Takanobu Ito, preşedintele Honda, se retrage din funcţie începând cu luna iunie

de Bogdan Mirică
Marti, 24.02.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Takanobu Ito, preşedintele Honda încă din anul 2009, şi-a anunţat oficial retragerea începând cu luna iunie. Locul său va fi luat de Takahiro Hachigo.

Văzut ca unul dintre cei mai importanţi lideri din lumea auto, Takanobu Ito, preşedintele Honda din 2009 până în prezent, şi-a anunţat retragerea din funcţia de conducere, începând cu luna iunie. Anunţul este unul neaşteptat, cum neaşteptată este şi numirea înlocuitorului său, Takahiro Hachigo, un inginer cu o carieră îndelungată în cadrul companiei.

În cadrul unei conferinţe de presă, Takanobu Ito a cedat conducerea noului preşedinte, declarând: ”Progresul are nevoie de schimbări mari şi rapide. Competiţia va fi din ce în ce mai severă, deci cred că este un moment potrivit pentru a ceda managementul companiei unei generaţii mai tinere, capabilă să reformeze toate operaţiunile noastre.”

Mai multe voci din industrie pun retragerea lui Ito pe seama problemelor pe care Honda le-a întâmpinat în ultima perioadă. Este vorba despre rechemarea în service a mai multor modele din cauza unor defecţiuni la nivelul airbagurilor, cauzate însă de furnizorul japonez Takata.

Esential 1978 este anul în care Takanobu Ito, fostul preşedinte, a început să lucreze pentru Honda.
1982 este anul în care Takahiro Hachigo, noul preşedinte, a început să lucreze pentru Honda.
Poate fi vorba şi despre amenda pe care Honda a primit-o în Statele Unite, dar poate şi vorba şi despre revizuirea în scădere cu 5% a ţintei anuale de profit.
În acest context, retragerea lui Ito capătă mai mult sens, deşi, aşa cum afirmam şi la începutul articolului, este unul dintre liderii importanţi ai lumii auto, fiind artizanul mai multor uzine în ţări cu potenţial mare de dezvoltare: Brazilia, China şi Indonezia.

Din iunie, Takanobu Ito va rămâne în ierarhia Honda doar ca membru al consiliului de conducere şi consultant.

Spre deosebire de Ito, care şi-a început cariera la Honda în 1978, Takahiro Hachigo a intrat în companie abia în 1982, din postura de inginer. În trecut a ocupat funcţia de vicepreşedinte al Honda Europa, precum şi supervizor pentru diviziile din China şi Statele Unite.

Comentarii (4)

  • No further comments. Cine e destept, intelege. Cine nu, cumpara si lauda mai departe.
    7 12
  • Trebuia sa apara si omul de neandertal.
    De parca ceilalti producatori nu fac asemenea schimbari.
    9 8
  • In general zarnestene sa stii ca firmele japoneze nu recunosc si nu se simt vinovate cand fac greseli (o atitudine total opusa fata de politetea si umilinta proverbiala pe care o afiseaza zilnic japonezul normal). Rar, foarte rar isi pun cenusa in cap, eventual dupa ce au primit amenzi colosale in SUA si au mii de procese pe rol. Deh, in SUA consumatorul e rege si nimeni nu poate sa-si bata joc.

    Majoritatea conglomeratelor practica o politica de pacalire a consumatorului la un nivel mai mic sau mai mare (mai ales la nivel de marketing). Traim intr-o lume in care un mobil e tinut maxim un an, un calculator 3 si un automobil 5-6. Acum 20 de ani duratele de folosinta erau cel putin duble. Generatiile se succed mult mai repede, ofera mai multe intr-un timp scurt insa vin si cu greseli de proiectare sau probleme de fiabilitate (da, e valabil si la orice produs japonez actual - vezi Nikon D600 sau airbag-urile Takata - doua exemple concludente).

    E o prostie sa ridici in slavi o natie producatoare, fie ca e vorba de nemti, francezi, italieni, americani, japonezi sau coreeni. Toti sunt o apa si-un pamand iar profitul e regele lor.
    15 2
  • Sunt si mici diferente totusi.
    Una e sa iti iei o masina noua si sa iti sara distributia la 15000-20000 km si alta e sa te duca 150000-200000 fara astfel de probleme, nu?
    4 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru