile mai degraba pentru a trece cu bine testele prevazute de EuroNCAP decat pentru a fi safe in general. Dar asta i duce la discutia de procedura de testare: care este mai corecta/reprezentativa, cea din europa, cea din state sau cele din australia sau alte parti?
    Exact la fel s-a intamplat si la standardul de testare al consumului/noxelor. Cand pregatesti masina sa se comporte bine doar pe bancul de probe, ai probleme cand se schimba modul de testare. Hai sa vedem care sunt marcile care au anuntat ca au nevoie de timp sa treaca la WLTP!
    In articol insa, este vorba de altceva, unitati ce par a fi facute special pentru a fi testate de EuroNCAP. Asta face sa devina irelevant total rezultatul testului.
    3 4
  • Arogantul
    Bose , "amice"
    NHTSA se ocupa de la teste de siguranta la recaluri si multe alte bullshituri, doar ca testele NHTSA sunt cele mai simple si banale teste,
    cine vrea pe bune sa stie cat de rezistenta este o masina nu se uita la rezultatele NHTSA ci la IIHS
    5 8
  • @Steff conform EuroNCAP masinile sunt cumparate anonim "in general".
    De aici surpriza cu privire la piesele insemnate.
    https://www.euroncap.com/en/about-euro-ncap/the-car-selection-explained/
    2 5
  • @Arogantul
    Daca te uitai la clipul cu testele la care a fost supus Model 3 nu mai spuneai prostiile de mai sus. Testele au fost destul de dure si complexe,mai Arogantule!
    7 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru